View Full Version : Alfa Romeo Klimatronik
Здравейте колеги след известно гледане и чудене,станах собсвеник на Алфа Ромео 145 1.9 jtd 2000 год...Всичко е ок колата ми харесва много,но имам само един въпрос...Има ли климатроник този модел и ако е в ред, веднага ли трябва да духа топло или след няколко мин.??И евентуално някой майстор за такива работи в Пловдив да ми препоръчате.
PEPI-2ALFA
14-12-2012, 02:56
Няма как да духа топло преди да е загряла охладителната течност в двигателя. А дали твоята е с климатроник, виж дали имаш копче AUTO.
vankata_ll
14-12-2012, 06:04
Както PEPI ти е казал ако на позиция 6 от снимката имаш положение "AUTO" значи имаш и т.н. климатроник.
ivailo rachev
14-12-2012, 08:12
Виж най-лявата врътка за топло-студено,ако по нея има цифри изобразяващи градусите значи има климатроник.Иначе за проблема,както каза колегата ако не е загрял антифриза няма как да духа топло.
А искам да ви попитам тогава....след като стана ясно че имам климатроник при вас колко време отнема да започне да духа горе долу топло....Говоря за тези дни примерно снощи в 2 часа беше -9...май
Вчера като се рових из нета четох че на някои коли имало някви реотани за климатроника и мн бързо ставало топло...при нас на този принцип ли е??
PEPI-2ALFA
14-12-2012, 19:00
Времето е относително, може да получиш объркващо много отговори :)
За реотани на климатика аз не знам, но на някои ЖТД-та има допълнително подгряване на антифриза. Не знам твоята има ли и дали на 145/6 слагат изобщо. Има колеги, които са си присадили от други коли. Това е "модул" с 3 или 4 свещи, подобни на подгревните в двигателя. Имат си управление с реле, следи се температурата, работят, колкото време е нужно и се изключват. Можеш да прегледаш 156-раздела, там имаше повече писано по въпроса. Четене му е майката.
Някой колега със същия мотор да изкаже мнение???
Дизел с комън рейл, какъвто е 1,9JTD, си загрява относително бавно. Просто работят много ефективно (негативната страна на ниския разход) и не остава много енергия за прахосване под формата на загуба на топлина. Чувал съм, че има подгряване на антифриза на 145/6, но не съм виждал на живо. За 156 си има фабрично на внесените от по-северни страни.
Файда от работа на място няма - по-добре да загрява в движение - естествено не да се пържи във високите обороти, преди да е достигнала работна температура!
На мен примерно ми отнема 5-7км градско при тея температури (-5/6 до 0 във Варна) да започне да отлепя стрелката за температурата на горе и да задуха пречупен въздух. Термостата е сменен преди 2 години.
А няма автомобилен климатик или климатроник (какво всъщност представлява климатроника, освен търговско наименование, внедрено сякаш първо от немски авто-производители???) или полуавтоматичния климатик, какъвто е в 145/6, който да създава топлина самичък - тема обсъждана нееднократно досега.
ivopifeca
21-11-2014, 21:55
здравейте колеги искам да попитам някои на кратко дали може да ми обесни как се ползва въпросното ауто дали се наглася или как да го врътна за да го използвам
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.