PDA

View Full Version : Тоците не стигат.



CHILIEV
08-02-2013, 09:58
Здравейте.
От известно време забелязвам, че като пусна отоплението на задното стъкло и фаровете осезаемо клякат. Очевидна разлика има и като пусна парното на 3 примерно, или като си усиля музиката. Имам някакво усилвателче и туба, но до сега не ми е правило впечатление такова нещо и съм почти сигурен че е ново.
Най-много ме дразни това със отоплението на задното стъкло. Работи парното на 2 примерно и фарове, като кликна и отоплението даже подсветката на километража кляка видимо. Като е на място го прави това, на светофар примерно. Като подам газ всичко си блесва както трябва да си е.
Та въпроса е - що тъй аджеба? :jumping:

Скоро сменях реле-регулатора защото предното даде фира, но нямам спомен проблема дали го имаше и преди смяната. Дали може да е от акумулатора или е друго?

kolev
08-02-2013, 11:22
замери какво става със зарядното напрежение.
какъв реле-регулатор сложи. по принцип е по-хубаво да смениш само четките на оригиналния и него да си го ползваш.

CHILIEV
08-02-2013, 17:36
Ще замеря.
Реле-регулатора не знам какъв е. Със сигурност не е някакво супер-дупер. Среден клас нещо.

CHILIEV
09-02-2013, 19:05
13,5 е напрежението на клемите на акумулатора при изгасен двигател, 14.5 е при работещ двигател, без допълнителни консуматори, 13,5 е при включени фарове, халогени, парно на макс, реотани...

mordohy
09-02-2013, 21:55
13,5 е напрежението на клемите на акумулатора при изгасен двигател, 14.5 е при работещ двигател, без допълнителни консуматори, 13,5 е при включени фарове, халогени, парно на макс, реотани...
Не е реле-регулатора.
Преплъзващ ремък, пробил малък диод за захранване на реле-регулатора, пробил силов диод или статорна намотка.
В редки случаи клеясала клема на динамото или кабела.
Та по ред на номерата:
Ремъка в много редки случаи може да приплъзва.
Дали е от малките диоди ще разбереш, като на работещ двигател подадеш + от клемата на акумулатора на кабелчето дето идва от крушката в таблото. Ако се оправи и се вдигне напрежението под товар, значи е от там. Не достига ток на регулатора.
Ако е от диод или статорна намотка: разкачаш силовият кабел от динамото и мериш на силовата клема спрямо маса. Уреда на ом-метър при обозначеното с диодче.
Ш едната посока трябва да е безкрайност, а в другата между 950 и 1500 ома. Ако е под това съпротивление, значи едната фаза я няма.
Успех!

CHILIEV
09-02-2013, 22:20
Аз забравих, че нещо странно стана онзи ден. Паля и ми свети акумулаторчето на таблото. Подавам газ изгасна и после пак светна и не се оправи въпреки подаването на газ. Гася и паля пак - пак същото, но без да изгасва. На третия път изгасна и не ми е светило повече. Това беше онзи ден, когато валя. Никога до сега не ми се е случвало.

Не съм мерил ток, има ли нужда?
@mordohy мерси за съветите. Само не разбрах това:
" + от клемата на акумулатора на кабелчето дето идва от крушката в таблото"
коя крушка - тази за акумулаторчето ли, как да го позная това кабелче или ще трябва да извадя таблото и направо там да го пробвам.

Majed_146
09-02-2013, 23:56
колега, направи рециклаж на генератора. Ррегулатор нов + промивка с бензин на ротора и статора. Сега всичко е тип топ, иначе пулсираше лампата на късите на халогените, пафона в копето, габарите и така нататък :( цялото удволствие на генератора ми излеза 35 лв релето + 10 за майстора като за наш човек:) а свалянето на генератора, го съобразих със смяната на хидравличната рейка :! та нямаше много мъки по свалянето му@ поздрави и успех

mordohy
10-02-2013, 00:29
Аз забравих, че нещо странно стана онзи ден. Паля и ми свети акумулаторчето на таблото. Подавам газ изгасна и после пак светна и не се оправи въпреки подаването на газ. Гася и паля пак - пак същото, но без да изгасва. На третия път изгасна и не ми е светило повече. Това беше онзи ден, когато валя. Никога до сега не ми се е случвало.

Не съм мерил ток, има ли нужда?
@mordohy мерси за съветите. Само не разбрах това:
" + от клемата на акумулатора на кабелчето дето идва от крушката в таблото"
коя крушка - тази за акумулаторчето ли, как да го позная това кабелче или ще трябва да извадя таблото и направо там да го пробвам.
Точно тоя кабел.
В динамото влизат два кабела. Единият е дебел. Това е силовият. Той отива до стартера, а от там на акумулатора.
Вторият е тънък. Това е кабела, който идва от крушката в таблото, тая дето свети като акумулаторче. Нищо няма да сваляш. Просто подай му плюс от акумулатора на работещ мотор. Може и директно на клемичката на динамото.
Обаче това, което описваш после, може да се окаже освен хлабав ремък и хлабава връзка. Добре е да се свали динамото и да му се направи една ревизия и почистване. Понякога клеясват.

kolev
10-02-2013, 07:53
да, провери зеленото кабелче което отива на регулатора. това че ти свети лампата не е добре и значи че вероятно алтернатора ти не зарежда тогава. ако не е от там ще трябва да го сваляш пак.
иначе напреженията които си дал са ок. тях си ги мерил с изгаснала лампа сигурно.
ПП
когато мериш напрежението на акумулатора в покой, трябва колата да е поседяла половин час непалена. напрежението трябва да е нещо от сорта на 12,5в.

CHILIEV
10-02-2013, 10:53
13,5V е при изгасен двигател. Не беше палена цяла вечер. Да, на изгаснала лампа.
Ще опитам да открия това кабелче, мерси много.

kolev
10-02-2013, 11:57
премери с друг уред. не може да ти дава такава стойност,което значи че и другите замервания не са верни.