View Full Version : Към колоездачите
Stefan Caromov
13-01-2013, 11:43
Върпосът е следния :
Каплите са ми 26 цолови. Как да разбера, километражчето на кои данни трябва да се настрои - на 26 - 2073, или на
АТВ 26 х1.4 - 1995 , или АТВ х1.5 - 2030
Също така, магнита и сензора се слагат къде ? Най близо до главината, най-далече от главината ( в близост до борда ) , по средата ?
В тая книжка към велокомпютъра нищо не пише мамка му.
Мисля че трябва да е на 26-2073, сензора и магнита трябва така да ги сложиш,че когато се разминават да са на около 5 мм едно от друго.
Няма значение къде по отношение на главината слагаш датчика. Той брои обороти и ги смята по обиколката на гумата. Затова нагласяш цолаж от началото.
На първия ти въпрос не мога да отговоря, зависи от самия комп., трябва да е обяснено някъде.
Stefan Caromov
13-01-2013, 12:41
Няма значение къде по отношение на главината слагаш датчика. Той брои обороти и ги смята по обиколката на гумата. Затова нагласяш цолаж от началото.
На първия ти въпрос не мога да отговоря, зависи от самия комп., трябва да е обяснено някъде.
Ахааа, брои обороти и смята в движение. Аз това съвсем не го премислих, да се Е...у простия. Има логика, обаче....По отношение на първия въпрос, цитирал съм всички размери и съотношения, които отговарят на 26 цолови капли. Чета из нета, че с някакви тебишири, обиколки, конци смятат точната дължина, ама нямам нерви за това, пък и не е важно дали карам с 49 , или 52 .. По-интересно ми беше къде точно се слагат въпросните дадчици, на което ти ми отговори . Благодаря. Все пак, ако някой знае на колко да настроя километража, да драсне , моля .
Върпосът е следния :
Каплите са ми 26 цолови. Как да разбера, километражчето на кои данни трябва да се настрои - на 26 - 2073, или на
АТВ 26 х1.4 - 1995 , или АТВ х1.5 - 2030
Също така, магнита и сензора се слагат къде ? Най близо до главината, най-далече от главината ( в близост до борда ) , по средата ?
В тая книжка към велокомпютъра нищо не пише мамка му.
Засечи 1 или няколко км.
А датчика се слага близо до главините, а не в края на каплите.Мястото е възможно най близо, като може да се хване стабилно до мястото къде се кръстосват спиците към главината.
Stefan Caromov
13-01-2013, 12:59
Би трябвало да можеш да избереш опцията за настройка от компютарчето, ако няма един режим и засечи 1 или няколко км.
А датчика се слага близо до главините, а не в края на каплите.Мястото е възможно най близо, като може да се хване стабилно до мястото къде се кръстосват спиците към главината.
Ясноо, мерси и на теб за отговора.
Километража си е настроен фабрично на 26ц, ако искаш друг размер смяташ обиколката на гумата.
Сензора долу работи когато е монтиран в едно единствено положение ,иначе не отчита.
Stefan Caromov
13-01-2013, 13:42
Километража си е настроен фабрично на 26ц, ако искаш друг размер смяташ обиколката на гумата.
Сензора долу работи когато е монтиран в едно единствено положение ,иначе не отчита.
Какво значи едно единствено положение ?Не смятам след като го сложа, да го местя всеки ден ? Не беше настроен фабрично на 26 цола. Беше нулиран .
Няма значение че е нулиран ,ако ти не му зададеш друг размер той ще работи на 26 цола.
Положението му на вилката е едно и като се монтира трябва да е в правилната посока.
Stefan Caromov
13-01-2013, 15:44
Няма значение че е нулиран ,ако ти не му зададеш друг размер той ще работи на 26 цола.
Положението му на вилката е едно и като се монтира трябва да е в правилната посока.
За посоката знам, има си стрелкичка. Размер съм му задал 2073
Аз съм слага два пъти такива километражи.
Точно цифрата 2073, която си дал отговаря на разстоянието, което минава колелото с един импулс, демек обиколката на колелото.
При 26 инчови гуми, това се равнява на около 2.07метра.
И на двата километражчета можеше да въвеждаш точно цифрите. Да речем вместо 2073 да въведеш 2080 примерно.
Та аз какво правих. Слагаш гумата така, че вентила да е най-долу. Отбелязваш с нещо положението. Буташ колелото точно един оборот на гумата и пак отбелязваш на земята. Резултата между двата белега в милиметри е точно толкова, колкото трябва да въведеш в километражчето на колелото.
Успех.
Stefan Caromov
13-01-2013, 16:33
Аз съм слага два пъти такива километражи.
Точно цифрата 2073, която си дал отговаря на разстоянието, което минава колелото с един импулс, демек обиколката на колелото.
При 26 инчови гуми, това се равнява на около 2.07метра.
И на двата километражчета можеше да въвеждаш точно цифрите. Да речем вместо 2073 да въведеш 2080 примерно.
Та аз какво правих. Слагаш гумата така, че вентила да е най-долу. Отбелязваш с нещо положението. Буташ колелото точно един оборот на гумата и пак отбелязваш на земята. Резултата между двата белега в милиметри е точно толкова, колкото трябва да въведеш в километражчето на колелото.
Успех.
Пууу най-точното обяснение. Бе четох аз ,че слагат някакви конци, мерят с тебишири и така нататък, но в упътването на това километражче има таблица с данните. Затова вкарах 2073. Довечера вкъщи ще направя това точно, както ти каза .
Скъпите компютри освен цолаж искат да им вкараш и размер на гумата, защото и той оказва влияние. Предполагам това при теб са тези АТВ...
Номера с измерване на обиколката вече са ти обяснили, можеш и да измериш радиуса на гумата и по ученически си смяташ 2пr:-)
Ако и това те мързи утре мога да сляза до гаража и да ти кажа какво е въведено в моя километраж и моите гуми са 26 цола.
Stefan Caromov
13-01-2013, 19:50
Скъпите компютри освен цолаж искат да им вкараш и размер на гумата, защото и той оказва влияние. Предполагам това при теб са тези АТВ...
Номера с измерване на обиколката вече са ти обяснили, можеш и да измериш радиуса на гумата и по ученически си смяташ 2пr:-)
Ако и това те мързи утре мога да сляза до гаража и да ти кажа какво е въведено в моя километраж и моите гуми са 26 цола.
Сега, като се прибера, ще направя това, което BO написа. Ще постна резултата, а ако не те мързи, просто може да го свериш, дали е правилно измерен. ::))
EDIT : Сега го измерих, един пълен оборот е 2063 мм . Това ли да вкарам в компютърчето ?
При мен за 26 цола се въвежда 2080. Тази настройка с гуми 26х2.10 дава задоволително точни резултати.
Щом си го измерил вече по-добре вкарай реалните данни.
ecotronic
15-01-2013, 12:06
Едва ли е от голямо значение да се настрои километража на колелото супер точно, но все-пак, принципно за да се постигне по-голяма точност, следва настройката да се прави като се измери по-голямо разстояние вместо това за един оборот на колелото.
Колкото по-голямо - толкова по-точна ще е настройката.
Примерно ако сме измерили някакво точно разстояние от точка А до точка В (примерно с кола).
След това изминаваме това разстояние с колелото, по възможност следвайки същата траектория и отчитаме какво показва уредът на колелото..........
Нека:
T = точното разстояние
О = отчетеното разстояние по уреда да колелото
N = настройката (зададеното число) при която е отчетено показанието "O"
Х = търсената настройка на уреда
Изхождайки от съображението че:
N/O = X/T следва, че търсената стойност е:
X = T.N/O
Колкото разстоянието Т е по-голямо, толкова по-точно ще бъде определена и стойността "X"
Първоначалната настройка на уреда "N" не е от значение каква е.
Stefan Caromov
15-01-2013, 21:57
Направих го отчитането по системата на старата лисица. Днес вдигнах 56 километра Напрво ми измръзнаха бузите хе хе . Смятам, че за този род ППС-та, повече от 35 не е здравословно.
old alfist
16-01-2013, 18:06
Не се втелявай толкова с тези ектронни изгъзици.
Какви са тези скорости в зимно време - пази си здравето, трябва да си хванал някое голямо нанадолнище.
Stefan Caromov
16-01-2013, 18:23
Не се втелявай толкова с тези ектронни изгъзици.
Какви са тези скорости в зимно време - пази си здравето, трябва да си хванал някое голямо нанадолнище.
Към надежда покрай гробищата на равното го вдигнах това .
Ама в това време не си е работа, освен това днес разбрах един съществен минус, спирачките се сменят всеки 200 километра...баси скапаните гумички, добре , че са по 5 лева . Обаче пътьом заприличах на свинско в собствен сос, черен та черен, кален направо не се познах в огледалото после.
ecotronic
16-01-2013, 18:29
Към надежда покрай гробищата на равното го вдигнах това .
Ама в това време не си е работа, освен това днес разбрах един съществен минус, спирачките се сменят всеки 200 километра...баси скапаните гумички, добре , че са по 5 лева . Обаче пътьом заприличах на свинско в собствен сос, черен та черен, кален направо не се познах в огледалото после.
Сега като имаш вече борд компютър, засичаш 200 км пробег и като ги навъртиш, правиш обслужване на спирачната система.:tooth:
Stefan Caromov
16-01-2013, 18:54
Сега като имаш вече борд компютър, засичаш 200 км пробег и като ги навъртиш, правиш обслужване на спирачната система.:tooth:
Харабия, цялото лято миналата година си виках, не ми трябва тая простотия, ама оня ден като го сложих и някак си по-приятно се почувствах. Така не съм се радвал мигачите като му слагах, баси детето съм станал. То това е от годинките, вдетинявам се на дърти години. Ама треа сме рокери, това е положението :):):)
Полезно е, защто може да си засичаш, време, скорост, разстояние и тн., само срещу някой лев, дет се вика
nikolaaaay
16-01-2013, 22:30
Към надежда покрай гробищата на равното го вдигнах това .
Ама в това време не си е работа, освен това днес разбрах един съществен минус, спирачките се сменят всеки 200 километра...баси скапаните гумички, добре , че са по 5 лева .
Ако рамата позволява, сложи му едни дискови спирачки.
Stefan Caromov
16-01-2013, 22:37
Ако рамата позволява, сложи му едни дискови спирачки.
Замислям се, но не знам как се монтират, иначе гледам комплектите по 40 лева
Иначе, това е колелото---- скапано, но мен си ме кефи
ecotronic
16-01-2013, 22:58
Ама ти си с реактивен двигател. А аз се чудех как ги вдигаш близо 60 км/ч на педали:clap:
nikolaaaay
16-01-2013, 22:58
О, ти си с пърпоретка. За спирачките най-добре да отидеш в специализиран магазин. Ще ти предложат варианти - хидравлични, с жило... Мисля, че и да няма уши за монтаж, пак може да се сложат. То, с тия много коне си е направо задължително да имаш яки спирачки.
Отзад нямаш къде да ги хванеш - две движения + още един диск и челюсти ще е кръстословица. Освен отпред нещо да се пригоди.
Stefan Caromov
17-01-2013, 08:47
О, ти си с пърпоретка. За спирачките най-добре да отидеш в специализиран магазин. Ще ти предложат варианти - хидравлични, с жило... Мисля, че и да няма уши за монтаж, пак може да се сложат. То, с тия много коне си е направо задължително да имаш яки спирачки.
С тия невероятни кон и нещо дали има хе хе . Дискови спирачки ми казаха, че няма как да ми се сложат
Споко, слагай едни обувки с по-дебели подметки и си готов :)
old alfist
18-01-2013, 00:40
Да ти кажа честно - не ме кефи този двигател.
Ако беше нещо електро по иди доди.
Stefan Caromov
18-01-2013, 08:06
Да ти кажа честно - не ме кефи този двигател.
Ако беше нещо електро по иди доди.
То не е за кефене, а за придвижване. Плюс това не трябва да нося документи, не се разправям с правилата за движение, мога да си карам по велоалеи, освен това е най-евтиния вариант ( по евтин от скутер ) С 6 лева минавам сто километра, вра се на всякъде. Друго не ми трябва.
Колкото до електрическите колела, по 1000 лева са, дори и по-скъпи. Не ми се дават такива пари за такова нещо.
ecotronic
18-01-2013, 11:05
То не е за кефене, а за придвижване. Плюс това не трябва да нося документи, не се разправям с правилата за движение, мога да си карам по велоалеи, освен това е най-евтиния вариант ( по евтин от скутер ) С 6 лева минавам сто километра, вра се на всякъде. Друго не ми трябва.
Колкото до електрическите колела, по 1000 лева са, дори и по-скъпи. Не ми се дават такива пари за такова нещо.
Супер си е возилото. Готово ли си го купил или ти си му слагал моторчето? Колко ти излезе всичко това?
Stefan Caromov
18-01-2013, 11:42
Супер си е возилото. Готово ли си го купил или ти си му слагал моторчето? Колко ти излезе всичко това?
Готово, чисто нов двигател с гаранция - 80 кубиков, китайски , а колелото беше втора употреба, но току що боядисано и с налепени лепенки - черен мат ::)) фарче, стопче общо 450 лв . Само велокомпютърчето ми изпадна оня ден и си го взех допълнително. Гаранцията му е само шест месеца и вече ми изтича, но, освен една шпилка, от друго нямам оплаквания.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.