PDA

View Full Version : Няма ми го маслото!!



CHEFO666
03-01-2013, 18:37
Пичове,говорим за 2.4 jdt...онзи ден проверих маслото.Всичко беше прекрасно....маслото стигаше до втората черта на щеката....до тук добре....от както е карам няма пушилки,черни,зелени,бели,сини пушеци...все още всичко изглежда ок.....до днес сутринта....вдигам щеката....и ми пада чеенто ...щеката суха....никой няма...маслото на минимум ....пак слагам ...пак вада...не...масло няма...клякам от долу..да гледам да не е изтекло...не...сухо...гледам кулери,турбини,тръби,маркучи...не...и там сухо...а масло няма на щеката.
Долях му един литър масло.....Излиза че от онзи ден когато всичко беше наред...до днес,съм изминал 50км в града....и днеес нямам масло на щеката....изгорила е 1 литър за 50км....
Пак да повтора...като някой папагал....колата не пуши,дори и черно,което е характерно при ускоряване на дизел....и върви много.....
някакви идеи?:hmm:

danchev63
03-01-2013, 19:17
колега единственото логично обяснение в този случай е, че се е свило. Ама чак с половин литър малко множко
Да единия вариант е, че е изгорено от двигателя. Втория, че е изтекло, но не на място а по малко на път. И третия ако си го мерил по наклон последния път, а не хоризонтално в комбинация със свиване от студа да даде отклонение.

makedoneca1968
03-01-2013, 19:17
Пичове,говорим за 2.4 jdt...онзи ден проверих маслото.Всичко беше прекрасно....маслото стигаше до втората черта на щеката....до тук добре....от както е карам няма пушилки,черни,зелени,бели,сини пушеци...все още всичко изглежда ок.....до днес сутринта....вдигам щеката....и ми пада чеенто ...щеката суха....никой няма...маслото на минимум ....пак слагам ...пак вада...не...масло няма...клякам от долу..да гледам да не е изтекло...не...сухо...гледам кулери,турбини,тръби,маркучи...не...и там сухо...а масло няма на щеката.
Долях му един литър масло.....Излиза че от онзи ден когато всичко беше наред...до днес,съм изминал 50км в града....и днеес нямам масло на щеката....изгорила е 1 литър за 50км....
Пак да повтора...като някой папагал....колата не пуши,дори и черно,което е характерно при ускоряване на дизел....и върви много.....
някакви идеи?:hmm:Ауспухът мазен ли е? Теч под колата?

lordliness
03-01-2013, 19:18
винаги мери маслото на едно и също място, малък наклон дава големи отклонения, преди няколко дена смених моето, налях 5 литра и стои на минимума, друг път отиваше до горе, запалих поработи на място пак така, после карах стотина километра и се вдигна, не знам къде беше.Не мисля, че го е изгорила твоята.

CHEFO666
03-01-2013, 19:36
Алфата стои в гараж...при температура към 15 градуса в гаража....там е и равно,няма наклон на никъде.
Да предположим че е изтекло по пътя някъде.....ама как точно един литър ша изтече ? ...Ауспухът , не е мазен ,и там бърках....черно,но не и мазно....
Направо си го е изгорила.Налях и един литър и си застана на милиметър под максимума....после е покарах малко...изчаках я да истине....проверих го,и беше пак на макса....
Мн странно....такова не ми се беше случвало......
Само по себе си маслото е ЛИКИ МОЛИ 10в40,пича от който купих колата каза че е сменяно преди 1000 км....аз съм и навъртял още 4 хиляди..значи маслото да е на 5000км да речем...
луда работа...

lordliness
03-01-2013, 19:51
и аз съм с лики карам по 15 000 поне. Покарай още и виж пак

trop4i
03-01-2013, 19:52
Проверяваш го редовно занапред и това е. Ако се повтори пак-трябва сериозно да се търси причината.Дано не се повтаря.

CHEFO666
03-01-2013, 20:02
Пффф....дано не се повтаря....ма ше видим...един път тръгнало ли е ... :hmm:
мистерия...
Тва е че не мога и да се сетя нещо да ми е направило впечатление...миризма,пушене,теч....единя ден има масло...на другия го няма.....за някви си 50км каране в града....
Ще го следим и ще видим....

Linkestis
03-01-2013, 20:04
Преди няколко години след смяна на масло,и пробег около 150 километра със скорост около 130-140 ми светна лампата.Спрях вдигнах щеката нямаше никои.Погледнах от долу теч нямаше.Отидох отзад ауспуха чист,да де ама нещо ме накара да се загледам по задното окачване и тогава видях че в близките години от долу колата ръжда няма да хване

trop4i
03-01-2013, 20:09
Преди няколко години след смяна на масло,и пробег около 150 километра със скорост около 130-140 ми светна лампата.Спрях вдигнах щеката нямаше никои.Погледнах от долу теч нямаше.Отидох отзад ауспуха чист,да де ама нещо ме накара да се загледам по задното окачване и тогава видях че в близките години от долу колата ръжда няма да хване
От къде беше теча?

CHEFO666
03-01-2013, 20:12
Преди няколко години след смяна на масло,и пробег около 150 километра със скорост около 130-140 ми светна лампата.Спрях вдигнах щеката нямаше никои.Погледнах от долу теч нямаше.Отидох отзад ауспуха чист,да де ама нещо ме накара да се загледам по задното окачване и тогава видях че в близките години от долу колата ръжда няма да хване

Как тъй бре..? .... я кажи какво е било...че може и при меен да е така....

makedoneca1968
03-01-2013, 20:13
тръби,маркуч, ама отвътре?

Doomguy
03-01-2013, 20:15
Според мен тече от някъде. За сто километра да изчезне и да не омазни ауспуха... Катализатор имаш ли?

CHEFO666
03-01-2013, 20:18
Според мен тече от някъде. За сто километра да изчезне и да не омазни ауспуха... Катализатор имаш ли?

Аз имам катализатор да....и точно тук ме съмнява че това е причината за да не виждам пушилките....и колата си е направо бъгава....

Jivko7777
03-01-2013, 20:21
семеринг сигурно

Doomguy
03-01-2013, 20:23
При мен тече от към скоростната кутия и си личи. Той казва, че е сухо там.

trop4i
03-01-2013, 20:28
Аз имам катализатор да....и точно тук ме съмнява че това е причината за да не виждам пушилките....и колата си е направо бъгава....
Не каза че е бъгава. Има едно пласмасово съединение с утайник от филтъра до турбото там гледа ли?

Linkestis
03-01-2013, 20:31
семеринг сигурно

Има познал участник :)

CHEFO666
03-01-2013, 20:34
Не каза че е бъгава. Има едно пласмасово съединение с утайник от филтъра до турбото там гледа ли?

Мисля че го знам този утайник....там не съм гледал...Пластмасов е нали...за него говорим....?
Май ще трябва да се ходи в бокса,и на канала да се гледа....деееба...

makedoneca1968
03-01-2013, 20:38
Не каза че е бъгава. Има едно пласмасово съединение с утайник от филтъра до турбото там гледа ли?
Посоката на въздуха е от филтъра към турбото. Как би се движило маслото с/у въздушния поток?

---------- Post added at 20:38 ---------- Previous post was at 20:37 ----------


Има познал участник :)
Е нали каза, че никъде не е омаслено? Кой семеринг?

ecotronic
03-01-2013, 20:47
Понякога лошо работещ възвратен клапан на маслен филтър може да доведе до различни показания на щеката (+ - 0,5 литра). Но при количеството за което говори колегата, едва ли в това ще е причината.

Linkestis
03-01-2013, 20:50
Семеринга на вала.
Да казах че не е омаслено никъде,освен целият под на автомобила.Това се видя като легнах под задното окачване.

CHEFO666
03-01-2013, 20:53
Понякога лошо работещ възвратен клапан на маслен филтър може да доведе до различни показания на щеката (+ - 0,5 литра). Но при количеството за което говори колегата, едва ли в това ще е причината.

Хм...възвратен клапан ?...къде се намира?....да не се окаже че е това е проблема...щото няма логока..единя ден да е там маслото на макс..на другия ден да е на минимума....и да съм си го забил хептен повече като съм налял още масло...баси...

trop4i
03-01-2013, 20:56
[QUOTE=makedoneca1968;1161548]Посоката на въздуха е от филтъра към турбото. Как би се движило маслото с/у въздушния поток?


Виждал съм свалени и там има масло-малко но има. Този утайник според теб за какво е?

lordliness
03-01-2013, 20:58
намира се в масления филтър, възвр. клапан

---------- Post added at 20:58 ---------- Previous post was at 20:57 ----------


[QUOTE=makedoneca1968;1161548]Посоката на въздуха е от филтъра към турбото. Как би се движило маслото с/у въздушния поток?


Виждал съм свалени и там има масло-малко но има. Този утайник според теб за какво е?
това са резонатори,а не утайници

sole_moe
03-01-2013, 21:05
А със сигорност ли щеката е показвала вярно защото повечето случаи се омаслява на много места със масло и сега да се отаило и да показва реално

CHEFO666
03-01-2013, 21:12
А със сигорност ли щеката е показвала вярно защото повечето случаи се омаслява на много места със масло и сега да се отаило и да показва реално

За 3 месеца от както притежавам колата...при всяка провеерка на маслото ми е показвало на макс....като изключим днес в който нямаше никой на щеката :)

ecotronic
03-01-2013, 21:12
Хм...възвратен клапан ?...къде се намира?....да не се окаже че е това е проблема...щото няма логока..единя ден да е там маслото на макс..на другия ден да е на минимума....и да съм си го забил хептен повече като съм налял още масло...баси...

Както каза лорда, намира се в самия маслен филтър. Предназначението му е да пропуска маслото само в една посока отдолу нагоре. Когато загасиш двигателя този клапан трябва да затвори за да не позволи на маслото от магистралата да се върне в картера и при следващото палене детайлите, които трябва да се мажат да останат без мазане докато помпата качи масло от картера.
Когато този клапан не затвори, количеството от магистралата се стича в картера и вдига нивото. Друг път, когато затвори нормално, в картера липсва въпросното количество и така нивото е различно.
Клапанът не се ремонтира. Просто се сменя филтъра.

CHEFO666
03-01-2013, 21:22
Както каза лорда, намира се в самия маслен филтър. Предназначението му е да пропуска маслото само в една посока отдолу нагоре. Когато загасиш двигателя този клапан трябва да затвори за да не позволи на маслото от магистралата да се върне в картера и при следващото палене детайлите, които трябва да се мажат да останат без мазане докато помпата качи масло от картера.
Когато този клапан не затвори, количеството от магистралата се стича в картера и вдига нивото. Друг път, когато затвори нормално, в картера липсва въпросното количество и така нивото е различно.
Клапанът не се ремонтира. Просто се сменя филтъра.

А ха...По този повод ще допълна нещо което се сетих.При първата проверка днес маслото беше на минимум....След това запалих колата за около 20 сек и я изгасих....след около 15 мин проверих маслото...е тогава вече щеката беше суха...все едно няма масло в двигателя.....Да имам ли съмнения за тоя клапан...??:hmm:

ecotronic
03-01-2013, 21:27
А ха...По този повод ще допълна нещо което се сетих.При първата проверка днес маслото беше на минимум....След това запалих колата за около 20 сек и я изгасих....след около 15 мин проверих маслото...е тогава вече щеката беше суха...все едно няма масло в двигателя.....Да имам ли съмнения за тоя клапан...??:hmm:

Да, спокойно можеш да се съмняваш в него, особено ако ти прави впечатление, че при студен старт двигателят потропва повечко за 3 - 4 секунди и после утихва.

CHEFO666
03-01-2013, 21:37
Да, спокойно можеш да се съмняваш в него, особено ако ти прави впечатление, че при студен старт двигателят потропва повечко за 3 - 4 секунди и после утихва.

Да..прави ми впечатление при студения старт...хм...значи може да съм си вкарал автогол като съм налял масло още....а проблема да е бил в тоя клапан...хахахах...мале мале....
Смяна на филтъра...ще оправи ли ситуацията с тоя клапан...евентоално ако е от него?

ecotronic
03-01-2013, 21:44
Да..прави ми впечатление при студения старт...хм...значи може да съм си вкарал автогол като съм налял масло още....а проблема да е бил в тоя клапан...хахахах...мале мале....
Смяна на филтъра...ще оправи ли ситуацията с тоя клапан...евентоално ако е от него?

100% ще реши проблема с клапана но си вземи качествен филтър. Не се притеснявай, че си сипал много масло. Като смениш филтъра, запали, след като позагрее угаси, изчакай 1 минута и премери нивото. Ако трябва долей да е до средата на щеката. Ако след няколко часа престой нивото си е същото, значи клапанът работи добре.

PS:
Понеже търговци всякакви и филтри още по-всякакви, търси филтър, който освен че го дават да става за твоя двигател да има възвратен клапан и още по-добре и байпасен клапан.

lordliness
03-01-2013, 21:48
И си купи филтър с два клапана( за нашите двигатели е такъв), защото продават каквото им падне и като нищо ще те изработят, макар, че не вярвам да е от филтъра, а пък ако знаеш каква мъка е смяната

CHEFO666
03-01-2013, 21:48
100% ще реши проблема с клапана но си вземи качествен филтър. Не се притеснявай, че си сипал много масло. Като смениш филтъра, запали, след като позагрее угаси, изчакай 1 минута и премери нивото. Ако трябва долей да е до средата на щеката. Ако след няколко часа престой нивото си е същото, значи клапанът работи добре.

Да,четох някъде че трябва да се внимава с тия филтри на тия пусти алфи....Насочете ме към някъв филтър?
Глупавото е че явно маслото си е на мястото си ...а аз му налях към литър....може би ще трябва да източа малко...

ecotronic
03-01-2013, 21:57
Да,четох някъде че трябва да се внимава с тия филтри на тия пусти алфи....Насочете ме към някъв филтър?
Глупавото е че явно маслото си е на мястото си ...а аз му налях към литър....може би ще трябва да източа малко...

Казах ти да не се притесняваш за нивото, защото като смениш филтъра с такъв с изправен клапан, нивото ще падне поради това, че магистралата ще се напълни така определено количество масло ще стои в нея а не в картера.
Накратко - няма как след смяната на филтъра нивото в картера да се вдигне.

Linkestis
03-01-2013, 21:59
Да,четох някъде че трябва да се внимава с тия филтри на тия пусти алфи....Насочете ме към някъв филтър?
Глупавото е че явно маслото си е на мястото си ...а аз му налях към литър....може би ще трябва да източа малко...

Лорда или Еко някъде бяха пускали номера за филтъра

ecotronic
03-01-2013, 22:05
Лорда или Еко някъде бяха пускали номера за филтъра

Лорда. Той писа дисертация на тази тема:razz:

lordliness
03-01-2013, 22:08
Филтрон ОР 645 от Косер го взех, мога да се обзаложа, че филтъра няма пръст в това, той я кара вече доста време и приемаме ,че клапана не затваря и маслото е до горе и сега изведнъж затваря и маслото липсва, дори да долее то няма да стане повече, а ще е колкото трябва

CHEFO666
03-01-2013, 22:29
Филтрон ОР 645 от Косер го взех, мога да се обзаложа, че филтъра няма пръст в това, той я кара вече доста време и приемаме ,че клапана не затваря и маслото е до горе и сега изведнъж затваря и маслото липсва, дори да долее то няма да стане повече, а ще е колкото трябва

Ами точно така се получи да....изведнъж...до днес сутринта всичко си беше ок...
А има ли вероятност тоя клапан да зацикли в последствие ... ?

lordliness
03-01-2013, 22:34
Покарай известно време и гледай маслото преди да правиш нещо.

CHEFO666
03-01-2013, 22:40
Покарай известно време и гледай маслото преди да правиш нещо.

Утре ще я качим на магарето :) за да видим какво е положението от долу...тече ли от някъде...текло ли е....семеринги,чудесии....
странна работа...

ecotronic
03-01-2013, 22:41
Това за филтъра е само едно предположение. Ако е вярно, би трябвало до тази сутрин клапанът да не е работил и идведнъж да е проработил. Което не е невъзможно.
Друг симптом за неработещ клапан, освен потропването при студен старт е това че индикацията за ниско маслено налягане гасне с известно закъснение (2 - 3 секунди) при студен старт.

Jivko7777
03-01-2013, 22:50
При мен тече от към скоростната кутия и си личи. Той казва, че е сухо там.

е семеринга е това

---------- Post added at 22:46 ---------- Previous post was at 22:46 ----------


Има познал участник :)

:evil:

---------- Post added at 22:50 ---------- Previous post was at 22:46 ----------


100% ще реши проблема с клапана но си вземи качествен филтър. Не се притеснявай, че си сипал много масло. Като смениш филтъра, запали, след като позагрее угаси, изчакай 1 минута и премери нивото. Ако трябва долей да е до средата на щеката. Ако след няколко часа престой нивото си е същото, значи клапанът работи добре.

PS:
Понеже търговци всякакви и филтри още по-всякакви, търси филтър, който освен че го дават да става за твоя двигател да има възвратен клапан и още по-добре и байпасен клапан.


И си купи филтър с два клапана( за нашите двигатели е такъв), защото продават каквото им падне и като нищо ще те изработят, макар, че не вярвам да е от филтъра, а пък ако знаеш каква мъка е смяната

филтъра е много важно нещо... смених доста марки и лампата светеше на маслото при първи старт в диапазаон 3-5 сек...
Докато най накрая не открих супер мупер филтър с който още докато въртя лампата изгасва ;) Knecht/Mahle

ecotronic
03-01-2013, 22:57
Преди няколко години след смяна на масло,и пробег около 150 километра със скорост около 130-140 ми светна лампата.Спрях вдигнах щеката нямаше никои.Погледнах от долу теч нямаше.Отидох отзад ауспуха чист,да де ама нещо ме накара да се загледам по задното окачване и тогава видях че в близките години от долу колата ръжда няма да хване

Който я кара тази кола както си трябва, капещото масло няма време да падне на земята и омаслява задния мост.
А който кара не-както трябва, го хваща червеното по кръстовищата и му пишат актове.:gruebel:

Doomguy
03-01-2013, 23:07
филтъра е много важно нещо... смених доста марки и лампата светеше на маслото при първи старт в диапазаон 3-5 сек...
Докато най накрая не открих супер мупер филтър с който още докато въртя лампата изгасва ;) Knecht/Mahle

Значи съм някакъв късметлия, моя го взех от боклучав магазин, обаче лампата за налягането гасне още с първия такт на запален мотор. Последна гасне дюзата.

endeavour
04-01-2013, 07:07
... Последна гасне дюзата.
Не е по темата, ама за 16-волтовите ТС-и дето съм виждал жабарят си пише, че двигателя се пали след като изгасне дюзата - иначе палиш без да си изчакал заключението на чек-а. Освен ако не става въпрос за ТС, или пък има софтуерни различия по модели.

CHEFO666
04-01-2013, 08:18
Днес ще направя едно видео за да видим кое как гасне.....

Murderer
04-01-2013, 10:00
Който я кара тази кола както си трябва, капещото масло няма време да падне на земята и омаслява задния мост.
А който кара не-както трябва, го хваща червеното по кръстовищата и му пишат актове.:gruebel:

Хъхъ,хапсолютно вярно становище,колега:lol::lol::lol:

badmadafaka
04-01-2013, 10:04
Не е по темата, ама за 16-волтовите ТС-и дето съм виждал жабарят си пише, че двигателя се пали след като изгасне дюзата - иначе палиш без да си изчакал заключението на чек-а. Освен ако не става въпрос за ТС, или пък има софтуерни различия по модели.
What if i told you... че има ТуйнСпарк 2.0 16V (Awwww yeaaaah!), на който ако чакаш да ти изгасне "дюзата" преди да го запалиш, просто никога няма да го запалиш... :crazy:
По принцип си прав и това си е напълно логично (да чакаш да изгасне всичко, което светва на контакт преди да запалиш), но не е задължително.

endeavour
04-01-2013, 10:30
What if i told you... че има ТуйнСпарк 2.0 16V (Awwww yeaaaah!), на който ако чакаш да ти изгасне "дюзата" преди да го запалиш, просто никога няма да го запалиш... :crazy:
По принцип си прав и това си е напълно логично (да чакаш да изгасне всичко, което светва на контакт преди да запалиш), но не е задължително.
Ако чакаш да изгасне всичко, естествено че няма да запалиш - ще има да си чакаш лампите за маслото и зареждането... А такива индивиди, дето не им гасне изобщо дюзата, по мои наблюдения не палят и с чакане , и без чакане, тъй че не виждам логиката, но както и да е . Темата беше за маслото на жтд.

badmadafaka
04-01-2013, 11:20
Не си ме разбрал - казвам, че има туйнспаркове, на които чека НЕ гасне преди да е запалена колата (и не са строшени). ;)

Doomguy
04-01-2013, 11:23
При мен дюзата светва за кратко след запалването, после гасне. Като съм на контакт и чакам чека да приключи е изгаснала. Същото прави и абс.

CHEFO666
04-01-2013, 13:44
Така...Днес сутринта ситуацията беше следната...маслото беше над макса .... поради причината че аз му налях предния ден масло...След оглед от долу на колата....няма никакви течове от никъде....сухо....което води до проблема с въпросния клапан на филтъра.
Ето го и видеото което направих ...колата е студена ..това и е първото палене за деня.....Струва ми се че всичко е наред....
http://www.youtube.com/watch?v=nJPsQ6PMJkc&feature=youtu.be

Linkestis
04-01-2013, 14:38
наред е поне по клипчето което си направил.Само на края има някакъв стържещ звук но не знам дали е от автомобила.

CHEFO666
04-01-2013, 16:38
Не,тоя звук не е от колата....нещо правеха я гаражите,стърженето идва от другаде....
Добре,да обобщим....единя ден маслото го няма...на другия ден е там....колата не пуши,няма течове от никъде...пали нормално,лампата за ниското налягане на маслото изгасва нормално.....та,за къв к**р беше тая простотия с маслото...

Jivko7777
04-01-2013, 17:36
Не,тоя звук не е от колата....нещо правеха я гаражите,стърженето идва от другаде....
Добре,да обобщим....единя ден маслото го няма...на другия ден е там....колата не пуши,няма течове от никъде...пали нормално,лампата за ниското налягане на маслото изгасва нормално.....та,за къв к**р беше тая простотия с маслото...

не си премерил правилно забравяш за проблема!