PDA

View Full Version : BOV на 2,4 JTD



CHEFO666
19-12-2012, 00:20
Пичове,някой слагал ли е БОВ клапан или така наречения ДЪМП дизел клапан,на дизелака?
Знаем че може да бъде монтиран такъв клапан ... така че приказки от сорта на "тва е не възможно" няма :tooth:

Jivko7777
19-12-2012, 01:26
ако искаш да я скопиш от към вървене слагай ;)

V_A_N_K_A_T_A
19-12-2012, 01:56
Може бе,само електрически. ;)

Jivko7777
19-12-2012, 02:40
Може бе,само електрически. ;)

свирки нещем :) ефекта се получава и от генерацията

sole_moe
19-12-2012, 07:09
Аз имам такъв които е сложен във Италия

CHEFO666
19-12-2012, 08:53
Аз имам такъв които е сложен във Италия

Я ми разкажи малко за твоя БОВ....?!....как е вързан,вакум от къде е взет....за да разтоварва...или ако им от тия електронните играчки,тя как е вързана ? ...
ако не те мързи де :)

sole_moe
19-12-2012, 21:40
Ето малко снимки може и клип да ти пусна . А до колко намалява мощноста мисля че 3-5 % до колко се интересувах за него казват че предпазвал турбината малко

Jivko7777
19-12-2012, 21:43
Ето малко снимки може и клип да ти пусна . А до колко намалява мощноста мисля че 3-5 % до колко се интересувах за него казват че предпазвал турбината малко

от какво :grin:

sole_moe
19-12-2012, 22:13
Ето малко снимки може и клип да ти пусна . А до колко намалява мощноста мисля че 3-5 % до колко се интересувах за него казват че предпазвал турбината малко

---------- Post added at 22:03 ---------- Previous post was at 21:54 ----------

Ето малко снимки може и клип да ти пусна . А до колко намалява мощноста мисля че 3-5 % до колко се интересувах за него казват че предпазвал турбината малко
http://prikachi.com/images/594/4089594a.jpg

http://www.vbox7.com/play:fe060a4c5d

---------- Post added at 22:13 ---------- Previous post was at 22:03 ----------


от какво :grin:
От запекла геометрия на-примерно пренадуване . Според теб със колко пада мощноста на колата от клапана интересно ми е ? Защото двата клапана работят във паралел .Става на въпрос за селенодиода и кихалката

CHEFO666
19-12-2012, 22:37
Ето малко снимки може и клип да ти пусна . А до колко намалява мощноста мисля че 3-5 % до колко се интересувах за него казват че предпазвал турбината малко

---------- Post added at 22:03 ---------- Previous post was at 21:54 ----------

Ето малко снимки може и клип да ти пусна . А до колко намалява мощноста мисля че 3-5 % до колко се интересувах за него казват че предпазвал турбината малко
http://prikachi.com/images/594/4089594a.jpg

http://www.vbox7.com/play:fe060a4c5d

Блоу оф няма как да намали мощноста ... тва няма как да се получи....
Всички знаем как работи БОВ клапана.....
Но по любопитното за дизела е....от къде идва вакума който кара клапана да отвори,и да разтовари въздуха...при положение че няма дроселова клапа....
По някакъв електронен път ли става тва чудо....?
БОВ по принцип предпазва турбината да....но при коли със дроселова клапа...дори е задължителен този клапан....При дизелака не му трябва такъв клапан.....но пък звука си е шукар бибитка....
Та,любопитно ми е ... кое кара клапана да разтовари при дизела,някаква отделна електронна шитня,или нещо друго за което не знам....:gruebel:

ecotronic
20-12-2012, 11:29
Блоу оф няма как да намали мощноста ... тва няма как да се получи....
Всички знаем как работи БОВ клапана.....
Но по любопитното за дизела е....от къде идва вакума който кара клапана да отвори,и да разтовари въздуха...при положение че няма дроселова клапа....
По някакъв електронен път ли става тва чудо....?
БОВ по принцип предпазва турбината да....но при коли със дроселова клапа...дори е задължителен този клапан....При дизелака не му трябва такъв клапан.....но пък звука си е шукар бибитка....
Та,любопитно ми е ... кое кара клапана да разтовари при дизела,някаква отделна електронна шитня,или нещо друго за което не знам....:gruebel:

Има как, защото преди да отвори клапанът ECU-то е сметнало някакво количество гориво на базата на отчетеното количество въздух от дебитомера.
Реално количеството въздух се оказва по-малко и така сместта в даден момент е прекалено богата. Т.е получава се завишен разход на гориво, понижен КПД на двигателя и респективно понижаване на мощността.

CHEFO666
20-12-2012, 13:54
Има как, защото преди да отвори клапанът ECU-то е сметнало някакво количество гориво на базата на отчетеното количество въздух от дебитомера.
Реално количеството въздух се оказва по-малко и така сместта в даден момент е прекалено богата. Т.е получава се завишен разход на гориво, понижен КПД на двигателя и респективно понижаване на мощността.

Логично,Реално погледнато е точно така....но дефакто остатъчния въздух който се разтварва от клапана,е остатъчния въздух оставащ в системата посредством затварянето на дроселовата клапа.....ако го няма този клапан,точно този въздух ще счупи турбото....Аз точно това имам предвид....ясно е че БОВ клапана при дизел няма никаква роля освен просто един звук.....но ми е любопитно на какъв принцип работи този клапан при дизела.....ако работи на някакъв електронен принцип,и да отваря посредством някаква електроника...то не би трябвало да има влияние върху варвежа на колата....било то намаляване на HP или NM....
Ама явно никой не знае как работи тва чудо при дизел....мн хора го имат но никой не знае как работи....

ecotronic
20-12-2012, 14:09
За да се предпази турбината от натоварването, което се получава при затваряне на дросела, се ползва друг тип байпасен клапан (CBV), които практически прави връзка между входа и изхода на турбината. Но въздух в атмосферата не се изпуска за разлика от BOV.
Накратко - при CBV няма преразход на гориво и загуба на мощност за разлика от BOV.

CHEFO666
20-12-2012, 19:58
За да се предпази турбината от натоварването, което се получава при затваряне на дросела, се ползва друг тип байпасен клапан (CBV), които практически прави връзка между входа и изхода на турбината. Но въздух в атмосферата не се изпуска за разлика от BOV.
Накратко - при CBV няма преразход на гориво и загуба на мощност за разлика от BOV.

За пръв път го чувам тоя клапан CBV,или самото съкращение нищо не ми говори...:dunno:
Коя кола ползва такъв клапан.....?....обясни ми малко за този клапан...какво представлява къде стои.
Да не би да имаш предвид wastegate.....?Аз си мисля че по важен клапан от БОВ и Wastegate няма при принудителното пълнене....единият ти контролира турбината от пренадуване,другия е предпазва от така наречения "обратен кик"....
Не съм чувал за този CBV....из чичо ти гугъл нищо не мога да открия.....
Или този CBV klapan е само при печката,така де дизела :)

ecotronic
20-12-2012, 20:33
За пръв път го чувам тоя клапан CBV,или самото съкращение нищо не ми говори...:dunno:
Коя кола ползва такъв клапан.....?....обясни ми малко за този клапан...какво представлява къде стои.
Да не би да имаш предвид wastegate.....?Аз си мисля че по важен клапан от БОВ и Wastegate няма при принудителното пълнене....единият ти контролира турбината от пренадуване,другия е предпазва от така наречения "обратен кик"....
Не съм чувал за този CBV....из чичо ти гугъл нищо не мога да открия.....
Или този CBV klapan е само при печката,така де дизела :)

CBV (Compressor Bypass Valve) е широко разпространена система за предпазване от свръх-налягане и всичките последици от това при турбокомпресорни двигатели с дроселова клапа.
Всеки производител намира адекватно решение на този проблем. При AP, доколкото знам, проблемът се решава с променлива геометрия на турбината.
Както и да е - достатъчно инфо можеш и сам да намериш по въпроса за CBV. Примерно тук (http://people.physics.anu.edu.au/~amh110/blow_off_valve.htm).
Важното е това, че CBT е по-удачната система, сравнена с BOV, когато дебитомерът се намира на входа на турбината.