PDA

View Full Version : Проблем с фаровете



Iltcho
11-01-2013, 17:58
Здравейте,
от много време не съм писал, че имам проблеми с "белисимата"!
Е, не закъсняха!!! :Silent::sniper::joly:

Изчезнаха късите. Габарити уж имам.
Ксенона е здрав! Един път ги има, един път ги няма! Е, майна му газина. Като покарам малко - Фари БЕГАЛИ (неговата кожа и на италянския инжинер!)

Говорих със 100 колеги - категорични са - клюкарката.
Някой сблъсквал ли се е с тая гад? Дали е тя?
Ш му е... баницата сладка вече. Ужас как почва годината.

Чакам мнения, ако някой може да каже нещо.

Mury
11-01-2013, 18:02
Здравейте,
от много време не съм писал, че имам проблеми с "белисимата"!
Е, не закъсняха!!! :Silent::sniper::joly:

Изчезнаха късите. Габарити уж имам.
Ксенона е здрав! Един път ги има, един път ги няма! Е, майна му газина. Като покарам малко - Фари БЕГАЛИ (неговата кожа и на италянския инжинер!)

Говорих със 100 колеги - категорични са - клюкарката.
Някой сблъсквал ли се е с тая гад? Дали е тя?
Ш му е... баницата сладка вече. Ужас как почва годината.

Чакам мнения, ако някой може да каже нещо.

Заеби кво ти говорят,фаровете нямат нищо общо с клюкарката,те не минават през нея,защото тя не ги следи.Моя съвет е да си видиш релето за късите,според мен там се крие разковничето.:crazy::crazy::crazy::crazy:

Iltcho
11-01-2013, 20:32
Заеби кво ти говорят,фаровете нямат нищо общо с клюкарката,те не минават през нея,защото тя не ги следи.Моя съвет е да си видиш релето за късите,според мен там се крие разковничето.:crazy::crazy::crazy::crazy:


А койе е релето?:joly:

Вече поръчах клюкарката...

Според valjo било от нея...
И какво сега... пари на вятъра... :Silent: Д.. мааму!

kolev
11-01-2013, 21:06
ами звъниш да я отказваш щото със сигурност не е от нея.

ecotronic
11-01-2013, 21:24
Не отхвърляйте толкова лесно клюкарката като вероятна причина, защото +12 V за намотката на релето за късите идват от ръчката и минават през клюкарката.

Iltcho
11-01-2013, 21:37
Не отхвърляйте толкова лесно клюкарката като вероятна причина, защото +12 V за намотката на релето за късите идват от ръчката и минават през клюкарката.

E точно теб те чакам цяла вечер!

Моля те, остави ми телефон на лично бе пич!
Ама гадже да беше - нямаше да те чакам толко!
Моля те, моля те, моля те...

Ти си ХОДЕЩА ЕНЦИКЛОПЕДИЯ за 166!

:cheers::cheers::cheers:
Телефон не искам за да ти звъня за проблеми, а когато идвам към София (а това напоследък е често) да те уморя от ... каквото пиеш! Не е истина колко ядове си ми спестил! И от постовете ти колко проблема съм си решил! :kicking::kicking::kicking:

На въпроса - моля те, пусни схемата от ключа до фаровете на тая кола, че се оплетох като пиле в калчища с тоа eLearn.

п.п. - клюкарката ми я предложиха на такава цена, че нямам сърце да звъня на продавача, който днес направи невъзможното за да ми я прати!
А и не е зле да си имам резерва.
Все на някой ще потрябва и ще му отслужа!

п.п.2 - къде се намира релето на късите светлини???

ecotronic
11-01-2013, 21:38
А койе е релето?:joly:

Вече поръчах клюкарката...

Според valjo било от нея...
И какво сега... пари на вятъра... :Silent: Д.. мааму!

Релето и двата предпазителя се намират в блока в предната част на предния ляв калник (ограденото в червено на скицата):

http://alfa.kachi-snimka.info/images/viu1357932997q.jpg

Iltcho
11-01-2013, 21:44
В този блок (под капачката която е) при мен има само предпазители. И те са за ляв, десен фар, фарове за мъгла, клаксон и вентилатори (1 40А и 1 20А).

Реле не помня да съм виждал, но не е изключено.

Между другото - сега се сещам - когато ми горя баласт на предишния ксенон изгасна лявата лампа на индикацията на таблото при включени светлини. Днес само тя пак светеше. Дясната я има.


п.п. решил съм, понеже ми се налага пътуване в неделя - 1 нова инсталация, 30 ампера реле, предпазител, маса от шаси-то и + от някъде след стартиране на мотора за да мога да пътувам и понеделник да отида на работа. После ще продължа да ровя.

Нещо някъде според мен грее. Щот ту работи, ту не. Кат истине - бачка. Кат поработи малко - гасне!
Чума!

ecotronic
11-01-2013, 21:48
Ето я схемата:

http://alfa.kachi-snimka.info/images/rgh1357933498v.jpg

За да работят късите светлини, трябва на клюкарката ((M45) на конектор "D" пин 5 да има +12V. (ограденото в червено)

Iltcho
11-01-2013, 21:53
Аз мисля, че ако се губи постоянно напрежението няма грам да светкат. А те ту светят, ту не!

Или някой кондензатор прави ядовете, или някой акан транзистор ( а то в нея е пълно с трикраки гадове).

Ще я сменя цялата. Ще изгоря половин резервоар нафта ако трябва да се возя и да видя дали ще гаснат пак или не!
Абе тъпотия.
До сега ядове с тая каляска не съм имал.
За 1 път е с ядове и все едно член от семейството ми е болен. Не е истина. С вързани ръце съм.

ecotronic
11-01-2013, 21:59
Аз мисля, че ако се губи постоянно напрежението няма грам да светкат. А те ту светят, ту не!

Или някой кондензатор прави ядовете, или някой акан транзистор ( а то в нея е пълно с трикраки гадове).

Ще я сменя цялата. Ще изгоря половин резервоар нафта ако трябва да се возя и да видя дали ще гаснат пак или не!
Абе тъпотия.
До сега ядове с тая каляска не съм имал.
За 1 път е с ядове и все едно член от семейството ми е болен. Не е истина. С вързани ръце съм.

Понеже има няколко вероятни причини, трябва да ги изключиш една по една за да стигнеш до истината.

Примерно може когато откажат фаровете, да премериш на въпросния пин дали има +12V.
Ако ги има, причината най-вероятно не е в клюкарката а може да е в цокъла на релето (лоша връзка в резултат на греене)...........
Така - гледай схемата и мисли. Не е ракетна технология.:cheers:

Mury
12-01-2013, 08:08
Аз мисля, че ако се губи постоянно напрежението няма грам да светкат. А те ту светят, ту не!

Или някой кондензатор прави ядовете, или някой акан транзистор ( а то в нея е пълно с трикраки гадове).

Ще я сменя цялата. Ще изгоря половин резервоар нафта ако трябва да се возя и да видя дали ще гаснат пак или не!
Абе тъпотия.
До сега ядове с тая каляска не съм имал.
За 1 път е с ядове и все едно член от семейството ми е болен. Не е истина. С вързани ръце съм.

Значи за какво пусна тази тема,да ти помогнем,ама ти вече си решил да сменяш клюкарката,еми сменяй,после ще си скубеш косите :naughty::naughty::naughty::naughty: Вземи провери тва реле,па ако те е страх от жици,по-добре не пипай а закарай колата някъде да я оправят.........................:super::super::sup er::super:

Iltcho
12-01-2013, 13:45
Значи за какво пусна тази тема,да ти помогнем,ама ти вече си решил да сменяш клюкарката,еми сменяй,после ще си скубеш косите :naughty::naughty::naughty::naughty: Вземи провери тва реле,па ако те е страх от жици,по-добре не пипай а закарай колата някъде да я оправят.........................:super::super::sup er::super:


Исках да чуя и други мнения Освен на Бобо, Илко, Вальо, Гиги и т.н. Проблем с въпросния модул имам одавна. Събирам мнения. Какво точно пречи да сменя и клюкарката?

От жиците толкова ме е страх, че прокарах допълнителна линия с релела, диоди, и т.н. Да я има като бакъп. 1 предпазител и всичко тръгва автономно - без клюкарки и т.н.
И що реши, че ме е страх?

Няма да влизам в излишни спорове, полемики и приказки. Смених клюката - дойдоха габаритите отпред и осветлението на задния номер.
Малко да се постопля и слизам да сваля и прословутото реле, което е на левия аланжерон. Ще му препоя всичките крачета, пък дано съм решил проблема! :crazy:

п.п. 2 часа карах колата без гасене. Работят си фаровете без ядове!

Iltcho
12-01-2013, 16:26
Край на одисеята!

Свалих цялото бушонно табло (въпреки -3 градуса температурата навън и адския вятър), размених релетата на късите светлини и фаровете за мъгла (единият фар за мъгла падна жертва след удар на сврака, другия - чакал), смених клюкарката, отворих капака на бушонното табло дет са тези мънички гадинки - реленцата - и прегледах и почистих контактите! Е вече не би трябвало да има проблем, инак :spam_laser: направо ще се самоубия ритуално!
Като превантивна мярка - поръчах цяло оборудвано дори с предпазителите табло с букси, релета, капачки и всичко!

Интересното е, че като смених клюкарката ми се появиха и предните габарити?!?!?

Странна работа.
Както и да е! Благодаря на Мъри, Любо (ecotronic), Гиги, Бобо, Вальо и Илко!

п.п. Оставих си самоделната резервна линия като ще я доработя с реле с 2 свободно отворени и 2 свободно затворени контакта, които ще се управляват от авариен бутон - за всеки случай!

Mury
12-01-2013, 16:52
Край на одисеята!

Свалих цялото бушонно табло (въпреки -3 градуса температурата навън и адския вятър), размених релетата на късите светлини и фаровете за мъгла (единият фар за мъгла падна жертва след удар на сврака, другия - чакал), смених клюкарката, отворих капака на бушонното табло дет са тези мънички гадинки - реленцата - и прегледах и почистих контактите! Е вече не би трябвало да има проблем, инак :spam_laser: направо ще се самоубия ритуално!
Като превантивна мярка - поръчах цяло оборудвано дори с предпазителите табло с букси, релета, капачки и всичко!

Интересното е, че като смених клюкарката ми се появиха и предните габарити?!?!?

Странна работа.
Както и да е! Благодаря на Мъри, Любо (ecotronic), Гиги, Бобо, Вальо и Илко!

п.п. Оставих си самоделната резервна линия като ще я доработя с реле с 2 свободно отворени и 2 свободно затворени контакта, които ще се управляват от авариен бутон - за всеки случай!

Аз сега разбирам,че си имал проблем с габаритите,защото в първия пост си писал,че имаш габарити.Не съм казвал че те е страх от жици,а попитах-Ако те е страх ???? Това са съвсем разлчини дефиниции,ма както и да е.Важното е,че си оправил всичко на веднъж,ама проблема на фаровете не е бил във клюкито,а в релето,имал съм поне 2-3 подобни случая със 166.Аз в началото като взех 159-та имах подобен проблем,и се оказа в релето/по-точно в гнездото му/,а беше само на 3 години мамка и. :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Iltcho
12-01-2013, 22:58
Мъри, известно е, че нашите засукани бамбини са с характер и то труден.

Докато карах Алфета-та 100 пъти съм имал ядове с бушонни гнезда. Е нема ти говоря, че след всеки 3-ти ден каране ми беше нервно още 3 да отстранявам проблеми по токовете.
Проблема с габаритите беше същия - ту ги имаше, ту ги нямаше. Мислех, че е от проклетите диодни габаритни крушки. Сега вече съм със стандартни.
Но да оставим всичко настрани.

Като човек, който никога, пак повтарям НИКОГА не е имал сериозни ядове с тая кола - се справих за 2 часа, ако изключим размислите, новите линии, релета и дрън дрън дивотии.
Като Гиги ми прати новото табло ще взема да направя една тема в снимки, та тези, които се сблъскат с моя проблем да знаят къде са аканите релета, как се сваля целият модул - 2 болта 6 мм се отвива, като преди това е добре да се махне резонатора на маркуча от филтъра към пластмасовата тръба към турбото - и как се измъква.


Един апел - МИСЛЕТЕ КАК ДА СИ МОНТИРАТЕ КСЕНОНА, ЗА ДА Е РЕМОНТНО ПРИГОДНО ПОСЛЕ И ДА НЕ РАЗКАЧАТЕ 150 НЕЩА КАТО МЕН! Има достатъчно място! :-?