Log in

View Full Version : Ксенон



bobi_kz
23-12-2012, 08:48
Колеги днес си взех ксенон за колицата и знам че всеки път когато паля колата фаровете трябва да са изгасени, а до сега почти не ги спирах.. какво реле ми трябва и как да го вържа за да може дори и с вкл. копче фаровете да се пускат сами след като съм запалил?
Весели празници! :)

kolev
23-12-2012, 09:29
най-лесния вариант е с модул за дневни светлини. за ксенона ще вършат работа по-евтините - 15-20лв.

bobi_kz
23-12-2012, 10:37
а как се вързва? лесно ли е? (имам някакви познания) ;)

killuminati
23-12-2012, 11:19
това с изключените фарове е пълна измислица. Вече 2ра година си паля директно и нямам нито 1 изгоряла крушка или пък друг проблем. Пали си директно на фарове и не се занимавай с глупости.

Spechen
23-12-2012, 11:37
Подкрепям колегата killuminati . От 2 години съм с ксенон винаги паля на фарове и нямам никакви ядове до сега !

marto92
23-12-2012, 11:42
Модула за дневни светлини не става,защото ползва дългите светлини на около 40% мощност,ако имаш би-ксенон ще свети,но ще базика баластите много и вероятноста да изгори някой е 99%,попринцип не се препоръчват за ксенон.Аз имам ксенон от 2 години и 4-5 месеца и го гася когато се сетя (рядко) за сега не съм имал проблем.

bobi_kz
23-12-2012, 14:20
ами мислех си за някакво реле което да ми вкл. фаровете примерно 10 сек. след като запаля ама май взех да се разубеждавам :)

mimouzunov
23-12-2012, 15:02
ами мислех си за някакво реле което да ми вкл. фаровете примерно 10 сек. след като запаля ама май взех да се разубеждавам :)

Сложи реле/та с нормално затворени контакти на + на баластите... Бобинката на релето захрани с + от соленоида на стартера...
Така като дадеш на контакт ако са пуснати фаровете, те ще си светнат обаче като тръгнеш да въртиш на стартер ще се гасят, а след пускане на ключа пак ще си светват :roll:

bobi_kz
23-12-2012, 17:09
може да го пробвам след празниците ;)

ivan dimitrov
23-12-2012, 18:03
---

Zafo_84
23-12-2012, 22:57
Подкрепям колегата killuminati . От 2 години съм с ксенон винаги паля на фарове и нямам никакви ядове до сега !

аз за 5 години на 145 цата паля директно с включени фарове а съм сменял крушки 1 път говорим за 80к

mordohy
24-12-2012, 00:54
Аз също си паля на фарове, но вчера забелязах, че единият ми угасна. Не съм забелязал да имам проблеми с това.
Ако искате да убиете с един куршум два заека, най-лесното е да го направите с реле за време, от типа, който се слагат по разни силнотокови вериги, като пускане "звезда-триъгълник" или за други времеви изпълнения. Има ги на Шнайдер АББ и подобните фирми. Хубавото им е , че работят и на 12 волта ДС. Имат много възможности за настройки.
Та с него можете да си реализирате включване на късите примерно след 15-30 секунди след палене на мотора.
Евтини са и лесни за употреба. Нямат нищо особено по свързането. Схемата е елементарна и я има на самото реле, както и режимите, в които може да работи.

kolev
24-12-2012, 07:33
а как се вързва? лесно ли е? (имам някакви познания) ;)

да,лесно се свързват. имат си схеми и обяснения към тях и дори се предлагат с безплатен монтаж някои. тебе ти трябва от по-евтиния вариант който може да пали светлините само на 100%. не се занимавай с разни релета и таймери. много се месиш в инсталацията и в крайна сметка пак толкова пари ще излезе. предимствата на модула са
-включва фаровете след стартиране на двигателя + че можеш и допълнително време да му добавиш
-има вариант през деня да ти светят само основните фарове без габаритите и осветлението в купето
-запазва се заводската инсталация и модула не пречи на нормалното и функциониране

лично аз бих те посъветвал да си вземеш модул за дневни светлини с регулация силата на светене,той да пуска дългите (халогенки) на 20-30% без габаритите, а ксеноните на късите ще си ги ползваш вечер по предназначение. мисля че това е най-добрия вариант.

bobi_kz
24-12-2012, 11:02
ами ще помисля след празниците ще направя нещо ;)

kolev
24-12-2012, 13:14
другия най-лесен вариант с обикновено 4 крако реле.
85- на + към габарити
86- на тънкия зелен кабел към алтернатора
30- на + от контакт
87- на релето за късите светлини на бобината му където получава + от лоста (или 85 или 86)

така късите ти ще се стартират сами без да буташ нищо и без габаритите и след запалване. когато включиш габарити от лоста ще изгаснат късите. така може да останеш само на габарити при запалена кола и можеш да си седиш на контакт колкото си искаш без да ти се запалват фаровете.

ПП
най-добрия вариант е обаче за дневни да си ползваш дългите с намален интензитет с което получаваш и допълнителни екстри.

CHILIEV
24-12-2012, 13:31
Аз също докато бях с ксенон палех на вкл. фарове. Никакви проблеми не съм имал.