View Full Version : проблем с задна главина и спирачен диск
Колеги някой от вас слагал ли е евтиния вариант на задна главина говоря за тези които са 50-70 лева максимум с гривна за абс,ако може изкажете мнения за тях?В момента не мога да взема скъпия вариант на СКФ нямам толкова средства.Другия проблем е като снех диска от вътрешната страна е опирала много малко накладката и диска е ръждив,но самата накладка е цяла и не е деформирана и е на половината си живот.И двата диска са така като ги снех не обърнах внимание дали се движеха лесно водачите но сега съм ги раздвижил и чакам да взема главина и да видя дали ще започне да излъсква диска и отвътре.Има ли друга причина да опира само едната накладка?
Majed_146
04-02-2013, 01:01
задните дискове, много трудно ще ги излъскаш! трябва да натовариш яко колата отзад, за да отвори кантара задните магистрали напълно :) аз ползвах евтин варянт на задни главини окол 70 80 лв бр, за сега съм доволен!.... 1 година ги ползвам вече..... за сега няма проблем... 30 хил съм минал най малко с тях.
поздрави
Моят евтин вариант на задно дясно колело изкара точно 1 година(15к км)... Не си спомням ква марка беше - некво китайче или арабче или техен братовчед.
Колега аз съм с абс и нямам кантар на задните колела, всичкото усилие се контролира от гривните на абс които стоят на главините :)
Majed_146
05-02-2013, 08:30
ех старитр като моята си имат кантар :) не знаех че си с по нова кола
mimouzunov
05-02-2013, 09:01
Колега аз съм с абс и нямам кантар на задните колела, всичкото усилие се контролира от гривните на абс които стоят на главините :)
Това нее точно така! Въпросните гривни служат за да разбира абс-а кога е блокирала дадена гума, това нее регулатор на спирачното усилие обаче! Когато колата се натовари нещо трябва да "отпушва" повече течност към задните апарати...
(аз също съм с абс ама си имам и кантар/регулатор или каквото е там...)
Majed_146
05-02-2013, 09:54
Колега... така е! прав си, но май новите 156 147 и по новите 145/146 са без оня клапан на задния мост "Кантар" както при нас старите алфи и фиати. Това регулиране идва от самата абс конзола отпред, но си мисля че все пак трябва да има някакъвя датчик потенциометър на задният мост и на щангата, която да дава информация на тази АБС конзола дали колата е натоварена или не? някой Колега, който знае ще каже!
Поздрави
Проследявал съм спирачните магистрали но никъде няма кантар,мисля че всичко се регулира от тези гривни на абс. Колата е 145 1,9 жтд 99 година :)
Евтина част е много общо понятие, кажи марка да ти кажа става ли за нещо! :) Цената не е ориентир, спокойно може да си купи човек нещо по-скъпо и по-боклукчаво.
145/146 жтд са без кантар. имат EBD към ABS-а.
Majed_146
06-02-2013, 18:01
Добре де,, как знае дали колата е натоварена или не??? как раззбределя усилие на задните и предните колелета ?? или еднакво усилие навсякъде и ако заковат задните включва абс! малко не ми се връзва!
то винаги само се намаля усилието към задния мост. в случая нищо не следи колко е натоварена колата. като почнат да блокират задните колела абс-а намаля усилието.
специално тоя абс може да контролира всяко колело отделно и сензорите му са по-прецизни - магнитна гривна и хол датчик.
реално спирането на задницата по този начин е по-добро, но ако се случи абс-а да запише грешка и да се изключи с ебд-то , усилието към 4-те колела става еднакво и почват едни хубави блокажи и въртели :D
Majed_146
07-02-2013, 17:36
Ееее вече еясно :) Много благодаря за Инфото
Лека вечер
Вече съм с новата главина марката е ОМ & CAR не съм чувал тази марка до сега.В магазина ме предупредиха че не е качествена за това и цената им беше само 60 лева с гривната на абс,но ми стана интересно че е произведена в Италия.Изникна още един въпрос по време на монтажа трябва ли да се сложи грес в самата главина след като лагерите са капсуловани или те си имат достатъчно в тях ?
То няма и как да му сложиш като е капсулован. Монтирай и карай.
То няма и как да му сложиш като е капсулован. Монтирай и карай.
Ти ще кажеш, че не може!
На колегата някакъв тиквеник ги разкапсуловал, промил с нафта, че не му харесвала греста, а той имал от баш убавата и човека си ходи само два месеца до Пловдив и бяха посинели!
После лагерите били менте!
Около същите пари можеше да си вземеш и по-истинска главина, но това вече е без значение. Пък и тая не се знае каква е, не съм я чувал, има някаква вероятност (малка) да излезе стока.:) Относно кантара, при нормално спиране едва ли е нужен, по-скоро при по-екстремни спирания за да не поднесе. На няколко коли съм ги отстранявал, не по мое желание и няма никакви проблеми, но по принцип е грешка! По мое мнение на коли с АБС е абсолютно излишен.
Благодаря за съветите карам така без да слагам грес дано в Италия са им сложили :)
Благодаря за съветите карам така без да слагам грес дано в Италия са им сложили :)
Сложили са им и то точно каквато трябва!
аз сменях наскоро беше само едната за смяна, но реших да сменя и 2те и сложих МООГ за сега съм доволен някви френски са уж.. и относно греста аз им сложих преди да има набия капачките да си имат ;)
В капачката и аз сложих ама не съм махал нищо по лагера за да може тази грес да стигне до съчмите,т.е. семеринга на лагера си стои
лагера не се разкапсулова щото после е за боклука. по корпусите на лагерите има номера, ако завършват на zz или 2rs значи са двустранно капсуловани заводски. слагаш малко грес в леглото и това е.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.