PDA

View Full Version : Грешка еърбег



Tasho
23-12-2012, 13:44
Колеги, вчера много каръшки ден :D .Отиваме с моята мацка на разходка с Алфичката и тамън се глася да спра да зареждам газ и светна лампата за проблем със спирачките.Викам айде износени предни накладки ама се наложи само течност да долея и се оправи.Карам си и аз и на изкачванията преди Калофер светна лампата за еърбег - червенката, много яко си свети :D . Та сега ще се опитам да си преправя кабела и да я изчистя, но повече ме интересува има ли някъде "болно" звено, което може да е породило грешката?
И кабела лесно ли се преправя за достъп и до еърбег "мозъка" на колата?
Благодаря ви!

Linkestis
23-12-2012, 14:28
Кабела е лесен,окъсяваш пиновете и готово.Тогава вече ще разбереш за проблема,според мен невинен :)

Tasho
23-12-2012, 15:23
В смисъл как да ги окъся?Преди време видях един колега си беше направил кабела с едни ключета , но не го попитах как ги е вързал.

Linkestis
23-12-2012, 15:53
С ключето става по-сложно.Иначе..разглобяваш буксата,запояваш по една жичка на необходимите пинове.Сглобяваш буксата и свързваш тези жички които ти трябват в зависимост дали е абс или възглавница с главната от пин 7.

Ето написано подробно кои пинове се окъсяват
http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=631806&postcount=37

Tasho
23-12-2012, 16:05
Но предполагам в такъв скучай, че няма да работи кабела за диагностика на останалите неща?

Linkestis
23-12-2012, 16:25
Не можеш всичко едновременно.Или абс или възглавници или двигател.

Tasho
23-12-2012, 16:30
А колега, ще ми кажеш ли кои пинове се вързваха заедно за възглавниците, че нещо не намирам темата..?

Linkestis
23-12-2012, 16:33
Ето написано подробно кои пинове се окъсяват
http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=631806&postcount=37

Пинове 1-7 ( АБС)
Пинове 3-7 ( Еърбег)
Пинове 9-7. (Ел. Серво)

Tasho
23-12-2012, 16:36
Мерси, колега!

Zafo_84
23-12-2012, 22:51
Пинове 1-7 ( АБС)
Пинове 3-7 ( Еърбег)
Пинове 9-7. (Ел. Серво)


ами аз да попитам това ел.серово пин9 при кои модели го има и какво точни чете?
а фарове пак ли е на 9

MC_G
24-12-2012, 03:15
Аз също имам тази грешка и си стои макарче е чистена вече 2-3 пъти , и пак се появява...?!?

endeavour
24-12-2012, 07:48
Аз също имам тази грешка и си стои макарче е чистена вече 2-3 пъти , и пак се появява...?!?

То доста хора я имаме :-D И като гледам повечето от Пловдив :mrgreen: Ама въпросът е колко от нас обръщат внимание :BIGsmile:

lordliness
24-12-2012, 08:41
Когато човечето го няма ми липсва, когато е там си имам другарче :) вече година и половина ми прави компания.

Tasho
24-12-2012, 09:01
Аз също имам тази грешка и си стои макарче е чистена вече 2-3 пъти , и пак се появява...?!?

Аз искам да разбера, кое точно я провокира да се появи ... :)

Linkestis
24-12-2012, 09:17
Ами първо да се види каква е грешката.Щото като светне лампата е много общо понятието.Все пак има няколко възглавници и централа.

Tasho
24-12-2012, 09:33
Днес ще преправя кабела и ще видя...

Zafo_84
24-12-2012, 10:38
хаиде и ако може и снимки,успех,че според мен като е там на таблото приятелчето аз си мисля че няма да сработи никоя възглавница или греша?
:big_bow_down:

Zafo_84
24-12-2012, 11:34
Аз току що отварям кабела и какво да видя?
оглеждам го и на пин7 не виждам да е свързан с никой от четирите кабела,има връза с пин 14,16,нещо не виждам как ще направи връзка ако съберем пин3 и пин7 като до тях няма свързани пътеки с тези 4 те пина в средата

http://media.snimka.bg/s1/1533/029310167.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/1533/029310168.jpg?r=0
http://media.snimka.bg/s1/1533/029310169.jpg?r=0

ето това е !!!
не виждам логика
3 и 7 са свободни електрони на платката

Tasho
24-12-2012, 15:50
Колеги, ето я тая грешка, вече я няма и доколкото виждам май става дума за моя - шофиорския еърбег:

http://prikachi.com/images/685/5648685O.jpg

След малко ще кача снимки и на кабела с мостовете.

Zafo_84
24-12-2012, 15:55
колега чакаме за снимки

Linkestis
24-12-2012, 16:07
Зафо...запой по едно кабелче на пин 7 и пин 3.След това ги дай на късо тоест ги свържи и тогава се получава магията :)

Tasho
24-12-2012, 16:37
Така сега ето първо спойките за АБС и ЕЪРБЕГ + Основния пин 7:

http://prikachi.com/images/855/5648855R.jpg

След това направих още един отвор до този на диода:

http://prikachi.com/images/859/5648859P.jpg

И ето го завършения вид:

http://prikachi.com/images/863/5648863N.jpg

Още не съм решил какви ключета да сложа.
Жиците са 3 защото си направих и за АБС - изход.
Успех и въобще не е трудно.

Doomguy
24-12-2012, 16:41
Кой пин трябва да запоя, за да ползвам диагностиката на ICS? Става въпрос за полето "Dashboard" във Фиатекускан.

п.п. Колеги, ето - http://www.alfaobd.com/AlfaOBD_Android_Help.pdf

В този PDF има всички комбинации.

Linkestis
24-12-2012, 17:15
Кой пин трябва да запоя, за да ползвам диагностиката на ICS?
Правиш мостче между
4+5+7+16

ecotronic
24-12-2012, 17:37
Колеги, ето я тая грешка, вече я няма и доколкото виждам май става дума за моя - шофиорския еърбег:

http://prikachi.com/images/685/5648685O.jpg

След малко ще кача снимки и на кабела с мостовете.

Записаната грешка е в резултат на ненормална връзка (или утечка) между някой от двата проводника детонатора на волана и корпус на колата (шаси).
Тази утечка може да се е получила на следните възможни места:

1 - Между лентовия кабел на волана и шаси.
2 - Между някой от двата проводника, свързващи въпросния детонатор и централата на ербезите.
3 - В самата централа.

За да се установи коя е точната причина, трябва да се мери съпротивление на тези проводници спрямо шаси.

Меренето трябва да се извърши с повишено внимание и с качествен цифров мултицет с ниско напрежение между пипалата.
В никакъв случай не трябва да се ползват пробни лампи и разни незнайни вериго-проверители !!!

Най добре е да се подходи по следния начин:

1 - Откача се минусовата клема на акумулатора.

2 - Изчаква се 10 минути

3 - Откача се буксата на централата (тя се намира зад ICS -а и лесно се познава по жълтите проводници.

4 - Пинове 1 и 2 от буксата в посока към кабела се дават накъсо.

5 - Едното пипало на омметъра се допира до шаси а другият до окъсените пинове.

6 - Възможно е утечката да се появява само при определено положение на волана, така че е добретой да се върти и същевременно да се следи показанието на уреда.

7 - Ако не се измери някакво съпротивление спрямо шаси, може утечката да става в самата централа.

8 - За да се провери за утечка в централата, трябва да се мери съпротивление между пин 14 и пинове 1 или 2.

Ето схемата:



http://alfa.kachi-snimka.info/images/arx1356363218a.jpg

Tasho
25-12-2012, 03:56
Мерси, колега!

Zafo_84
25-12-2012, 09:58
Зафо...запой по едно кабелче на пин 7 и пин 3.След това ги дай на късо тоест ги свържи и тогава се получава магията :)


Честита коледа

Благодаря колега,направих го,НО сега не запомних как беше платката за черната пластмаса,и сега се чудя как беше,нали на черния трапец има една дупка,тя трябва да гледа към страната където пише KKL,на синята конзола или от другата страна,или просто ако някои иска да си снима кабела и да го качи да видя как беше,съжалявам но нещо бях разсеян и не запомних, :big_whoops: :big_whoops: :big_whoops:

ecotronic
25-12-2012, 18:26
Честита коледа

Благодаря колега,направих го,НО сега не запомних как беше платката за черната пластмаса,и сега се чудя как беше,нали на черния трапец има една дупка,тя трябва да гледа към страната където пише KKL,на синята конзола или от другата страна,или просто ако някои иска да си снима кабела и да го качи да видя как беше,съжалявам но нещо бях разсеян и не запомних, :big_whoops: :big_whoops: :big_whoops:


http://alfa.kachi-snimka.info/images/opt1356452683r.jpg

http://alfa.kachi-snimka.info/images/bfi1356452740x.jpg

http://alfa.kachi-snimka.info/images/jdv1356452770r.jpg

http://alfa.kachi-snimka.info/images/klz1356452795i.jpg

Zafo_84
25-12-2012, 20:31
Мерси колега,явно без да искам съм ги сглобил правилно,което ме радва,но това с ключето Ти ли си го правил или е такъв кабела,много е ефектно,благодаря за снимките значи пиновете от 1 до 8 трябва да са от широката страна на трапеца а от 9 до 16 от тясната с дупката,благодарско,сега се чудя как да го модифицирам да стане по "елегантно и ефективно" с всички използваеми комбинации.

Chimev
27-12-2012, 10:49
Моя опит със светещи еърбеци е от протекъл радиатор на парното - капе точно върху централата. След разглобяване на централата, почистване и триене на грешките не съм имал проблеми. Сега на новата 166-ца имам същия проблем, но не съм имал време да я оправям.

Zafo_84
02-01-2013, 15:35
Колеги за много години,значи направих най сетне кабела и ето какво се получи:

Невалиден ISO код за избраният модул!

натискам Y,и прочете,имаше 2 грешки,едната се изтри а другата пише че неможе да се изтрие ето ги и грешките!

ECU ISO Code: A7 86 91 19 2C
2.1.2013 г. 15:10:07 ч.
CONNECTED TO:
ALFA 156 '02 1.9 JTD
SIEMENS MY99 Airbag (2F-2P-2L-2T-I)
--------------------------------------------------------------

ISO код: A7 86 91 19 2C
Номер на чертеж от FIAT: 00 60 67 58 80
Версия на софтуера: 0.3
Версия на хардуера: 0.3
Дата на програмиране: 15.04.2002
ВНИМАНИЕ: Невалиден ISO код за избраният модул!

ЧЕТЕНЕ НА ГРЕШКИТЕ:
1: 01 - ECU
The ECU indicates a defect in the internal components. Verify that the ECU receives interference free power and has a solid ground connection. Clear the code, test drive the vehicle and ensure that the code does not reappear
Причината за тази грешка е Неизв. / Вътрешна грешка
Текущото състояние е Наличен
Броячът на грешките е 39

2: 02 - ECU Supply Voltage
The code is set when the ECU Supply Voltage is out of the specified range longer than allowed.
Certain system clear this code at the next start after the voltage is OK.
Check the ECU supply circuit and ECU ground.
Check also:
- Alternator, diode pattern, battery, pole and cable condition, good ground connections between alternator, engine, chassis and battery negative pole.
Причината за тази грешка е Ниска ст-ст
Текущото състояние е Непостоянен
Броячът на грешките е 163


01 не може да се изтрие а 02 се изтри но лампата на таблото не изгасна,какво да правя сега?

oem
02-01-2013, 18:19
Най-евтино и безболезно - сменяш централата с друга под същия номер.

Zafo_84
02-01-2013, 19:24
това значи ли че в това положение няма да проработят еърбезите при инцидент?

ecotronic
02-01-2013, 19:47
Почисти доколкото е възможно буксата на централата (с обезмаслител и контактен спрей. Ако след това грешката продължава да стои, вероятно проблемът е в самата централа. Ако това последното е така, няма и никаква гаранция, че ербезите ще сработят при необходимост.

Zafo_84
02-01-2013, 20:06
е колко да е евтино с 8 еърбега съм,не може ли да се ресетне по някакъв начин,тук по Смолян няма такива майстори,освен да го свалям и да го пращам на някои ако изяви желание да помогне срещу заплащане естествено!!!
не знам и от къде да търся такава централа?

makedoneca1968
02-01-2013, 20:11
е колко да е евтино с 8 еърбега съм,не може ли да се ресетне по някакъв начин,тук по Смолян няма такива майстори,освен да го свалям и да го пращам на някои ако изяви желание да помогне срещу заплащане естествено!!!
не знам и от къде да търся такава централа?
Ще ти излезе по-евтино централа да си купиш. Сега разглобявам една 166, та ...
Имаш и ЛС, можеш да ми отговориш

ecotronic
02-01-2013, 20:26
е колко да е евтино с 8 еърбега съм,не може ли да се ресетне по някакъв начин,тук по Смолян няма такива майстори,освен да го свалям и да го пращам на някои ако изяви желание да помогне срещу заплащане естествено!!!
не знам и от къде да търся такава централа?

Всеки средно статистически "майстор", за когото основната цел е това да прибере някой лев, може да направи така, че повече никога да не ти светне аларма за ербег............
Горещо препоръчвам всякакви манипулации да се свеждат само до почистване и възстановяване на лоши електрически връзки по периферията на системата. Всякакви намеси по вътрешността на централата, освен от хора, което добре знаят какво правят, са крайно рисковани.
Накратко - опитай това с буксата и ако не реши проблема (има голяма вероятност да го реши), търси друга централа. Не вярвам да струва много. Доста по-неприятно нещо е грешно отворен ербег или неотворен при необходимост.

Zafo_84
02-01-2013, 21:03
Мерси колега но доколкото разбирам от текста на грешката става въпрос за губене на заземяване или нещо подонно,да не би да губи маса не знам,докато живях по софия беше много по лесно със тези казуси аз затова се опитвам да се справям сам,донякъде и благодарение на такива като вас който помагат с каквото могат.:big_bow_down:

Linkestis
02-01-2013, 21:15
Ще ти излезе по-евтино централа да си купиш. Сега разглобявам една 166, та ...
Имаш и ЛС, можеш да ми отговориш

твоята централа няма да му свърши работа

ecotronic
02-01-2013, 21:17
Именно в описанието на грешката се казва, че тя е в резултат на ненормални параметри на захранващото напрежение за по-дълго от определено допустимо време. В случая - ниско захранващо напрежение, което може да се дължи на лоша връзка към +12V или към шаси. И в двата случая въпросните връзки минават през пиновете на няколко пъти споменаваната букса.
Виж този пост (http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1160408&postcount=865). В него съм писал за подобно нещо.

Zafo_84
02-01-2013, 21:24
Мерси ще пробвам но това ако е от връзка и да речем че след почистване се оправи ще се изтрие ли /.,
Благодаря за поста

ecotronic
02-01-2013, 21:43
В поясненията пише, че 02 се изчиства от самата централа (при някои централи) при стартирането след нормализирането на захранването.
Да не си объркал 01 и 02?

Накратко:

1 - Почисти буксата.
2 - Виж какви грешки има и дали ще се изтрият.
3 - Ако продължава да вдига аларма, търси друга централа.

Zafo_84
02-01-2013, 22:28
ECU ISO Code: A7 86 91 19 2C
2.1.2013 г. 15:10:07 ч.
CONNECTED TO:
ALFA 156 '02 1.9 JTD
SIEMENS MY99 Airbag (2F-2P-2L-2T-I)
--------------------------------------------------------------

ISO код: A7 86 91 19 2C
Номер на чертеж от FIAT: 00 60 67 58 80
Версия на софтуера: 0.3
Версия на хардуера: 0.3
Дата на програмиране: 15.04.2002
ВНИМАНИЕ: Невалиден ISO код за избраният модул!

ЧЕТЕНЕ НА ГРЕШКИТЕ:
1: 01 - ECU
The ECU indicates a defect in the internal components. Verify that the ECU receives interference free power and has a solid ground connection. Clear the code, test drive the vehicle and ensure that the code does not reappear
Причината за тази грешка е Неизв. / Вътрешна грешка
Текущото състояние е Наличен
Броячът на грешките е 39

2: 02 - ECU Supply Voltage
The code is set when the ECU Supply Voltage is out of the specified range longer than allowed.
Certain system clear this code at the next start after the voltage is OK.
Check the ECU supply circuit and ECU ground.
Check also:
- Alternator, diode pattern, battery, pole and cable condition, good ground connections between alternator, engine, chassis and battery negative pole.
Причината за тази грешка е Ниска ст-ст
Текущото състояние е Непостоянен
Броячът на грешките е 163


ИЗЧИСТВАНЕ НА ГРЕШКИТЕ...

ЧЕТЕНЕ НА ГРЕШКИТЕ:
1: 01 - ECU
The ECU indicates a defect in the internal components. Verify that the ECU receives interference free power and has a solid ground connection. Clear the code, test drive the vehicle and ensure that the code does not reappear
Причината за тази грешка е Неизв. / Вътрешна грешка
Текущото състояние е Наличен
Броячът на грешките е 39

01 остава,и сега с 8 или 6 бега съм?аз мислех че са 8 но маи завесите са по една отстрана макар че на колонките и отпред и в средата има надпис,другите са 2 предни 2 седалки!

Lyubo
08-03-2013, 17:00
Здравейте колеги. ще използвам темата относно въпрос за лампата за айрбега. Колата е само с един айрбег- шофьорски (156-ца). Днеска си вадих CD-то и после като запалих лампата за айрбега си светна и не иска да се изгаси. Възможно ли е някой кабел нещо да съм разбутал зад Cd-to или да се е разместила някоя клема във волана. На някой случвало ли му се е това? Утре ще отворя волана да видя дали някой кабелче не се е измъкнало и ако не май ще търся майстор. Ако може съвет.

Zafo_84
08-03-2013, 17:26
Колега не сваляй нищо,при братми стана същото ,но даже при него изгоря един 10А бушон и от там светна бега,нямаше клима,нямаше касетофон и тнт,Та идеята ми е че някъде е цъкнало на късо и от там е светнала,закачаш я на диагностика изтриват ти грешката и ти си човека.

Казвам какво стана при нас!

popaay
08-03-2013, 18:47
Съвета е не отваряй волана,най-вероятно като си махал ЦД е било на контакт,или е вързано да има постоянно ток.
Съвет, каквото и да правите по колите си махайте клемата от акумулатора!

Lyubo
08-03-2013, 18:55
Съвета е не отваряй волана,най-вероятно като си махал ЦД е било на контакт,или е вързано да има постоянно ток.
Съвет, каквото и да правите по колите си махайте клемата от акумулатора!

Да CD-то ми е вързано постоянно. Извадих го понеже хващаше не много добър радио сигнал да видя буксата да не се е измъкнала, но не е и сега ще си взимам една антена от тия с усилвателя дето се лепят по стъклата да видя ще има ли по добър ефект, но както и да е. Ще ходя явно първо на диагностика и тогава ще видим каква грешка ще покаже. Дано да няма някакъв по сериозен проблем.

popaay
08-03-2013, 19:10
Не се занимавай с глупости а намери някой колега да ти изтрие грешката,не си хвърляй парите на вятъра,или си купи един кабел и действай сам(цената му е същата,като за диагностика)

Lyubo
08-03-2013, 19:27
Не се занимавай с глупости а намери някой колега да ти изтрие грешката,не си хвърляй парите на вятъра,или си купи един кабел и действай сам(цената му е същата,като за диагностика)

Нямам лаптоп колега, дадох на майка, а тя е в друг град. Утре ще отида в някой сервиз да видя дали ще могат да помогнат.

Благодаря за отговорите на всички.
Поздрави.

Lyubo
23-03-2014, 09:16
Колеги помагайте сега. Ходих на диагностика относно по горните ми постове за айрбега и не-можаха да изчистят грешката. Излиза нещо като че кабела е прекъснат или нещо от сорта. Махнах Сд-то и гледам има една букса свободна, някой знае ли за какво е. Прилагам снимка. Как се сваля отпред капака на волана където е бега да не би нещо там да се е измъкнало?

kabamitov
23-03-2014, 09:42
Колеги помагайте сега. Ходих на диагностика относно по горните ми постове за айрбега и не-можаха да изчистят грешката. Излиза нещо като че кабела е прекъснат или нещо от сорта. Махнах Сд-то и гледам има една букса свободна, някой знае ли за какво е. Прилагам снимка. Как се сваля отпред капака на волана където е бега да не би нещо там да се е измъкнало?

каква е грешката помниш ли я ?

tweety
23-03-2014, 10:24
И аз съм с грешка, но моята се появи при опит да издърпам волана напред по време на движение. Предполагам че имам кабел с нарушена изолация или нещо подобно и той е замасил. Изчистих грешката и няма проблеми.

Погледни волана от задната страна и ще видиш 3 дупки. Чрез отвиване на шестограма в тях (не си спомням какъв размер) капака се сваля.

P.S. Препоръчително е преди това да свалиш клемата на акумулатора и да изчакаш 10-15 мин.