PDA

View Full Version : Ключа не се връща на контакт



Doomguy
09-01-2013, 18:06
Та, тази сутрин завъртам ключа за да запаля, при което се чу звук на щракване и ключа олекна в ключалката. Трябваше да го върна сам на контакт. Мисля, че пружинката която го връща е изхвърчала някъде. Някой имал ли е подобен проблем и на какъв майстор трябва да карам колата за този проблем? Надявам се, няма да се наложи да се сменя цялото имо?

endeavour
09-01-2013, 19:17
Та, тази сутрин завъртам ключа за да запаля, при което се чу звук на щракване и ключа олекна в ключалката. Трябваше да го върна сам на контакт. Мисля, че пружинката която го връща е изхвърчала някъде. Някой имал ли е подобен проблем и на какъв майстор трябва да карам колата за този проблем? Надявам се, няма да се наложи да се сменя цялото имо?
Вариант 1 - сменя се този възел http://www.axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=51&modif=490&cat=21&subcat=119
Практикува се от повечето майстори, ама си е цифра.

Вариант 2 - купуваш го от морга .Аз го купих за 10 лв и го разглобих,за да взема само клемата и да я монтирам на моя възел,за са запазя същия патрон и същия ключ.
Малко е шибано свалянето на целия възел от колоната, защото закрепващия болт има вид на нит без шлиц за отвертка и се развива с чук и секач - нямам идея що го е измислил така жабарят :bash: Добре е да се внимава със свалянето и после поставянето на намотката на имобилайзера, иначе не е трудна, ама досадна работа.И препоръчително е при сглобяването да се сложи болт за отвертка или ключ (или поне да се направи шлиц с ножовка на главата на оригиналния).Естествено по-добре е ,ако намериш майстор, който да се навие да се занимава с тая работа, ама не ми се вярва :gruebel:

Doomguy
09-01-2013, 20:16
Абсурд да дам над 100 лв за нищо, за сега ще карам така, поне докато си намеря нещо от моргите. Защо трябва да се сменя ключа, нали този клеморед си върви отделно от имобилайзера?

kolev
10-01-2013, 11:37
Вариант 1 - сменя се този възел http://www.axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=51&modif=490&cat=21&subcat=119
Практикува се от повечето майстори, ама си е цифра.

Вариант 2 - купуваш го от морга .Аз го купих за 10 лв и го разглобих,за да взема само клемата и да я монтирам на моя възел,за са запазя същия патрон и същия ключ.
Малко е шибано свалянето на целия възел от колоната, защото закрепващия болт има вид на нит без шлиц за отвертка и се развива с чук и секач - нямам идея що го е измислил така жабарят :bash: Добре е да се внимава със свалянето и после поставянето на намотката на имобилайзера, иначе не е трудна, ама досадна работа.И препоръчително е при сглобяването да се сложи болт за отвертка или ключ (или поне да се направи шлиц с ножовка на главата на оригиналния).Естествено по-добре е ,ако намериш майстор, който да се навие да се занимава с тая работа, ама не ми се вярва :gruebel:
този винт е специален. когато го монтират в завода, при стягането му се чупи главата и остава като нит. целта е да се демонтира трудно.

Абсурд да дам над 100 лв за нищо, за сега ще карам така, поне докато си намеря нещо от моргите. Защо трябва да се сменя ключа, нали този клеморед си върви отделно от имобилайзера?
този клеморед е един кух цилиндър. в него влиза патрона. като си вземеш от моргата, вадиш патрона /лесно става/ и поставяш твоя патрон. така си оставаш с твоя ключ.

Doomguy
10-01-2013, 12:09
Благодаря за отговорите, ще потърся по моргите и по форума за този клеморед, дано се намери някой, който да ми го ремонтира.

endeavour
10-01-2013, 12:44
този винт е специален. когато го монтират в завода, при стягането му се чупи главата и остава като нит. целта е да се демонтира трудно.

Това е очевидно, даже бих казал очеизвадно. Това, което не виждам, е логиката, при положение,че възелът изобщо не се отличава с особена здравина и надеждност. Или понеже ще се сваля често, нека поне да е трудно! Бахти гениалния замисъл!

kolev
10-01-2013, 13:53
бъди сигурен, че инженерите са имали причина да го направят така. доколко е добро решение,вече е друг въпрос. всички италиански коли са по този начин поне от 90-те, може и от преди това.
иначе ето как изглежда болта преди да му се скъса главата.

http://www.iftim.cn/Switch/IgnitionSwitch/Ignition%20Switch%20IT01-05002.jpg

Doomguy
11-01-2013, 10:12
Колеги, някой от вас забелязал ли е, дали стартера продължава да върти и след запалването? При фиатката се чува ясно и отчетливо ако задържам ключа, обаче при алфата поне аз не чувам нищо?

kolev
11-01-2013, 10:21
стартера продължава да върти докато държиш ключа, но когато двигателя запали , стартера си има съединителче което го отцепва.

Doomguy
11-01-2013, 11:11
Е именно това ме интересува, гледам някои хора с проблем като моя са топили стартери, но на 166 явно е друго положението. Като гледам разликата в цените е яка, клемореда на 156 и производните струва 16 кинта, този на 166 и Капа е 118. Значи се набутах излишно с този клеморед.

myato
11-01-2013, 11:22
Е именно това ме интересува, гледам някои хора с проблем като моя са топили стартери, но на 166 явно е друго положението. Като гледам разликата в цените е яка, клемореда на 156 и производните струва 16 кинта, този на 166 и Капа е 118. Значи се набутах излишно с този клеморед.

И що реши, че си се набутал. С повреден пакет е най-малкото неудобно да се кара, да не говорим, че ако няма реле, което да изключва стартера след запалването на двигателя, може да "стопиш" стартера.

Edit: Номерът с болта е направен за да се стига трудно до клемореда и да не може да се палят като ладите.

Doomguy
11-01-2013, 11:44
Кое му е неудобното, връщам ключа на мястото и това е. Стартера не върти при запалване на мотора, значи няма какво да се стопи. Повредата е по-скоро козметична, не ми се дават 70 лева за нищо. В момента нямам финансова възможност да се занимавам с колата.

ecotronic
11-01-2013, 11:45
Соленоидът на шалтера се захранва през реле, но то не е предназначено да прекъсне автоматично действието на стартера след като запали мотора.

Doomguy
11-01-2013, 11:49
Сега последно, да сменям или не?

ecotronic
11-01-2013, 11:54
Сега последно, да сменям или не?

Мисля, че след като в момента нямаш възможност да си оправиш контактния механизъм на ключа, това не е фатално. Предполагам, че и ти, както всеки друг шофьор с малко опит не разчиташ на някаква автоматика, която да ти изключи стартера след като моторът запали. Връщай си ключа ръчно докато някога го оправиш и това е.

Mury
11-01-2013, 11:59
Само да не почне да прави номера,като друсне в дупка и може да загаси колата,виждал съм го с очите си на Пунто :BIGsmile::BIGsmile::BIGsmile:

Doomguy
11-01-2013, 12:01
Повредата се ограничава до стартера и контакта, надолу си работи нормално.

endeavour
11-01-2013, 12:14
Edit: Номерът с болта е направен за да се стига трудно до клемореда и да не може да се палят като ладите.

Това явно е заради силно нарасналия интерес към крадене на италианки:BIGsmile:


Сега последно, да сменям или не?
Карай така, докато почне да ти гасне (което ще се случи, вярвай ми). Тогава вече ще трябва да се прави. Изпитах го :mrgreen:

lordliness
11-01-2013, 12:14
Повредата се ограничава до стартера и контакта, надолу си работи нормално.

накратко-ако не върнеш ключа стартера ще остане зацепен към маховика

kolev
11-01-2013, 12:14
съмнявам се че има реле на стартера. обикновено ключа дава захранване на соленоида на стартера който пък от своя страна бута шалтера който затваря силовата верига към ел.двигателя. дори и да има реле, то едва ли има автоматика за спиране на стартера, нали не се пали колата с бутон. съединителя на стартера е направен да отцепи стартера в момента когато двигателя е вече запален, оборотите му са по-високи от тези на стартера и ЗКУ още не се е осъзнало да пусне ключа. съвсем нормално е ако ключа остане в позиция стартер и той получава захранване постоянно , да се стопи. все пак е направен за кратко ползване. дори повечето са с втулки и пластмасови детайли.

ако питаш мен, вземи си клеморед втора употреба щом не ти се дават 100лв. прехвърли си патрона и това е. едва ли 2-рия ще се скапе докато имаш колата. ако я ремонтираш сам ще ти струва 20-30лв.

ecotronic
11-01-2013, 12:15
Ако си монтираш един не-задържащ бутон и задействаш стартера от него, ефектът ще е същия като от нормално-работещ механизъм на ключа. Някои нарочно си слагат такъв бутон, защото така повече им харесва.

Mury
11-01-2013, 12:15
Повредата се ограничава до стартера и контакта, надолу си работи нормално.

Както каза колегата/изпревари ме/ ще започне да гасне,даже може някой път да завъртиш ключа да изгасне а тя да не иска :BIGsmile::BIGsmile::BIGsmile:

ecotronic
11-01-2013, 12:20
съмнявам се че има реле на стартера. обикновено ключа дава захранване на соленоида на стартера който пък от своя страна бута шалтера който затваря силовата верига към ел.двигателя. дори и да има реле, то едва ли има автоматика за спиране на стартера, нали не се пали колата с бутон. съединителя на стартера е направен да отцепи стартера в момента когато двигателя е вече запален, оборотите му са по-високи от тези на стартера и ЗКУ още не се е осъзнало да пусне ключа. съвсем нормално е ако ключа остане в позиция стартер и той получава захранване постоянно , да се стопи. все пак е направен за кратко ползване. дори повечето са с втулки и пластмасови детайли.

ако питаш мен, вземи си клеморед втора употреба щом не ти се дават 100лв. прехвърли си патрона и това е. едва ли 2-рия ще се скапе докато имаш колата. ако я ремонтираш сам ще ти струва 20-30лв.

Съмнявай се във всичко освен в себе си! :cheers:

http://alfa.kachi-snimka.info/images/bfi1357899550z.jpg

Doomguy
11-01-2013, 12:25
ако питаш мен, вземи си клеморед втора употреба щом не ти се дават 100лв. прехвърли си патрона и това е. едва ли 2-рия ще се скапе докато имаш колата. ако я ремонтираш сам ще ти струва 20-30лв.

Той клемореда е купен, но ще ми вземат поне 40 лева за труд, защото е от морга. Иначе патрона е изкаран, обаче жичките нямат куплунг, а са резнати. Не знам до колко това е проблем.


Ако си монтираш един не-задържащ бутон и задействаш стартера от него, ефектът ще е същия като от нормално-работещ механизъм на ключа. Някои нарочно си слагат такъв бутон, защото така повече им харесва.

Да, съвсем като на дядо джугана ще стане. :mrgreen:


Както каза колегата/изпревари ме/ ще започне да гасне,даже може някой път да завъртиш ключа да изгасне а тя да не иска :BIGsmile::BIGsmile::BIGsmile:
Ще го сменя, не мога да рискувам да ми изгасне някъде в завой и да ме остави без хидравлики и спирачки. От опит знам, че такова тарикатско поведение към колата води до много лоши последици...

kolev
11-01-2013, 12:31
Съмнявай се във всичко освен в себе си! :cheers:

какви са тия бири по обяд бе. да ни си на държавна работа :D
затова казах че се съмнявам щото може и да има. естествено е най-добре по схема да се види , а и също се разбра че няма автоматика за спиране на стартера.
:cheers:


Той клемореда е купен, но ще ми вземат поне 40 лева за труд, защото е от морга. Иначе патрона е изкаран, обаче жичките нямат куплунг, а са резнати. Не знам до колко това е проблем.

никакъв проблем не е. ще ти прехвърлят твоята букса.

Mury
11-01-2013, 12:31
Съмнявай се във всичко освен в себе си! :cheers:

http://alfa.kachi-snimka.info/images/bfi1357899550z.jpg

Да но това реле не е електронно,демек държиш ключа и то работи................:BIGsmile::BIGsmile::BIGsmil e: Това се опитва да ти каже Колев,и мойта кола е с обикновенно 30А реле на стартера,ама в бутона има електроника,която обаче пак не е осъвършенствана и понякога задържа стартера.Не е като бутона на Рено например,него само го натискаш и в момента който спре подгрева/тва е при дизелите/ върти стартера :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

ecotronic
11-01-2013, 12:35
Да но това реле не е електронно,демек държиш ключа и то работи................:BIGsmile::BIGsmile::BIGsmil e: Това се опитва да ти каже Колев,и мойта кола е с обикновенно 30А реле на стартера,ама в бутона има електроника,която обаче пак не е осъвършенствана и понякога задържа стартера.Не е като бутона на Рено например,него само го натискаш и в момента който спре подгрева/тва е при дизелите/ върти стартера :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Добре съм прочел, какво казва Колев. И затова давам схемата от която става ясно, че реле има.
А това че не е "електронно" съм го казал още в пост № 13.

kolev
11-01-2013, 12:35
и тойотите са така. бутваш копчето и то като си разбере че двигателя е запалил изключва стартера.

myato
11-01-2013, 13:30
Каква електроника ви гони всички? Не знам някой от вас, карал ли е ЗАЗ ( айде то и рима се получи)? Та въпросния дзер има реле, което прекъсва захранването към шалтера на стартера, когато генератора постигне оптимален ток. Проста електромеханика, но докато имах въпросното возило работеше безгрешно.:BIGsmile:

Doomguy
11-01-2013, 13:59
Как щяха да ме осерат преди малко... Пича в сервиза видя, че леглото на патрона е с раздвоена пластмаса и че било счупено. Отивам да се разправям с моргаджията, човека вади патрона и показва, че всъщност зъбчето му е такова... Оставих колата при него и довечера ще видя какви ги е свършил. Сега като се замисля, трябваше да си закарам колата на ключар...

kolev
11-01-2013, 14:01
Каква електроника ви гони всички? Не знам някой от вас, карал ли е ЗАЗ ( айде то и рима се получи)? Та въпросния дзер има реле, което прекъсва захранването към шалтера на стартера, когато генератора постигне оптимален ток. Проста електромеханика, но докато имах въпросното возило работеше безгрешно.:BIGsmile:
ей, ако бяха измислили и как да се охлажда двигателя без да го поливаш с лейката :tooth:


Как щяха да ме осерат преди малко... Пича в сервиза видя, че леглото на патрона е с раздвоена пластмаса и че било счупено. Отивам да се разправям с моргаджията, човека вади патрона и показва, че всъщност зъбчето му е такова... Оставих колата при него и довечера ще видя какви ги е свършил. Сега като се замисля, трябваше да си закарам колата на ключар...
ами на ключар де. за час два щеше да приключи.

Doomguy
11-01-2013, 14:10
ами на ключар де. за час два щеше да приключи.

Е човек трябва хуууубаво да се преебе понякога, докато стигне до някои умозаключения.

myato
11-01-2013, 14:16
ей, ако бяха измислили и как да се охлажда двигателя без да го поливаш с лейката :tooth:


То става малко спам, но го бях измислил. По-малка шайба на генератора с по-къс ремък и бях като самолет:devil::plane:

endeavour
11-01-2013, 14:46
То става малко спам, но го бях измислил. По-малка шайба на генератора с по-къс ремък и бях като самолет:devil::plane:
А къде забрави двете клечки с различна дължина за подпиране на капака в зависимост от натоварването?:BIGsmile:

myato
11-01-2013, 15:11
А къде забрави двете клечки с различна дължина за подпиране на капака в зависимост от натоварването?:BIGsmile:
Кат сме тръгнали да спамим, да се доосерем.:saint:
Тая работа с клечки на капака не саа, има отстрани джобове за почесване:spiteful:

ecotronic
11-01-2013, 15:38
Кат сме тръгнали да спамим, да се доосерем.:saint:
Тая работа с клечки на капака не саа, има отстрани джобове за почесване:spiteful:

Страхотна печка имаше тоз звер. Вебасто пасти да ядат:coolio:

Doomguy
11-01-2013, 15:49
Като стана въпрос за контактни ключове, на дядо Москвича осмак вместо ключ има едно цк ключе което служи за контакт, и още едно копче, от което се пали. Винаги е отключен, обаче все още не е откраднат, схемата е страшна. :BIGsmile:
Другия ми дядо пък е с дванайсетак, който стои цял ден паркиран в ромската махала. Свалил е резервоара за да не го откраднат и на негово място е сложил една тубичка, която стои в коша при мотора.

kolev
11-01-2013, 15:56
Страхотна печка имаше тоз звер. Вебасто пасти да ядат:coolio:

ЗАЗ SE (Sibir Edition) , тя печката по-мощна от двигателя :D

myato
11-01-2013, 16:02
Страхотна печка имаше тоз звер. Вебасто пасти да ядат:coolio:

Сигурно в село по мазите се търкаля още някоя, че имах три такива дзера и като ги бракувах направих къси рами от профили и тръби и ги преправих на влекачи. Тези, дето после и ги продадох още ги търкалят по село. А печките бачкаха като реактивни двигатели и като спрях някъде колата все се намираше да тича някой след мен, че не съм я угасил или че се е подпалила. Абе голям ташак, ма бяхме млади и беше весело.:lol:

Doomguy
11-01-2013, 18:13
Срещу общо 50 лева пак имам... работеща ключалка. Още един такъв номер и очаквайте тема в "Авточасти и аксесоари"

kolev
11-01-2013, 18:42
50лв е доста добър резултат. има автомобили за които не се предлагат клемореди и не се намират. там е големия филм.

ПП
откачи си ключа за колата да не е на общата връзка ключове. то основно май от там идват проблемите.

Doomguy
11-01-2013, 19:05
Не е на общата връзка, има си собствен ключодържател. Сега доста по-стегнато върви ключа. Явно е бил тръгнал.

code
11-01-2013, 19:13
От това невръщане на ключа стартера заминава в кофата.

endeavour
12-01-2013, 07:17
Срещу общо 50 лева пак имам... работеща ключалка. Още един такъв номер и очаквайте тема в "Авточасти и аксесоари"
В общия случай ако ти се занимава излиза 10-15 лв и една бира от 2 л:oops: Айде, сега е студено, може и без бирата. И не се връзвай на алфата за такваз дреболия, още какви номера знае...:bash:

balev64
20-01-2014, 19:09
Здравейте колеги,бих искал да споделя за един сходен проблем.От приблизително една година, алфата ми е в Германия.Отиде там като подарък на дъщеря ми.Преди да тръгне на път се постарах да мине на пълна инспекция и да отстраня всички нередности по нея.Въпреки че се постарах, все пак имаше проблеми които се проявиха там,от което се разбра че все пак не е толкова страшно,разликата е, че там хората вземат пари за труд, а тук търговците вземат и парите на тези които се трудят.Та на въпроса,преди 20-на дена бях на гости в Германия и ми направи впечатление че ключалката на контактния ключ има проблем т.е. възвратната пружинка която връща ключа от положение стартер в положение контакт, най вероятно е счупена и се налага да върнеш ключ обратно след като запалиш.Карах колата там и всичко си беше наред.Палеше си добре,вървеше си супер.Тази сутрин обаче колата е изгаснала по време на движение,тъй като я е карал човек който не е свикнал с този проблем предполагам че не върнал ключа в положение ON.В момента колата е в сервиз и не знам каква ще и е диагнозата,но ако все пак се окаже че е от ключа,какво бихте ме посъветвали да предприема.Предварително благодаря на всички които ще се отзоват.

balev64
21-01-2014, 18:20
И така,днес от сервиза са казали че проблема е точно в ключа,германеца даже е предложил да го ремонтира..като за целта е поискал друг неавизимо нов или стар(да изясня само, че става въпрос не точно а самия ключ а за стартерната ключалка)

Bobiuzunov
21-01-2014, 18:41
Е това мойто ако не е ирония на съдбата здраве му кажете.Вчера видях темата и реших да я прочета за обща култура,ама нямало да е само за обща май?Днес и моя ключ престана да се връща и трябва да го връщам аз(добре че приятелката днес не е карала колата иначе щеше да стане весело).Та въпроса ми е клеморед ли трябва да търся или нещо друго ми трябва за да се орпави връщането на ключа,че така е доста ш....о.

lordliness
21-01-2014, 19:17
сменях на една от другите коли, това че не се връща е от клемореда

Doomguy
21-01-2014, 19:45
Взимаш един клеморед от моргата и си ти.

Bobiuzunov
21-01-2014, 19:50
Сега ще пусна тема в Купува,че 120 лева за нов не ми се дават(този месец съм дал достатъчно за нови части).В АХМ-а пише че на Капата И 166-та са еднакви.

didod
21-01-2014, 23:07
Еднакви са, ама отдавна нямат. И цената е малко по-друга...
Скоро сменях на Капа-та.

Bobiuzunov
22-01-2014, 22:20
Какво отдавна нямат?Намерих от колега във форума и утре ще е при мен,но каза че ми го пуска направо с патрона защото не е успял да го свали?Как се сваля че искам да си оставя моя патрон с моя ключ?

didod
22-01-2014, 23:33
AXM отдавна го нямат, за 120 лв.

Bobiuzunov
23-01-2014, 20:35
При тях май често се случва нещо което го има в наличност да се окаже че го няма.
Клемореда е при мен за което изказвам благодарности на колегата Scarface,но е с патрона от колата от която е свален,дайте жокер как се сваля самия патрон за да си остане само клемореда?

ecotronic
23-01-2014, 20:49
При 156 се натискат пластмасовите контри и клеморедът се изважда от леглото си. Не вярвам да е много по-различно при 166-цата.

http://snimki.be//store/1/911390502885.jpg

Bobiuzunov
23-01-2014, 21:23
То клемореда който ще се слага е при мен,но буксата е на кабел който е 20-на см дълъг.Аз искам да извадя клемореда,а патрона който е непотребен да го хвърля,нали целта е да си монтирам на работещия клеморед моя патрон за да си остене моя ключ.

lordliness
23-01-2014, 21:34
То клемореда който ще се слага е при мен,но буксата е на кабел който е 20-на см дълъг.Аз искам да извадя клемореда,а патрона който е непотребен да го хвърля,нали целта е да си монтирам на работещия клеморед моя патрон за да си остене моя ключ.

не мога да схвана какво не ти е ясно?

ecotronic
23-01-2014, 21:36
Доколкото разбрах имаш проблем само с електрическия комутатор (който според мен неправилно се нарича "клеморед"), който се върти от ключа и искаш само него да смениш. Т.е - това, което е показано, как се демонтира на горните скици. За целта не е нужно да се демонтира самата механика на ключа, патрона или заключващия механизъм на волана.

Doomguy
23-01-2014, 21:36
Клемореда дефакто е самия цилиндър, а патрона е вътре в него.

lordliness
23-01-2014, 21:42
нещо въбще не ви е ясно кое какво е

:)
в лявата си ръка държа това нещо, пълен комплект

Mury
23-01-2014, 21:50
При 156 се натискат пластмасовите контри и клеморедът се изважда от леглото си. Не вярвам да е много по-различно при 166-цата.

http://snimki.be//store/1/911390502885.jpg

Нищо общо нямат,при 166 има винтче отгоре и излиза с леко завъртане,като кабела наистина е доста дълъг,буксата е някъде под волана.:bg::bg::bg:

Bobiuzunov
23-01-2014, 22:02
Нали има ключалка с ключ и трябва да си прхвърля моята,та нея как да махна за да остане само това.
http://www.axm-auto.com/image_display.php?img=prod_img/1231433904_60624943.jpg

didod
23-01-2014, 23:18
Ако не се лъжа, патрона излиза като се завърти в определено положение с ключа. Потърси и в Капа форума, имаше теми.

Bobiuzunov
26-01-2014, 16:46
Точно така е както е казал Дидо,ако купувате клеморед втора ръка да имате предвид че ако е с патрона ще ви трябва и контактния ключ за да го извадите и да си сложите вашия.

balev64
04-02-2014, 10:59
Kолеги,взех "клеморед" от колега във форума,който каза че го е пробвал и при завъртане на ключа на стартер след това той се връща в нормално положение.След монтажа му обаче, се оказва че ключа пак не се връща,единствената разлика между новия клеморед и стария е че новия клеморед е доста по стегнат и всичко изглежда нормално само с тази разлика че ключа не се връща на контакат след палене на стартер.Кажете какво друго би могло да бъде причина за не връщането на този прословут ключ.Понеже "младежите" са малко начинаещи шофьори, не могат да ми обяснят дали има поне минимален възвратен напън за да се ориентирам дали не проблема не е в някакво задържане на патрона и дали той не се нуждае от смазване.Та така,помощ!

lordliness
04-02-2014, 11:36
Смазването на патрона крие известни рискове- пластините на секретна част може да са износени и леко клеясали и когато ги смажеш да се освободят и когато мушнеш ключа е възможно да не можеш въобще да го превъртиш. Все едно си сложил друг ключ.
Разгледай стария клеморед, връща ли.

balev64
04-02-2014, 11:55
Колега,нямам идея дали са им върнали стария клеморед,обаче категорично недопускам да не са им го сменили.Ще попитам все пак за стария дали са го взели.А колкото до патрона имам едно малко съмнение че е поизносен вече защото колата е карана доста градско и самата тя е на много километри,така че нормално е да има износване там.Аз все пак се чудя дали е възможно смазване там където е междината между кожуха и самия патрон.Интересно обаче е че когато карах колата ми се строи че ключа се връща много лесно от положение стартер на положение контакт а сега казват че е доста стегнат,дали и това не е някакъв своего рода проблем.

ecotronic
04-02-2014, 12:00
Предполагам, че лорда питаше затова дали самият клеморед има пружина, която да върща от положение "стартер". Може да има пружини и на патрона и на клемореда. Ако допуснем, че новият клеморед е изправен, то вероятно проблемът е в самия патрон.

balev64
04-02-2014, 12:09
Ето това ми беше изпратено и това е сложено,колегата ми обясни че има скъсана кабелна клема но всичко друго е добре.Правя уговорката че не съм разглеждал клемореда, тъй като беше изпратен директно в друг град ,при човек който щеше да пътува за Германия.

balev64
04-02-2014, 12:28
"Предполагам, че лорда питаше затова дали самият клеморед има пружина, която да върща от положение "стартер". Може да има пружини и на патрона и на клемореда. Ако допуснем, че новият клеморед е изправен, то вероятно проблемът е в самия патрон."
__________________

Колега ecotronic,нямам ниакакво понятие каква е конструкцията на патрона.Единственото което могат да направят там в момента по него, е да се смаже с WD40 или нещо подобно,за това и отправям питане дали някой има опит или такъв случай в практиката си . По принцип всякак може да се кара, но ме дразни, че точно главната причина да закъсат на път и да замине стартера не е отстранена

lordliness
04-02-2014, 12:32
Не съм виждал много разглобени патрони, но тези които съм виждал нямат пружини, пружина има само в клемореда. Патрона си е като на секретна брава с устройство за заключване на волана

ecotronic
04-02-2014, 12:34
Това е важно да се изясни. Ако има пружина, която да връща патрона и която да е счупена, вероятно само смазване няма да помогне.

balev64
04-02-2014, 12:49
Тук аз се съмнявам дали няма задиране или задържане на самия патрон и дали е възможно и за препоръчване някакво смазване там?

Bobiuzunov
04-02-2014, 19:59
Хмм интересно,при мен този клеморед който взех както бях писал по горе си беше с патрона и ключа,връщаше се още при свалено състояние и наистина се движи по стегнато,а стария кокато даде фира се въртеше съвсем леко,без усилие.

balev64
04-02-2014, 21:31
Сега последно ми казват че "май" ключа почнал да се връща ама не до край.С тези дистанционни консултации въобще не ми е лесно.Остава да видим наистина ли ще се оправи или не.

lordliness
04-02-2014, 21:44
Сега последно ми казват че "май" ключа почнал да се връща ама не до край.С тези дистанционни консултации въобще не ми е лесно.Остава да видим наистина ли ще се оправи или не.

Да откачат акумулатора и да го въртят многократно и да видят дали ще се оправи.

balev64
07-02-2014, 19:23
Колега,хиляди благодарности за съветите и не само на теб а и на всички останали колеги които са помагали до сега.По последна информация проблема се е оправил и в момента ключа се връщал в нормално положение,може би е имало нещо което е попаднало при монтажа вътре но с няколко завъртания е освободило хода и в момента всичко е било на ред.

Boby
06-04-2014, 16:34
Днес установих, че на Т.С.-ка т.е. с новия ключ след 2001 няма блокировка на ключа за повторно палене. На старата ако веднъж съм задействал стартера втори път не мога. Трябва да върна ключа докрай.

Та въпроса ми е. Нещо ми е прецакан контактният ключ или по принцип на по-новите няма блокировка на ключа?

Scrapera
06-04-2014, 16:46
100% нещо не е наред, и на най-новите 166 я има тази защита.

nhg
11-04-2014, 09:08
Аз 3 бр. стартери смених от този проблем - всичките 'стопени' от хора, на които съм давал колата...:cry:
Съветът ми е да се оправя, особено ако и други хора освен вас ви карат автомобилите (въпреки че аз така и не оправих моя...)
М/у другото: един колега беше споменал, че не чува стартра като върти; при мен се чува доста отчетливо, особено ако не си в колата или вратите са отворени. Ако обаче си в колата е възможно да не го чуеш - все пак е сравнително добре шумоизолирана..