View Full Version : Неравномерно спиране
Не ми се отваряше нова тема за един проблем но може ли някой да ме насочи в правилната посока :wink:
При спиране от висока скорост колата ми тегли надясно, което си е направо опасно.
:? :( На стенда резултатите са следните:
предно дясно 3.2 кN ляво 2.8 kN
задно дясно 1.2 кN ляво 1.6 кN
ръчна спирачка дясно 1.3kN ляво 1.6 кN
Не добре(запецнал) "саморегулиран??" десен механизъм/с барабани е/ , заминала главна спирачна помпа? или жило на ръчната спирачка:?
п.с.
Предните апарати работят перфектно, обезвъздушени са и накладките са им нови , дисковете също:wink:
Спирачните маркучи в какво състояние са? Буталцата на апаратите? А дали не изпуска течност от някой апарат? Възможно е и тия "саморегулиращи" тресчотки на барабаните да правят мизерии, ако имаш възможност ги свали, почисти и раздвижи хубаво, тъкмо ще огледаш и задните цилиндърчета.
Течове няма и затова ми е трудно да анализирам данните, едната магистрала е много "слаба" но пък ръчната и тя та затова питам ако има патили да кажат да не се лутам като козел в аптека :lol:
Течове няма и затова ми е трудно да анализирам данните, едната магистрала е много "слаба" но пък ръчната и тя та затова питам ако има патили да кажат да не се лутам като козел в аптека :lol:
Ами при мен теглене настрани досега се е получавало от блокирало цилиндърче или изпуснало такова. Веднъж и от блокирало жило на ръчната, само че колата ми е с малко по-различна система на ръчната от тази на 146. Все пак може и жилата да се видят.
Yon, приятелю, провери дали нямаш блокирал апарат отпред или цилиндърче отзад. Накладките на блокиралото колело седят по-близо до диска/барабана колелото почва да спира по-от рано. Другият вариянт е да имаш въздух в тези които не спират. Провери като за начало дали някое от колелата грее повече от другите като си карал и си спрял без спирачка. После продължи като провериш дали всички накладки са ти износени еднакво. Може някой от предните апарати да е заял във водачите. Айде успех.
10Q за съветите :!:
@Бат Венци , утре ще отворя задния барабан. Очаквам блокирал отворен цилиндър но ако видя зор ще ти звънна :)
virusalfa
12-01-2007, 10:25
10Q за съветите :!:
@Бат Венци , утре ще отворя задния барабан. Очаквам блокирал отворен цилиндър но ако видя зор ще ти звънна :)Тегленето на една страна може да не е причинено от блокирал спирачен цилиндър,а от проблем в окачването или кормилната уредба.На една ос пне трябва да има разлика в спирачните сили повече от 30 процента :idea: :idea:
Убу де, мое ли да се каже , че количеството спирачна течност в двете магистрали трябва да е постоянна величина , демек ако разпъва много в задния цилиндър нестига налягане до срешуположния преден? Просто в крайно положение на педала при теста на валяците едната магистрала издиша. Ако ръчната беше показала 1,6 вместо 1,3 направо бих сменил сп. помпа или нещо съм у голяма грешка :frown: :( :?
Може компенсатора на задно дясно да е запекъл, да се прибират повече накладките и после при натискане да трябва по-голям ход на цилиндърчето и съответно спирачна течност за да хванат :roll:
Може компенсатора на задно дясно да е запекъл, да се прибират повече накладките и после при натискане да трябва по-голям ход на цилиндърчето и съответно спирачна течност за да хванат :roll:
Честно казано, колега това не го разбрах :brickwall:
Може компенсатора на задно дясно да е запекъл, да се прибират повече накладките и после при натискане да трябва по-голям ход на цилиндърчето и съответно спирачна течност за да хванат :roll:
Честно казано, колега това не го разбрах :brickwall:
:oops: ми не съм сигурен, може и некоя глупост да съм изтърсил, ама се опитвам да мисля логично.
Начи Yon пише че е с барабани отзад. На тях нали има механизъм за компенсиране износването на накладките (като намалява феродото той тряа да ги разтваря по малко, та да няма луфт м/у накладките и барабана) Та тия механизми са мнооо капризни и ако запечат се получава луфт като се износи феродото - съответно буталото трябва да прави по-голям ход и да поема по-голямо количество спир. течност докато обере луфта и започнат да хващат спирачките :roll:
Честно казано, колега това не го разбрах :brickwall:
За тресчотката говори ;)
Явно в механизмите е бил проблема, направих следното: скачам на спирачката 4-5 пъти после бавно 3-4 пъти , след това рязко ръчната пак толкова. Последно крачна 4 пъти и фууу готово спира нормално... :shock: 8)
п.с.
Ще се прави ъпгрейт от барабани на дискове :idea: Колко ориентировъчно струва шенкел + апарати втора употреба и възможно ли е това?
Мдаа ми е чистита главна спирачна помпа :evil:
Alexanderbb
21-02-2007, 19:03
Поредното доказателство че често и най-сложните проблеми имат просто решение. Само дето ти се такова таковата докато стигнеш до него. Ама това си е като караме коли с характер.
Споко аз моята я смених миналата седмица
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.