View Full Version : Алфа конверсия 1.6-1.7 турбо
Здравейте колеги!
Имам едно проектче с моята алфа.
1. Смяна на двигател 1.6-1.7 16в
2. Подсилване ревизия и турбиниране.
3. Газ течна фаза
4. Къстъм изпускателна система за twin турбото.
5. Мега ЕКУ 2
двигателя е закупен без дросели и всмукател предстои му ремонт, Колеги очаквам отговорите ви :bouncing_smiley:
Ами щом се хвърляш в такъв проект, поне прочети тази тема, може да ти даде насоки: http://www.clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=27232
Ами щом се хвърляш в такъв проект, поне прочети тази тема, може да ти даде насоки: http://www.clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=27232
Прочел съм я колега :) Днес разцепих двигателя да видя състоянието (купих го със шум в мотора) , оказаха се превъртяли биелни лагери (основните са ОК ). Има малко надрано по вала. Цедката на маслената помпа беше шълна със някакви силиконени остатъци или нещо подобно :)
Ако можете да ми кажете ремонтните размери на вала и някакъв препарат за почистване на нагар.
Почти целия го разглобих , установих че само 2 от биелните лагери са превъртяли. Свалих вала и в шонеделник го пращам да го шлайфат. Междувременно дадох маховика на стругар и вече тежи с 450 гр по- малко.
Момчето от което купих двигатела ми каза че скоро е правил ремонт на главите с нови клапани и водачи, според вас да ги отварям ли за ревизия или просто да изчистя нагара и да ги оставя така(нямат много нагар- двигателя добре е работил. с изклучение на маслеената помпа :Д)
Другият ми въпрос е - как мога да полирам всукателите и как да почистя нагара от буталата и клапаните ?
Jivko7777
19-01-2013, 18:49
с туй - 450гр точно нищо не си направил
с туй - 450гр точно нищо не си направил
според мен е достатъчно за моя проект :)
Колко тежеше оригинално маховикът?
Колко тежеше оригинално маховикът?
6,750 , ако бях свалил повече трябваше и да се балансира, след мъничко ще кача снимки
Ето и снимките : това е маховика http://media.snimka.bg/s1/1634/029512603.jpg
Запушената маслена помпа:
http://media.snimka.bg/s1/1634/029512545.jpg
Вала с превъртелите биелни лагери :
http://media.snimka.bg/s1/1634/029512567.jpg
Глава и блок:
http://media.snimka.bg/s1/1634/029512553.jpg
http://media.snimka.bg/s1/1634/029512555.jpg
Някой ако има интерес към другите снимки : http://ivaylo145.snimka.bg/automobiles/alfa-145-1-7.726155
Jivko7777
20-01-2013, 11:52
6,750 , ако бях свалил повече трябваше и да се балансира, след мъничко ще кача снимки
А ти мислиш без баланс ли ??
А ти мислиш без баланс ли ??
проверен е и няма нужда
А, имаш ли снимка след работата на стругаря?
Карал ли си колата след това, какви са ти впечатленията?
А, имаш ли снимка след работата на стругаря?
Карал ли си колата след това, какви са ти впечатленията?
това е снимката след стругаря в горния пост, Карал съм 1 жигула с фиатов двигател с олекотен маховик и правеше чудеса много бързо се развърташе ,но беше олекотен към 2 кг
Малко, много така му харесва на момчето. Поздравления за ентусиазма и свършената работа. Готини снимки, дръж ни в течение. :cheers:
Jivko7777
20-01-2013, 13:50
А, имаш ли снимка след работата на стругаря?
Карал ли си колата след това, какви са ти впечатленията?
Само добри но поне едни 1,5-2кг си трябва и баланс за да си спокоен
Само добри но поне едни 1,5-2кг си трябва и баланс за да си спокоен
Баланс определено трябва, да. Знам също, че не трябва да е прекалено лек, но за съжаление е скъпо да се експерементира точно къде е границата. Поздрави.
Jivko7777
20-01-2013, 19:04
Баланс определено трябва, да. Знам също, че не трябва да е прекалено лек, но за съжаление е скъпо да се експерементира точно къде е границата. Поздрави.
за турбо кола да но за атмосферка колкото повече толкова по добре :)
за турбо кола да но за атмосферка колкото повече толкова по добре :)
:thumbup: Полезно, не бях сигурен за това.
mitaka_cs
21-01-2013, 12:06
Този олекотения маховик ми се струва да е на 1.6-цата.
Вала вместо да го шлайфаш можеш да ползваш този от 1.6 ако е добър.
Или направо на 1.6-цата става да сложиш 16-ковите бутала и глави, да си събереш нагоре дроселите, колектора и инжекциона за 1.7 и да не се занимаваш с турбо, защото 100 кила части трябва сам да си произведеш.
Този олекотения маховик ми се струва да е на 1.6-цата.
Вала вместо да го шлайфаш можеш да ползваш този от 1.6 ако е добър.
Или направо на 1.6-цата става да сложиш 16-ковите бутала и глави, да си събереш нагоре дроселите, колектора и инжекциона за 1.7 и да не се занимаваш с турбо, защото 100 кила части трябва сам да си произведеш.
то моя двигател не колата е някаква сглобка - блок и бутала от 1.7 , глави 8 клапанови и вала от 1.6 е на 2ри ремонт така че не става, маховика е от 1.7цата
мислих го и това само за главите, но ми е по-лесно да оправя този който купих.Решил съм да сложа голям дросел и по-големи инжектори, но ще видя Мега ли ще се зима,с ремап ли ще стане, но това в последствие.
Сега първо ще видя какво ще стане с вала , пък после предстои разглобяване на главите и ревизия с чистене и пасване на клапаните:)
ivan dimitrov
21-01-2013, 21:51
---
Jivko7777
21-01-2013, 22:15
По тая логика - що не вземете да си ги изрязвате от тенекия тия маховици. То и без това са само за украшение там(явно). Дето ще се притеснявате за баланс, за биене.... . Вземаш една "тенекия за сирене", ножица за ламарина и си Ти. Те инженерите ги "смятат" само за да си оправдаят заплатите.
сяяя като казвам добре добре е за това че колата ти върви много много повече ;) по тежкия маховик ти гарантира по лесно поддържане на висока скорост нищо повече ;)
Ще ти дам и жокер в формула 1 няма маховик въобще ;)
ivan dimitrov
21-01-2013, 22:33
---
колеги още една луда идея ми хрумна и тя е дали 33ковата 4х4 скоростна кутия ще стане на 1.7 и дали е издръжлива ? какво мислите ?
traiko_89
22-01-2013, 23:30
привет колега
имам въпрос ,имали нещо подготвено като конфигурация или да питаме колегите?коя електроника искаш да ремапваш като за ремап на алфа се говори чак при мотроник 1.5.5 или т.с. след 1998г.
защо при наличието на 16клапанива глава слагаш 8 калпана.
И изкаш да караш кола с турбо с к. вал на последен размер
(рисков)
нищо не спомена за каква турбина става въпрос и крайният ефект на тунинга
:Bolt:
привет колега
имам въпрос ,имали нещо подготвено като конфигурация или да питаме колегите?коя електроника искаш да ремапваш като за ремап на алфа се говори чак при мотроник 1.5.5 или т.с. след 1998г.
защо при наличието на 16клапанива глава слагаш 8 калпана.
И изкаш да караш кола с турбо с к. вал на последен размер
(рисков)
нищо не спомена за каква турбина става въпрос и крайният ефект на тунинга
:Bolt:
такааа , колега просто проучвам възможностите на ЕКУто, но вече реших че Мега е най-добрия вариант.
Къде съм писал че ще използвам 8 клапанови глави...
ще се използват 16ките и НЕ вала няма да е на последен ремонт а на 1ви. (всички знаем че читав вал не се намира лесно.)
за Турбините се колебая дали да са 2 или 1 по голяма - Гарет т3 , но мисля че ще заложа на 2те за да е по различно . Но ще видим първо да излъскам мотора пък после турбини коолкото искаш. Ще направя къстъм всмукател с по голям дросел. Кулер съм намерил от Е46ца само ще видя дали ще се вмести отдолу или ще търся друг. Ще се изработи съвсем нова изпускателна система . Мисля си нещо за 4х4 но ще видим.
Крайният ефект ще са около 200 кончета
mitaka_cs
23-01-2013, 19:13
4x4 кутията е издръжлива колкото и обикновената, но за отзад, както може би предполагаш, трябва сам да си произведеш захват на диференциала(да е като този в кутията) към заден мост от темпра/дедра/155 4х4. И на опашката на кутията тампона трябва да иде някъде другаде. Някой и лагер за кардана ще трябва. Не знам правено ли е с боксер 145 такова нещо.
Ако ти се произвежда цяла задница става сигурно и цял заден мост от 33 да натикаш.
Това с двете турбини не знам за какво ти е...като се сетиш заради двата реда цилиндри че си с 4 разпределителни вала, си спомни че поне има добър баланс мотора от тази схема и не се мъчи да го правиш по-сложен.
traiko_89
24-01-2013, 04:00
се си мисля, че по този начин се започва една такава тема.
Относно 4х4 се продаваха такива части от старата 33 ка
за около 350лв
4x4 кутията е издръжлива колкото и обикновената, но за отзад, както може би предполагаш, трябва сам да си произведеш захват на диференциала(да е като този в кутията) към заден мост от темпра/дедра/155 4х4. И на опашката на кутията тампона трябва да иде някъде другаде. Някой и лагер за кардана ще трябва. Не знам правено ли е с боксер 145 такова нещо.
Ако ти се произвежда цяла задница става сигурно и цял заден мост от 33 да натикаш.
Това с двете турбини не знам за какво ти е...като се сетиш заради двата реда цилиндри че си с 4 разпределителни вала, си спомни че поне има добър баланс мотора от тази схема и не се мъчи да го правиш по-сложен.
Благодаря за полезната информация колега :)
ще видя да намеря някоя 33ка за донор, но като напредна с двигателя.
Дифа ще му измися захващане,а но незнам какво ще стане с главините, гледах тук един колега е направил 4х4 145 но с ХФ двигател и скорости.
mitaka_cs
24-01-2013, 18:09
На мястото на задния ланчов торсен диф трябва да дойде 33-ковия, което отново отива на производство на железа, пък вече към него с нови мъки да речем се хванат полуоските към главините които си видял на ХФ-а.
Тия парчета всичките освен че едвам ще се сглобят нямат и намиране, а след евентуалната сглобка ще ти трябват по 3 от всеки чарк.
Според мене слагай 16-те клапана и покрай тях стандартните части и я подкарвай така.
може и така да стане, преди малко премерих вала
резултатите са добри. 2 биели са превъртяли но няма проблем.
mitaka_cs
24-01-2013, 22:03
Виж размери по ръководствата и мери. И биелите от другия мотор ти вършат работа ако са наред. Ако комбинираш им виж грамажите да са им близки.
Докато чакам вала от шлайф си поиграх с един препарат и всичко светна , остава да видя главите в какво състояние са.
Здрасти, коляновите валове на боксери дали са от 33-ка или от 145/6 1,6 1,7 8В и 1,7 16В са еднакви.
Разпределителните валове на 1,7 16В от 33-ка и 145/6 1,7В са различни имат различен лифт.
Може да си подкараш 1,7 1,6В с ЕКУ от 145/6 1,6 само трябва да смениш бобините . И него може да го ремапваш. Ама това с мегата ще ти е по удобно.
И ако искаш дай поща че да ти пратя едни ръководства за ремонт.
И основната болка на боксера е това че маслото трябва да се сменя на 5 000 километра понеже се промива с бензин когато се кара на кратки разстояния.
Мейла ми е :)
Ето и снимки на буталата
http://media.snimka.bg/s1/1663/029569163.jpg?r=0 (http://media.snimka.bg/s1/1663/029569163.jpg?r=0)
http://media.snimka.bg/s1/1663/029569162.jpg?r=0
mitaka_cs
28-01-2013, 14:57
С тия бутала с луничките, стандартни гарнитури и 16в глави си 10:1, и с турбото ще го взривиш тоя 1.7
За 5 мм гарнитури забрави. Трябват ти други бутала, но както си ги подготвил стандартните, сглобявай без турбо и си 130 коня без ума ти да е постоянно под капака и да следи кое как е и кога ще умре.
С тия бутала с луничките, стандартни гарнитури и 16в глави си 10:1, и с турбото ще го взривиш тоя 1.7
За 5 мм гарнитури забрави. Трябват ти други бутала, но както си ги подготвил стандартните, сглобявай без турбо и си 130 коня без ума ти да е постоянно под капака и да следи кое как е и кога ще умре.
то и Дригата караше с оригиналните предии да мине на ковани, но май бяха 33кови .различни ли са от тези на 145цата? Ако не ще търся буталца от 33ка или някакв и други с такъв размер
Kакво мислите за преправяне на оригиналните бутала ?? или ще се прецака циментацията на буталото ?
mitaka_cs
28-01-2013, 18:00
Да от 8 клапанов 1.7 от 33 са с изкопани чела и ще дойде по-голяма горивна камера...
Трябва да се измерят обемите и да се види как се разминават с клапаните обаче.
Да от 8 клапанов 1.7 от 33 са с изкопани чела и ще дойде по-голяма горивна камера...
Трябва да се измерят обемите и да се види как се разминават с клапаните обаче.
На 8 лапановите им правих зарези за клапаните иначе не става и сгъстяването идва на 8-1 -пърфект.
На 8 лапановите им правих зарези за клапаните иначе не става и сгъстяването идва на 8-1 -пърфект.
и аз така ще направя но на тези с луничките . Трябва да пресметна колко голям зарез да направят на машината за да стане добре и да не се изтънят челата на буталата прекалено много
и аз така ще направя но на тези с луничките . Трябва да пресметна колко голям зарез да направят на машината за да стане добре и да не се изтънят челата на буталата прекалено много
Искаш да видиш как се чупят алфови бутала ли?
Искаш да видиш как се чупят алфови бутала ли?
Защо по смотани ли са от 33ковите ? Колко дълбок зарез си направил на твоите старите ?
такааааа премерих дебелината на 4елото на буталото - 1,5 см , събира 11 кубика(със луничките) , диаметъра е -87 / Да стане 8:1 трябва зареза да е с диаметър 7,5 см трябва да се направи с дъълбочина 5,5 мм - което според мене е много и ще стане шит.
ПП: Сетих се, че в момента съм с такива бутала на колата. ще използвам тях.
такаа малко развитие по темата
1.Вече съм с 4 дискови спирачки.
2.Мегата е почти сглобена остават някои малки доработки и ще се тества.
При отварянето на главите разбрах доста гадни работи...
- водачите са заминали и предстой смяна с нови .
- има и 3-4 клапана с изтънени стебла.
Малко развитие по темата...
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/5697_610644212284221_535082926_n.jpghttp://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/14089_610644208950888_1236549421_n.jpg
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/581775_610644425617533_143994833_n.jpg
MAP 2,5 бара
:bounce8:
http://media.snimka.bg/s1/1809/029862074.jpg?r=0
Почти готова останаха няколко елемента и кутия
http://media.snimka.bg/s1/1809/029862063.jpg?r=0
Здравайте колеги,
поради липса на време проекта малко се забави, но продължаваме напред.
Водачите на главите са избити и вече са портнати. Клапанните са полирани до блясък. Остава да се наредят водачите, клапаните и другите дреболий и главите са готови.Ще О-рингна блока и ще стягам с обикновените гарнитури пък каквото стане.
СПЕШНО се търсят дросели за двигателя ( 1.7 16в.) Независимо от състоянието.Приемам оферти на лс :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.