PDA

View Full Version : Посинели спирачни дискове,проблем ли е това?



dingila
26-01-2013, 17:11
Проблема е следния на скоро смених спирачни дискове и накладки.Спираха добре карам ги вече 500 километра реших да ги пробвам малко по екстремно снощи,всичко мина добре при голям товар се усещаше отслабване на спирането но нищо притеснително.Днеска реших да ги погледна и изненада и 4 диска са посинели това проблем ли е според вас и трябва ли да се сменят тези дискове?Ако има значение колата е 145 1,9 жтд :)

thecleaner
26-01-2013, 17:14
Проблема е следния на скоро смених спирачни дискове и накладки.Спираха добре карам ги вече 500 километра реших да ги пробвам малко по екстремно снощи,всичко мина добре при голям товар се усещаше отслабване на спирането но нищо притеснително.Днеска реших да ги погледна и изненада и 4 диска са посинели това проблем ли е според вас и трябва ли да се сменят тези дискове?Ако има значение колата е 145 1,9 жтд :)

Проблем има ако си изкривил дисковете, или си изпекъл феродото. А ти какви дискове и накладки сложи ако не е тайна?

dingila
26-01-2013, 17:18
Дискове текстар накладките не ми стигнаха кинтите и са някакви измислени мисля че томекс бяха имат някакъв примес в тях мисля че е бронз защото са доста меки :)

thecleaner
26-01-2013, 18:40
Дискове текстар накладките не ми стигнаха кинтите и са някакви измислени мисля че томекс бяха имат някакъв примес в тях мисля че е бронз защото са доста меки :)

Текстара е корав :)

mordohy
26-01-2013, 19:39
Проблема е следния на скоро смених спирачни дискове и накладки.Спираха добре карам ги вече 500 километра реших да ги пробвам малко по екстремно снощи,всичко мина добре при голям товар се усещаше отслабване на спирането но нищо притеснително.Днеска реших да ги погледна и изненада и 4 диска са посинели това проблем ли е според вас и трябва ли да се сменят тези дискове?Ако има значение колата е 145 1,9 жтд :)
На 145 1.9 жтд е важно да не позеленеят!:pain:
Щом спират и не тресе , значи не са се изкривили.
Все пак, извън майтапа, не си прави такива експерименти. Посиняването се получава при загряване над 450-500 градуса. Минаваш през една локва и рязкото охлаждане може да направи всякакви поразии, въпреки, че се правят дисковете от мека стомана.

dingila
26-01-2013, 20:04
Дано няма поражения по дисковете а накладките дали са се изпекли как мога да разбера,само разлика в спирането ли трябва да има към по лошо?Нормално ли е предните да греят в пъти повече от задните или имам проблем?

Majed_146
26-01-2013, 20:10
най много да си опекъл спирачките! другият път си вземи Делфи, Феродо или Текстар Всички са добри! има и една марка Walking мисля че беше по-ниско бюджетна също е добра!

Georgi Sartliyski
26-01-2013, 22:53
Дано няма поражения по дисковете а накладките дали са се изпекли как мога да разбера,само разлика в спирането ли трябва да има към по лошо?Нормално ли е предните да греят в пъти повече от задните или имам проблем?
Нормално е над 65% от спирачното усилие се поема от предните спирачки, освен ако нямаш апаратура за разделяне на спирачките.

---------- Post added at 22:53 ---------- Previous post was at 22:51 ----------


Дискове текстар накладките не ми стигнаха кинтите и са някакви измислени мисля че томекс бяха имат някакъв примес в тях мисля че е бронз защото са доста меки :)
Един съвет от мен, не си прави компромис със спирачките.При първа възможност си вземи нови, има много читави на пазара.

dingila
27-01-2013, 13:10
Благодаря много за отговорите,скоро ще сменям дискове и накладки и отзад и ще взема по хубави накладки за отпред.Съжалявам само че не купих перфорирани дискове на брембо за отпред бяха само някои лев по скъпи а вероятно щяха да охлаждат много по добре :)

D22DJ
27-01-2013, 15:39
Това, че са посинели не е толкова страшно, след известно нормално каране, би трябвало да изчезне цвета.

Jivko7777
27-01-2013, 15:53
споко в тоя студ и от едно спиране не вярвам да се прегряти ;)

Bobi_33
27-01-2013, 16:18
На 145 1.9 жтд е важно да не позеленеят!:pain:
Щом спират и не тресе , значи не са се изкривили.
Все пак, исвън майтапа, не си прави такива експерименти. Посиняването се получава при загряване над 450-500 градуса. Минаваш през една локва и рязкото охлаждане може да направи всякакви поразии, въпреки, че се правят дисковете от мека стомана.


Това със стоманата ме развесели много. Правят се и от стомана - ма най-долните ментита. Иначе дисковете се правят от чугун, защото чугунът не измята лесно от температурата, както стоманата. Замисли се защо блоковете на двигателите се леят от чугун, а не от стомана.
А иначе по темата - щом са евтинджоси накладките, по-скоро са с твърдо феродо. Мекото феродо не загрява толкова, износва се бързо и не изяжда дисковете.

ivan dimitrov
28-01-2013, 19:56
---

mordohy
28-01-2013, 21:49
Това със стоманата ме развесели много. Правят се и от стомана - ма най-долните ментита. Иначе дисковете се правят от чугун, защото чугунът не измята лесно от температурата, както стоманата. Замисли се защо блоковете на двигателите се леят от чугун, а не от стомана.
А иначе по темата - щом са евтинджоси накладките, по-скоро са с твърдо феродо. Мекото феродо не загрява толкова, износва се бързо и не изяжда дисковете.
Сега пък ти ме развесели!
Явно си забравил, къде и какво съм работил. Говорихме си един път точно за отливките и защо лагерите в чугунени легла трябва да влизат хлабаво.
Чугуна и то белият, имат тънколивкост. Тоест могат да се отливат от него много сложни детайли. Поради тази причина и блоковете се отливат от сив, а понякога и от бял чугун. От стомана просто не могат да се отлеят.При дисковете положението е подобно. Има много скъпи дискове, които се отливат директно от сив чугун. Там обаче количеството на брак е много голямо.
Сивият чугун е много деликатен при отливането.
Не така стои въпроса с белия. Белият чугун можеш да го набъркаш както си искаш, с точен състав и да го държиш достатъчно време стабилен, за да го излееш когато си искаш.
Сивият....
Сивият могат да го отливат много малко хора в Европа. Той се получава в тигела, непосредствено преди отливането.
Сивият е мек, износоустойчив и слабо влияещ се от температурата, но понякога се получават нееднородни по твърдост участъци.
Ти Бобка, говориш за него.
Масово обаче се отливат от бял чугун, а после, точно както и помпите се темпероват , като накрая се получава мека , спокойна стомана, която също има задоволителни свойства или състав близък до сивия чугун, особено за невентилирани дискове. Да не забравя, че основното качество на белият чугун е изключителната му твърдост и крехкост. За това от него не става нищо. Просто освен да се пили, другояче не може да се обработва. От него се правят гърбици за разпределителни валове , както и цилиндри.
Изобщо кашата е пълна!:tooth:

Bobi_33
29-01-2013, 23:49
Сега пък ти ме развесели!
Явно си забравил, къде и какво съм работил. Говорихме си един път точно за отливките и защо лагерите в чугунени легла трябва да влизат хлабаво.
Чугуна и то белият, имат тънколивкост. Тоест могат да се отливат от него много сложни детайли. Поради тази причина и блоковете се отливат от сив, а понякога и от бял чугун. От стомана просто не могат да се отлеят.При дисковете положението е подобно. Има много скъпи дискове, които се отливат директно от сив чугун. Там обаче количеството на брак е много голямо.
Сивият чугун е много деликатен при отливането.
Не така стои въпроса с белия. Белият чугун можеш да го набъркаш както си искаш, с точен състав и да го държиш достатъчно време стабилен, за да го излееш когато си искаш.
Сивият....
Сивият могат да го отливат много малко хора в Европа. Той се получава в тигела, непосредствено преди отливането.
Сивият е мек, износоустойчив и слабо влияещ се от температурата, но понякога се получават нееднородни по твърдост участъци.
Ти Бобка, говориш за него.
Масово обаче се отливат от бял чугун, а после, точно както и помпите се темпероват , като накрая се получава мека , спокойна стомана, която също има задоволителни свойства или състав близък до сивия чугун, особено за невентилирани дискове. Да не забравя, че основното качество на белият чугун е изключителната му твърдост и крехкост. За това от него не става нищо. Просто освен да се пили, другояче не може да се обработва. От него се правят гърбици за разпределителни валове , както и цилиндри.
Изобщо кашата е пълна!:tooth:

Е кажи сега как се отлива стоманен вентилиран диск и не съм ли прав по-нагоре? Щото от това което си написал, става ясно, че предишният ми пост е коректен. :hump:

Tonimir
30-01-2013, 11:52
Колега автор на темата, не се притеснявай от цвета. Моите на 145цата след трак дей-а на калояново бяха станали виолетови. :)

След няколко дни каране нормално цвета им пак ще се промени към познатя за теб цвят.

Важно е обаче след "екстремни" спирания , да охладиш дисковете. Да караш едни 500 метра без да натискаш никакви спирачки. (желателно на по-бавна скорост)

Majed_146
30-01-2013, 13:25
абе братле, на мен ми стана интересно за металите:) тъмна индия ми е там:) :baby: и с удоволствие чета постовете на колегите :) Колега Mordohy моля продължете дискусията :)

Поздрави!:band:

dingila
30-01-2013, 15:29
Цвета вече се оправи ама сега има друг проблем колата си спира добре според мен,обаче на единия диск се появи леко надиране все едно има нещо твърдо в накладката и почва да прерязва диска.Явно томекс накладките не стават за 500-600 км не са оцапали изобщо джантите,незнам вече към каква марка накладки да се насоча едни казват на феродо,други се оплакват от тях май истината е само трв и ате но ми се виждат доста скъпи.Нека който е доволен от своите накладки да сподели марка и цена оринтировачна?

D22DJ
30-01-2013, 19:21
Скромното ми мнение, че ако си ориентиран по динамично шофьор TRW накладки НЕ - при 180-190км./ч. при екстремно спиране на път с лек наклон надолу - при 110-120 километра вече спираш само със скорости. Това на Алфа 147-ца.
Иначе са тихи.
Накладки MINTEX - за спортно каране незнам. Просвирват от време на време.
Накладки WAKING/испански/, цапат много, прегряват бързо, не е като да да не ядат и дисковете.
Тук във форума някой пишеше за зелените EBC. Виж за тях какви мнения ще събереш, въпреки, че според мен най-добре от личен опит да избираш такива неща. Всичко друго е субективно.

dingila
30-01-2013, 21:33
Аз 180 не мисля да карам но ме е яд че чисто нови дискове на текстар тръгват на кино заради калпави накладки.Имал ли някаква тънкост с която да хванем дали една накладка е добра или не още в магазина?цената маи не винаги е ориентир :)

mordohy
30-01-2013, 21:41
Е кажи сега как се отлива стоманен вентилиран диск и не съм ли прав по-нагоре? Щото от това което си написал, става ясно, че предишният ми пост е коректен. :hump:

Постът ти е коректен, ама държах да гои развия! Както виждаш, поне на един колега му е станало интересно.
Как се отлива стоманен, вентилиран диск?:
Поставяш в индукционната пещ всякаква стомана и чугун, като внимаваш да няма хром, волфрам, кобалт и никел.
Като се стопи, в стопилката на око слагаме сяра, манган и няколко лопати въглища. Това е всъщност описание на действията на майсторите топилчици, които съм гледал. Само дето не опитват на вкус лавата.
После взимане на проба , да се види какъв е състава. След проба на спректролаб, където говорим са точност от десетохилядна от процента, топилчиците правят корекции с някоя лопата въглища или от другите, гореупоменати мерудии и радко се налага втора корекция.
Метала в пещта е бял чугун. Материал с чудесна тънколивкост, идиотска твърдост и трошливост като порцелан.
След отливането, дисковето се почистват от пясъка на сърцето и грубо се шмиргеловат.
Брака се отделя ,а останалото, след почистване на дробилен апарат - постъпват в темпер-пещта.
Там за три-четри дена, дисковете се подлагат на термообработка в среда на различни газове.
Няколкото процента въглерод се отделят от кристалната решетка на чугуна и изгарят. Получава се нисковъглеродна стомана. Тя преседява още около едно денонощие в азотна, тоест инертна атмосфера, където постепенно и се спада температурата, за да няма вътрешни напрежения.
Така кастрираният и удобен за обработка диск се подава в механичния цех. Там го обработват, излъскват и ни го пробутват за върховно качество.
Такъв диск общо взето държи, но лесно се изтрива.
Все пак му личи и знаем за какво става въпрос.
По-лошият вариант е, когато му сложат малко кобалт и волфрам.
Диска е вечен и неизтриваем.
Обаче каквито и накладки да му сложите, той никога не държи. Особено, когато наистина трябва!

Majed_146
30-01-2013, 23:33
Колега, много ти благодаря за доброто обяснение. доста полезна информация надявам се и на другите колеги да им е било интересно :)

Поздрави:band:

ivaka89
30-01-2013, 23:47
Ползвам FERODO FDB за предни и wagner (пак марка на феродо но по нисък клас) Накладките са тихи, не ми търкат дисковете, спира отлично от висока скорост.
Феродо имат серия FSL от тях нормално да няма доволни, те са силно нисък клас (бюджетни )
Колата когато я купих беше с АТЕ .... Феродо има много да гонят АТЕ... След износването на тези ми накладки, ще взема АТЕ отново. Пробвах с накладки по нисък клас карах ги 10к километра преди да взема Феродо и сменя да твърдя , че спират много хубаво (педала е мек и с леко погалване на педала се усеща как спира). Пак казвам ако имате повече пари вземете АТЕ, ако не FERODO FDB или FQT серия като втората се води за големи натоварвания . Един приятел кара с 2рата серия и каза, че са доста по бори от FDB но подсвирвали леко .
Не е важно да са много меки накладките понеже меките накладки се изпичат бързо при големи натоварвания. Накладките трябва да има точно определена твърдост!! Не гледайте най-меките!!

Majed_146
30-01-2013, 23:50
DELPHI са доста добри също!

kremon
31-01-2013, 18:51
Аз карам с червеното EBC и съм доооста доволен.

mordohy
31-01-2013, 23:20
Делфи са добри, но определено АТЕ са по-добри.
Всъщност всичко е въпрос на вкус и възможности!

etrovskii
01-02-2013, 06:53
НАКЛАДКИ - BREMBO

http://www.tech-co.bg/sites/default/files/imagecache/full_page/past_xa9j6x0_3.jpg


Едно перфектно допълнение към дисковете Brembo, за да се гарантира максимална безопасност при спиране, произтичаща от нашият опит със спирачните системи и взаимно сътрудничеството с най-големите автомобилни производители.
• Пълна гама спирачни накладки: около 1000 артикула, покриващи повече от 98% от европейски автомобилен парк;
• Несравними що се отнася до ефективност, надеждност и издръжливост, с качеството на оригинални;
• Резултат от модерно проектиране, последвано от задълбочени тестове в лаборатория и строги изпитания на пътя;
• Най-краткият възможен спирачен път, независимо от състоянието на пътя;
• Хомологизиране съгласно норматива ECE–R90 и с маркировка, която позволява идентифициране.

dingila
01-02-2013, 19:30
Благодаря ви според финансите ще гледам скоро да избера нещо качествено

Tonimir
01-02-2013, 20:12
Аз бих заложил на накладка Текстар. Или Делфи.

don_pepone
01-02-2013, 20:39
Подкряпам за текстара и Брембото ,аз сега съм с брембо и съм мноого доволен. няма скърцане или недоспиране. Преди пробвах Делфи ( никога вече) излязаха по корави от диска,после минах на ремза- те пък скърцат след 3-4 спирания. това ми е скромният опит с накладките иначе сложих дискове АП и вече 15-20 к км са ок

Majed_146
02-02-2013, 12:29
Попаднал си на някакво Делфи Ментак ми се струва! лятото преднити Джанти са винаги Черни:) за мен това означава изядени накладки (меки накладки) :) а преди време бях сложил Чисто нови дискове + накладки Феродо Пример и познай! за 4 месеца дисковете бяха на много сериозни Канали :( Мисълта ми е, че възможно да е било някакво менте!

Поздрави

don_pepone
02-02-2013, 12:32
O да за в БГ всичко е възможно,но е факт какво стана ,също е факт ,че имам познати които продават авточасти (това вече в два различни магазина) и спряха да зареждат Делфи заради многото оплаквания.