PDA

View Full Version : Демонтиране на колелата



ecotronic
25-11-2012, 21:59
Колеги, как си демонтирате колелата с тези джанти?


http://cdn1.555.bg/system/assets/000/874/176/premium/18012012180.jpg?1345313698

Всеки път голям бой пада. Всеки път почиствам добре цилиндричния участък от главината и този на джантата със шкурка и мажа тънко с грес. И всеки следващ път е същата мъка.

dani_ku4eto
25-11-2012, 22:19
Колеги, как си демонтирате колелата с тези джанти?


http://cdn1.555.bg/system/assets/000/874/176/premium/18012012180.jpg?1345313698

Всеки път голям бой пада. Всеки път почиствам добре цилиндричния участък от главината и този на джантата със шкурка и мажа тънко с грес. И всеки следващ път е същата мъка.
не мажи с грес,само почисти хубаво и това е.

lordliness
25-11-2012, 22:33
Моите са същите, но си излизат лесно, просто ги разклащам

Bobi_33
25-11-2012, 23:02
Мазането с грес има смисъл, само ако тя е медна. Скъпичка е, но е много ефективна, особено за такива неща.

old alfist
26-11-2012, 00:28
Колеги, как си демонтирате колелата с тези джанти?


http://cdn1.555.bg/system/assets/000/874/176/premium/18012012180.jpg?1345313698

Всеки път голям бой пада. Всеки път почиствам добре цилиндричния участък от главината и този на джантата със шкурка и мажа тънко с грес. И всеки следващ път е същата мъка.
Остарял си друже и не можеш сам да напаснеш на отворите на болтовете като в същото време да завиеш - трябва някой друг да ти помага при монтажа, а при демотажа си по-зле.

endeavour
26-11-2012, 06:09
Моите излизат без проблем, чак ми е чудно, че ти създават ядове. Виж, на 155-цата, дето редовно ми крадат капачките, ги скъсвам от бой при демонтаж и си го обяснявам с липсата на капачки, щото като ги има е доста по-лесно. Ама ти предполагам си с капачки :gruebel::gruebel:

Boby
26-11-2012, 17:49
И аз имам проблем с тези джанти, но само със задните колела. Предните падат сами, но по задните пада голямо блъскане. Изчисти хубаво главината и напръскай с медна паста. Малко по-лесно падат, но пак е с блъскане.

ecotronic
26-11-2012, 17:56
Благодаря за съветите.

Явно при всеки е различно и вероятно зависи от това колко често и колко пъти е било сваляно и качвано едно колело.

Прави ми впечатление това, че дори след хубаво почистване на главините най трудно влиза и излиза резервното колело, което е с почти нова джанта.

popaay
26-11-2012, 19:34
При мен все с шут ги изкарваха

ecotronic
26-11-2012, 20:14
При мен все с шут ги изкарваха

Гумаджиите бая ги тимарят с тръба докато ги свалят. А като ми се наложи да сменям гума в аварийна ситуация, чукам през отворите с голяма отвертка в засеците на джантата, за да я избия от главината.
.........И през това време споменавам наред Madre di......Madre di.............:shutup:

Linkestis
26-11-2012, 20:49
Аз за това след поредното обаждане посред нощ от жената,че случайни хора не могат да и сменят гумата и минаването на 40км. за да и сменя гумата аз,и изчистих дисковете до блясък и ги пръснах черни.Сега вече втора година като й сменявам зимни с летни си падат сами :)
Преди това и двете 166-ци ги млатех с един дирек да отлепят.На моята реших кардинално нещата като продадох единия комплект. :)

mordohy
26-11-2012, 21:32
Почистваш и мажеш с медна паста против клеясване.
Като си готов, обади се да ти дам от тия лайна!

old alfist
26-11-2012, 21:42
Не знам, но на мен с лети джанти не ми се е случвал такъв проблем, за разлика от ламаринените.

diapper
26-11-2012, 22:26
И аз мойте джанти (от подписа) ги ритам доволно.
Един път се поувлякох и за малко да падне от крика :|

lordliness
26-11-2012, 22:31
Хващам колелото- ляво, дясно и е долу. Знам, че съм силен, ама сигурно съм много силен :)

ecotronic
26-11-2012, 22:40
Хващам колелото- ляво, дясно и е долу. Знам, че съм силен, ама сигурно съм много силен :)

Ще ти докарам някой път моята. Ако свалиш от главината резервното колело (с голи ръце), те признавам.
И те черпя кафе и кола:clap:

lordliness
26-11-2012, 22:48
Ще ти докарам някой път моята. Ако свалиш от главината резервното колело (с голи ръце), те признавам.
И те черпя кафе и кола:clap:

Споменах ли че обикновено не ползвам крик :Р

ecotronic
26-11-2012, 22:51
Споменах ли че обикновено не ползвам крик :Р

Аз споменах ли, че иначе болтовете ги развивам с пръсти?:-P

lordliness
26-11-2012, 23:10
Аз споменах ли, че иначе болтовете ги развивам с пръсти?:-P

Олекна ми на сърцето, от вчера се чудя дали махаш болтовете когато се мъчиш да свалиш колелото :)

Iltcho
28-11-2012, 07:29
А защо не пробваш да си почистиш корозията от главините (първо с телена четка, после с няколко шкурки), да ги обработиш в препарат против корозия (има един много хубав на Вюрт) и след това да им пръснеш някакво температуроустойчиво покритие тъничко, тъничко?

Има разни спрейченца се продават. Още повече си в София - избора ти е голям!

Аз и 4-те джанти ги свалям с лекота! И 16-тките и 17-тките!

ecotronic
24-07-2013, 21:10
Да подема темата с малко оптимизъм.

Наскоро един гумаджия ме открехна на страхотен метод за сваляне на колелата.

Заставаш с гръб към колелото, свиваш крак в коляното и с пета силно изритваш гумата по борда в най-високата възможна точка. Ако на първия ритник не падне, на втория пада.

Действа безотказно и не са необходими чукове, тръби и т.н.

Може би някои от вас това го знаят, но аз не го знаех и досега бая се мъчех с демонтирането.

Надявам се ноу-хау - то да ви бъде полезно:)

lordliness
24-07-2013, 21:13
Дано не нацелиш калника в най- ниската точка :)

ecotronic
24-07-2013, 21:18
Дано не нацелиш калника в най- ниската точка :)


Е - все пак говорим за ситуация при която колата е вдигната на крик и ръба на калника е бая по-високо и по-настрани. А и както казах ритам я аз а не ползвам кон да хвърля къчове по колата:)

alfa156jtd
26-07-2013, 12:02
Колега само с масло.