PDA

View Full Version : Отстраняване на теча от термостатичния клапан на масления филтър на 2,4 JTD 136 кс



lordliness
27-12-2012, 14:31
Необходими инструменти:

1. Глух ключ 27,с по- дълбок е по- лесно, стандартния едва захапва.
2. Гаечен 27- 2 бр.
3. Звездогаечен 10
4. Ключ за маслен филтър
5. Подвижна лампа

Започна да тече осезаемо и да прави капки под колата и понеже ме дразнеше я разглобих.
Първо развих двата маркуча от тялото на клапана и скобата с която се държат за картера, щуцерите ги оставих на тялото, няма нужда да се свалят.
След това развих масления филтър, маслото което изтече е минимално 100- 150 мл
Развих тръбичката на която се завива филтъра с глухия ключ и измъкнах клапана.
О- ринга не беше в добро състояние. За смяна използвах уплътнителния пръстен от маслен филтър Филтрон ОР 537/2, уплътнението пасва идеално и отговаря на всички изисквания.

Леглото където лежи пръстена е с размери- 61 мм вътрешен и 70 мм външен диаметър на окръжностите, дълбочината на леглото е 3,5 мм.

Първия вариант, който направих със силикон разбира се, че не е много добър, но ако се изпълни добре върши работа.
Най- добре си е с ново гумено уплътнение.

После всичко по обратния ред, масления филтър се сваля много лесно, ако се развият преди това двата маркуча.

Искам да благодаря на Pebko- Bepko за насоките, бяха ми от полза!
106196 това е поглед отдолу
106197 в дъното се виждат двата холендъра които трябва да се развият
106198
106199 преди да го измия
106200 със свалени маркучи и филтър
106201
106202
106203 новата и старата гарнитура
106204
106205
106206
106207 гарнитурата от масления филтър, малко е висока , но върши работа
106209
106208 това е гарнитурата която направих първоначално със силикон, както виждате изглежда добре и няма опастност от влизане на силикон в маслото, не се вижда, но е надигната около милиметър

Mury
27-12-2012, 19:59
Всичко е много хубаво браво,само червения силикон е голяма издънка :big_whoops::big_whoops::big_whoops:

lordliness
27-12-2012, 20:15
Когато си далече от цивилизацията с разглобена кола е хубав дори той, ще го видим. Вече знам какво ми трябва и винаги мога да го оправя.

pininfarina
27-12-2012, 20:41
Колега, да беше сложил един нов пръстен по дебел или само да почистиш и стегнеш добре твоя. Нали знаеш че 1/2 от тая половин тубичка силикон ще се озове в картера в най добрия случай ак оне по маслените магистрали не дай боже ;-)

lordliness
27-12-2012, 21:15
И на мен не ми харесва, но нямах никакъв избор.

Преди малко се разрових и намерих нов маслен филтър Филтрон ОР 537/2, уплътнението му има само 1 мм разлика във външния диаметър, мисля че ще стане. Топло и маслоустойчиво, нещата се нареждат добре. Утре ще разглобявам пак :(. Ще пиша дали става.

pininfarina
27-12-2012, 21:17
И на мен не ми харесва, но нямах никакъв избор.

Преди малко се разрових и намерих нов маслен филтър Филтрон ОР 537/2, уплътнението му има само 1 мм разлика във външния диаметър, мисля че ще стане. Топло и маслоустойчиво, нещата се нареждат добре. Утре ще разглобявам пак :(. Ще пиша дали става.


Най добре. По добре там не му слагай силикон а малко по дебел О-пръстен.
Успех!

lordliness
27-12-2012, 21:38
Най добре. По добре там не му слагай силикон а малко по дебел О-пръстен.
Успех!
А какво мислиш за гарнитура от клингерит?

pininfarina
27-12-2012, 21:41
А какво мислиш за гарнитура от клингерит?

Мисля че не е подходяща за там. Дори и да изрешеш пръстена пак трябва да остане, Клингирита ще се напои с масло а там все пак има налягане и най вероятно маслото ще я изплюе и ще стане беля. Най добре похдодящ пръстен да се сложи според мен без силокон.

ecotronic
27-12-2012, 21:41
Аз мисля, че клингеритът е прекалено твърд за такъв начин на стягане.

lordliness
27-12-2012, 21:52
Аз мисля, че клингеритът е прекалено твърд за такъв начин на стягане.
И аз си мисля за стягането само в центъра дали ще уплътни добре, иначе имам тънък черен клингерит около милиметър, който е гъвкав, а и повърхностите са идеално гладки.

ecotronic
27-12-2012, 22:03
И аз си мисля за стягането само в центъра дали ще уплътни добре, иначе имам тънък черен клингерит около милиметър, който е гъвкав, а и повърхностите са идеално гладки.

Ако старият О-пръстен се е степал и нямаш друг, то може да изрешеш пръстен от тънкия клингерит, който да подложиш на дъното на леглото, под оригиналното уплътнение, за да компенсираш по този начин слягането му.

lordliness
27-12-2012, 22:14
Този от масления филтър е супер, утре ще преработвам темата :), вариант 1- безизходица и 2- правилния

badmadafaka
27-12-2012, 22:30
А защо не премериш стария пръстен и улея в който трябва да влезе и да напишеш размера тук - освен на маслените филтри, такива уплътнения има и на горивните за нафтовите печки - може да се окаже, че някое ще пасне идеално (е, трябва първо да се намерят ентусиасти да мерят като си свалят филтъра, де)...

edit: Моя грешка, не го бях видял, че го пише...

lordliness
27-12-2012, 23:02
А защо не премериш стария пръстен и улея в който трябва да влезе и да напишеш размера тук - освен на маслените филтри, такива уплътнения има и на горивните за нафтовите печки - може да се окаже, че някое ще пасне идеално (е, трябва първо да се намерят ентусиасти да мерят като си свалят филтъра, де)...
Размера на канала съм го написал в пост номер 1, ринга не беше годен за мерене.

pakumba
28-12-2012, 08:56
В случай като твоя аз процедирам така- увивам с тефлонова лента целия О ринг, сравнитело равномерно и после стягам. Спасява положението.

didod
28-12-2012, 09:29
Има и още един вариант за маслени магистрали - т.н. херметик - анаеробен уплътнител. Маслото си го отмива там ,където не е изсъхнал и няма опасност да запуши нещо.

lordliness
28-12-2012, 09:45
Преработих темата след като смених уплътнението с ново гумено от маслен филтър, стана идеално, ще ви покажа снимки на силиконовата гарнитура, която направих първо,след като я свалих няма никакви остатъци от силикон, които да влязат при маслото.
Спор няма този начин е твърде ненадежден и непрепоръчителен.
Преди малко запалих двигателя- резултатите са перфектни.

ecotronic
28-12-2012, 16:30
Схватката между лорда и масления теч завърши с победа с нок-аут за the lord of the O-rings:thumbup:

VIHHRONNY
30-12-2012, 12:44
Дай да видим снимките...
...че и аз съм със същия теч.

lordliness
30-12-2012, 12:52
Дай да видим снимките...
...че и аз съм със същия теч.
ще ги кача на първи, сега тук където съм не става заради бавния нет

lordliness
01-01-2013, 17:56
Качих нови снимки

VIHHRONNY
02-01-2013, 10:59
Къде са снимките, колега...?

Megadet
02-01-2013, 11:00
Къде са снимките, колега...?

В началото на темата погледни колега!

Bobiuzunov
09-01-2013, 17:27
Дали и аз нямам същия проблем?При мен след смяната на маслото когато колата е паркирана на тротоар и наклонена на дясно тогава под масления филтър намирам капка колкото грахово зърно.В началото си мислех че можеби е изтекло при махането на стария маслен филтър и там защото е нещо като ваничка и затова капе,но нещо започвам да се замислям?

popaay
09-01-2013, 18:32
На 136 к.с. точно под филтъра се събира маслото което е от смяната на филтъра (като малко легенче е)Може и при теб да е от това ако скоро е сменяно.Но най-лесно е подсушаваш около филтъра и чакаш.

lordliness
09-01-2013, 18:56
Няма ванички, тече или от там или от не добре стегнат филтър или от разхлабени холендри. Трябва да погледнеш.

popaay
09-01-2013, 19:04
Ваничка го казах образно,просто се събира масло там след смяната на филтъра

lordliness
09-01-2013, 19:25
Ваничка го казах образно,просто се събира масло там след смяната на филтъра

Да, разбрах те и аз образно казвам, но чак да капе, мисля, че не може

popaay
09-01-2013, 19:29
:D да де,било капка( ама не падам по гръб),и за това да почисти под филтъра и тогава да му мисли

lordliness
09-01-2013, 19:42
И ако има и кора теча е сериозен , първо се събира на кората после капе през една дупка под филтъра.

popaay
09-01-2013, 19:57
Е аз нямах кора и ме предупредиха точно за това,за да не се шашкам в началото

Bobiuzunov
09-01-2013, 20:43
Не кора още нямам,но съм поръчал.Иначе маслото съм го сменил преде 1400 км. но ще проверя на канал още в събота когато не съм на работа.

trop4i
09-01-2013, 20:46
На 136 к.с. точно под филтъра се събира маслото което е от смяната на филтъра (като малко легенче е)Може и при теб да е от това ако скоро е сменяно.Но най-лесно е подсушаваш около филтъра и чакаш.
И аз мисля че е така. След няколко дена не трябва да капе.

lordliness
09-01-2013, 20:50
И аз мисля че е така. След няколко дена не трябва да капе.

Не може да капе от колата ако е подляло при смяната цели 1400км, няма как да стане.

trop4i
09-01-2013, 20:57
Не съм видял за километрите-явно не е от това.

Bobiuzunov
09-01-2013, 21:02
Ще го избърша хубаво в събота и ще го проследя откъде идва,но е факт че преди смяната на маслото не течеше.

Linkestis
09-01-2013, 22:21
След скорошна смяна на масло и филтър...се саморазвива филтъра.За това бръкни с ръка и провери дали може да го натегнеш.Ако е от него разбира се.

lordliness
09-01-2013, 22:24
Аз моя на ръка не успявам да го стегна, поради тясното пространство и голямата ми ръка, затова достягам леко с ключа .

MILEN 76
17-10-2017, 12:05
Мъка с тоя термостатичен клапан,но теча е решен.При 150 к.с. не са нужни два гаечни 27 мм само дълбок камък 27 и 10 гаечно или малка гидория плюс нерви че е така наврян.