View Full Version : Ксенон
Колеги днес си взех ксенон за колицата и знам че всеки път когато паля колата фаровете трябва да са изгасени, а до сега почти не ги спирах.. какво реле ми трябва и как да го вържа за да може дори и с вкл. копче фаровете да се пускат сами след като съм запалил?
Весели празници! :)
най-лесния вариант е с модул за дневни светлини. за ксенона ще вършат работа по-евтините - 15-20лв.
а как се вързва? лесно ли е? (имам някакви познания) ;)
killuminati
23-12-2012, 11:19
това с изключените фарове е пълна измислица. Вече 2ра година си паля директно и нямам нито 1 изгоряла крушка или пък друг проблем. Пали си директно на фарове и не се занимавай с глупости.
Подкрепям колегата killuminati . От 2 години съм с ксенон винаги паля на фарове и нямам никакви ядове до сега !
Модула за дневни светлини не става,защото ползва дългите светлини на около 40% мощност,ако имаш би-ксенон ще свети,но ще базика баластите много и вероятноста да изгори някой е 99%,попринцип не се препоръчват за ксенон.Аз имам ксенон от 2 години и 4-5 месеца и го гася когато се сетя (рядко) за сега не съм имал проблем.
ами мислех си за някакво реле което да ми вкл. фаровете примерно 10 сек. след като запаля ама май взех да се разубеждавам :)
mimouzunov
23-12-2012, 15:02
ами мислех си за някакво реле което да ми вкл. фаровете примерно 10 сек. след като запаля ама май взех да се разубеждавам :)
Сложи реле/та с нормално затворени контакти на + на баластите... Бобинката на релето захрани с + от соленоида на стартера...
Така като дадеш на контакт ако са пуснати фаровете, те ще си светнат обаче като тръгнеш да въртиш на стартер ще се гасят, а след пускане на ключа пак ще си светват :roll:
може да го пробвам след празниците ;)
ivan dimitrov
23-12-2012, 18:03
---
Подкрепям колегата killuminati . От 2 години съм с ксенон винаги паля на фарове и нямам никакви ядове до сега !
аз за 5 години на 145 цата паля директно с включени фарове а съм сменял крушки 1 път говорим за 80к
Аз също си паля на фарове, но вчера забелязах, че единият ми угасна. Не съм забелязал да имам проблеми с това.
Ако искате да убиете с един куршум два заека, най-лесното е да го направите с реле за време, от типа, който се слагат по разни силнотокови вериги, като пускане "звезда-триъгълник" или за други времеви изпълнения. Има ги на Шнайдер АББ и подобните фирми. Хубавото им е , че работят и на 12 волта ДС. Имат много възможности за настройки.
Та с него можете да си реализирате включване на късите примерно след 15-30 секунди след палене на мотора.
Евтини са и лесни за употреба. Нямат нищо особено по свързането. Схемата е елементарна и я има на самото реле, както и режимите, в които може да работи.
а как се вързва? лесно ли е? (имам някакви познания) ;)
да,лесно се свързват. имат си схеми и обяснения към тях и дори се предлагат с безплатен монтаж някои. тебе ти трябва от по-евтиния вариант който може да пали светлините само на 100%. не се занимавай с разни релета и таймери. много се месиш в инсталацията и в крайна сметка пак толкова пари ще излезе. предимствата на модула са
-включва фаровете след стартиране на двигателя + че можеш и допълнително време да му добавиш
-има вариант през деня да ти светят само основните фарове без габаритите и осветлението в купето
-запазва се заводската инсталация и модула не пречи на нормалното и функциониране
лично аз бих те посъветвал да си вземеш модул за дневни светлини с регулация силата на светене,той да пуска дългите (халогенки) на 20-30% без габаритите, а ксеноните на късите ще си ги ползваш вечер по предназначение. мисля че това е най-добрия вариант.
ами ще помисля след празниците ще направя нещо ;)
другия най-лесен вариант с обикновено 4 крако реле.
85- на + към габарити
86- на тънкия зелен кабел към алтернатора
30- на + от контакт
87- на релето за късите светлини на бобината му където получава + от лоста (или 85 или 86)
така късите ти ще се стартират сами без да буташ нищо и без габаритите и след запалване. когато включиш габарити от лоста ще изгаснат късите. така може да останеш само на габарити при запалена кола и можеш да си седиш на контакт колкото си искаш без да ти се запалват фаровете.
ПП
най-добрия вариант е обаче за дневни да си ползваш дългите с намален интензитет с което получаваш и допълнителни екстри.
Аз също докато бях с ксенон палех на вкл. фарове. Никакви проблеми не съм имал.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.