View Full Version : Отстраняване на теча от термостатичния клапан на масления филтър на 2,4 JTD 136 кс
lordliness
27-12-2012, 14:31
Необходими инструменти:
1. Глух ключ 27,с по- дълбок е по- лесно, стандартния едва захапва.
2. Гаечен 27- 2 бр.
3. Звездогаечен 10
4. Ключ за маслен филтър
5. Подвижна лампа
Започна да тече осезаемо и да прави капки под колата и понеже ме дразнеше я разглобих.
Първо развих двата маркуча от тялото на клапана и скобата с която се държат за картера, щуцерите ги оставих на тялото, няма нужда да се свалят.
След това развих масления филтър, маслото което изтече е минимално 100- 150 мл
Развих тръбичката на която се завива филтъра с глухия ключ и измъкнах клапана.
О- ринга не беше в добро състояние. За смяна използвах уплътнителния пръстен от маслен филтър Филтрон ОР 537/2, уплътнението пасва идеално и отговаря на всички изисквания.
Леглото където лежи пръстена е с размери- 61 мм вътрешен и 70 мм външен диаметър на окръжностите, дълбочината на леглото е 3,5 мм.
Първия вариант, който направих със силикон разбира се, че не е много добър, но ако се изпълни добре върши работа.
Най- добре си е с ново гумено уплътнение.
После всичко по обратния ред, масления филтър се сваля много лесно, ако се развият преди това двата маркуча.
Искам да благодаря на Pebko- Bepko за насоките, бяха ми от полза!
106196 това е поглед отдолу
106197 в дъното се виждат двата холендъра които трябва да се развият
106198
106199 преди да го измия
106200 със свалени маркучи и филтър
106201
106202
106203 новата и старата гарнитура
106204
106205
106206
106207 гарнитурата от масления филтър, малко е висока , но върши работа
106209
106208 това е гарнитурата която направих първоначално със силикон, както виждате изглежда добре и няма опастност от влизане на силикон в маслото, не се вижда, но е надигната около милиметър
Всичко е много хубаво браво,само червения силикон е голяма издънка :big_whoops::big_whoops::big_whoops:
lordliness
27-12-2012, 20:15
Когато си далече от цивилизацията с разглобена кола е хубав дори той, ще го видим. Вече знам какво ми трябва и винаги мога да го оправя.
pininfarina
27-12-2012, 20:41
Колега, да беше сложил един нов пръстен по дебел или само да почистиш и стегнеш добре твоя. Нали знаеш че 1/2 от тая половин тубичка силикон ще се озове в картера в най добрия случай ак оне по маслените магистрали не дай боже ;-)
lordliness
27-12-2012, 21:15
И на мен не ми харесва, но нямах никакъв избор.
Преди малко се разрових и намерих нов маслен филтър Филтрон ОР 537/2, уплътнението му има само 1 мм разлика във външния диаметър, мисля че ще стане. Топло и маслоустойчиво, нещата се нареждат добре. Утре ще разглобявам пак :(. Ще пиша дали става.
pininfarina
27-12-2012, 21:17
И на мен не ми харесва, но нямах никакъв избор.
Преди малко се разрових и намерих нов маслен филтър Филтрон ОР 537/2, уплътнението му има само 1 мм разлика във външния диаметър, мисля че ще стане. Топло и маслоустойчиво, нещата се нареждат добре. Утре ще разглобявам пак :(. Ще пиша дали става.
Най добре. По добре там не му слагай силикон а малко по дебел О-пръстен.
Успех!
lordliness
27-12-2012, 21:38
Най добре. По добре там не му слагай силикон а малко по дебел О-пръстен.
Успех!
А какво мислиш за гарнитура от клингерит?
pininfarina
27-12-2012, 21:41
А какво мислиш за гарнитура от клингерит?
Мисля че не е подходяща за там. Дори и да изрешеш пръстена пак трябва да остане, Клингирита ще се напои с масло а там все пак има налягане и най вероятно маслото ще я изплюе и ще стане беля. Най добре похдодящ пръстен да се сложи според мен без силокон.
ecotronic
27-12-2012, 21:41
Аз мисля, че клингеритът е прекалено твърд за такъв начин на стягане.
lordliness
27-12-2012, 21:52
Аз мисля, че клингеритът е прекалено твърд за такъв начин на стягане.
И аз си мисля за стягането само в центъра дали ще уплътни добре, иначе имам тънък черен клингерит около милиметър, който е гъвкав, а и повърхностите са идеално гладки.
ecotronic
27-12-2012, 22:03
И аз си мисля за стягането само в центъра дали ще уплътни добре, иначе имам тънък черен клингерит около милиметър, който е гъвкав, а и повърхностите са идеално гладки.
Ако старият О-пръстен се е степал и нямаш друг, то може да изрешеш пръстен от тънкия клингерит, който да подложиш на дъното на леглото, под оригиналното уплътнение, за да компенсираш по този начин слягането му.
lordliness
27-12-2012, 22:14
Този от масления филтър е супер, утре ще преработвам темата :), вариант 1- безизходица и 2- правилния
badmadafaka
27-12-2012, 22:30
А защо не премериш стария пръстен и улея в който трябва да влезе и да напишеш размера тук - освен на маслените филтри, такива уплътнения има и на горивните за нафтовите печки - може да се окаже, че някое ще пасне идеално (е, трябва първо да се намерят ентусиасти да мерят като си свалят филтъра, де)...
edit: Моя грешка, не го бях видял, че го пише...
lordliness
27-12-2012, 23:02
А защо не премериш стария пръстен и улея в който трябва да влезе и да напишеш размера тук - освен на маслените филтри, такива уплътнения има и на горивните за нафтовите печки - може да се окаже, че някое ще пасне идеално (е, трябва първо да се намерят ентусиасти да мерят като си свалят филтъра, де)...
Размера на канала съм го написал в пост номер 1, ринга не беше годен за мерене.
В случай като твоя аз процедирам така- увивам с тефлонова лента целия О ринг, сравнитело равномерно и после стягам. Спасява положението.
Има и още един вариант за маслени магистрали - т.н. херметик - анаеробен уплътнител. Маслото си го отмива там ,където не е изсъхнал и няма опасност да запуши нещо.
lordliness
28-12-2012, 09:45
Преработих темата след като смених уплътнението с ново гумено от маслен филтър, стана идеално, ще ви покажа снимки на силиконовата гарнитура, която направих първо,след като я свалих няма никакви остатъци от силикон, които да влязат при маслото.
Спор няма този начин е твърде ненадежден и непрепоръчителен.
Преди малко запалих двигателя- резултатите са перфектни.
ecotronic
28-12-2012, 16:30
Схватката между лорда и масления теч завърши с победа с нок-аут за the lord of the O-rings:thumbup:
VIHHRONNY
30-12-2012, 12:44
Дай да видим снимките...
...че и аз съм със същия теч.
lordliness
30-12-2012, 12:52
Дай да видим снимките...
...че и аз съм със същия теч.
ще ги кача на първи, сега тук където съм не става заради бавния нет
lordliness
01-01-2013, 17:56
Качих нови снимки
VIHHRONNY
02-01-2013, 10:59
Къде са снимките, колега...?
Къде са снимките, колега...?
В началото на темата погледни колега!
Bobiuzunov
09-01-2013, 17:27
Дали и аз нямам същия проблем?При мен след смяната на маслото когато колата е паркирана на тротоар и наклонена на дясно тогава под масления филтър намирам капка колкото грахово зърно.В началото си мислех че можеби е изтекло при махането на стария маслен филтър и там защото е нещо като ваничка и затова капе,но нещо започвам да се замислям?
На 136 к.с. точно под филтъра се събира маслото което е от смяната на филтъра (като малко легенче е)Може и при теб да е от това ако скоро е сменяно.Но най-лесно е подсушаваш около филтъра и чакаш.
lordliness
09-01-2013, 18:56
Няма ванички, тече или от там или от не добре стегнат филтър или от разхлабени холендри. Трябва да погледнеш.
Ваничка го казах образно,просто се събира масло там след смяната на филтъра
lordliness
09-01-2013, 19:25
Ваничка го казах образно,просто се събира масло там след смяната на филтъра
Да, разбрах те и аз образно казвам, но чак да капе, мисля, че не може
:D да де,било капка( ама не падам по гръб),и за това да почисти под филтъра и тогава да му мисли
lordliness
09-01-2013, 19:42
И ако има и кора теча е сериозен , първо се събира на кората после капе през една дупка под филтъра.
Е аз нямах кора и ме предупредиха точно за това,за да не се шашкам в началото
Bobiuzunov
09-01-2013, 20:43
Не кора още нямам,но съм поръчал.Иначе маслото съм го сменил преде 1400 км. но ще проверя на канал още в събота когато не съм на работа.
На 136 к.с. точно под филтъра се събира маслото което е от смяната на филтъра (като малко легенче е)Може и при теб да е от това ако скоро е сменяно.Но най-лесно е подсушаваш около филтъра и чакаш.
И аз мисля че е така. След няколко дена не трябва да капе.
lordliness
09-01-2013, 20:50
И аз мисля че е така. След няколко дена не трябва да капе.
Не може да капе от колата ако е подляло при смяната цели 1400км, няма как да стане.
Не съм видял за километрите-явно не е от това.
Bobiuzunov
09-01-2013, 21:02
Ще го избърша хубаво в събота и ще го проследя откъде идва,но е факт че преди смяната на маслото не течеше.
Linkestis
09-01-2013, 22:21
След скорошна смяна на масло и филтър...се саморазвива филтъра.За това бръкни с ръка и провери дали може да го натегнеш.Ако е от него разбира се.
lordliness
09-01-2013, 22:24
Аз моя на ръка не успявам да го стегна, поради тясното пространство и голямата ми ръка, затова достягам леко с ключа .
MILEN 76
17-10-2017, 12:05
Мъка с тоя термостатичен клапан,но теча е решен.При 150 к.с. не са нужни два гаечни 27 мм само дълбок камък 27 и 10 гаечно или малка гидория плюс нерви че е така наврян.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.