View Full Version : Новия закон за акцизите обнародван на 29.12.2006
http://lex.bg/laws/ldoc.php?IDNA=2135512728
Мъдри Оправници брей! Член 40.
Вече писах до съвета на европа с питане дали е правилно кола от Пазарджик без акциз, а такава от Италия с акциз????? Отговорът трябва да дойде до 9.01.2007.
Някой писал ли е запитвания до някъде?
там пише за над 120 кВт? :roll:
пък и в ес няма внос така че?
но асо я вкараш от сърбия да речем вече е друга бира
т.е. нещо не ти разбрах проблема :roll:
Чл. 19. (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) (1) Стоките по чл. 2 подлежат на облагане с акциз, освен когато са поставени под режим отложено плащане на акциз:
1. при тяхното производство на територията на страната;
2. при тяхното въвеждане на територията на страната от територията на друга държава членка;
3. при тяхното внасяне на територията на страната.
(2) Внасяне на акцизни стоки означава въвеждането на необщностни акцизни стоки на територията на страната, както и въвеждането на общностни акцизни стоки от трети територии, които са част от митническата територия на Общността.
(3) Независимо от ал. 2, когато с въвеждането им на територията на страната стоките са поставени под митнически режим, внасянето им се смята за осъществено, когато те са допуснати за свободно обращение.
Аз ли не видях да пише внос или ? Пише само при какви условия се облагат с акциз, но за вност ? По подразбиране ли е ?
Член 19 ал 2 дефинират въвеждане в страната от друга страна членка
Ал. 3 е за вноса от Сърбия
Определено сега няма внос от ЕС, има въвеждане.
Ше си ги караме с италианска регистрация :)
... и ще може да си караме без да сменяме маслото и хатифриза
Той хубаво ще ти я продаде ама с тия италянски номерца, ГТП, данъци (как ще ти я запишат) гражданска, каско....
nikola_n
03-01-2007, 19:07
Раздел V.
Автомобили
Чл. 18. "Автомобили" са новите и употребяваните пътнически, товаро-пътнически и състезателни автомобили за транспорт до 9 лица, включително водачът, с мощност на двигателя, превишаваща 120 киловата (kW) по система DIN или 126 киловата (kW) по система SAE, включени в код по КН 8703.
А какво за тези които са по малко от 126 киловата?
Този закон е обнародван преди БГ да влезе в ЕС. Аз лично очаквам да има промени. Все пак днес беше първият работен ден.
Този закон е обнародван преди БГ да влезе в ЕС. Аз лично очаквам да има промени. Все пак днес беше първият работен ден.
Той е опресняван достатъчно скоро- 29.12.2006. Така че явно акцизите си остават.
@адаша Никола_Н: за по-маломощните коли и досега не е имало акциз :wink: .
:hump: Те това ни направиха за момента:)
А уж нашата Кунева трябва да защитава потребителите - ами ние ще сме потребители на тези коли ?!?!
http://europa.eu/rapid/pressReleasesAct ... anguage=en (http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/06/885&format=HTML&aged=1&language=EN&guiLanguage=en)
http://europa.eu/rapid/pressReleasesAct ... anguage=en (http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/06/1876&type=HTML&aged=0&language=EN&guiLanguage=en)
Вижте за колко по-малки ограничения евро комисията са изплющяли сумати държави членки (тарикатки).
Люксембург ги изплющяват само за това, че имало повече бумаги при покупката на кола от друга страна!!!
Всичко опира до пари и такси, правителствата на тея страни смятат, че докато им тръснат глобата, обикновенно няколко милиона еуро, те ще са събрали повече от таксите и лобистите продавачи на нови коли
Кофтито е, че като ги наказват ги карат хем да плащат глоба, хем да връщат събраните пари.
Така гръцкия принос във вътрешната търговия на коли приключи:)
Интересното, че нашите слагачи без да се замислят затварят два блока на АЕЦ, но в същото време не се замислят дали да прегазят евро ценностите дни преди влизането в евро съюза.
Като се сетя колко трогателни бяха словата на нашите Оправници на 1.1.2007 направо ми се :repuke: :sick1: :dyrvo_v_kenefa:
Ето какво каза Анастас Тодоров в сутрешният блог на БТВ:
Анастас Тодоров
Проблемът при вносителите на автомобили не е до сертификата за типово одобрение
05.01.2007 г. 09:00
“Проблемът при вносителите на автомобили не е толкова до сертификата за типово одобрение, колкото до това, че ние приехме в няколко работни срещи с представителите на полицията да се изисква задължително представяне на оригинални документи за предишна регистрация от държавата, от която се закупува автомобилът.” Това заяви в предаването Атанас Тодоров, председател на Асоциацията на вносителите на стари автомобили.По думите му от момента, в който крайният клиент закупи от съответната фирма-вносител автомобила, започва да тече 14-дневен срок, в който трябва да се регистрира. “ДДС-то на автомобилите не отпада. От 1 януари 2007 г. ние заплащаме ДДС-то от държавата, от която закупуваме стоката. Това означава, че много евтините автомобили би трябвало да поевтинеят”, допълни още той.“Всеки автомобил, предназначен за пазара на Европейски съюз (ЕС), трябва да отговаря на определени технически изисквания по отношение на безопасност и екологични норми. Тези изисквания се определят с директиви на ЕС. Сертификатът за съответствие с одобрения тип се изисква само за нови автомобил, които не са регистрирани до момента”, каза от своя страна в същото предаване Дамян Войновски, началник сектор “Регистрация” в КАТ.Той подчерта, че автомобилите, които са влезли до 1 януари трябва да имат митнически документ за оформяне на вноса.
А иначе автомобилите втора ръка,които повечето от нас имат щели да поевтинеят:
След влизането ни в ЕС старите автомобили ще поевтинеят
05 Януари 2007
След влизането на България в Европейския съюз и падането на митата старите автомобили общо ще поевтинеят. Очаква се скъпите коли леко да поскъпнат, а евтините да поевтинеят значително.
Това обобщиха пред bTV тази сутрин началникът сектор “Регистрация” КАТ - Дамян Войновски и Анастас Тодоров - от Асоциацията на вносителите на автомобили.
Всеки автомобил от пазара на ЕС трябва да отговаря на определени технически изисквания по отношение на безопасност и екологични норми. Изисква се и Евросертификат за типово одобрение, което важи за новите, нерегистрирани автомобили. Вносителите на автомобили вече ще трябва да представят само оригинални документи, а не фотокопия.
Някои от търговците се притесняват, че може да претърпят загуба след нововъведенията.
Никибой 9.01.2007 мина. Има ли отговор ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.