View Full Version : Проблем със съединителя или...?
Колеги, понякога при тръгване колата претриса.Не го прави всеки път или както го прави и изведнъж изчезва.Съединителя си отделя добре, няма проблем при превключване на предавките,нито при включване на първа или задна.Като в "масло" влизат дето се вика.Прави ми впечатление, че когато карам и леко натисна педала на съединителя има нещо като вибрация, която когато колата е спряла и работи я няма.Другото, което ми прави впечатление, е че когато и подам газдо 3-4000 оборота и натисна съединителя има един особен шум вътре в купето.Питам дали си заминава лагера или има нещо друго?
Благодаря Ви!
lordliness
28-12-2012, 23:40
Лагера се чува когато съединителя не е натиснат, претрисането се получава от уморени демпферни пружини обикновено, те гасят вибрациите. Може да тресе при студен двигател или ако двигателя губи мощност по някаква причина
thecleaner
29-12-2012, 00:15
Лагера се чува когато съединителя не е натиснат, претрисането се получава от уморени демпферни пружини обикновено, те гасят вибрациите. Може да тресе при студен двигател или ако двигателя губи мощност по някаква причина
Тук съединителя на колегата е със съединител и маховик като на JTD, тоест "пружините" са в маховика.
lordliness
29-12-2012, 00:18
Тук съединителя на колегата е със съединител и маховик като на JTD, тоест "пружините" са в маховика.
И какво значение има къде са? Предназначението им е едно и също.
thecleaner
29-12-2012, 00:21
И какво значение има къде са? Предназначението им е едно и също.
Демферния маховик на бензина е почти вечен, колата няма въртящия момент да го убие както дизела а и прецакания маховик при гасене на двигателя има специфично тресене.
Странното е, че това не е постоянно явление.Независимо при студен или топъл двигател и когато си реши го прави и при натискане на педала на около 3000 об/мин се чува един особен звук и вибрациите от педала се усещат на стъпалото ми доста осезаемо.Но пак казвам това не е постоянно явление.Ето например преди малко се прибирам - няма тресене, няма вибриране на педала....
А тресене при гасене на двигателя няма!
lordliness
29-12-2012, 00:30
Демферния маховик на бензина е почти вечен, колата няма въртящия момент да го убие както дизела а и прецакания маховик при гасене на двигателя има специфично тресене.
Защо тресе тогава?
За първи път чувам, че има TS с демпферен маховик. При кои мотори се ползва?
thecleaner
29-12-2012, 00:33
Защо тресе тогава?
Позагубили еластичноста си ламели на притискателя, или поизпечено феродо.
Колега твърд ли е съединителя ?
За първи път чувам, че има TS с демпферен маховик. При кои мотори се ползва?
166 TS. Мисля че на всичките, или може да има изключения, но на 155 коня версията е такъв.
П.С. Като че ли се оказва че све що е 166 е с демферен маховик :)
lordliness
29-12-2012, 00:46
Едва ли ще си разглобиш колата само за да разглеждаш съединителя ;)
Не, колега, съединителя въобще не е твърд, не буксува, скоростите влизат идеално.Не отделя горе, всъщност си отделя там и когато я взех.Но това притрисъне и вибриране на педала се появи от как застудя, но едва ли има връзка...
leshoiad
29-12-2012, 07:17
Аз пък съм почти сигурен, че е маховик. При мен бяха същите симптоми! Смених го и всичко си дойде на мястото.......
lordliness
29-12-2012, 07:45
Аз пък съм почти сигурен, че е маховик. При мен бяха същите симптоми! Смених го и всичко си дойде на мястото.......
Нещо си се объркал, тези маховици са вечни - виж по нагоре защо
ecotronic
29-12-2012, 10:55
Не, колега, съединителя въобще не е твърд, не буксува, скоростите влизат идеално.Не отделя горе, всъщност си отделя там и когато я взех.Но това притрисъне и вибриране на педала се появи от как застудя, но едва ли има връзка...
Поледни да не би при теб да е махнат успокотеля на тръбата между помпата и работния цилиндър.
То е ясно, че вечни работи няма моя скоро ще го отварям щото и той тресе при потегляне, а и 6-та година откакто съм я взел не съм го пипнал, маховика се проверява като се свали кутията и това е няма какво да се гадае. Другото си е комплект и не подлежи на коментар, освен ако си някакъв мазохист да ти се сваля кутия през няколко месеца. :)
Поледни да не би при теб да е махнат успокотеля на тръбата между помпата и работния цилиндър.
Къде се намира този успокоител, колега!
to_lose_HEART
29-12-2012, 14:14
Аз пък си мисля че е от долната помпа на съединителя, ако се окажа прав очаквай скоро да протече
Ми ще я наглеждам...От вън ли е тя или завряна някъде ..:D
ecotronic
29-12-2012, 15:30
Къде се намира този успокоител, колега!
Проследи тръбата от помпата в посока към работния цилиндър. Намира се от горната страна на кожуха на съединителя, малко след краищата на жилата за скоростите.
http://alfa.kachi-snimka.info/images/viu1356787764u.jpg
Да се включа и аз с един въпрос,надявам се че колегата няма да се сърди че ползвам темата му.Педала на съединителя на моята алфа е доста твърд и това е така от както съм я купил( 4 години).От скоро при превключване на скоростите се чува едно меко клопване от към скоростната кутия или поне предполагам че е е от там.Като изключим тези неща всичко друго е наред,не съм усетил нещо нередно в работата на съединителя с изключение на едно пребоксуване по време на път преди 2 години,дадох газ колата се изфорсира но после се оправи,от тогава не е имало проблеми.Тъй като предстои на колата да пътува за Германия питам тези които имат опит, дали това са симптоми и да очаквам ли някакви изненади.
lordliness
29-12-2012, 17:57
моя съединител свърши без никакви симптоми, приплъзна на магистралата 1-2 пъти и след малко останах без съединител, като го свалихме феродото беше като вестник
И аз съм с доста твърд педал, но при мен буксува и няма ясна точка на отделяне. Например, не мога да потегля бързо от място, независимо колко газ подавам. Когато я вкарвам в гаража през нисък бордюр също буксува. Даже се чува. Според мен го смени при първа възможност. Все пак е консуматив.
Ето , колеги , преди малко ми се наложи да отскоча до един магазин и няма никакво тресене....Просто не знам започвам да си мисля, че тези коли наистина имат ...душа....:)
Не се притеснявай като позагрее пак ще тресе:devil2: Дали имат душа не знам по-скоро вадят душа хаха :)
Това, че студена или загряла когато си тресе тресе...Явно не е пука мноого или пък проблема е някакъв съвсем дребен.
VIHHRONNY
30-12-2012, 12:40
Моя съединител си беше супер, избоксувах го 5-6 пъти и си замина почти от раз.
Сега се опитва да се рзбоксува сам. Някакси много бързо прегрява и изгаря когато буксува с големи натоварвания. За първи път ми се случва да замине толкова бързо съединител от боксуване...
leshoiad
31-12-2012, 07:06
Нещо си се объркал, тези маховици са вечни - виж по нагоре защо
Сега освен, че съм се объркал, чакам да ми кажеш, защо след като го смених всичко си дойде на мястото???
lordliness
31-12-2012, 07:42
Сега освен, че съм се объркал, чакам да ми кажеш, защо след като го смених всичко си дойде на мястото???
Това е ирония към предишен пост, защото аз твърдя, че тресе точно както е в твоя случай, а той твърди, че маховика е вечен.ОК ? На практика ти подкрепяш моята теза! :)
thecleaner
31-12-2012, 09:31
Това е ирония към предишен пост, защото аз твърдя, че тресе точно както е в твоя случай, а той твърди, че маховика е вечен.ОК ? На практика ти подкрепяш моята теза! :)
На мен пък ми е забавно да ме иронизира някой, който пише за съединител незнаещ как изглежда ;) Весело посрещане на новата година, ще следя темата занапред.
lordliness
31-12-2012, 09:47
На мен пък ми е забавно да ме иронизира някой, който пише за съединител незнаещ как изглежда ;) Весело посрещане на новата година, ще следя темата занапред.
По коя фраза разбра това?
Какъв е варианта да има въздух в системата?
Весело посрещане на 2013!
Малък. Ако имаше въздух, след период на престой педала на съединителя щеше да пропада.
Прави ми впечатление, че колата го прави това когато е студено или тя е студена, но не всеки път.Но всеки път вибрациите по педала на съединителя ги има/все едно , че абс се е включил/.При продължително използване на съединителя при градско каране и вече загряла кола след около 10 км всичко изчезва и няма проблем.А като цяло тресенето при тръгване изчезна, но остана само това вибриране на педала и странен звук при натискане.Тук колега беше предположил, че ще е долната помпа, но ако е някоя от помпите не трябва ли да има теч на спирачна течност?
to_lose_HEART
05-01-2013, 16:07
Аз бях споделям личен опит. При мен така тресеше известно време и една сутрин имаше локва под колата, долната помпа се беше скапала тотално. Не твърдя че при теб ще е точно така но все пак е доста вероятно.
Linkestis
05-01-2013, 16:13
Тц,младежи туй не е долна помпа а маховик
В момента няма тресене, а само тея вибрации по педала при натискането му ...
Linkestis
05-01-2013, 19:24
Тц,младежи туй не е долна помпа а маховик
:oops:
При мен имаше такива вибрации повече при потегляне и странен шум, но не боксуваше - оказа се че от едната страна на диска всички нитове бяха скъсани и феродото си стоеше свободно.
Добре де и как например да съм сигурен, че е маховика - казвате, че при гасене на двигателя има тресене - при мен няма.Сега като е по-топло времето няма тресене и при потегляне.Остана само това вибриране на педала при натискане и шума,който след често използване на съединителя изчезва.И на последно място да питам, тоя маховик сигурно е 1000 лв и повече ?
lordliness
06-01-2013, 05:37
ти защо не спиш? :) , не може да си сигурен, когато сменяш някой ден съединителя, ще видиш и пружините в какво състояние са, може някой ден да се видим и да ми покажеш за какво става дума, маховика струва там някъде, може да погледнеш и какво се случва с горната помпа, като махнеш кората над педалите
Щото сън не ме хваща заради тая кола.Шегувам се - просто тогава се прибрах и викам да прегледам набързо какво са ми писали.
leshoiad
07-01-2013, 06:25
Дерзай братле, но аз твърдо съм убеден, че ти е тръгнал маховика. Покарай още известно време така и гле'й какво става после. Тресе та се не трае. Тресенето ще изчезва само при високите обороти и т.н и т.н. В последствие и там ше го има. Минах го тва упражнение.
Напоследък забелязвам, че когато карам други коли превключвам предавките доста по-лесно и бързо от колкото на Алфата. Мисля, че това се дължи на точката на отделяне, която ми се струва, че се променя. Един път пускам плавно и бързо, друг път придърпва, все едно съм пуснал съединителя напълно. Дали си въобразявам, или наистина по някаква причина точката на отделяне се променя?
Колеги от два дни става нещо странно доста трудно започнаха да се превключват скоростите,дори от време на време премъркват,от някъде мога ли да проверя колко масло им в скоростите,колата е 2.4jtd 2000г.само да спомена че лятото смених съединител и помпичката на съединителя.
lordliness
10-01-2013, 19:36
Има щека, не ти отделя добре съединителя, взимаш едно фенерче и гледаш между двигателя и купето от ляво и отгоре
тоест какво става в този случай,какво се е скапало от къде да почна колега
lordliness
10-01-2013, 19:45
тоест какво става в този случай,какво се е скапало от къде да почна колега
Първата зима, когато стана студено и моята правеше така докато загрее след като и аз бях сменил съединителя. Виж помпите за теч, те са две и обезвъздуши системата.
хах колега или маслото е толкова тънко че не го виждам или го няма,дали може да е от това,а за помпата сменях тази която е в купето
lordliness
10-01-2013, 20:09
хах колега или маслото е толкова тънко че не го виждам или го няма,дали може да е от това,а за помпата сменях тази която е в купето
Къде не го виждаш в казанчето ли, виж помпата върху скоростната кутия от там се и обезвъздушава
Колеги, от как времето се постопли и температурите са положителни, проблема със съединителя се оправи.Няма го вибрирането по педала нито тресенето при потегляне.Въпреки,че тресенето може да е наистина от загуба на мощност както беше споделил колега - имах записана грешка с описание "бедна горивна смес на 1000-1500 об/мин", която след като изчистих проблема се оправи или е било просто стечение на обстоятелствата...
А да Ви попитам задължително ли е при смяна на съединителя да се сменя и притискателния диск?Не може ли само лагер и феродов диск?
thecleaner
19-01-2013, 17:09
А да Ви попитам задължително ли е при смяна на съединителя да се сменя и притискателния диск?Не може ли само лагер и феродов диск?
Не може.
lordliness
19-01-2013, 17:42
А да Ви попитам задължително ли е при смяна на съединителя да се сменя и притискателния диск?Не може ли само лагер и феродов диск?
може, но не е препоръчително, може да смениш и само феродовия, аз не бих го направил. Може да смениш всеки компонент отделно.
Ясно, но се чудя дали въобще някои от тези компоненти е дефектирал и
ли проблема е някъде другаде.Забелязах, че започва да вибрира педала,когат колата седи запалена на място около 4-5мин.После при изреждането на скоростите всичко изчезва.А страннотото,че вибрира в най-долно положение и при шофиране шри високи обороти двигателя също звучи странно и както казах при често използване на съединителя всичко изчезва..
lordliness
19-01-2013, 22:36
сигурно не ти е в ред горната помпа, когато стане така виж какво се случва с долната помпа и привода на вилката, щом педала вибрира те също трябва да вибрират, вдигни капака и накарай някой да погледне , ако е възможно.
Попаднах в гугъл на интересна информация за такъв проблем и с други марки.Някои са сменили тръбата между двете помпи.Не знам важно ли е, но всичко като че ли започна когато ми светна лампата,че нямам спирачна течност,която се канех да доливам от месеци....Сега не е намаляла въобще и затова бях попитал за наличие на въздух.
lordliness
19-01-2013, 23:33
Напълно е възможно да има въздух. Затова си провери помпите и спирачките апарати за теч.
А добре де ако има въздух не трябва ли всеки път да вибрира така ...?Или при продължително използване на съединителя един вид се "напомпва" и се пооправя...
lordliness
19-01-2013, 23:59
Може, като се развибрира напомпи няколко пъти и виж дали ще се оправи
Не се оправя - оправя се когато колата е в движение и го използвам честичко - например градско шофиране
thecleaner
20-01-2013, 00:29
Не се оправя - оправя се когато колата е в движение и го използвам честичко - например градско шофиране
Айде колега мятай съединителя и ще разберем къде е проблемацията, да видим кой ги чува ;) и кой е чул от някъде нещо си.
lordliness
20-01-2013, 08:11
карай си колата и хич да не ти пука, времето ще покаже.
Пак ще вдигна темата, защото не беше го правила тоя номер с вибрирането на педала месец и нещо.Пътувам към София във вторник и малко след тунела - хоп педала чак дрънчи в купето.Опитвам да го натисна няма ход просто останал супер малко.Изключих от скорост припомпих го няколко пъти и се оправи с леки вибарции пак и по едно време пак от само себе си изчезнаха.Снощи карам си и ми направи впечатление, че като колата мина 3500 об/мин пак се случи същото - педала падна долу и пак извибрира.Възможно ли е причината да е някоя от помпите?
lordliness
07-03-2013, 07:20
по принцип трябва да почнеш проверките от тях, течност, маркучи,тръби,помпи, на горната помпа има едно нещо, забравих как се казваше
В събота съм се зарекъл ако е хубаво времето да видя тази помпата на педала ама дори и да прецакана едва ли би се разбрало ако няма теч или нз и аз какво да има.Долната е суха ама пак не е гаранция , че работи.
lordliness
07-03-2013, 07:46
В събота съм се зарекъл ако е хубаво времето да видя тази помпата на педала ама дори и да прецакана едва ли би се разбрало ако няма теч или нз и аз какво да има.Долната е суха ама пак не е гаранция , че работи.
Още като махнеш кората над педалите ще разбереш дали тече, ако има петна по нея, така както го обясняваш все едно има въздух по системата, вземи си фенерче и огледай за течове, има вариант и да не тече и пак да не работи, ама става много сложно.
Пак ще вдигна темата, защото не беше го правила тоя номер с вибрирането на педала месец и нещо.Пътувам към София във вторник и малко след тунела - хоп педала чак дрънчи в купето.Опитвам да го натисна няма ход просто останал супер малко.Изключих от скорост припомпих го няколко пъти и се оправи с леки вибарции пак и по едно време пак от само себе си изчезнаха.Снощи карам си и ми направи впечатление, че като колата мина 3500 об/мин пак се случи същото - педала падна долу и пак извибрира.Възможно ли е причината да е някоя от помпите?
На мен ми се струва, че залудо ще си чупиш пръстите с оглед на помпите. Бас ловя, че ти е заминал съединителя, и има счупена я пружина на феродовия или спукан притискател.
Симптомите ти са 1:1 с тези на моята 164-ка точно когато грохна.
Ту се оправяше, ту не, докато накрая съвсем отказа и хъркаше като ръгах скорости - трябваше да я прибера, за това я карах така, щот стана на път.
Днес свалих кората под педалите и една част от нея тази дето се пада под педала на съединителя в масло.Наврях се отдолу и светя с едно фенерче и кога гледам си капе течност от маншончето на помпата там дето е свързана помпата с педала.Тази седмица я сменям и се надявам да е било всичко от нея.
lordliness
09-03-2013, 15:49
Днес свалих кората под педалите и една част от нея тази дето се пада под педала на съединителя в масло.Наврях се отдолу и светя с едно фенерче и кога гледам си капе течност от маншончето на помпата там дето е свързана помпата с педала.Тази седмица я сменям и се надявам да е било всичко от нея.
моята я смениха срещу 110 лв с труда, иначе ако ти се занимава Шкодрата продава гумички за 2- 3 лева, само извади буталото и му го занеси без да сваляш старите гумички
Колеги, да споделя сега какво се случи.Оказа се, че и двете помпи са заминали.Смениха ги, вземам колата уж всичко наред и изведнъж пак при натискане това стържене.Покарах малко пак изчезна и цял ден не се появи.Снощи излизаме с един приятели и последваща дивотия - при тръвгане колата тръгва на тласъци и при сменяне на предавките едно притрисъне пак.Днес я паля пак същата работа,изкаравам я навън и тръвгам няма нищо.Досега я джиткаш насам натам никакви симптоми за нещо нередно - включва добре,няма вибрации, няма никакви шумове от педала или вибрации.Най-странното е, че педала се променя, тоест снощи като взе да си ги прави тия дивотии педала остана с много малко ход, тази сутрин пак и когато всичко се оправи и педала си възстанови хода.Явно няма да мине без отваряне на съединителя, но мисля да я покарам засега така да видим.Има ли някаква опасност освен да откаже нацяло съединителя или друга фатална няма?
lordliness
16-03-2013, 14:02
аз като смених помпите я обезвъздуших много трудно, педала имаше много голям свободен ход, сигурно още имаш въздух.
thecleaner
16-03-2013, 14:10
Колеги, да споделя сега какво се случи.Оказа се, че и двете помпи са заминали.Смениха ги, вземам колата уж всичко наред и изведнъж пак при натискане това стържене.Покарах малко пак изчезна и цял ден не се появи.Снощи излизаме с един приятели и последваща дивотия - при тръвгане колата тръгва на тласъци и при сменяне на предавките едно притрисъне пак.Днес я паля пак същата работа,изкаравам я навън и тръвгам няма нищо.Досега я джиткаш насам натам никакви симптоми за нещо нередно - включва добре,няма вибрации, няма никакви шумове от педала или вибрации.Най-странното е, че педала се променя, тоест снощи като взе да си ги прави тия дивотии педала остана с много малко ход, тази сутрин пак и когато всичко се оправи и педала си възстанови хода.Явно няма да мине без отваряне на съединителя, но мисля да я покарам засега така да видим.Има ли някаква опасност освен да откаже нацяло съединителя или друга фатална няма?
Може да строшиш кутията.
Ако педала има малък ход, може да не е обезвъздушена системата. Като го припомпиш трябва да стане нормален.
Не става с припомпване,а когато тя си пожелае тогава си увеличава хода.Дори по време на движение без да го закачам въобще....
Аз също прекарах голям зор с обезвъздушаването след смяна на помпа При обезвъздушаването дори надувахме в казанчето Иначе не ставаше Надуване на отворена пробка затваряме пробката помпене и отваряне на пробката Така си играхме доста време но стана Предполагам че също може да имаш проблем с въздух в системата
Ще го пробвам пак да го обезвъздуша тези дни.Вчера си карам по магистралата и усещам, че нещо пак се опитва да прави парчета - натискам педала и ход няма.Помпене, няма рекация и имах усещането, че като че ли няма течност и помпи на сухо все едно помпата.Влизам в София и по някое време усещам как педала сам се вдигна и направо се усещаше, че си има налягане.Към Пловдив пак ми направи тази мизерия и чак тая сутрин като я запалих проблема го нямаше.Започвам и да си мисля, дали някъде самия маркуч между двете помпи няма проблем - запушване да речем....
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.