PDA

View Full Version : хидравлика



Алфист11
20-01-2013, 19:36
Здравейте,колеги.Дойде време и аз да "родя",но слава богу не двигателя протече,а хидравликата.Та ситуацията е следната:карам си-хидравликата си работи,воланът си се върти,няма никакви признаци за проблеми,а и не е имало и така както си карам спирам,за да паркирам и чувам странни звуци и воланът се втвърди.Излизам-гледам след мен диря от хидравлична течност.Казанчето никога не съм го оставял празно.Доливам течност и отдолу близо до лявата гума си тече от кората.Та давайте мнения какво може да е-директно си е отишла помпата и къде се намира тази помпа или може нещо по системата да е спукано и оттам да тече.

lordliness
20-01-2013, 19:43
вероятно ти тече от семеринга за високо налягане в рейката, левия семеринг е дълбоко вътре за разлика от десния, ако погледнеш сигурно тече от маншона на рейката, който сигурно е и скъсан.Има два варианта рециклиране или смяна с втора употреба, като цена май е едно и също, свалянето и качването на рейката е около 80 лв.Ако караш без масло може да повредиш хидр. помпа

ecotronic
20-01-2013, 19:44
Прегледай някой маркуч да не се е извадил или спукал. Щом тече отляво, не е помпата. Тя е близо до дясното колело.

Наскоро колега със 156-ца имаше сходен проблем. Виж тази тема (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=75999).

Алфист11
20-01-2013, 20:48
Благодаря ви за бързите отговори.Тези дни ще докарам майстор в двора да я погледне и ще ви пиша точно какво е било.

AnD14
20-01-2013, 22:49
на мен една сутрин локва от лявата страна до гумата беше маркуч от студеното време го беше раздул и хайде нов маркуч и доливане на хидравлична течност !

Алфист11
21-01-2013, 10:17
А къде точно се намира проблемния маркуч ????

AnD14
21-01-2013, 12:56
някъде при халогена ! ако е реика ми казаха че щяло от заде да избие ! и щом било от пред било добре

lordliness
21-01-2013, 13:04
някъде при халогена ! ако е реика ми казаха че щяло от заде да избие ! и щом било от пред било добре

При халогена?! Хидравлично масло? Хидравлични маркучи на рейката?

ecotronic
21-01-2013, 13:18
http://alfa.kachi-snimka.info/images/klz1358767065e.jpg

lordliness
21-01-2013, 13:59
Я обясни по подробно какво търсят там. Това което си оградил въобще не е вързано към рейката...според чертежа.

ecotronic
21-01-2013, 14:03
Я обясни по подробно какво търсят там.

Меките връзки между тръбите за охладителя на хидравликата. Предните 2 се падат някъде около левия халоген.

Алфист11
21-01-2013, 14:09
Да,ясно,добих някаква представа.Ще проверя и на двете места.Тези предните ги знам къде се намират и преди съм виждал леко да таи оттам.

ecotronic
21-01-2013, 14:11
Я обясни по подробно какво търсят там. Това което си оградил въобще не е вързано към рейката...според чертежа.

Не намирам схемата на хидравличните връзки, но мисля, че тя е следната:

Казанче > вход на помпата > изход на помпата > вход на рейката > изход на рейката > вход на охладителя > изход на охладитела > казанче.

Т. е двете тръби показани на схемата правят следните 2 връзки:

a - изход рейка - вход на охладителя
б - изход на охладителя - казанче.



PS:

Ето още една скица от ePER, от която става ясно, че предполагаемият от мен път на течността е същия:

http://alfa.kachi-snimka.info/images/jdv1358771398y.jpg

На схемата не е означен охладителя, който трябва да стои на ограденото в червено място.

mian4o
21-01-2013, 18:54
Аз ще Ви кажа за два месеца смених и двата маркуча. Точно от там протече. Ама си е голяма хурка смяната им ако нямаш къде. Оставих я на майстора и вечерта си я взех. Първият път 60 лв. и преди около седмица същата процедура пак 60 лв. и сега и двата маркуча са нови и така профилактично на 2 месеца си сменям и хидр. течност за да е нова.:-)

Поздрави

Алфист11
21-01-2013, 19:13
Колега,откъде намери маркучите-нови ли ги закупи или втора ръка.

lordliness
22-01-2013, 09:14
Не намирам схемата на хидравличните връзки, но мисля, че тя е следната:

Казанче > вход на помпата > изход на помпата > вход на рейката > изход на рейката > вход на охладителя > изход на охладитела > казанче.

Т. е двете тръби показани на схемата правят следните 2 връзки:

a - изход рейка - вход на охладителя
б - изход на охладителя - казанче.





На схемата не е означен охладителя, който трябва да стои на ограденото в червено място.
Има охладители за антифриза, за въздуха, за двигателното масло, за климатика. Къде е този за рейката?

ecotronic
22-01-2013, 10:36
Има охладители за антифриза, за въздуха, за двигателното масло, за климатика. Къде е този за рейката?

Пак отпред в престилката. Не знам дали всички модели 166 имат такъв охладител.

lordliness
22-01-2013, 10:42
Пак отпред в престилката. Не знам дали всички модели 166 имат такъв охладител.

Не ми се вярва, за какво му е да се охлажда, то едва ли загрява кой знае колко. Част от тръбите на скицата са за климатика.

ecotronic
22-01-2013, 11:01
Не ми се вярва, за какво му е да се охлажда, то едва ли загрява кой знае колко. Част от тръбите на скицата са за климатика.

Всички тръби от скицата са само за хидравликата на волана.
Нормално е да се охлажда хидравличната течност, защото тя загрява при непрекъснатата си циркулация.
На много коли няма такова охлаждане, но 166 - цата все-пак е висок клас лимузина.
;-)

endeavour
22-01-2013, 13:21
...
Нормално е да се охлажда хидравличната течност, защото тя загрява при непрекъснатата си циркулация.
На много коли няма такова охлаждане, но 166 - цата все-пак е висок клас лимузина.
;-)
Даже и 155-цата ми, с най-малкия мотор и то на абитуриентска възраст, е с охлаждане на хидравличната течност :)

Doomguy
22-01-2013, 13:53
Би трябвало да е това:

ecotronic
22-01-2013, 14:16
Точно това е. Но никъде по системата не видях нещо, което да го играе като термостат. Но явно целта на охладителя е да се избегне прегряването на течността.

Алфист11
22-01-2013, 14:19
Колеги,днес вдигнах колата на крик и мисля,че установих проблема.Маркучите до халогена,които свързват тръбите с охладителя са "поддали".