View Full Version : смяна на задни накладки, егати щуротията
Alexanderbb
10-01-2007, 17:26
Ама не очаквах да е чак толкова щурава работа това. Понеже накладките започнаха да стържат на метал викам зима не зима ще ги сменям. И ми отидоха два дена. Предишния собственик неговата кожа италианска оставил дисковете да добият хубав ръб и апаратите нямат сваляне. Що бой изядоха докато изстържат остатаците от феродо по старите накладки не е за приказване. И най-веселото е че спирачния цилиндър се прибира не с натис а с въртене, ерго за да отвориш челюстите трябва да си ги свалил вече. А понеже се наложи да откача единия спирачен маркуч сега ще се забавлявам и с обезвъздушаване. Да не говоря че всичките им инструменти безумно нестандартни. Аз да си призная досега не бях ползвал ключове 11 и 14. Ръчната съм я закачил само от едната страна защото без канал явно няма как да стигна до мястото за разхлабване на въжето.
Бе купон с две думи.
Евала аз това не съм го правил аз съм от Младост2!
Може да обнемим мнения и опит някой път? :)
Alexanderbb
10-01-2007, 19:33
Може, може щот най-добре е да черпиш опит от някой патил вече
Да съглсен съм! Имам много да уча :D
Ама не очаквах да е чак толкова щурава работа това. И най-веселото е че спирачния цилиндър се прибира не с натис а с въртене, ерго за да отвориш челюстите трябва да си ги свалил вече. .
Ами момко навремето пак имаше1 италианска кола-/лиценз в Полша/ кола с 4 дискови спирачки. Единствената в Соц.лагера кола с 4 дискови спирачкиОще оттогава си имам скоба за натискане на спирачният цилиндър навътре. А за задните дискови спирачки мадеин Италия е известно , че се прибират с въртене. Трябва тренировки .
не плачи толкова да не мислиш, че на VW задни дискови спирачки / ако ЕВЕНТУАЛНО има/ се сменят само поглед.Проблема при теб е само , ако въжетата за ръчната са силно корозирали и блокирали в броните.
75 2.0 turbo
10-01-2007, 22:18
момчета кото и да си говорите на фиат-алфите смяната е песен пред класиките :lol: там смяната на задни накладки е придружена с доста цветущи реплики за маиките лелите и други италянски роднини от женски род :D :D
Alexanderbb
10-01-2007, 22:34
Оф ти пък въжетата били клеясали. Много са си в ред даже пък и аз първо тях откачих. Не знам за полските фиати как е ама на баба лада отзад барабаните много забавно се ремонтираха едно време.
Тая скоба ми е много интересна какво представлява и къде се завира щот хем място няма мамицата хем на плочките с феродото предвидливо има една пъпка дет предпазва цилиндърчето от въртене. Абе просто не трябва да оставяш диска да хваща ръб и тва си е
Скобата е за прибиране на предните бутала, за задните няма как да се използва скоба (заради прибирането с въртене)(Бтв това и аз го научих на стария си Фиат 124 :wink: ). Аз отзад съм сменявал водачите и жилата за ръчната (бяха на дърво - не можех да мръдна лоста и с 1 зъб даже) без канал, но такава веселба чак не съм преживял. Явно не съм с толкова голям ръб на дисковете, макар, че има някакъв. От всичко каквото съм правил, за мен поне, по голямо мъчение от смяната на задната ключалка с емблемата няма по тая кола.
virusalfa
11-01-2007, 13:04
момчета кото и да си говорите на фиат-алфите смяната е песен пред класиките :lol: там смяната на задни накладки е придружена с доста цветущи реплики за маиките лелите и други италянски роднини от женски род :D :DНе си се наспал,не е верно,много бързо ги свалихме,отне един час на супорт за сваляне на буталцата и цялостно почистване :idea:Само дето трябва канал или подемник :roll: На 164 задните са като на Ауди 80 и 100,прави се инструмент с върток.На 155 са по-малки буталата и мога да кажа,че става перфектно ключ от стара съветска пералня Рига-13 :idea:И едните,и другите си имат предимства и недостатъци при обслужване,бих казал.На Гърлинг-системите задните бутала се връщат с навиване.
Ама не очаквах да е чак толкова щурава работа това. И най-веселото е че спирачния цилиндър се прибира не с натис а с въртене, ерго за да отвориш челюстите трябва да си ги свалил вече. .
Ами момко навремето пак имаше1 италианска кола-/лиценз в Полша/ кола с 4 дискови спирачки. Единствената в Соц.лагера кола с 4 дискови спирачкиОще оттогава си имам скоба за натискане на спирачният цилиндър навътре. А за задните дискови спирачки мадеин Италия е известно , че се прибират с въртене. Трябва тренировки .
не плачи толкова да не мислиш, че на VW задни дискови спирачки / ако ЕВЕНТУАЛНО има/ се сменят само поглед.Проблема при теб е само , ако въжетата за ръчната са силно корозирали и блокирали в броните.
Колега можеш ли да снимаш тази скоба да видя какво представлява,че аз досега все с щангата се мъчех :evil: :cry: :D :D
Евала аз това не съм го правил аз съм от Младост2!
Може да обнемим мнения и опит някой път?
Колега аз съм от Младост-3 и ако нямате нищо против да се включа и аз във вашата инициатива за самоучение :D :D :D
Че аз не ползвам никви скоби става си с гаргите или с ключа от флекса :wink: :lol: :lol: :lol:
Включвай се колега от моя страна няма проблем :D
PEPI-2ALFA
12-01-2007, 02:45
Покрай смяната на лагера свалях спирачния апарат и не може да се начудя защо не се връща цилиндъра- нито с голяма отвертка ,нито с щанга. Сега вече :idea: се сещам защо на буталцето има 2 прореза на кръст. Мислех ,че там нещо не е в ред. Това с въртенето ,ако ми го беше казал някой друг(извън форума) :lol: много щях да се смея ,ама.....
Alexanderbb
12-01-2007, 09:52
Абе щом си трябва ще си организираме голямо самоучилище на чист въздух и тва е. Само да е по-топло че тези три дни ми се видя малко нанагорно.
Що се отнася за въртенето на буталцето варианти бол след като е свален вече апарата, въпроса обаче е как да го завъртиш докато си е още на диска барабар с феродото, което го блокира да не се върти. (То ясно че тази блокировка е направена заради ръчната).
Що се отнася за нея предполагам че по-опитните ще възкликнат че откривам топлата вода, но за тези като мен дето за първи път се сблъскват с ремонт на Алфа ще напиша че регулиращата гайка за отпускане на въжето е точно под лоста, така че изобщо не е нужен канал за това упражнение.
И последно аз ли съм идиот или нещо подобно, ама обезвъдушаването на спирачките стана само на запален двигател, преди това педала си беше твърд като камък и невъзможен за натискане.
добре бе колеги
има едни пдф-и - не че са със завидно качество ама ... и за 155 примерно е прекрасно описано стъпка по стъпка как се меня квото и да било
не виждам що трябва да откривате топлата вода - тя отдавна е открита - само някой требе да чете:
ftp://blesna.nnw.net/pub/cesare/ - любимия линк на вирусо
Ся ке те обвини че го ползваш без авторски права :Tease:
Ся ке те обвини че го ползваш без авторски права :Tease:
ке го черпавам парцуца да миряса :tongue:
Alexanderbb
12-01-2007, 10:17
За четенето спор няма че е задължително ама не всички го правят пък и надали всички разбират какво пише точно. А и както казват моите колеги от сервиза в литературата е описан предимно идеалния случай затова си носи по-голям чук.
Цитат:
REAR BRAKES
Removal and refitting.
Remove the wheel from appropriate side
1. Disconnect hose connection
2. Loose the two screws securing the brake caliper body and remove the brake caliper.
3. Disconnect the handbrake control cable from the brake caliper.
Е точно тази точка номер 2 ми отне по 3 часа на колело.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.