View Full Version : на коя скорост колко км ?????
споделете мнения от опит кои,колко и на коя скорост ??:coolio:
1. 5та 140км/ч 4000об.
2. 210 - 6000об.
На 2ра 110км/ч на 7000+ :)
практикувам само Номер 1.
2ра - 100 7000об/мин
3та - 155
4та - 195
5та не съм пробвал все още ???
don_pepone
16-01-2013, 20:18
2-ра 100 - 6800об/мин
3-та 145
4-та 190
5-та 230 ( не не стигна до прекъсвача- пътя свърши)
1. 5та 140км/ч 4000об.
.
Дам това и аз си го спомням ;-) на път за морето така карам
Иначе, не мога да кажа какви са макс скорости, по книжка сигурно ги има някъде, но на ~2000 оборота като изредиш от 1 до 5 скорост колата си върви нормално!
Алфата на 5-та 3000 об/мин - 140 км/ч
С5-цата на 6-та 3000 об/мин - 180 км/ч
1-ва --> 60
2-ра --> 105
3-та --> 160
4-та --> 220
5-та --> 260
Всичкото това на ограничител (7200) !
Вака, представяш ли си ако имаше 6-та ?
b_angelov
17-01-2013, 14:04
1-ва --> 18
2-ра --> 31
3-та --> 54
4-та --> 90
5-та --> 90
;)
1-ва --> 60
2-ра --> 105
3-та --> 160
4-та --> 220
5-та --> 260
Всичкото това на ограничител (7200) !
Това с какъв двигател и на какви наркотици?!!?? :big_beer:
Jivko7777
17-01-2013, 16:39
Това с какъв двигател и на какви наркотици?!!?? :big_beer:
2,0 qv
Това или е най-разпиленото QV на света, или има най-грешния километраж.
Вака, представяш ли си ако имаше 6-та ?
Щеше да ми трябва попътен вятър
Това с какъв двигател и на какви наркотици?!!?? :big_beer:
Чисит съм от 1 година
2,0 qv
именно
Това или е най-разпиленото QV на света, или има най-грешния километраж.
Километража ми дава отклонение 3 км/ч. на 100 т.е. на 260 ще даде около 8-10 което ме устройва щото такива експерименти едва ли ще направя пак . Само не ми казвай , че имаш съмнения , че 1 QV не може да вдигне 250 реални километра в час :cheers:
ivailo rachev
18-01-2013, 19:04
Трябва да хвана да видя и моето КуВе какви стойности изкарва,само засякох миналата вечер на 2-ра със 100км/ч. беше на 6800 оборота.
qv е един от атмосферните мотори в гамата 2.0 ваобще на всички автомобили, които имат наи големи вазможности за висока скорост и добро варвене, аз бих вярвам че би могло да вдигне 250 при положение че моя фиат (1.8 16в 131кс) на 4та вдигна 195-200, а е доста по слаб като вазможности
Само не ми казвай , че имаш съмнения , че 1 QV не може да вдигне 250 реални километра в час :cheers:
Няма да казва.
Ще го кажа аз - или си намерил доста дълга права с много сериозен наклон или е имало попътен вятър поне със 100-ина км/ч. Или и двете.
Последният вариант е това QV да е доста по-мощно от стандартните си 150/155к.с. ;)
Ако колата е без сериозни доработки не вярвам да вдига тези километри. ГТВ-то беше с такъв мотор и кутия от КуВе преди да умре и тези скорости бяха в сферата на наусчната фантастика. Сега с петак турбо ги докарва точно такива, с единствената разлика, че ме е страх да тествам максимална скорост. Дигал съм до 250 км/ч и по-натам не смея.
260 км/ч е изключително висока скорост, която много малко автомобили могат да развият спокойно.
Ваката, засили се и накарай някой колега да те снима :)
Реалната максимална скорост се върти около 220 км/ч.
и аз мисля, че 210 -220 км/ч е реалната максимална скорост за свинспарк. Обикновенно след нея си имаме родилка. Все пак това е двулитров 150-коньов мотор, а не 4 литров осмак. Нека сме маааалко по-реалистични.
Няма да казва.
Ще го кажа аз - или си намерил доста дълга права с много сериозен наклон или е имало попътен вятър поне със 100-ина км/ч. Или и двете.
Последният вариант е това QV да е доста по-мощно от стандартните си 150/155к.с. ;)
Колата си е 155 коня без никакви доработки правата беше от качването на магистралата след шумен посока Варна още не бях стигнал OMV-тата на магистралата ... за вятъра не мога да кажа не съм го мерил но най вероятно е имало щото инъче след 210 става невъзможно
Ако колата е без сериозни доработки не вярвам да вдига тези километри. ГТВ-то беше с такъв мотор и кутия от КуВе преди да умре и тези скорости бяха в сферата на наусчната фантастика. Сега с петак турбо ги докарва точно такива, с единствената разлика, че ме е страх да тествам максимална скорост. Дигал съм до 250 км/ч и по-натам не смея.
260 км/ч е изключително висока скорост, която много малко автомобили могат да развият спокойно.
Не сравнявай 145 с GTV Разликата в килограмите не е малка . За 1-ви и сиг. последен път вдигам толкова повечето пъти стрелката спира на около 240 и не ще повече този път сиг. е имало вятър де да знам ... но колкото и да са реалните км. чувството да си видиш стрелката в дъното е неуписуемо ... както и да си видиш новото каре по магистралата след това ( Безценно ) Но това е др. въпрос*
Ваката, засили се и накарай някой колега да те снима :)
Реалната максимална скорост се върти около 220 км/ч. Правил съм го затова казвам , че километража ми дава отклонение 3 км/ч на 100 :kiss: кога ше прайм хижа да фърлим някой друга гума :picnic:
Разбирам какво намекваш ... Не не обичам рибата даже в чиния пък ако не вярваш , че стрелката се е разходила до 260 някъде по-горе бях дал линк със снимка ако пък не вярваш на снимката ела и щи покажа
Колата си е 155 коня без никакви доработки правата беше от качването на магистралата след шумен посока Варна още не бях стигнал OMV-тата на магистралата ... за вятъра не мога да кажа не съм го мерил но най вероятно е имало щото инъче след 210 става невъзможно
Именно. При подходящи условия, може да добуташ до 220км/ч. реални, както и колегите са писали, но... толкова.
Не сравнявай 145 с GTV Разликата в килограмите не е малка.
Килограмите в случая нямат почти никакво значение. Те имат значение при ускорението от място най-вече.
За максимална скорост са важни два компонента - мощност и челно съпротивление.
В сравнение с тези двете, всички останали са пренебрежими. ;)
И при данните на твоята кола, 250км/ч. е в сферата на ненаучната фантастика. :D
don_pepone
22-01-2013, 22:24
Интересен спор се заформи...
Ся да кажа и аз нещо ( говоря от личен опит и видяно с очите си). Виждал съм доста коли от различни марки ( все по около 150 коня) да вдигат по 240-250км/ч без много ядове,стига път да има. Факт е ,че след 200км/ч повечето коли се "уморяват" малко и стават мудни,тоест ускорението е много слабо. Виждал съм и алфи по 150 коня дето абортират на такава скорост :( за сажаление. Така че според мен нее невъзможно да стане това,макар ида е дооста трудно,ама доста доста. То на Шестака се усеща разлика след 200,а 4 цилиндровия...
Именно. При подходящи условия, може да добуташ до 220км/ч. реални, както и колегите са писали, но... толкова.
Килограмите в случая нямат почти никакво значение. Те имат значение при ускорението от място най-вече.
За максимална скорост са важни два компонента - мощност и челно съпротивление.
В сравнение с тези двете, всички останали са пренебрежими. ;)
И при данните на твоята кола, 250км/ч. е в сферата на ненаучната фантастика. :D
Ела сипи бензин и ще те запозная от близо с научната фантастика . Ще ти демонстрирам и как радара показва толкова колкото карам ... А килограмите са от значение И при максималната скорост защото и 166-цата има мотор 2.0 ТС ама никога не може да вдигне тия километри . Защо ли ? :gruebel: . При положение , че на 1 автомобил всичко по двигателя му е изправно и половината чарколя са нови не виждам причина да не пълни километража поне до 250 ;)
Продължавам да твърдя, че имаш сериозно отклонение на километража. Няма как КуВе сток да изцепи 250 км/ч. Няма! По книжка й дават 211 км/ч максимална скорост. отклонение от 20% от заводските данни е много, ама МНОГО. Пак ти казвам - карал съм такъв мотор в кола с по-добро челна съпротивление и тези скорости са невъзможни. И отново ще ти посоча, че цитираните от теб скорости по предавки са актуални за петцилиндров турбо мотор, който сток е 70 коне над КуВе-то. Нещо има грешка някъде.
Ела сипи бензин и ще те запозная от близо с научната фантастика . Ще ти демонстрирам и как радара показва толкова колкото карам ... А килограмите са от значение И при максималната скорост защото и 166-цата има мотор 2.0 ТС ама никога не може да вдигне тия километри . Защо ли ? :gruebel: . При положение , че на 1 автомобил всичко по двигателя му е изправно и половината чарколя са нови не виждам причина да не пълни километража поне до 250 ;)
По каталог и на двата автомобила - 166 2.0TS, 155к.с. и 145QV 2.0TS, 155к.с. максималната скорост е еднаква - 211км/ч.
Това, че ти си намерил някакъв начин да заобиколиш законите на физиката е много интересно, но и твърде неправдоподобно. :)
Eто ти една СМЕТКА (http://ecomodder.com/forum/tool-aero-rolling-resistance.php), която не е съвсем точна, а занижена, понеже ефективността на двигателя се променя с натоварването, а и с годините.
Дори и така се вижда, че за да достигнеш 249км/ч. ти трябват малко над 190к.с. за да успееш и това е при подходящи условия, каквито рядко се срещат.
Понеже Търговище ми е малко далечко, а и нямам време да се занимавам с глупости (да се возя с над 200км/ч. в 12+ годишна кола), мога да ти предложа да си сипеш бензин, да запазиш касовата бележка, да вземеш един GPS и да направиш клипче, как вдигаш 250+км/ч.
След това дай един IBAN и ще ти преведа парите за горивото, ако опитът ти е успешен.
Става ли така? ;)
П.П.
Само за протокола, Alfa Romeo 156 GTA има максимална скорост от 250км/ч., а е с по-добра аеродинамика от 145QV и е 250к.с.!
Ако това не те кара да се замислиш поне малко, май няма за какво да спорим. ;)
П.П.2
Докато се натуткам, той bouncer ме изпреварил. :)
Младежа е прекалил с youtube-то, ко му се връзвате ...
Valio606
23-01-2013, 13:30
Ха абсолютно подкрепям по-горното мнение. С моята 159ка на 5 на 3000 оборота съм на 180, а на 6 в 4400 ми показва 245, като на GPSа беше 238. Това е максимума. Такава скорост от 250 с фабрична алфа май само 147 GTA 156 GTA 159 3.2 и 8c май могат да направят. Всичко на всичко 4 коли.
сериозни обоврвания на тея 250км, маи аргументите са наистина верни
don_pepone
23-01-2013, 19:42
Хмм ся кой коко дигнал и кой не ,не знам,ама това колко и дават по книжка също нее най вярното според мен.
Ся ще питата защо. Ами защото с няколко навигации съм мерил моята и си прай 230 по ГПС и почти 240 по километраж ,а и дават 216 по книжка ;)
П.С. Те и дават и да гори 11.8 в града ама гори 13-14 :devil:
Хмм ся кой коко дигнал и кой не ,не знам,ама това колко и дават по книжка също нее най вярното според мен.
Ся ще питата защо. Ами защото с няколко навигации съм мерил моята и си прай 230 по ГПС и почти 240 по километраж ,а и дават 216 по книжка ;)
П.С. Те и дават и да гори 11.8 в града ама гори 13-14 :devil:
взе ми думите от устата ... а относно клипчетата няма проблеми само да имам път към варна
По километраж 260 км в час, по GPS 246 km/ч Иначе за оборотите знам само на втора при 7000 оборота е на 85-90 км в час за моята.
С 200 км в час съм на 3900 оборота на 6-та скорост.( и ако има аутобан мога да си я потдържам колкото си искам време )
Говорим за 6 скоростна кутия с оригинален размер гуми и джанти по книжка на ГТВ-то ми.(туйн спарка на 145-цата ми лъжеше повече 230 по километраж - 210 реално и след 20-30 минути потдържане на тая скорост - едното бутало излезе да ме види :)
По километраж 260 км в час, по GPS 246 km/ч Иначе за оборотите знам само на втора при 7000 оборота е на 85-90 км в час за моята.
С 200 км в час съм на 3900 оборота на 6-та скорост.( и ако има аутобан мога да си я потдържам колкото си искам време )
Говорим за 6 скоростна кутия с оригинален размер гуми и джанти по книжка на ГТВ-то ми.(туйн спарка на 145-цата ми лъжеше повече 230 по километраж - 210 реално и след 20-30 минути потдържане на тая скорост - едното бутало излезе да ме види :)
Да не би да си сбъркал клавиша тук? По-скоро трябва да са 4900 оборота. :)
Да не би да си сбъркал клавиша тук? По-скоро трябва да са 4900 оборота. :)
Същото си помислих и аз, че тук само някакви нереални стойности изскачат ...
по темата - 156 JTD 2000 rpm-115 км/ч, 3000 rpm-160 км/ч на 6-та предавка.
С мотора 3500 rpm- 100 км/ч, 11500 rpm- 330 км/ч пак на 6-та и по километраж :jumping:
Celestrial
24-01-2013, 11:25
Е, аз толкова не мога, да вдигна, колкото и да се напъвам.
До удряне на оборотите в края:
1. 45 км/ч
2. 90 км/ч
3. 130 км/ч
4. 160 км/ч
5. Вдигал съм до 170 км/ч, защото колата не е нова и съм с тесни зимни гуми, може да стане фал. Но си мисля, че много повече от това не може да захапе.
Иначе реална скорост, която може да поддържа, считам, че 140 км/ч е добре, при положение, че това е най-малкия ТС двигател.
Да не би да си сбъркал клавиша тук? По-скоро трябва да са 4900 оборота. :)
ОПС май там бяха 4800- 4900 :)
Е, аз толкова не мога, да вдигна, колкото и да се напъвам.
До удряне на оборотите в края:
1. 45 км/ч
2. 90 км/ч
3. 130 км/ч
4. 160 км/ч
5. Вдигал съм до 170 км/ч, защото колата не е нова и съм с тесни зимни гуми, може да стане фал. Но си мисля, че много повече от това не може да захапе.
Иначе реална скорост, която може да поддържа, считам, че 140 км/ч е добре, при положение, че това е най-малкия ТС двигател.
Именно такива бяха километрите когато и аз бях с 1.4 двигателя само дето на 4-та вдигах 190 на ограничител а на 5-та така и не го стигнах максималната с малкия двигател ми беше 215 с невероятни мъки :guillotine:
Нещо пак доста ме съмнява 190 км/ч на 4-та скорост с двигател 1.4
То тогава с 3,2 би трябвало 320 да не са проблем, а?
Celestrial
25-01-2013, 11:22
;-)
Вака, кажи с каква ск. кутия си? ;) Все си мисля, че си с по-дълга 5-та ;)
Ако е така, не виждам причина, при наличие на хубава и дълга права, тази кола да не вдигне и 250 :)
Моята 155ца съм я засилвал и е стигала без проблем 220, на единствения ми рън за топ скорост, стигал съм 225 и се усещаше, че може една идея отгоре (230+) но се отказах, нямаше смисъл просто да мъча двигателя още 30-60 секунди да седи на червено.
Моя километраж съм го засичал по ГПС, и никакви отклонения няма, тествал съм при скорости до 160-180. Оригиналния километраж, както и оригиналните джанти на колата + размер гуми.
Вака, кажи с каква ск. кутия си? ;) Все си мисля, че си с по-дълга 5-та ;)
Ако е така, не виждам причина, при наличие на хубава и дълга права, тази кола да не вдигне и 250 :)
Стига с тези вицове бре хора...
Ами да слагаме направо скоростни кутии от дизели и гледай к'во става - със 155к.с. ще вдигаме 300км/ч. като нищо... :crazy:
Стига с тези вицове бре хора...
Ами да слагаме направо скоростни кутии от дизели и гледай к'во става - със 155к.с. ще вдигаме 300км/ч. като нищо... :crazy:
Какви вицове?
Ето ти тази кола: http://www.youtube.com/watch?v=UfuCIly9g8g (сток 2.0 16v) /моята 155ца, по подобен начин се държи на подобна 200+ км/ч скорост/
сложи и по-дълга 5-та, дали няма да затвори 250 ? (+10-15 КМ/ч)
Значи за топ спийд , много е важен терена! гладак, прав, да няма вятър, пък може и в твоята посока да е да ти помага и т.н.
Да не забравим и двигателя , в какво състояние е. ;)
Окачването на Ваката също не е какво да е , с койловъри и колата е много ниска. Това също много помага. ;)
Така, че има си много фактори за които помагат на Ваката да вдигне такава скорост ;)
Темата за топ спийд, по принцип си е изгубена тема, всичко е относително. Като някой толкова го вълнува, да се вземе един радар и да се засича колата ... или с някой Г-Тек .
И все пак ще кажа, че ТwinSpark да се държи дълго време на 5-та в обороти над 6К , не е желателно. (говоря за двигател, който не е отварян за КАЧЕСТВЕН основен ремонт ;)).
Значи, за топ спийда, ако ползвам твоята терминология, най-важна е науката, наречена физика.
И съжалявам, че ви попарвам мечтите, но въпросната наука е безкомпромисна и досега не е имало случай, нейните закони да са били отменени от клип в Youtube. :hehehm:
По-рано в темата бях дал един калкулатор, който удобно го пропуснахте.
Сега ви давам това: http://upload.wikimedia.org/math/e/3/1/e31430f0898268091f410282a89503b1.png
Това е формулата, която изчислява необходимата мощност за преодоляване на въздушното съпротивление.
В нея никъде не виждам да има колко е дълга 5-та предавка, нито с какви койлоувъри е автомобила и т.н.
Та, успех с оборването на законите на физиката. ;)
нека не превръщаме темата в рибарско надлъгване за начинаещи. Предлагам научната фантастика да я оставим за клавиатурните рецери и да си говорим факти. А фактите са че 250 км/ч със стокова 2-литрова алфа няма как да се вдигнат. Всичко останало са чесане на разни неща.
нека не превръщаме темата в рибарско надлъгване за начинаещи. Предлагам научната фантастика да я оставим за клавиатурните рецери и да си говорим факти. А фактите са че 250 км/ч със стокова 2-литрова алфа няма как да се вдигнат. Всичко останало са чесане на разни неща.
Момент, че тук почвам да се обърквам.
Ти говориш за реални 250 , или за отчитане на километраж?
На всички ни е ясно, че заводските километражи имат отклонения след 200 км/ч. При това е тенденциозно направено.
За това казах:
Темата за топ спийд, по принцип си е изгубена тема, всичко е относително.
Ако говорим за РЕАЛНА ФИЗИЧЕСКА скорост на пътя, без радар или някой истински Г-Тек , просто няма смисъл да се говори :excl:
Ако говорим за РЕАЛНА ФИЗИЧЕСКА скорост на пътя, без радар или някой истински Г-Тек , просто няма смисъл да се говори :excl:
Ето за какво говорим - от този пост тръгва всичко:
Километража ми дава отклонение 3 км/ч. на 100 т.е. на 260 ще даде около 8-10 което ме устройва щото такива експерименти едва ли ще направя пак . Само не ми казвай , че имаш съмнения , че 1 QV не може да вдигне 250 реални километра в час :cheers:
Ta, реални 250км/ч. може, ама в някоя друга Вселена, където законите на физиката са различни. ;)
Начи аз и повече правим...280 дигам като си хода на Перник..щот съм си напраил некой модификации..изпилил съм главата махнал съм седалки..:butt:
Начи аз и повече правим...280 дигам като си хода на Перник..щот съм си напраил некой модификации..изпилил съм главата махнал съм седалки..:butt:
А защо не си кажеш за магнитите на д-р Ливайн дето си ги сложил на коляновия вал...:scherzkeks:
А защо не си кажеш за магнитите на д-р Ливайн дето си ги сложил на коляновия вал...:scherzkeks:
АААА тихо беее...са ще ми разберът мега - мод-а :lol_sign:
Да добавя и още нещо. Ако примерно при 100 км отклонението е 5 км/ч, при 200 км отклонението не е 10 км/ч а повече.
Pesho_155
25-01-2013, 20:20
Това е научна фантастика 260 км с 2.0 16v туинс парк ако ще и от Копитото или някъде от Черни връх да се засилиш (хипотетично при прав участък :) ) надолу до мрамор чак и пак ще е зор голям.
Jivko7777
25-01-2013, 21:27
Нещо пак доста ме съмнява 190 км/ч на 4-та скорост с двигател 1.4
То тогава с 3,2 би трябвало 320 да не са проблем, а?
Мотора няма нищо общо с това на коя предавка колко се дига това зависи от кутията и ти го знаеш
Celestrial
25-01-2013, 22:00
Мисля, че малко пообъркахме Алфите с ферарита, ама няма нищо, важното е да си чешем езиците. :big_beer:
Мотора няма нищо общо с това на коя предавка колко се дига това зависи от кутията и ти го знаеш
Ми ако ти намеря примерно корса 1.2 която кутията и на 6500об/мин. на 4-та вдига 200 а на 5-та 250 дали ще ги вдигне! На 4-та няма да стигне до прекъсвач, да не говорим за 5-та!
Значи, за топ спийда, ако ползвам твоята терминология, най-важна е науката, наречена физика.
И съжалявам, че ви попарвам мечтите, но въпросната наука е безкомпромисна и досега не е имало случай, нейните закони да са били отменени от клип в Youtube. :hehehm:
По-рано в темата бях дал един калкулатор, който удобно го пропуснахте.
Сега ви давам това: http://upload.wikimedia.org/math/e/3/1/e31430f0898268091f410282a89503b1.png
Това е формулата, която изчислява необходимата мощност за преодоляване на въздушното съпротивление.
В нея никъде не виждам да има колко е дълга 5-та предавка, нито с какви койлоувъри е автомобила и т.н.
Та, успех с оборването на законите на физиката. ;)
По това което си написал оставам с впечатлението , че с каквато и аеро динамика да е един автомобил с мощност от 155 коня примерно ще вдигне едни километри ... Мисля , че аеродинамиката е от огромно значение но не виждам да я споменаваш във формулата си
По това което си написал оставам с впечатлението , че с каквато и аеро динамика да е един автомобил с мощност от 155 коня примерно ще вдигне едни километри ... Мисля , че аеродинамиката е от огромно значение но не виждам да я споменаваш във формулата си
Пропущаш най-важната физична стойност, необходима на твоето аеродинамично желязо да разпори въздуха, и да полети с така мечтаните 200+ км/ч, а това е липсата на нютон метри, или казано простичко, 2.0TS няма достатъчно теглилна мощност, 187nm не са достатъчни да бутат срещу вятър от над 200км/ч, за този двигател всичко след тази скорост е изнасилване.;-)
Valio606
26-01-2013, 11:07
Абсолютно подкрепям моята е с 400 Nm и умира на 238, като й направя ремапа ще видиме тогава.
незнам за мен 250км/ч е доста сериозна скорост до 200 и 10,20 ок, но 250 вече говорим за сериозни стоиности отнсосно мощност и нм (нютонметри), мн трудно кола без осезаеми подобрения може да достигне нещо такова.Специално 145 има доста ниска предница и ъгъла на атака на въздушна струя не е чак толкова висок, в сравнение с други сериини модели, но все пак 250 са си 250
badmadafaka
26-01-2013, 13:01
@Fear: Не лъжи хората бе, какви закони каква физика..? Всичко е в аеродинамиката, атаката, ъгъла... На километража колко пише - 260..! Айдееее... :scherzkeks:
old alfist
26-01-2013, 14:08
Основните компоненти за динамиката и максималната скорост на един авномобил са : аеродинамиката, мощността на двигателя и предавателните числа на скоростната кутия, като не на последно място е и ходовата част, които работят в комплект с помощта на електрониката - всяко измемение в съотношенията прецаква замисъла на конструкторите и настава хаос.
Значи, за топ спийда, ако ползвам твоята терминология, най-важна е науката, наречена физика.
И съжалявам, че ви попарвам мечтите, но въпросната наука е безкомпромисна и досега не е имало случай, нейните закони да са били отменени от клип в Youtube. :hehehm:
По-рано в темата бях дал един калкулатор, който удобно го пропуснахте.
Сега ви давам това: http://upload.wikimedia.org/math/e/3/1/e31430f0898268091f410282a89503b1.png
Това е формулата, която изчислява необходимата мощност за преодоляване на въздушното съпротивление.
В нея никъде не виждам да има колко е дълга 5-та предавка, нито с какви койлоувъри е автомобила и т.н.
Та, успех с оборването на законите на физиката. ;)
Има един уъркараунд - като използваш силата на гравитацията - т.е. като караш по достатъчно голямо нанадолнище - вдига доста конете ;)
Пропущаш най-важната физична стойност, необходима на твоето аеродинамично желязо да разпори въздуха, и да полети с така мечтаните 200+ км/ч, а това е липсата на нютон метри, или казано простичко, 2.0TS няма достатъчно теглилна мощност, 187nm не са достатъчни да бутат срещу вятър от над 200км/ч, за този двигател всичко след тази скорост е изнасилване.;-)
Тук не си прав - за макс скорост не е толкова важен макс. въртящ момент, а макс. мощност. Понеже при тия скорости оборотите се изменят не с пъти, а с проценти. Т.е. въртящият момент на колелата е почти постоянен и е максимален за дадената скорост ( определен от мощността и предавателните числа)
dimitar_vd62
26-01-2013, 15:56
А защо като говорите за аеро динамика, пропускате завихрянията зад колата, липсата на кора под двигателя, формата на огледалата - лесно може да се провери като си изкарате ръката през прозореца и си обърнете ръката веднъж надолу с дланта и веднъж с дланта срещу движението.Не е само до челното съпротивление.Ако някой сложи двигател от ф1 на колата си със сигурност няма да е като болид.Теглото ще го оставим настрана.Макар че и то е важно.Пък и като пише на километража едни км, не значи че колата може да ги вдигне при всякакви условия и е нормално за двг да работи при такова натоварване.Едно е пистата където изпитват колите друго е магистралата.
По това което си написал оставам с впечатлението , че с каквато и аеро динамика да е един автомобил с мощност от 155 коня примерно ще вдигне едни километри ... Мисля , че аеродинамиката е от огромно значение но не виждам да я споменаваш във формулата си
"Аеродинамиката" си е във формулата. "Cd" и "А" какво са според теб? ;)
Щом това не си разбрал, по-нататъшните спорове са излишни.
Но темата не спира да ме забавлява де. :)
Има един уъркараунд - като използваш силата на гравитацията - т.е. като караш по достатъчно голямо нанадолнище - вдига доста конете ;)
Тук не си прав - за макс скорост не е толкова важен макс. въртящ момент, а макс. мощност. Понеже при тия скорости оборотите се изменят не с пъти, а с проценти. Т.е. въртящият момент на колелата е почти постоянен и е максимален за дадената скорост ( определен от мощността и предавателните числа)
То ако беше толкова просто...!!! :flirt:
old alfist
26-01-2013, 17:46
Когато подхвърляте разни формули трябва да дадете и легенда с означенията в нея.
Попаднах на това - американка карала 220 км на първа, не в час, а изминала такова разстояние, понеже мислела, че колата е с автоматични скорости.....колко е вдигала не е отбелязано, има и съмнения за това дали е истина, ама поне снимки има:
http://fakti.bg/avto/57822-220-km-na-parva?utm_source=mobilebg&utm_medium=link&utm_campaign=bottombanner
dimitar_vd62
26-01-2013, 19:48
На задна някой не е ли пробвал.:smoke:
То ако беше толкова просто...!!! :flirt:
Достатъчно точно е като разсъждение, при скорости над 140-150 да речем... Просто там бензиновите двигатели са в оптимални обороти и предимството на дизелите - големия въртящ момент в ниски обороти не е от значение.
ecotronic
26-01-2013, 21:39
А защо като говорите за аеро динамика, пропускате завихрянията зад колата, липсата на кора под двигателя, формата на огледалата - лесно може да се провери като си изкарате ръката през прозореца и си обърнете ръката веднъж надолу с дланта и веднъж с дланта срещу движението.Не е само до челното съпротивление.Ако някой сложи двигател от ф1 на колата си със сигурност няма да е като болид.Теглото ще го оставим настрана.Макар че и то е важно.Пък и като пише на километража едни км, не значи че колата може да ги вдигне при всякакви условия и е нормално за двг да работи при такова натоварване.Едно е пистата където изпитват колите друго е магистралата.
Нещо повече - веднъж ускорена до някаква пределна скорост, при движение по хоризонтала, цялата мощност на двигателя отива за преодоляването съпротивлението (въздушното, това на гумите и на трансмисията).
dimitar_vd62
26-01-2013, 22:17
Нали това казвам че освен челното съпротивление голямо значение имат и завихрянията зад колата.Едно комби и един седан имат различна аеродинамика и различна максимална скорост при една и съща мощност.Така мисля,доколкото съм запознат.
"Аеродинамиката" си е във формулата. "Cd" и "А" какво са според теб? ;)
Щом това не си разбрал, по-нататъшните спорове са излишни.
Но темата не спира да ме забавлява де. :)
Дал си го сложно!
Челно, задно и прочие съпротивление е само функция на въздушното съпротивление. То е това, което ограничава скоростта, а не теглото. Теглото може да намали ускорението, но нищо друго.
Та....:
Когато скоростта се увелиява в аритметична прогресия, челното съпротивление се увеличава в геометрична.
С други думи, ако скоростта се увеличи два пъти, челното съпротивление ще се увеличи не два, а четри пъти. При четрикратно увеличение на скоростта, съпротивлението ще се увеличи шестнадесет пъти и така до точката, в която силата на мощността на мотора се изравнява със силата на съпротивлението и колата повече не може да вдигне.
Ето ви малко статистика:
76 коня- 165 км/ч
90 коня-178 км/ч
107 коня-195 км/ч
118 коня-205 км/ч
138 коня-215 к м/ч
Дал съм приблизително данните за Алфа 33 по памет.
Както виждате в началото, 14 коня водят до увеличение с 13 км/ч, до като накрая двадесет коня увеличават само с десет километра в час.
При скорости над 200, всеки километър в повече се заплаща с увеличаването на мощността с десетки, а над 250 със стотици коен.
Вижте болидите от Ф-1.
При мощности от 800-1200 коня, вдигат около 320-360 км/ч. Там разликата от 200-300 коня е разлика от само 10-20 км/ч.
Идваме и да една особеност, която не я взимате на сериозно, а именно попътният вятър.
Колкото е попътният вятър, с толкова се увеличава и скоростта.
С 1.4 мотор 90 коня, по леко нанадолнище и с добър попътен вятър съм вдигал 206 км/ч според солунските катаджии.
На "Голфстриит" след последния тунел в посока Люлин на катъра съм му превъртал километража, като нормално там вдига 210, което го считам за 200.
Засичал съм го по джипиеса и знам, че лъже около 5%. И десет да е, пак е над 220 км/ч. В обратната посока вдига около 170.
Това ще рече, че ако нанадолнището помага с 5 км/ч, то попътният вятър е дал 20 км/ч.
С една дума, формулата на колегата трябва да се гледа внимателно.
Всичко това говори, че попътният вятър е фактор , на който трябва да се обръща сериозно внимание.
На задна някой не е ли пробвал.:smoke:
Ми май не засега :screwy:
toshko69
27-01-2013, 08:56
Прочетох темата и без да ангажирам с мнението си искам да намекна,че никой не отбеляза разликата в диференциала,също е факт за максималната скорост.Всеки запознат с така нареченото предавателно число знае,че и там има разлика в загубите на мощност.За това на дино тестовете се дава параметър с мощност на мотора и друга с това,какво стига до колелетата.
Иначе по темата подкрепям постовете на колегите,че е малко трудно да се вдигнат 250 км. със стоков автомобил.И аз съм със същия мотор,който е без доработки и повече от максимум 210 км.не съм успял да вдигна/това по километраж/.Пробвал съм един два пъти колко ще вдигна макс по магистралата са София и резултата го написах.
badmadafaka
27-01-2013, 09:16
Предмет, с формата на която и да е съществуваща кола, който тежи 1 тон и стои на земята на 4 колета, задвижван от двигател с мощност 155 конски сили, ако ще да е с осморно пластинчат тетра-хидро виско космически диференциал, НЯМА КАК да развие скорост от 260 км/ч на равен участък, задвижван от въпросния двигател.
Причината са единствените закони, които не могат да се нарушават... :whistle:
Диеренциала няма много общо с цялата работа.
Много малко са колите , да не кажа хич, които могат да си развият оборотите на последната скорост.
Заводската ни Дачия на 5-та при 3000 об/мин вдига 120.
Това означава ли, че ще вдигне 250. Тоест ще успее ли да развърти 6500 оборота на 5-та.
На Боби 33 бензинояда е със 140 на 3000 об/мин.
По тая логика трябва да вдига 300км/ч.
Отворете си учебниците по физика от прогимназията!
Попътния вятър, колега, е даден(функция) на съпротивлението. При по-силен попътен вятър съпротивлението намаля.... Теоретично ако попътния вятър е по-голям от насрещното съпротивление то стйността му пада под 1-ца.
Диеренциала няма много общо с цялата работа.
Много малко са колите , да не кажа хич, които могат да си развият оборотите на последната скорост.
Заводската ни Дачия на 5-та при 3000 об/мин вдига 120.
Това означава ли, че ще вдигне 250. Тоест ще успее ли да развърти 6500 оборота на 5-та.
На Боби 33 бензинояда е със 140 на 3000 об/мин.
По тая логика трябва да вдига 300км/ч.
Отворете си учебниците по физика от прогимназията!
Чак със 140 не е при 3000 обл , но е със 115-120 някъде. По принцип скоростомера не ми работи, но на оборотомер в отсечката между Пазарджик и Пловдив я пънах за кратко и направи 6500 оборота на 5-та, ма много бързо позна да пада стрелката на бензина, та не съм я чакал да видя колко ще развърти. По принцип един изряден мотор е нормално да резвърта до оборотите на които му дават максималната мощност, без значение, че е на последна предавка. Иначе 33-ката е около 140 коня примерно и е с тегло 900 кг. Височената е мерена - 129 см., което също е фактар, поне според мен, за развиване на максимална скорост.
По принцип един изряден мотор е нормално да резвърта до оборотите на които му дават максималната мощност, без значение, че е на последна предавка.
Именно.
И по една кой знае каква "случайност" при тези обороти производителите дават и максималната скорост на автомобилите си. ;)
Максималната мощност на GTV-то е при 6400 оборота (155к.с.) и точно при тези обороти е дадена и максималната скост на модела - 216км/ч.
Разбира се, разлики и отклонения са възможни, както в посока нагоре, така и в посока надолу от максималната скорост, но 250км/ч....
Както казах в първия си пост по темата - само при ураганен попътен вятър и сериозен наклон надолу. :-D
Именно.
И по една кой знае каква "случайност" при тези обороти производителите дават и максималната скорост на автомобилите си. ;)
Максималната мощност на GTV-то е при 6400 оборота (155к.с.) и точно при тези обороти е дадена и максималната скост на модела - 216км/ч.
Разбира се, разлики и отклонения са възможни, както в посока нагоре, така и в посока надолу от максималната скорост, но 250км/ч....
Както казах в първия си пост по темата - само при ураганен попътен вятър и сериозен наклон надолу. :-D
Да де!
То и аз това твърдя!
Иначе по разни мероприятия гледам, че няма разлика, с какъв точно модел си.
Има определен кръг магарета, дето си натискаме колите и такива, които геройски се опитват да потдържат скороста, пушейки и изпушвайки. Пак от същият отбор.
Тия обаче, дето са с най-големите бегачки, по принцип никога ги няма на трак и драк дейовете.
ecotronic
27-01-2013, 20:06
Именно.
И по една кой знае каква "случайност" при тези обороти производителите дават и максималната скорост на автомобилите си. ;)
Максималната мощност на GTV-то е при 6400 оборота (155к.с.) и точно при тези обороти е дадена и максималната скост на модела - 216км/ч.
Разбира се, разлики и отклонения са възможни, както в посока нагоре, така и в посока надолу от максималната скорост, но 250км/ч....
Както казах в първия си пост по темата - само при ураганен попътен вятър и сериозен наклон надолу. :-D
Напълно логично. За разлика от погрешното схващане на някои колеги, които твърдят, че максималната скорост зависи от въртящия момент.
Напълно логично. За разлика от погрешното схващане на някои колеги, които твърдят, че максималната скорост зависи от въртящия момент.
Освен това зависи и от лустрото на предния джам.
Темата тотално изтряска!
dimitar_vd62
27-01-2013, 20:09
Една фадрома е с мощност около 130 кс, обаче не вдига 250, една кола със същата мощност не може да рине чакъл.Въртящия момент не е критерий за скорост.
ecotronic
27-01-2013, 20:13
Освен това зависи и от лустрото на предния джам.
Темата тотално изтряска!
Темата може и да е изтряскала, но е доста по-полезна от доста други теми, защото попълва фундаментални пропуски у някои хора. Заради спането им в час по физика примерно.
dimitar_vd62
27-01-2013, 20:40
Полезна е, стига да не стане като една друга тема дето се използваха епитети и определения.
Темата може и да е изтряскала, но е доста по-полезна от доста други теми, защото попълва фундаментални пропуски у някои хора. Заради спането им в час по физика примерно.
Идеалист!
Та тука , преди години измислиха и перпетум мобиле.
Даже на ТС моторите твърдвха, че едната свещ дава искра с предварение от другата. Говорим за двете свеши на една и съща бобина. Комутатора бил го задавал.
Има такива бисери, че тая тема си е направо Лайт!
ecotronic
27-01-2013, 20:57
Идеалист!
Та тука , преди години измислиха и перпетум мобиле.
Даже на ТС моторите твърдвха, че едната свещ дава искра с предварение от другата. Говорим за двете свеши на една и съща бобина. Комутатора бил го задавал.
Има такива бисери, че тая тема си е направо Лайт!
Няма лошо!
Всичко що кара човек да си размърда мозъка е добро.
А и истината се ражда в спора.
:cheers:
Пичове не съм тръгнал тука да си измислям разни работи нито да се правя на нещо , което не съм казвам това което ми показва километража и му вярвам защото съм го засичал с радар . Които иска да ми вярва все ми е тая общо взето . Не си мислете , че като някой от вас не ги е вдигнал и друг не може . Това е единичен случай който може и да е случаен но няма значение . Факторите за такава скорост наистина са адски много така , че колкото и да умуваме файда няма . Дайте да прекратяваме тоя спор , че ос*ахме темата зверски :handshake:
Но темата не спира да ме забавлява де. :)
И мен :rotfl:
Когато подхвърляте разни формули трябва да дадете и легенда с означенията в нея.
Именно . Не съм физик нито даскал имам 4 по физика
Дал си го сложно!
Челно, задно и прочие съпротивление е само функция на въздушното съпротивление. То е това, което ограничава скоростта, а не теглото. Теглото може да намали ускорението, но нищо друго.
Та....:
Когато скоростта се увелиява в аритметична прогресия, челното съпротивление се увеличава в геометрична.
С други думи, ако скоростта се увеличи два пъти, челното съпротивление ще се увеличи не два, а четри пъти. При четрикратно увеличение на скоростта, съпротивлението ще се увеличи шестнадесет пъти и така до точката, в която силата на мощността на мотора се изравнява със силата на съпротивлението и колата повече не може да вдигне.
Ето ви малко статистика:
76 коня- 165 км/ч
90 коня-178 км/ч
107 коня-195 км/ч
118 коня-205 км/ч
138 коня-215 к м/ч
Дал съм приблизително данните за Алфа 33 по памет.
Както виждате в началото, 14 коня водят до увеличение с 13 км/ч, до като накрая двадесет коня увеличават само с десет километра в час.
При скорости над 200, всеки километър в повече се заплаща с увеличаването на мощността с десетки, а над 250 със стотици коен.
Вижте болидите от Ф-1.
При мощности от 800-1200 коня, вдигат около 320-360 км/ч. Там разликата от 200-300 коня е разлика от само 10-20 км/ч.
Идваме и да една особеност, която не я взимате на сериозно, а именно попътният вятър.
Колкото е попътният вятър, с толкова се увеличава и скоростта.
С 1.4 мотор 90 коня, по леко нанадолнище и с добър попътен вятър съм вдигал 206 км/ч според солунските катаджии.
На "Голфстриит" след последния тунел в посока Люлин на катъра съм му превъртал километража, като нормално там вдига 210, което го считам за 200.
Засичал съм го по джипиеса и знам, че лъже около 5%. И десет да е, пак е над 220 км/ч. В обратната посока вдига около 170.
Това ще рече, че ако нанадолнището помага с 5 км/ч, то попътният вятър е дал 20 км/ч.
С една дума, формулата на колегата трябва да се гледа внимателно.
Всичко това говори, че попътният вятър е фактор , на който трябва да се обръща сериозно внимание.
:respect:
old alfist
27-01-2013, 21:20
Именно . Не съм физик нито даскал имам 4 по физика
Коректно е да се дадат значението на сигнатурите, защото има и други формули - просто има различни подходи за достигане на една и съща цел.
Пичове кво ги мислите...ще кажеш е някаква атомна химия...с 1.9 дизел 105кс на 156, съм вдигал на магистралата Русе-Варна ...с трима човека и багаж 210 км...като имаше и за още, но определено си ме достраша.
thecleaner
28-01-2013, 01:23
С Фиат Пунто 1,4 200та ги минавам без яд ;)
Колега с Хонда 1,6 дига 300та пак без яд.
......на прва около 300....лошото е,че на втора се събуждам......
Са без майтап на убав път съм спиран 2 пъти със свински парк 2,0....единият 208 км/ч,втория 203 км/ч според радара,според километража 15-20 км/ч отгоре,всичко тоова на пета.
thecleaner
28-01-2013, 01:38
......на прва около 300....лошото е,че на втора се събуждам......
Са без майтап на убав път съм спиран 2 пъти със свински парк 2,0....единият 208 км/ч,втория 203 км/ч според радара,според километража 15-20 км/ч отгоре,всичко тоова на пета.
Не вярваш ма е истина Хонда, 1,6 VTi максимална скорост 300 и малко ;) Това по ГПС че километража свършил отдавна.
badmadafaka
28-01-2013, 09:41
155 коня стандартната тежест като от завода ли е тая Хонда..? :crazy:
Не вярваш ма е истина Хонда, 1,6 VTi максимална скорост 300 и малко ;) Това по ГПС че километража свършил отдавна.
Това с колко турбини?
Или тук сте на олимпийски принцип, лаф да става?!
Гледам, че уж съм в "Клуб Алфа Ромео България", пък все едно съм в "Надъхани рибари точка ком" ...
digitalundgrd
28-01-2013, 13:21
Колега тука се изказа неподготвен ;) Момчето с хондата си е мнооого реално. Това е най-бързата кола в България на предно :) По ирония на съдбата ника му е "рибата", но със сигурност не е заради рибарските истории ;)
http://www.youtube.com/watch?v=4do7L-waK54
http://www.youtube.com/watch?v=ZJ_BdNxU70o
п.с. Обърни внимание само с какви коли се гони ;)
old alfist
28-01-2013, 13:37
Само внимавайте с крилете - да не объркате прилепящата сила с подемната, че при тези скорости самолетите излитат.
Не знам колко съм неподготвен колега, но трябваше да видиш как съм задал въпроса:
Това с колко турбини?
Мисля, че темата беше за СТОК автомобил колко стотин километра в час вдига, а не напомпени коли къде и как ...
А и ти като "подготвен" колко км. си вдигал през живота си, щото аз мога да разкажа туй-онуй ;)
dimitar_vd62
28-01-2013, 15:05
Начи изгледах клипа и стигнах до извода че рейса който изпревариха сигурно се движи с 280.Имате ли представа колко е 300+ км/ч.И като гледам как набира, и ламбо и ферари могат да му завиждат.И тва с 1.6...Тоя километраж нещо е пипан за фън.
ecotronic
28-01-2013, 15:40
Възможно е и да не е измама. В момента в който се вижда рейса, според мен той е на около 150 м пред колата. Ако рейсът се движи със 100 а колата с 300, това означава, че колата се приближава до рейса със скорост около 55 метра в секунда. Според видеото колата застига рейса за 2 - 3 секунди. Сметките горе-долу пасват.
digitalundgrd
28-01-2013, 15:43
Не знам колко съм неподготвен колега, но трябваше да видиш как съм задал въпроса:
Мисля, че темата беше за СТОК автомобил колко стотин километра в час вдига, а не напомпени коли къде и как ...
А и ти като "подготвен" колко км. си вдигал през живота си, щото аз мога да разкажа туй-онуй ;)
Към колегата с мотора:
Много добре виждам как си задал въпроса. Долавям нотка на ирония. Виж как си отговорил на thecleaner след като той ти е написал, че хонда 1.6 вдига 300
Това с колко турбини?
Или тук сте на олимпийски принцип, лаф да става?!
Гледам, че уж съм в "Клуб Алфа Ромео България", пък все едно съм в "Надъхани рибари точка ком" ...
От това аз съдя, че нещо не вярваш или си мислиш, че той ти разправя "рибарски" истории. Така, че не го играй "засегнат" и "неразбран" в случая ;)
Относно хондата е с 1 турбина, ама гоУема :tooth:
п.с. Аз като "подготвен" ще ти кажа, че вдигам 50 в града, 90 на двулентов път и 130 на магистрала :roll2: За теб знаем, че си вдигал 300 с мотора не е нужно да ни разказваш :waving:
Начи изгледах клипа и стигнах до извода че рейса който изпревариха сигурно се движи с 280.Имате ли представа колко е 300+ км/ч.И като гледам как набира, и ламбо и ферари могат да му завиждат.И тва с 1.6...Тоя километраж нещо е пипан за фън.
Трудно е да се обясни на човек, който не е виждал колата на живо как върви, звучи и минава покрай теб :noooo:
Тази хонда прави 400 метра за 12 секунди и накрая на същите тези 400м финишира с терминална скорост около 190-195км/ч (по спомен от драга на Кондофрей тази година). Като тя реално до края на 3-та боксува...Силата и е точно в тези летящи 100-300км/ч...
Колата е 400-450 коня и тежи под 1 тон. Едно порше или нисан ГТР и те са на тези коне но тежат с 500 кг повече и са на задно или 4х4 (повече загуби от предно предаване). Така, че няма нищо чудно в това, тази невзрачна на външен вид хондичка да убива от бой доооооста сериозни и скъпи автомобили. Още повече, че го има и документирано на клипове.
dimitar_vd62
28-01-2013, 17:24
Не казвам че Хондата не е бърза, изразявам съмнение относно показанието на киломeтража, особено ако скоростната кутия е пипана или сменяна.Ще ти кажа какво имам пред вид.Навремето си правех такива експерименти с жигулата.Смених и скоростната кутия със такава от 7-ца и се чудех що всички карат по бързо от мен при положение че карам с 60.Засякох я с друга кола и се оказа че при 80 км, моят километраж показва малко под сто.Просто съм забравил да прехвърля приводчето на жилото от едната кутия на другата.Има разлика в червяка и зъбното колелце.Освен това километраж до 160 и такъв до 180 имат разлика в чашката и магнитчето на стрелката.Ако тези са електронни не съм в час как става броенето на ипмулсите но така на око да пресмятате 300+ ми се вижда неточно.Просто изказвам съмнение, не твърдя че е невъзможно.
thecleaner
28-01-2013, 19:47
Са още една легенда да ви кажа, тая Хонда за 400м. дига 200км. в час, и то само на предно предаване.
Начи изгледах клипа и стигнах до извода че рейса който изпревариха сигурно се движи с 280.Имате ли представа колко е 300+ км/ч.И като гледам как набира, и ламбо и ферари могат да му завиждат.И тва с 1.6...Тоя километраж нещо е пипан за фън.
Тази зрителна илюзия се получава от камера с ниска резолюция. За да се придобие реална представа за скоростта, камерата трябва да е читава, нещо от рода GoPro2/3
Дигиталния, не се форЦирай бре, центровката ми е с малко предварение и на моменти паля прекалено лесно :tooth:
А това дали Хондето е най-бързата кола на предно в Бг е малко пресилено според мен. Най-бърза на какво - на драг, спийд или доускорение ;) В Бургас например има една ръждива Астра (само на предно) която вече гони 500 коня и също е под един тон. Засичана е с предния сетъп (450 коня) 307-8 км/ч с джипиес. До 160 й пищят гумите и не става за драг ама после става леле майко :noooo:
Е тука един фен дето мислеше, че R6-цата му върви:
http://www.youtube.com/watch?v=AxInlHSj6dg
Баща ми навремето ми каза - "Сине, да знаеш, че винаги ще има някой с по-рошави гърди от твоите"
И да, вдигал съм 300 ама на 5-та, на 6-та няма да ти казвам колко :roll2:
Аре пийс!
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.