PDA

View Full Version : помощ за имобилайзер



anton.mudev
06-01-2013, 16:25
колеги изчетох всичко написано ходих при хиляда човека никои не може да ми помогне ако някои от вас може да ми каже колата е 166 2000 година 2.0tc 16v
неще и неще да запали трябвало да си сменя компютъра и имобилайзера и нямало да има проблем кажете ми ся аз ко да правя накрая ще е бракувам и продам на части

danchev63
06-01-2013, 20:10
ако ти свети ключето на дисплея (вляво долу) посточнно дори след като вкараш ключа тогава е имобилайзера.
В този случай се прави първо профилактика - сваляш долната кора на волана. Намираш тънкия кабел закачен за гривната сложена върху контактния ключ. Изваждаш го да лежи свободно извън пакета кабели. Почистваш гривната механично от прах и други. Изключваш буксата която е на кабела в противоположния край на гривната и отново я включваш (някъде под волана е). Поставяш отново гривната на място и опитваш с ключа. Ако след това ключето на дисплея изгасне чудесно. Ако не повтори операцията още 1-2 пъти и ако пак няма ефект трябва да го скопиш софтуерно.
Ако обаче ключето гасне след поставяне на ключа и подаване на контакт, проблема ти е на друго място.

anton.mudev
06-01-2013, 21:52
колега всичко от казаното съм направил но сега ключето не светва а освен това свети и дюзата като закача лаптопа показва грешка electronic key или него прочита

oem
06-01-2013, 22:07
Колега не се отчайвай. Има решения за това ЕКУ да запали и без имобилайзер. Имаш ЛС.

krasivl
10-08-2013, 11:08
Имам същия проблем,как може да се елиминира въпросния имобилайзер.

ecotronic
10-08-2013, 11:21
Ако си знаеш кода от картата, можеш да запалиш колата и при положение, че имаш проблем с транспондера или имобилайзера и да се придвижиш така докато си решиш проблема.

Chimev
10-08-2013, 15:23
Слага се едно мисля, че емулатор се казва, виждал съм го (малка платчица с 3 кабелчета, слага се на ЕКУ-то). Имобилайзера се игнорира напълно с него, можеш да запалиш и с отверка ако си по-настоятелен :drunk:

krasivl
10-08-2013, 18:07
От време на време при даване на контакт,не гасне индикация жълт ключ на таблото,вадене на ключа,няколко пъти и в един момент изгасва индикацията,колата си пали,но до кога.

---------- Post added at 15:07 ---------- Previous post was at 15:04 ----------

Кода на картата си го знам,но по на там какво се прави.

ecotronic
10-08-2013, 18:25
След като знаеш аварийния код, можеш да запалиш колата, като изпълниш следната процедура:

1. Read the emergency code on the Code Car.
2. Turn the key to the ON position; press the accelerator pedal and keep it pressed.
The injection failure warning light should come on for 4 seconds, then go out briefly (150 ms.) and come on again for another 4 seconds.
3. When the warning light goes out, release the accelerator pedal.
4. When the pedal is released, the warning light should start to flash (at a frequency of 0.8 Hz).
5. After a number of flashes equivalent to the first figure of the code on the Code Card, fully depress the accelerator pedal and keep it depressed.
6. The injection warning light should come on again for 4 seconds and then go out to indicate that the first figure has been accepted.
7. When the warning light goes out, release the accelerator pedal.
8 When the pedal is released, the warning light will start to flash again as before (frequency 0.8 Hz).
9 After a number of flashes equal to the second figure, press the accelerator pedal; the warning light should come on for 4 seconds to indicate that the second figure has been accepted.
10 Repate the above for the other figures in the emergency code.
11. When the pedal is released after the last figure has been accepted, the warning light should flash for around 4 seconds at twice the frequency (1.6 Hz) to indicate that the entire code has been accepted. If, on the other hand, the warning light remains on, this means that the code has been rejected.
12. If the code has been accepted, start up if the engine; if this is not the case, turn the ignition to the OFF position and try the operation again.

danchev63
11-08-2013, 17:11
ако е само да я запали може и с допълнителния ключ(ако го има) . То е едно малко черно и наподобява флашка малка. Сваля се капака за бушоните под волана и там има един прорез където се пъха това ключе. След като се чуе изписукване може да си запали колата. Това е само в аварийна ситуация.
А премахване на ИМО става чрез софтуерно скопяване. Има хора по сервизите, които правят това срещу 100-150лв.

Megadet
20-11-2013, 21:58
ако ти свети ключето на дисплея (вляво долу) посточнно дори след като вкараш ключа тогава е имобилайзера.
В този случай се прави първо профилактика - сваляш долната кора на волана. Намираш тънкия кабел закачен за гривната сложена върху контактния ключ. Изваждаш го да лежи свободно извън пакета кабели. Почистваш гривната механично от прах и други. Изключваш буксата която е на кабела в противоположния край на гривната и отново я включваш (някъде под волана е). Поставяш отново гривната на място и опитваш с ключа. Ако след това ключето на дисплея изгасне чудесно. Ако не повтори операцията още 1-2 пъти и ако пак няма ефект трябва да го скопиш софтуерно.
Ако обаче ключето гасне след поставяне на ключа и подаване на контакт, проблема ти е на друго място.

Колеги, бихте ли споделили как се сваля гривната на имобилайзера, тази около ключа, днес се мъчих но не успях, искам да я почистя защото ми направи проблем вчера на два пъти!

lordliness
20-11-2013, 22:02
Виж първо буксата на кутийката под волана, по лесно е
http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1186217&postcount=11

Megadet
20-11-2013, 22:05
Добре колега, утре ще погледна! Иначе говорих с един майстор, каза ми за 80- 100лв ти махам всичко и си караш с обикновен ключ! Но първо ще напръскам с WD навсякаде, дано изчезне проблема!

lordliness
20-11-2013, 22:12
Добре колега, утре ще погледна! Иначе говорих с един майстор, каза ми за 80- 100лв ти махам всичко и си караш с обикновен ключ! Но първо ще напръскам с WD навсякаде, дано изчезне проблема!
моята се оправи като раздвижих и напръсках буксата, преди да я оправя от 10 опита палеше веднъж, аз пръсках с контактен спрей Нигрин

Megadet
21-11-2013, 17:29
Днес напръсках и двете букси излизащи от имобилайзера и цял ден не съм имал проблеми! Дано всичко е наред! Мерси колега!

lordliness
21-11-2013, 17:43
Днес напръсках и двете букси излизащи от имобилайзера и цял ден не съм имал проблеми! Дано всичко е наред! Мерси колега!

Хубаво е, когато не трепериш всеки път ще запали ли, няма ли да запали :) , аз съм правил процедурата два пъти.

Mury
21-11-2013, 17:44
А ако си стегнете малко пиновете на женската букса,ще забравите за проблема завинаги :devil::devil::devil::devil:

lordliness
21-11-2013, 18:19
с една отвертчица ги стягам всички проблемни букси, даже преди 5 минути стягах на бойлера клемите- с клещи :)

Bobiuzunov
21-11-2013, 18:41
Такааа,да споделя и аз за този проблем с имото,днес на няколко пъти неискаше да запали и ключа на таблото си свети.Свалих кората под волана и размърдах въпросната букса на тази кутия ,колата почна да пали допреди малко,пак размърдване на буксата и пак запали.
Утре ще я сваля,но да търся ли с самата кутия студени споики или само да почистя буксата и напръскам с контактен спреи?

lordliness
21-11-2013, 18:43
Такааа,да споделя и аз за този проблем с имото,днес на няколко пъти неискаше да запали и ключа на таблото си свети.Свалих кората под волана и размърдах въпросната букса на тази кутия ,колата почна да пали допреди малко,пак размърдване на буксата и пак запали.
Утре ще я сваля,но да търся ли с самата кутия студени споики или само да почистя буксата и напръскам с контактен спреи?

Според мен е само буксата, гледах за студени спойки с една лупа и нищо нередно не видях

Bobiuzunov
21-11-2013, 18:48
Ок утре ще се занимавам с това и вечерта ще споделя резултата.:cheers:

Bobiuzunov
22-11-2013, 19:14
Днес свалих кутията на имото и както беше написал Лорда невидях студени споики,почистих буксата и при връщането на кутията и при опита ми да върна буксата на място ми направи впечатление че кабела е оплетен и нещо го дърпа.При смяната на педала на газта явно е станало мазало,прекарах го откъдето трябва и се освободи,дано да се е оправил проблема след напръскването с контактен спреи и прекарването на кабела откъдето трябва.Мисля,че е бил под напън и е било само въпрос на време да се подмъкне.

Megadet
15-12-2013, 14:33
Колеги този имобилайзер пак ме захапа, отново започна да прави проблеми! Мисля да го махам, тук в Русе някой знае ли евентуално къде се занимават с такива работи!

didod
15-12-2013, 18:45
Пробвай следното - когато направи проблема изгаси контакта, извади буксата със захранването на имобилайзера, дай контакт и тогава я включи. След това върни контакта. Доста пъти помага.

Megadet
17-12-2013, 13:41
Колеги, възможно ли е самия ключ да е износен и от там да идват проблемите. Защото ключа ми е доста износен!

ecotronic
17-12-2013, 14:38
Не мисля, че механичното износване оказва влияние. В крайна сметка работата на имото зависи от радиовръзката между антената около патрона и транспондерния чип вътре под пластмасовите капаци на ключа.

Megadet
21-01-2014, 19:56
Да продължа темата, отидох при едни пичове за имобилайзера! Оставих я при тях да го махат, след около два, три часа ми се обадиха да ида да я взема, отивам те ми казват, че имобилайзера си работил без проблем, оказало се някакво реле което подавало ток на имобилайзера в момента на подаване на контакт доколкото разбрах, сега всичко е наред! Само не разбрах къде стои това проклето реле!

lordliness
21-01-2014, 20:26
Само екотроник може да ни светне, защото е важно

ecotronic
21-01-2014, 20:31
Няма отделно реле. Захранването на имото се осигурява от два предпазителя в таблото под волана:

F16 и F20

Megadet
21-01-2014, 20:35
Ами не знам, казаха ми, че било някакво реле което не подавало ток всеки път, или аз не съм разбрал нещо! Да не би да е свързано с контактния ключ, защото ми казаха, че първо се съмнявали в клемореда!

lordliness
21-01-2014, 20:45
Няма отделно реле. Захранването на имото се осигурява от два предпазителя в таблото под волана:

F16 и F20

кой ги знае на какво викат реле

ecotronic
21-01-2014, 20:48
Ами не знам, казаха ми, че било някакво реле което не подавало ток всеки път, или аз не съм разбрал нещо! Да не би да е свързано с контактния ключ, защото ми казаха, че първо се съмнявали в клемореда!

Няма реле. Едното захранване винаги е налично а другото идва от клемореда и го има само на контакт. Но ако го няма това от клемореда, то ще липсва и на доста други консуматори.

---------- Post added at 20:48 ---------- Previous post was at 20:47 ----------


кой ги знае на какво викат реле

Това ми звучи, като "дежурен" лаф :)

Megadet
21-01-2014, 20:51
кой ги знае на какво викат реле

Има нещо вярно:punk:

ecotronic
21-01-2014, 20:55
Ето я схемата:

http://snimki.be//store/1/491390330494.jpg

lordliness
21-01-2014, 20:58
извод- не всяко нещо в малка черна кутийка е реле :)

ecotronic
21-01-2014, 21:01
извод- не всяко нещо в малка черна кутийка е реле :)

Има там една уйовина, дето цъка, ама не всеки път :)

Megadet
21-01-2014, 21:09
Бяха отваряли предния капак, защото като тръгнах спирах да го затворя, че тъпаците не го бяха затворили!

lordliness
21-01-2014, 21:33
Бяха отваряли предния капак, защото като тръгнах спирах да го затворя, че тъпаците не го бяха затворили!
Търсили са акумулатора :)

Megadet
21-01-2014, 21:47
:rotfl: