Log in

View Full Version : Читави 146-ци - има ли ???



mpenkov
12-12-2012, 00:11
Здравейте,
След доста обмисляне реших, че алфа 146 ще ми е първата кола. Ориентирал съм се към 1.6 i.e. 16V T.S. (120 Hp) с газов инжекцион - идеална :) . Намират ли се такива читави коли?
Ще я карам доста(да кажем 12-15к на година) и планувам да я задържа около година, след това има на кого да я дам и за това не планувам да взимам кола на доизживяване. Та въпросът ми е дали все още се намират такива коли и горе долу колко би струвала една такава(по мобилето около 2000лв) - и ако е възможно да препоръчате някоя :)

пс
За човек без много опит с колите ще бъде ли възможно да я поддържа основно сам?

toto99
12-12-2012, 10:01
Брато според мен те всички са читави. Пет години само ме питат върви ли.......нямат доверие хората на тая марка.
А за поддръжката, то няма кво да поддържаш, тая марка само се кара.....

killuminati
12-12-2012, 11:11
Много рядко виждам стегната 146ца. По-вероятно е да видиш 145! Явно става така защото 145 е по-продавана - не знам.Аз карам вече 2-ра година 146 и ще ти кажа ,че поддръжката е елементарна.Успех дано намериш нещо читаво

mpenkov
12-12-2012, 15:28
мога ли да попитам, кое по-точно би оказало затруднение?

DerMeister
12-12-2012, 15:33
Основните проблеми, които ще имаш са свързани с грешки, дебитомери, ламбди, датчици и т.н.

Ако си набавиш необходимата техника и ти се учи за диагностик, ще се справиш.

Друго различно нещо при Алфите е, че има много специфични неща, които ако не знаеш както точно се правят/оправят ще си скъскаш нервите и ще си загубиш времето. Съединител според непрофилиран сервиз се сменя за 10 часа. Дали им отнема толкова на опитните майстори?

toto99
12-12-2012, 16:07
Ей това момче ще го вкарате във филм......

Mladen_86
12-12-2012, 17:16
голям късметлия си моята се продава и е точно това което търсиш само че цената е малко по различна ама на място ще я уточним ако си навит

mpenkov
12-12-2012, 20:59
Извинявам се не се изказах точно - мисълта ми беше да не е с много електроника и за най-малкото нещо айде в сервиза :) от коментарите разбирам, че е точно това което ми трябва... държа да се науча, ако не да я ремонтирам, то поне диагностика да си правя - не се доверявам на майстори, сервизи...

Иначе целта ми е малко по-различна от просто научаване да карам - никога не съм се грижил за автомобил... не съм запознат с неща, които за вас сигурно са естествени... (със спирачки, съединител и тн не бих си играл - опасно е). Така една година(лято и зима) да натрупам опит не само в шофирането а и с марката и след това нещо по-ново... НО колата след това няма да я бракувам - има на кого да я дам и за това търся читав екземпляр.

пс
не съм случайно избрал алфа ромео... вуйчо ми има една стара алфа 33... може да е раздрънкана... може да не работи скоростомера(и още половината от нещата), НО като двигател, каране, усещане... просто не може да се сравни с учебния голф 4... нищо че е от 85-та, а голфа от 2000....

badmadafaka, това за малката кола са митове - като този да караш нощно след като вземеш книжката - уж няма движение или пък извънградско - да свикнеш с колата :)

nikolchoni
12-12-2012, 22:39
Моето мнение е, че няма свястна 145/6-ца за продан. Със сигурност ще трябва да барнеш това-онова и да я постегнеш, а на тези коли не са им евтини частите. Хубавите коли просто не се продават ;)

Celestrial
13-12-2012, 10:55
Купих си 145-ца преди няколко месеца. Увериха ме, че всичко е наред, само се качвам и карам. Да ама не, Предишният собствени, който е дори мой познат, се оказа голям мърльо по отношение на поддържката на колата. Наложи се, след като я купя да сменя всички течности, двата ремъка, забележи зимни гми с джанти дори нямаше, та ми излезе около 2800 с всичко. Но за тези няколко месеца съм й качил около 8000 км, сутрин независимо от температурата пали, като часовник, сега зимата стъпва здраво, парното е просто перфектно, а за салона няма какво да те убеждавам, италианците знаят как да направят вътрешното пространство огромно. С всеки ден започвам направо да се влюбвам в тази машинка. А след 3000 rpm става интересно, но като си я купиш, ще разбереш за какво говоря. Успех

Majed_146
13-12-2012, 22:49
Моето мнение е, че няма свястна 145/6-ца за продан. Със сигурност ще трябва да барнеш това-онова и да я постегнеш, а на тези коли не са им евтини частите. Хубавите коли просто не се продават ;)


има има, ама не за 2000 лв :):flamingdevil:

---------- Post added at 22:49 ---------- Previous post was at 22:45 ----------


А след 3000 rpm става интересно
Ако с 1,4 така говориш, трябва да седнеш на 2,0.. и след това ще има друга приказка :) :spoko:



Иначе за колегата.. добър избор си направил за 146! успех с търсенето! Лично мнение: търси си 1,6 с металните колектори! малко са по не-капризни Инжекционите! а общото за всичките 146 окачването е по просто, можеш и сам да го сменяш! електрониката на колата не е от чупливите, скърцат пластмаси, но усилваш музиката и забравяш :) не е от икономичните :) погорва си :)

поздрави!

ivailo rachev
14-12-2012, 08:21
---------- Post added at 22:49 ---------- Previous post was at 22:45 ----------


Ако с 1,4 така говориш, трябва да седнеш на 2,0.. и след това ще има друга приказка :) :spoko:




Точно така,ако ти се струва,че става интересно след 3000 оборота на 1.4,седни в една двойка да видиш там какво става след тези обороти.Иначе като цяло добре си се насочил,но ще ти е трудно да си я поддържаш сам,особено ако нямаш много познания.Аз,че имам доста познания и си разглобих мотора на съставни части и му направих основен ремонт след това Маджед го занимавах с елементарни въпроси.За разхода е вярно,че са малко лакоми,но между Т.С. моторите няма голяма разлика.Моята двойка тук в Габрово ако я карам нормално ми дава средно 9-10/100 бензин.Ако я настъпвам повече от 12-13 не ми е качвала.На дълго засечена на Италфест-а на отиване карах 90-100 на магистралата 120,на връщане поддържахме около 130 постоянно и ми даде 6.5/100 отново бензин.

ivailo rachev
14-12-2012, 09:41
Аз лично нищо не казвам за петака,имах в предвид от туйнспарковете.Нямам опит с дизел.Обаче си прав,че и 1.4 е достатъчен да се претрепе някой.

Celestrial
14-12-2012, 14:56
май трябваше да убеждаваме човека, инициирал този thread, да си купи алфа и какви са и предимствата, а не да коя колко вдига, и дали може човек да се пребие с нея. То и с трабант може, стига да има желание.

rijko
17-12-2012, 16:55
Здравейте,
След доста обмисляне реших, че алфа 146 ще ми е първата кола. Ориентирал съм се към 1.6 i.e. 16V T.S. (120 Hp) с газов инжекцион - идеална :) . Намират ли се такива читави коли?
Ще я карам доста(да кажем 12-15к на година) и планувам да я задържа около година, след това има на кого да я дам и за това не планувам да взимам кола на доизживяване. Та въпросът ми е дали все още се намират такива коли и горе долу колко би струвала една такава(по мобилето около 2000лв) - и ако е възможно да препоръчате някоя :)

пс
За човек без много опит с колите ще бъде ли възможно да я поддържа основно сам?


Ами трудно но се намират за около 2500лв.
има и по евтини варианти 1200-1600лв. обаче после пак има да сменяш части за около 1000лв.
ето ти едни цени на хубави и евтини части ( консумативи ):
1 носач: евтин от 45 до 60лв. скъп и хубав 130лв
2 комплект съединител: евтин 180 лв скъп 300-350лв.
3 ангренажен комплект: от 150до300лв. + пари за сервиз където знаят какво правят.
4 масло двигателно: от 40 лв до 140лв зависи
5 ремонт на вариатор на фазите 90лв, нов такъв 280-320лв
6 контактен спрей да напръскаш ел.копчетата за прозорците 15 лв
7 ламбда сонда 87-200лв.

Това е какво то ще се наложи да смениш в една алфа до 2000 лв.

Затова ако искаш добра 146-ца виж тука в форума. Дали някой не продава такава каквато искаш и по неговите постове и публикации ще разбереш историята на колата.


Ето ти едно предложение от http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11354050565708153&f1=details&slink=1i292w
Колата е джуниерка което е с по добро оборудване и с климатик абс .............. много шукаретииииики аз нея бих си взел ако исках 146 1.6 двигате

Majed_146
18-12-2012, 17:32
Забрави и дебитомер ~300 лв примерно :)

Celestrial
18-12-2012, 21:10
да кажа и аз няколко думи. Първата ми кола беше БМВ - много върви и т.н. Зимите пътувах с градски транспорт :wallbash:. Ако искаш кола, евтино няма, но алфата е машината, която трябва да избереш, защото в нея има дух, а не е просто купчина ламарини. Ти избираш. Частите й са по-скъпи от на фиат и фолксваген, ремонтът трябва да се прави от майстор по италиански коли, но все пак, помисли за какво ти трябва. Ако си фен на автомобилите, алфата е твоята кола, ако ли не, а просто да шофираш, вземи си каквото искаш. Anonima Lombarda Fabrica de Aotumobile Nicola Romeo (може би не съм го зиписал правилно,но италианският не е силата ми) знае какво прави и води до изключително сериозно пристрастяване. Успех.

serafim
20-12-2012, 19:13
Не мога за знам какво точно очакваш от една кола, но 146 (и 145) на Alfa Romeo са малко ретро. Това е минус. Обаче пък са направени както трябва - не като днешните еднодневки. Имат си капризи (както и всички ние :-) ), но в добро здраве вървят по-добре от „масовката“. И носят по-добър положителен заряд :-) . Правило е обаче да я ремонтира някой, който харесва марката, защото в противен случай ще чуеш само негативи и псувни. Но ако това ти прави впечатление, няма да си тука, нали? Не прави много точни сметки на разходите, защото ще сбъркаш - това ти го казвам от опит - и то не заради марката (карам и други коли - служебни и т.н.), просто такъв е живота. Ако си се „филмирал“ сериозно от марката - взимай и карай - другото ще си дойде само. Само си отговори на един въпрос - защо всеки знае как се ремонтира „Гоуф“, пък той не се чупи!? Успех в начинанието!!!

Celestrial
20-12-2012, 21:23
Алфа FOREVER:devil:Ретрото не е за изхвърляне, за истинския шофьор, духът на автомобила е по-важен от годините му.

mpenkov
21-12-2012, 23:30
благодаря на всички за отговорите :)

сега още повече смятам, че това ще е колата... имам желание да се науча да я поддържам и гледам... иначе това, че е малко ретро стил - като за първа кола е ок, а и важното е под капака :)

alfozo
22-12-2012, 17:01
Имах възможноста да карам и потдържам Алфа 146 1.6 Т.С. 98г. точно 5 години и 46000км навъртени без сериозни проблеми технически. За първа кола си е екстра на газ извън градско ми даваше 7.5 литра. Бях доволен от пъргавината на мотора и лекото тегло на купето ,ще посоча при мен какво съм сменял по нея,за което е нормално:
Всички консумативи ролки ,ремъци ,масла,антифриз, помпа на съединител,цялото гърне,датчик на коляновия вал,задни и предни накладки с дисковете,десен носач,предните външни дръжки на вратите. Това е то успех с покупката и да се похвалиш после :)

Celestrial
22-12-2012, 21:58
Мисля, че нямаш повече нужда от каквито и да е напътствия. Вземи я, карай я, настъпи я над 3000 RPM, след това, ако желаеш, ще коментираме останалите видове автомобилопроизводители. Успех.

seaman4
28-01-2013, 15:44
Сигурно има читави 146-аз съм с такава 1,4 бензин.Купих я през далечната 2008 на 8г-сменял съм съединител(жена ми се учи на нея!) и дебитомер-на 12г смятам че е нормално.Само дето трудно свикнах с возията й-много твъдо окачване,но пък се е екшън!Успех в покупката и не се плаши!:waving: