View Full Version : Странна промяна в моята красавица
ihalachev
23-01-2013, 17:58
Здравейте колеги
Имам машината от 2г и няколко месеца и съм минал към 35 хил. км. Много съм доволен от нея с изключение на това че при яко сръчкване прави димна завеса отзад. Взех я чипосана от Италия и предполагах че пушенето е от чипа. От два месеца и минати към 2000км. обаче пушенето изчезна. Правих си десетки опити. Педала в ламарината от 1 до 6, каране и настъпване до червено при всички предавки и пушек няма или изпушва едва забележимо. Колата върви пак така добре ако не и една идея по добре. Не съм правил нищо по нея. Та въпроса ми е някой да е наблюдавал такова явление. Притеснявам се че както казват хората много добре не е на добре. Незнам да се радвам ли или да чакам нещо да стане.
Georgi Sartliyski
23-01-2013, 18:08
Склонен сам да вярвам ,че много добре не е на добре, но дано да греша
ihalachev
23-01-2013, 18:10
Склонен сам да вярвам ,че много добре не е на добре, но дано да греша
Е това ме притеснява и мен. В началото се зарадвах много и я скъсах от пържене, но после си викам дали не иде нещо!!!
Georgi Sartliyski
23-01-2013, 18:12
изглежда ми като затишие пред буря защо не и направиш някъде профилактика
ihalachev
23-01-2013, 18:22
изглежда ми като затишие пред буря защо не и направиш някъде профилактика
Не е лошо като идея. Интересно че няма признаци за проблем. Машината върви та пее. Пу да не чуе дявола. Последния месец обиколих половин Б-я и машината се държи чудесно
Georgi Sartliyski
23-01-2013, 19:38
дано всичко е наред
Според мен трябва да и направиш ремонт :tooth:
Linkestis
23-01-2013, 20:06
или ти се е пробила ламаринката на EGR-a и той вече действа :)
lordliness
23-01-2013, 20:15
Или вече има друго гориво на любимата ти бензиностанция.
ihalachev
23-01-2013, 20:27
Виж за ЕГР не съм се сетил да погледна. Иначе гориво слагам от където ми падне. А дано пък горивата ни са станали Европейски./Да не повярва човек/
Linkestis
23-01-2013, 20:29
Коня преди да умре се напъва до последно..това майтап де...
Едната е запушена и с ремап,до тенекето газ пуши,другата без ремап с отворен ЕГР грам не пуши.Като и запуша ЕГР почва да пуши
ihalachev
23-01-2013, 20:59
Коня преди да умре се напъва до последно..това майтап де...
Едната е запушена и с ремап,до тенекето газ пуши,другата без ремап с отворен ЕГР грам не пуши.Като и запуша ЕГР почва да пуши
Като я взех пушеше яко при настъпване. Запуших ЕГР а, пак същото. Постепенно свикнах но все при изпреварване погледа ми е в огледалото дали няма облак. Изведнаж газ до ламарината, изтрелване като на самолет и о чудо няма пушек. И това ако не е чудо!:)) Правилно викат хората това Алфа е специално животно, има си сорствено мнение!
Ш, ало, врачките! :angry: Оти плашите човеко?
1. Имаш ли катализатор?
2. Сипвал ли си добавка в горивото?
3. Кога последно сменя въздушния филтър?
Дим при яко настъпване имаше и при мен преди време. Слушал съм 1000000 тези.
Реално се оказа:
1. Некоректна работа на дебитомера (извън параметрите)
2. Некоректна работа на МАП-а
Моя съвет :
Свали мап сензора (черен датчик върху всмукателя с букса с 3 кабела захванат с болт 6 мм - ключе 10, измии го със спрей за чистене на нагари и т.н. и го сложи отново.
Качете колата на диагностика и пуснете реални и измити стойности на дебитомера и мап-а и гледайте какво става! При мен кривата на реалните стойности на дебитомера беше доста под очакваната (измита) стойност и въпреки това не даваше грешка. Смених го с друг за проба - О ЧУДО! Не само, че спря да пуши като локомотив, а и намали малко разхода и стана доста по-динамична.
п.п - ЕГР-то такива смрадове вкарва, че не е истина. Дори и след запушването му с 2 тапи още имаше мизерии вътре в мотора и 2 пъти мих МАП-а. Сега от 8 месеца се е закротила, ама до кога ли...
Ама он иска да знае, защо е спряла да пуши :)
ecotronic
24-01-2013, 10:14
Ама он иска да знае, защо е спряла да пуши :)
От всичко изговорено до момента разбрах, че когато печката пуши е лошо................а когато не пуши, пак е лошо.:angry:
ihalachev
24-01-2013, 10:56
От всичко изговорено до момента разбрах, че когато печката пуши е лошо................а когато не пуши, пак е лошо.:angry:
Май това е извода:shocked:
---------- Post added at 10:56 ---------- Previous post was at 10:43 ----------
Ш, ало, врачките! :angry: Оти плашите човеко?
1. Имаш ли катализатор?
2. Сипвал ли си добавка в горивото?
3. Кога последно сменя въздушния филтър?
Дим при яко настъпване имаше и при мен преди време. Слушал съм 1000000 тези.
Реално се оказа:
1. Некоректна работа на дебитомера (извън параметрите)
2. Некоректна работа на МАП-а
Моя съвет :
Свали мап сензора (черен датчик върху всмукателя с букса с 3 кабела захванат с болт 6 мм - ключе 10, измии го със спрей за чистене на нагари и т.н. и го сложи отново.
Качете колата на диагностика и пуснете реални и измити стойности на дебитомера и мап-а и гледайте какво става! При мен кривата на реалните стойности на дебитомера беше доста под очакваната (измита) стойност и въпреки това не даваше грешка. Смених го с друг за проба - О ЧУДО! Не само, че спря да пуши като локомотив, а и намали малко разхода и стана доста по-динамична.
п.п - ЕГР-то такива смрадове вкарва, че не е истина. Дори и след запушването му с 2 тапи още имаше мизерии вътре в мотора и 2 пъти мих МАП-а. Сега от 8 месеца се е закротила, ама до кога ли...
Виж това за МАП-а ще го направя, ама ме притеснява че някъде бях чел, че при такава манипулация ако е наред може да се скапе./може и да бъркам/ При теб как беше след почистването? Нещо промени ли се относно работата на мотора?
Аз пък ти казвам, че моята 147 на студено време не пушеше изобщо.
След Март започна да киха сажди....
При положение, че няма проблем с колата, не разбирам, защо се вкарваш в размисли и страсти - карай и се не бой :)
ihalachev
24-01-2013, 13:41
Аз пък ти казвам, че моята 147 на студено време не пушеше изобщо.
След Март започна да киха сажди....
При положение, че няма проблем с колата, не разбирам, защо се вкарваш в размисли и страсти - карай и се не бой :)
Не че се притеснявам нещо, а просто ми беше интересно на какво може да се дължи тая промяна. Каква е връзката със студеното време? Аз я карам моята вече трета зима и при сръчкване все е пропушвала /няма лято няма зима/
Май това е извода:shocked:
---------- Post added at 10:56 ---------- Previous post was at 10:43 ----------
Виж това за МАП-а ще го направя, ама ме притеснява че някъде бях чел, че при такава манипулация ако е наред може да се скапе./може и да бъркам/ При теб как беше след почистването? Нещо промени ли се относно работата на мотора?
Да промени се. Спря да забива и тръгна нормално.
Не ми свети чека.
Работи добре. Това, което си чел да не би да е било за миенето на дебитомера? Щот на мапа според мен нищо му няма след промивка.
За студеното и топлото имаше мисля някъде тема.
Свързано е с по-добро изгаряне на горивото - по-студен въздух - по-богат на кислород.
ihalachev
24-01-2013, 18:49
Да промени се. Спря да забива и тръгна нормално.
Не ми свети чека.
Работи добре. Това, което си чел да не би да е било за миенето на дебитомера? Щот на мапа според мен нищо му няма след промивка.
За студеното и топлото имаше мисля някъде тема.
Свързано е с по-добро изгаряне на горивото - по-студен въздух - по-богат на кислород.
Да може и за дебитомера да съм чел. Аз пробем със забиване нямам ама ще го понапръскам профилактично мапа. Мерси за споделеното инхо.
Ама он иска да знае, защо е спряла да пуши :)
Шот забраниха цигарите :Tease:
Сега сериозно.
Колега, да си сменил марката масло?
Може да са били задънени инжекторите и най-накрая да е прокарала.
В общи линии, няма за какво да се притесняваш.
ihalachev
24-01-2013, 19:23
Шот забраниха цигарите :Tease:
Сега сериозно.
Колега, да си сменил марката масло?
Може да са били задънени инжекторите и най-накрая да е прокарала.
В общи линии, няма за какво да се притесняваш.
Да смених маслото преди около 2-2.5хил. До сега карах със Селения а сега сложих някакво Немско което ми го донесе приятел от Германия като ми го препоръча силно
Да смених маслото преди около 2-2.5хил. До сега карах със Селения а сега сложих някакво Немско което ми го донесе приятел от Германия като ми го препоръча силно
Значи имаш обяснението.
Е тука не съм съгласен! Ама никак!!!!
Начи моята трябва да е като чешко котле набутано с долнокачествени въглища!
Преди 3 хиляди минах от Селения ВР 5В40 на Motul X-clean 5W40! Мойта трябва да е окадила махалата!
п.п. - А спрете се да си правите експерименти с маслата за тая кола да не пълните темата продава части със заковали мотори, а?
Велинград е далече, иначе ти предлагам БЕЗПЛАТНА диагностика на твоята кола. Обзалагам се, че или дебиломера ти кляка (0019, карам си един в багажника) или МАП-а!
Имах СЪЩИЯТ проблем! Чат-пат пушеше, чат-пат НЕ! Особено на климатик!
Не си ми отговорил на въпроса пич - КОГА ЗА ПОСЛЕДНО СМЕНИ ВЪЗДУШНИЯ СИ ФИЛТЪР????????
ihalachev
25-01-2013, 08:17
Е тука не съм съгласен! Ама никак!!!!
Начи моята трябва да е като чешко котле набутано с долнокачествени въглища!
Преди 3 хиляди минах от Селения ВР 5В40 на Motul X-clean 5W40! Мойта трябва да е окадила махалата!
п.п. - А спрете се да си правите експерименти с маслата за тая кола да не пълните темата продава части със заковали мотори, а?
Велинград е далече, иначе ти предлагам БЕЗПЛАТНА диагностика на твоята кола. Обзалагам се, че или дебиломера ти кляка (0019, карам си един в багажника) или МАП-а!
Имах СЪЩИЯТ проблем! Чат-пат пушеше, чат-пат НЕ! Особено на климатик!
Не си ми отговорил на въпроса пич - КОГА ЗА ПОСЛЕДНО СМЕНИ ВЪЗДУШНИЯ СИ ФИЛТЪР????????
Въздушния филтър е сменен преди една смяна на маслото тоаст около 12-13 хил. Съгласен съм че трябва диагностика но тука няма къде. Интересното при мен е че 2години пушеше и от 2месеца без никаква интервенция от мен спря да пуши.
Е тука не съм съгласен! Ама никак!!!!
Начи моята трябва да е като чешко котле набутано с долнокачествени въглища!
Преди 3 хиляди минах от Селения ВР 5В40 на Motul X-clean 5W40! Мойта трябва да е окадила махалата!
п.п. - А спрете се да си правите експерименти с маслата за тая кола да не пълните темата продава части със заковали мотори, а?
Велинград е далече, иначе ти предлагам БЕЗПЛАТНА диагностика на твоята кола. Обзалагам се, че или дебиломера ти кляка (0019, карам си един в багажника) или МАП-а!
Имах СЪЩИЯТ проблем! Чат-пат пушеше, чат-пат НЕ! Особено на климатик!
Не си ми отговорил на въпроса пич - КОГА ЗА ПОСЛЕДНО СМЕНИ ВЪЗДУШНИЯ СИ ФИЛТЪР????????
Въздушния филтър е сменен преди една смяна на маслото тоаст около 12-13 хил. Съгласен съм че трябва диагностика но тука няма къде. Интересното при мен е че 2години пушеше и от 2месеца без никаква интервенция от мен спря да пуши.
Ама хич отказвате да мислите.:flirt:
Колата и преди и сега вероятно си е пипала маслото, но има масла, които горят без димни завеси, а също така има масла с присадки за "уплътняване".
Във всички случаи колата нито е по-добре, нито е по-зле.;-)
ihalachev
25-01-2013, 11:37
Ама хич отказвате да мислите.:flirt:
Колата и преди и сега вероятно си е пипала маслото, но има масла, които горят без димни завеси, а също така има масла с присадки за "уплътняване".
Във всички случаи колата нито е по-добре, нито е по-зле.;-)
От както имам колата съм сменял маслото 4 пъти. През този период да съм долял не повече от 150гр. масло. Както го слога така и го изхвърлям. Мисля че звера не ми пипа маслото.
Аз имам опит с 2 броя - и двете пушат чернилка при натоварване и 2-те не горят масло :online2long:
Все си мисля, че чистенето на МАП и дебитомер не е лоша идея. Ще пробвам скоро.
От както имам колата съм сменял маслото 4 пъти. През този период да съм долял не повече от 150гр. масло. Както го слога така и го изхвърлям. Мисля че звера не ми пипа маслото.
Въпреки това, друго смислено обяснение няма и ще разбереш дали е така, ако пак смениш маслото и колата пропуши.
По отношение на техниката, магическото мислене не дава отговори, а единствената причинно-следствена връзка е смяна на маслото и след това спиране на пушенето. Други интервенции доколкото разбрах няма.
ihalachev
25-01-2013, 13:29
Въпреки това, друго смислено обяснение няма и ще разбереш дали е така, ако пак смениш маслото и колата пропуши.
По отношение на техниката, магическото мислене не дава отговори, а единствената причинно-следствена връзка е смяна на маслото и след това спиране на пушенето. Други интервенции доколкото разбрах няма.
Да точно така. Единствената интервенция е смяната на маслото.
Въпреки това, друго смислено обяснение няма и ще разбереш дали е така, ако пак смениш маслото и колата пропуши.
По отношение на техниката, магическото мислене не дава отговори, а единствената причинно-следствена връзка е смяна на маслото и след това спиране на пушенето. Други интервенции доколкото разбрах няма.
Добре де, хайде да помислим.
Дима от кола горяща масло доколкото знам е сив или сивкаво-син и мирише на гад. Поне при бензинките - за дизелите незнам, не споря. Нямам опит.
Колегата да каже колко масло е доливал на колата от смяна до смяна?
ihalachev
25-01-2013, 17:21
Вече писах че за 4 смени на маслото което съм направил до момента съм долял има няма 150гр общо.
Ако си честен, колата не харчи масло.
Значи остава моята теза.
Значи купи си ЕЛМ327 и си купи ФиатЕКускан!
Тествай колата и пейстни логовете на дебитомера и мапа.
Искам да видя стойности на колата на 4-та предавка с около 50 км/ч. и след това как и даваш ЦЯЛАТА ГАЗ до долу. НЯма значение колко време набира до 100 км/ч.
Искам да сравня.
Или не си купувай нищо, а накарай някой да го направи и да ти даде логовете!
Пак питам - катализатор имаш ли????
п.п- Чакаме и поп Петко (Мъри) да каже нещо по темата. Тоя човек рядко бърка! Признал съм го!
ihalachev
25-01-2013, 22:25
Ако си честен, колата не харчи масло.
Значи остава моята теза.
Значи купи си ЕЛМ327 и си купи ФиатЕКускан!
Тествай колата и пейстни логовете на дебитомера и мапа.
Искам да видя стойности на колата на 4-та предавка с около 50 км/ч. и след това как и даваш ЦЯЛАТА ГАЗ до долу. НЯма значение колко време набира до 100 км/ч.
Искам да сравня.
Или не си купувай нищо, а накарай някой да го направи и да ти даде логовете!
Пак питам - катализатор имаш ли????
п.п- Чакаме и поп Петко (Мъри) да каже нещо по темата. Тоя човек рядко бърка! Признал съм го!
Не виждам причина да не съм честен. Все пак става въпрос за моята кола. Това което ме съветваш да направя не ми е по силите. Ще се опитам да намеря някой да го направи.
Катализатор нямам, изкормен е още в Италия.
Лошо е че няма друга 166 във Велинград да ползвам друг Мап и Дебитомер за да видя дали ще има разлика. Ако намеря кой да измери тия показатели ще пиша.
Колега, ела до Пазарджик да ти направят диагностика, по дефилето се стига за половин час.
Не виждам причина да не съм честен. Все пак става въпрос за моята кола. Това което ме съветваш да направя не ми е по силите. Ще се опитам да намеря някой да го направи.
Катализатор нямам, изкормен е още в Италия.
Лошо е че няма друга 166 във Велинград да ползвам друг Мап и Дебитомер за да видя дали ще има разлика. Ако намеря кой да измери тия показатели ще пиша.а!
Не унивай! Главата горе.
Измий МАП-а!
Слушай патило, не старило!
ако имам път към теб някой ден - ще пиша!
В интерес на истината моята лятото след като и мръднах зацепването със един зъб и имаше слабо пропушване при максимално натискане на педала Но есента аз също смених марката масло от Селения 5/40 на Аджип 5/40 Сега се загледах че също ми е изчезнало пропушването Масло и преди и сега от смяна до смяна не доливам Има малък разход на масло около 500гр до смяна Незнам дали изчезналото пропушване е от студеното или смяната на маслата или от замърсяване на съответните елементи Разлика във вървенето също нямам
За да пуши черно има 2 варианта.Много нафта или малко въздух.Ако приемем че дюзите не са се променили, тогава остава турбината да е почнала да се развърта по бързо при рязко натискане на педала.Смяната на маслото може да помогне за тази работа.При рязко натискане на газта никой не се интересува от мап или маф ,налива се здраво нафта, защото зад кормилното устройство иска да ускори колкото се може по бързо.Това е едно логично обяснение според мен!!
За да пуши черно има 2 варианта.Много нафта или малко въздух.Ако приемем че дюзите не са се променили, тогава остава турбината да е почнала да се развърта по бързо при рязко натискане на педала.Смяната на маслото може да помогне за тази работа.При рязко натискане на газта никой не се интересува от мап или маф ,налива се здраво нафта, защото зад кормилното устройство иска да ускори колкото се може по бързо.Това е едно логично обяснение според мен!!
Тоест сипва се нафта с кофата, и еку-то не го интересува колко въздух и при какво налягане влиза в мотора, а е важно да има въздух.
Звучи ми нелогично при ускорение МАП и МАФ да нямат отношение... Честно. :brickwall::brickwall::brickwall:
Или аз не те разбирам какво искаш да кажеш.
ihalachev - иди до колегата с ФЕС да те качи и да видите живите данни!
Там ще е ключа от палатката!
ihalachev
27-01-2013, 16:12
Тоест сипва се нафта с кофата, и еку-то не го интересува колко въздух и при какво налягане влиза в мотора, а е важно да има въздух.
Звучи ми нелогично при ускорение МАП и МАФ да нямат отношение... Честно. :brickwall::brickwall::brickwall:
Или аз не те разбирам какво искаш да кажеш.
ihalachev - иди до колегата с ФЕС да те качи и да видите живите данни!
Там ще е ключа от палатката!
Свързах се с колегато но той сподели че неговата машина е бензинова и не знае какво да гледа при дизел. Даде ми тел на проверени сервизи и евентуално ще пробвам там.
Linkestis
27-01-2013, 16:32
Добре де отиди при него,закачете я направете логове и ги качи тук и ще умуваме заедно.Има доста хора тук които ще ти дадът насока по логовете.
Добре де, ще направим лога, само кажете какво да маркирам. Програмата ми е "пълна" версия.
Engine speed - обороти на мотора
Intake air quantity - количество входящ въздух
Desired intake air quantity - Желано (измито) количество въздух
Air quantity signal - сигнал количество въздух в всмукателя
Чакаме логове!!!
ihalachev
28-01-2013, 08:06
Писах на колегата и при първа възможност ще направим теста
VIHHRONNY
28-01-2013, 10:25
Аз пък ти казвам, че моята 147 на студено време не пушеше изобщо.
След Март започна да киха сажди....
При положение, че няма проблем с колата, не разбирам, защо се вкарваш в размисли и страсти - карай и се не бой :)
Мойто лично мнение е че е от студеното време, кат се стопли пак ще зачади. Мойта е точно така, сега само пара от ауспуха, но като се стопли си чади кат стар икарус. Не е изключено дебитомер или нещо друго да не работи както трябва или никак, но колата ми си е пушка и мисля също и твоята. Ако има нещо, караи то ще си покаже....
Ако си честен, колата не харчи масло.
Значи остава моята теза.
Значи купи си ЕЛМ327 и си купи ФиатЕКускан!
Тествай колата и пейстни логовете на дебитомера и мапа.
Искам да видя стойности на колата на 4-та предавка с около 50 км/ч. и след това как и даваш ЦЯЛАТА ГАЗ до долу. НЯма значение колко време набира до 100 км/ч.
Искам да сравня.
Или не си купувай нищо, а накарай някой да го направи и да ти даде логовете!
Пак питам - катализатор имаш ли????
п.п- Чакаме и поп Петко (Мъри) да каже нещо по темата. Тоя човек рядко бърка! Признал съм го!
Писах на колегата и при първа възможност ще направим теста
Големи мераклии сте, признавам ви го. Докато не я накарате тази кола да пуши отново, няма да мирясате.:tooth:
Когато си купих алфата смених масло и периодично поглеждах щеката След 5000 км не издържах и тръгнах по майстори да науча аджаба защо не бара маслото Добре че ме поглеждаха странно и никой не се нае да разхвърля
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.