View Full Version : Колата забива Алфа 166 2.4 JTD
Росен Желев
13-02-2013, 13:31
Колеги колата от началото тръгва добре и секунда две и после забива на какво може да се дължи според вас?Колата е с чип.
Jivko7777
13-02-2013, 13:42
Колеги колата от началото тръгва добре и секунда две и после забива на какво може да се дължи според вас?Колата е с чип.
забива или изгасва направо ?
ако забива и след малко се оправя пренадува
ако гасне "пренадува" от към налягане на нафтата
софта от кога ти е ?
Росен Желев
13-02-2013, 13:59
Не гасне но върви като такава без чип и повече от 180 не иска да върви.Някъде около 140 задържа и после се ускорява до 180.Софта не знам от кога е така я вземах.На 3000 оборота надува над 1.3.Гледаха я в Поморие мотора и турбото са здрави.
ecotronic
13-02-2013, 14:15
Лош дебитомер може да е причина за това забиване.
Jivko7777
13-02-2013, 14:22
Не гасне но върви като такава без чип и повече от 180 не иска да върви.Някъде около 140 задържа и после се ускорява до 180.Софта не знам от кога е така я вземах.На 3000 оборота надува над 1.3.Гледаха я в Поморие мотора и турбото са здрави.
пренадува просто
Дължи се или на проблем с турбо, вакуми, клапани и т.н. или на зле направен чип.
От тук на татък търсиш някой който да даде правилната диагноза.
Росен Желев
13-02-2013, 17:14
Педала на спирачките е доста твърд което ме навежда на мисълта утре да почна от вакумите.
Linkestis
13-02-2013, 19:56
Това коя от двете?Тази над 170 или тази над 180 к.с.?
Linkestis
13-02-2013, 20:03
В заглавието си пищи!
?!?!?!
Не виждам къде пише.
Малко по-нагоре в друга тема е написал че има две едната 170+ другата 180+ та за тва питам коя забива щото явно са с различни турбини и дебитомери..да се ориентираме.
В първия пост на колегата Колата забива Алфа 166 2.4 JTD ,явно не си го видял.
Само да споделя,на 2 алфи с подобен проблем,се оправят след почистване на резервоара,какви лайна има вътре ще ревете,успех
Росен Желев
13-02-2013, 20:37
Само да споделя,на 2 алфи с подобен проблем,се оправят след почистване на резервоара,какви лайна има вътре ще ревете,успех
И това е идея но колата прави все едно и също две секунди върви и забива надали е от това но ще се отвори да се провери.1999 г 136 кс фабрично.
Свали и виж колко е зацапан МАП-а на всмукателния колектор.
1 болт 6 мм (ключе 10) и една букса с 3 пина.
Датчика е със силиконов О пръстен - не го уплътнявай с нищо след демонтажа (вече имам случка със 136 коньова уплътнена със силикон).
Промий го с препарат за почистване на карбуратори под налягане, изчакай да изсъхне и слагай и пробвай. Моята и още 2 бройки бяха така.
И трите коли бяха с работещи ЕГР-и. Ама вече не са... :BIGsmile:
И това е идея но колата прави все едно и също две секунди върви и забива надали е от това но ще се отвори да се провери.1999 г 136 кс фабрично.
Ако е 136 коня турбото е с механично управление и това с вакумите не важи при теб.
Откачи си актуатора от турбото и виж дали се мърда лесно или въобще. Трябва да дрънка вътре. Ако не значи е блокирала геометрията и турбото пренадува.
Росен Желев
14-02-2013, 18:48
Така по темата датчика е изчистен дебитомера е наред както и турбото егеера е затапен има малко подобрение но изглежда колата има проблем с чипа.
http://prikachi.com/images/79/5870079l.jpg
Jivko7777
14-02-2013, 19:52
именно от там трябваше да почнеш :)
Росен Желев
14-02-2013, 20:37
Е да ама тука сега при нас няма кой да го види чак лятото.
Linkestis
14-02-2013, 21:31
Аз пък мисля че не е от ремапа
За като гледам тоя мап как целия е в масло си мисля, че OEM е прав, и си мисля, че тая кола пренадува.
Пич, това по МАП-а ти не са само сажди. Има и доста масло...
п.п. Катализатор имаш ли?
Аз пък мисля че не е от ремапа
Съласен.Ако беше от мапването щеше да се прояви веднага (поне повечето МАПЕРИ имат срамотата ако не те правят на дино поне да проверят колата след ремапа)
Ilko Ivanov
14-02-2013, 22:42
Така по темата датчика е изчистен дебитомера е наред както и турбото егеера е затапен има малко подобрение но изглежда колата има проблем с чипа.
Турбото сваляхте ли го?
Чистихте ли геометрията?
Актуатора как се движи?
Маркучето към него здраво ли е?
Това "турбото е наред" не ми звучи убедително... то може като състояние на оста и перките да си е наред, но геометрията да не движи както трябва.
Нито от дебитомера, нито от ЕГР-а може да пренадува постоянно - може да прави пикове (като си прави това турбо и без чип) - така че не виждам от какво е станало по-добре...
За да пренадува от софтуера, тази кола трябва доста осезаемо да пуши.
П.П. Не че не е възможно да е от чипа, ама когато няма някакви механични промени по колата дори и някакъв "готов" софт да е сложен, все пак трябва да е съобразил мапера какво е сложил.
Росен Желев
15-02-2013, 06:09
Катализатора го махнах вчера турбото не е сваляно това ще стане на по късен етап поради липса на свободни средства а пред блока не може че станахме синя зона колата пуши черно маркучето е леко омаслено сега не забива постоянно а на пикове.Актуатора ще бъде проверен.По думите на предишния собственик чипа е поставян в Германия.Има омасляване по турбопътищата.От топлата част в студената не вкарва не пуши отзад.
Тази кола може да забива единствено от турбото. Ако е проблем по горивната система направо ще си изгасне. Или поне в момента не се сещам за друго.
Според мен пренадува турбината. Може актуатора да е спукан или геометрията да запецва. От много нафта няма как да пренадуе турбото ако е в час. Софтуерния лимит за сервизен режим е доста над номиналното налягане което прави турбото и само от нафта няма как да стане. Активирането на сервизния режим става след като налягането превиши лимитера за повече от 3 секунди. А това значи че си пренадува и то сериозно.
Чип-а колкото и да е зле, не може да е той главната причина.
.
Росен Желев
15-02-2013, 12:37
Тази кола може да забива единствено от турбото. Ако е проблем по горивната система направо ще си изгасне. Или поне в момента не се сещам за друго.
Според мен пренадува турбината. Може актуатора да е спукан или геометрията да запецва. От много нафта няма как да пренадуе турбото ако е в час. Софтуерния лимит за сервизен режим е доста над номиналното налягане което прави турбото и само от нафта няма как да стане. Активирането на сервизния режим става след като налягането превиши лимитера за повече от 3 секунди. А това значи че си пренадува и то сериозно.
Чип-а колкото и да е зле, не може да е той главната причина.
.
Прав си колега днес аз я гледах писна ми от пишман майстори актуатора не се движи утре ще се сваля турбото за почистване на геометрията.Някой да каже с какво се чисти турбото ако може.
Разглобява се турбото, геометрията също се разглобява и се почистват или шлайфат лопатките на геометрията.Трудна задача за човек който не го е правил.
Росен Желев
15-02-2013, 19:42
Благодаря колега няма да го правя аз а един приятел който ремонтирва турбини аз съм по моторите питам за себе си да знам.
Росен Желев
17-02-2013, 06:26
Вчера ходих да свалям турбината но не стана понеже една кола се закучи на повдигача и я правиха цял ден.Обаче вечерта говорих с експертите по турбините във Фелибето и човека като му обясних ситуацията каза че вероятно дебитомера не пуска достатъчно въздух за турбото.Та в този контекст почваме от него.Някой може ли да ми каже как да разбера дали дебитомера работи коректно как се чисти и каква е цената на нов такъв и втора ръка.Независимо от всичко турбото утре пак ще се гледа.
Просто го откачи,и ако колата работи нормално, е от него.При мене беше така.
Linkestis
17-02-2013, 11:33
С или без,дизела си работи еднакво.Разликата е в пушенето отзад,тоест харчи жестоко.
Вчера ходих да свалям турбината но не стана понеже една кола се закучи на повдигача и я правиха цял ден.Обаче вечерта говорих с експертите по турбините във Фелибето и човека като му обясних ситуацията каза че вероятно дебитомера не пуска достатъчно въздух за турбото.Та в този контекст почваме от него.Някой може ли да ми каже как да разбера дали дебитомера работи коректно как се чисти и каква е цената на нов такъв и втора ръка.Независимо от всичко турбото утре пак ще се гледа.
Кажи му на тоя майстор да ходи да се застреля. Сваляй турбината. Сам си видял, че актуатора не мърда.
endeavour
17-02-2013, 14:14
Кажи му на тоя майстор да ходи да се застреля. Сваляй турбината. Сам си видял, че актуатора не мърда.
Абе още като прочетох, че експертите по турбините са от Филибето... По-добре да не беше казвал откъде са.
Росен Желев
17-02-2013, 15:12
Утре.
Росене,номера ми е 0898678727.
Jivko7777
17-02-2013, 18:02
С или без,дизела си работи еднакво.Разликата е в пушенето отзад,тоест харчи жестоко.
въх недей тей :) не всички пушат
С или без,дизела си работи еднакво.Разликата е в пушенето отзад,тоест харчи жестоко.
Е с това ти твърдение никак не съм съгласен! :no:
Не е истина мойта убавица к`ъв е мъртвец с откачен дебитомер!
Linkestis
18-02-2013, 07:58
При мен и на двете като махна дебита вдигат над 2000об/мин. и компа показва среден разход 90л/100км :)
Иначе вървят и отзад е страшно.
Мистерията се крие в различните софтуерни версии. Тази диагностика с откачането на дебитомера е много относителна и грешна :)
Росен Желев
18-02-2013, 17:50
Днес обстойно бе прегледано турбото нищо му няма работи си актуатора се движи но при закачане на комп и замерване на въздуха се оказа че дебитомера работи не коректно.Сменен беше с такъв втора ръка и горе долу колата тръгна да върви по нормално.Обаче при ходовите изпитания стрелката на горивото падна на първото деление и колата почна да гасне.Колкото падаше по долу по често почваше да гасне и след пет минути престой пали не веднага.Почна и трудно да пали.Това ме наведе на мисълта за резервоарния проблем долях гориво и колата се оправи.Когато горивото и над втората стрелка колата пали нормално и върви.Та колеги някой с подобен проблем да каже как се сваля резервоара.
Jivko7777
18-02-2013, 18:26
Днес обстойно бе прегледано турбото нищо му няма работи си актуатора се движи но при закачане на комп и замерване на въздуха се оказа че дебитомера работи не коректно.Сменен беше с такъв втора ръка и горе долу колата тръгна да върви по нормално.Обаче при ходовите изпитания стрелката на горивото падна на първото деление и колата почна да гасне.Колкото падаше по долу по често почваше да гасне и след пет минути престой пали не веднага.Почна и трудно да пали.Това ме наведе на мисълта за резервоарния проблем долях гориво и колата се оправи.Когато горивото и над втората стрелка колата пали нормално и върви.Та колеги някой с подобен проблем да каже как се сваля резервоара.
смени си чипа бе човек !!! рейла реже колата да гасне това е
Ilko Ivanov
18-02-2013, 22:29
Не не...
Смени майстора, ако наистина има такъв...
Нещо ми се струва, че ви куца диагностиката - нямам предвид само тази с компютъра.
В крайна сметка тази кола гасне, забива, или просто не върви?
Какви бяха показанията на дефектния дебитомер?
Това ти е мнение от предишната страница
Така по темата датчика е изчистен дебитомера е наред както и турбото егеера е затапен има малко подобрение но изглежда колата има проблем с чипа.
Това също
Прав си колега днес аз я гледах писна ми от пишман майстори актуатора не се движи утре ще се сваля турбото за почистване на геометрията.Някой да каже с какво се чисти турбото ако може.
Това е от тази
Днес обстойно бе прегледано турбото нищо му няма работи си актуатора се движи но при закачане на комп и замерване на въздуха се оказа че дебитомера работи не коректно
Росен Желев
19-02-2013, 07:33
Не не...
Смени майстора, ако наистина има такъв...
Нещо ми се струва, че ви куца диагностиката - нямам предвид само тази с компютъра.
В крайна сметка тази кола гасне, забива, или просто не върви?
Какви бяха показанията на дефектния дебитомер?
Това ти е мнение от предишната страница
Това също
Това е от тази
Показанията на дебитомера са следните при три хиляди оборота мени стойностите на подавания въздух и бе сменен.Последното сътояние на колата е следното върви нормалано до пета и на шеста умира.Взех да се замислям да не би да има зъб напред на центровката.Ще отида днес в Поморие да я видат.
Днес обстойно бе прегледано турбото нищо му няма работи си актуатора се движи но при закачане на комп и замерване на въздуха се оказа че дебитомера работи не коректно.Сменен беше с такъв втора ръка и горе долу колата тръгна да върви по нормално.Обаче при ходовите изпитания стрелката на горивото падна на първото деление и колата почна да гасне.Колкото падаше по долу по често почваше да гасне и след пет минути престой пали не веднага.Почна и трудно да пали.Това ме наведе на мисълта за резервоарния проблем долях гориво и колата се оправи.Когато горивото и над втората стрелка колата пали нормално и върви.Та колеги някой с подобен проблем да каже как се сваля резервоара.
А защо първо не провериш маркучите вътре в резервоара? Между подкачващата помпа и щуцерите, които излизат към тръбите?
Имал съм случай с бензиновата 164-ка - аналогичен. Ако резервоара е над 2-рото деление - няма проблем. Ако е под второто деление - пали и гасне. Проблема беше, че маркуча беше сцепен и от там помпата колкото и да налива - връща обратно и няма сила да качи по горивопровода. Когато е повече горивото - явно там уплътняваше и нямаше проблем с паленето.
Тц тц тц... голям случай... големи обяснения... пък то ще се окаже женско.
Куца ви диагностиката ама много. Изобщо закачахте ли компютър за диагностика? Пренадува ли въобще? На този простия мотор има точни 3 варианта за проблеми и дебитомера не е от тях. Какъвто и ще да е той няма да гасне или да пренадува от него. Намерете си читав диагностик и ако трябва разкарайте чипа.
Росен Желев
19-02-2013, 16:41
Да закачахме я два пъти даже турбото показва над едно и три бара надув на около три хиляди оборота горивото показва прекалено високо налягане което май е нормално дебитомера отчиташе променливи стойности и сега като го сменихме колата вече не пуши и върви по нормално.Гасненето е от горивото в резервоара определено ще бъдат прегледани маркучите както каза колегата по горе това и мнението на експерта в поморие не е от мръсен резервоар.
Поради това че при нас специалистите ще идват лятото тогава ще бъде прегледан и чипа и ако трябва ще се смени.
Росен Желев
22-02-2013, 16:59
Колеги колко масло събира мотора?
ecotronic
22-02-2013, 17:03
Колеги колко масло събира мотора?
4,5 л.
Jivko7777
22-02-2013, 17:19
5,0 точно, до макса 5,5
lordliness
22-02-2013, 17:50
5,0 точно, до макса 5,5
Това е точно, скоро сменях, 5 л. до средата на щеката. Филтър с два клапана задължително. :)
Jivko7777
22-02-2013, 17:59
Това е точно, скоро сменях, 5 л. до средата на щеката. Филтър с два клапана задължително. :)
8)8)
Linkestis
22-02-2013, 18:48
И аз да се отчета точно 5,3 л е перфектното!
Росен Желев
22-02-2013, 19:42
Това е филтъра и маслото нещо да не съм объркал.
http://prikachi.com/images/289/5904289Y.jpg
http://prikachi.com/images/295/5904295l.jpg
Linkestis
22-02-2013, 19:52
Нали не си взел само една 4-ка?
Росен Желев
22-02-2013, 19:56
4+1 ама не знам дали ще стигнат като за това масло разпитах половината България да го търся и го пратиха от София.
Jivko7777
22-02-2013, 19:58
ще застане около средата, споко!
сипвай смело!
Росен Желев
22-02-2013, 20:00
Ок.Бившия собственик е бил тираджия та ме съмнява че е сипвал от маслото на тира та за това ще го сменя.
lordliness
22-02-2013, 20:21
Какъв е филтъра, не виждам
Росен Желев
22-02-2013, 20:57
Какъв е филтъра, не виждам
Този
http://prikachi.com/images/699/5904699t.jpg
http://prikachi.com/images/703/5904703o.jpg
http://prikachi.com/images/708/5904708w.jpg
lordliness
22-02-2013, 21:05
Доколкото виждам е с два клапана.
Росен Желев
22-02-2013, 21:11
Ами слагам го тогава.
lordliness
22-02-2013, 21:21
Ами слагам го тогава.
Нали под кръглите отворчета има гума
Росен Желев
22-02-2013, 21:29
Има гума.
lordliness
22-02-2013, 21:43
Слагай, колко е висок, тези които ползвам аз са около 10см. Веднъж ми бяха пробутали един миниатюрен, още стои чисто нов .
Росен Желев
22-02-2013, 21:47
Нещо средно е мерих го 7 см е.
Linkestis
22-02-2013, 21:48
Дефакто и деюре има разлика при филтрите за 136 и 140
lordliness
22-02-2013, 21:53
Дефакто и деюре има разлика при филтрите за 136 и 140
Не знам каква е, но едва ли е съществена
Linkestis
22-02-2013, 22:00
Тя е във филтъра..при 136 е къс а при 140 и нагоре дълъг :)
lordliness
22-02-2013, 22:08
Тя е във филтъра..при 136 е къс а при 140 и нагоре дълъг :)
Сменям маслото на 15 000 км. и слагам най големите и дълги филтри които намеря. Моите по каталог са дълги. 136 кс
Linkestis
22-02-2013, 22:16
Може и да бъркам да беше обратното.ба ли му м....а от тия двете вече ми се върти главата какво слагам на едната какво на другата ама сега не ми се гледа.Всъщност и на двете стават едни и същи ама на едната не оставаше място почти да се завърти..
lordliness
22-02-2013, 22:21
На моята :) стои в едно желязо като в тръба
Росен Желев
25-02-2013, 20:27
Смених днес маслото с 5 литра щеката е на максимум.
Jivko7777
25-02-2013, 20:39
Смених днес маслото с 5 литра щеката е на максимум.
и като запалиш и напълни филтъра и става п осредата
Росен Желев
25-02-2013, 21:03
и като запалиш и напълни филтъра и става п осредата
След паленето и пълненето е на максимум.Той филтъра ми е малък това е от значение.
Росен Желев
26-02-2013, 07:36
Вчера докато си карах стрелката на горивото падна едно деление надолу стоя там известно време и после пак се вдигна едно деление.Така че проблема с гасненето на първото деление на стрелката почна да ми се изяснява невярно показание на стрелката.Колата на първата стрелка остава без гориво.
Росен Желев
26-02-2013, 18:26
Тука нещо е пълна обърквация някой да ми каже кой маркуч от къде идва без този за егеера той ясен.
http://prikachi.com/images/718/5923718d.jpg
Росен Желев
10-03-2013, 08:52
Сменям вече три дебитомера 019 втора ръка естествено и колата не иска да върви надали и трите са повредени.Интересното тука е че тръгна с дебитомер на който пише Астра Г 2.0 турбодизел и си върви доволно мотора влиза в критични обороти и не пуши.Сега не знам обаче какъв разход на гориво ще дава.
Росен Желев
14-03-2013, 17:44
Днес смених спирачните маркучи и колата почна да скърца горе в макферсона на водача. Някой да каже какво трябва да се смени и колко пари струва.
Bobiuzunov
14-03-2013, 17:54
Скърцат ти тампоните на горните носачи,пръсни ги с течна грес,но ако е от тях да си готов скоро за смяна.
Не плаши човека със смяна. Чисто новите ми носачи ТРВ скърцат от както съм ги сложил щом застудее. Скърцането не е критерий за това, че са разбити тампоните.
Bobiuzunov
14-03-2013, 18:20
Да де затова го посъветвах да ги напръска с спреи имаше нещо на WURT което и аз ползвах и съм доволен.Моите спряха да скърцат,но ги пръскам периодично. :prescription:
Росен Желев
14-03-2013, 18:24
Скърца на прав път и като я разклатя спряна надолу нагоре пак скърца яко.
Bobiuzunov
14-03-2013, 18:28
От носачите е и по точно от тампоните им.
Росен Желев
14-03-2013, 18:31
Ок утре ще търся омасляващ спрей и ще пръскам.
lordliness
14-03-2013, 20:41
Виж дали не са разбити, обикновено като се разскърцат имат и приличен луфт.
Росен Желев
14-03-2013, 21:41
Виж дали не са разбити, обикновено като се разскърцат имат и приличен луфт.
Добре ще видя но колата не трака само скърца.На две места я преглеждаха преди двайсетина дена всичко е здраво смених само една биалетка.
lordliness
14-03-2013, 22:08
Добре ще видя но колата не трака само скърца.На две места я преглеждаха преди двайсетина дена всичко е здраво смених само една биалетка.
Самия тампон представлява метално цилиндърче пъхнато в друго гуменометално цилиндърче, когато гумата остарее и се износи и почва да скърца, няма как да трака. Може да трака ябълковидния болт.
Росен Желев
15-03-2013, 18:09
Снощи валя дъжд отивам до колата натискам калника нищо не скърца.Та отидох аз до магазина купих силиконов спрей за гума вдигнах я на крика напръсках изчаках десетина минути и пак напръсках.Та сега ще чакам кога пак ще поне да скърца и всичко наново.Между другото като се износят какво се получава?Защото сега няма никакви шумове.
Снощи валя дъжд отивам до колата натискам калника нищо не скърца.........Та сега ще чакам кога пак ще поне да скърца.........
Веднага след като изсъхне и почва!
Само със смяна млъкват, временно.... :-)
lordliness
15-03-2013, 19:09
Като се износят се получава луфт, гумата се изкривява и се износва от едната страна, разклати гумата и виж за луфт, вижда се как тампоните мърдат
Linkestis
15-03-2013, 19:45
Да ви кажа една тайна...почнат ли да скърцат след два-три месеца шарнирчето предава богу-дух.
Като си слагате новите си ги смажете отвътре с морска грес.
lordliness
15-03-2013, 19:49
Да ви кажа една тайна...почнат ли да скърцат след два-три месеца шарнирчето предава богу-дух.
Като си слагате новите си ги смажете отвътре с морска грес.
тази грес сигурно трудно влиза в гумените, моя шарнир беше напълно запазен.
Jivko7777
15-03-2013, 20:27
Да ви кажа една тайна...почнат ли да скърцат след два-три месеца шарнирчето предава богу-дух.
Като си слагате новите си ги смажете отвътре с морска грес.
и изкарват 6 месеца пак, бе не става това окачване на алфите и това е...
Linkestis
15-03-2013, 20:41
и изкарват 6 месеца пак, бе не става това окачване на алфите и това е...
Много си прав ама със спрейчето се залъгваш...както се гонят мухи от лайно така да се каже.
То става ама не и тук и не с тези боклуци които продават малоумните вносители и дребни продавачки
и изкарват 6 месеца пак, бе не става това окачване на алфите и това е...
На 156-цата може и да не става, но кораба-майка е друга бира...:unsure::coolio:
Росен Желев
16-03-2013, 17:42
Алфа 166 горен носач и полиуретанов тампон някакви наблюдения и мнения?
Linkestis
16-03-2013, 18:05
Наблюдения имам за задницата,за предницата мнението ми е : недей.
endeavour
16-03-2013, 18:14
Алфа 166 горен носач и полиуретанов тампон някакви наблюдения и мнения?
На моята скапах два горни FAST - полските за 12 000 км и после сложих горни и долни носачи рециклирани от Ферариста - шарнири и тампони. Сега при ремонтите по мотора ревизирахме всичко отпред обстойно - за 18200 км носачите са без отклонения.Само от толкова км са ми наблюденията.
На моята скапах два горни FAST - полските за 12 000 км и после сложих горни и долни носачи рециклирани от Ферариста - шарнири и тампони. Сега при ремонтите по мотора ревизирахме всичко отпред обстойно - за 18200 км носачите са без отклонения.Само от толкова км са ми наблюденията.
Твоите ли рециклира, или взе рециклирани от него? Аз също смятам да си ги рециклирам при него.
endeavour
16-03-2013, 20:05
Твоите ли рециклира, или взе рециклирани от него? Аз също смятам да си ги рециклирам при него.
Предварително си купих за смешни пари оборотни носачи от една морга (горни и долни) и ги изпратих в СтЗ за рециклиране.
И аз смятам така да направя, стига някой да се навие да ми свали носачите и колата да кибичи там.
Преди две години правих задните носачи в Стара Загора.Момчетата смениха всичко в което се усъмниха.Останах доволен и отношението и от работата им.Колата веднага си промени стойката а освен това според мен стана още по стабилна в завоите.Миналия месец обаче, в Румъния на носача на задно ляво колело му се разказа игричката.Почна да скърца много неприятно,а аз направо не можех да повярвам че това се е случило.Сега колата се движи из Германия с тоя звук, а аз тук си блъскам главата какво да направя, че да спре това ужасно скърцане.Лошото е че тампона е нов,най вероятно не е за смяна и не знам с какво би могло да се напръска за да спре да скърца.Освен това не съм много сигурен че изобщо е възможно да се напръска или смаже с нещо.
Преди две години правих задните носачи в Стара Загора.Момчетата смениха всичко в което се усъмниха.Останах доволен и отношението и от работата им.Колата веднага си промени стойката а освен това според мен стана още по стабилна в завоите.Миналия месец обаче, в Румъния на носача на задно ляво колело му се разказа игричката.Почна да скърца много неприятно,а аз направо не можех да повярвам че това се е случило.Сега колата се движи из Германия с тоя звук, а аз тук си блъскам главата какво да направя, че да спре това ужасно скърцане.Лошото е че тампона е нов,най вероятно не е за смяна и не знам с какво би могло да се напръска за да спре да скърца.Освен това не съм много сигурен че изобщо е възможно да се напръска или смаже с нещо.
Тези тампони ги гресирам всяка зима защото почват да скърцат и това става много лесно. Завираш тънка отверка м/у зегерката на маншона и тампона така, че да не стиска маншона. Дългия накрайник на спрея с течната грес го завираш м/у маншона и втулката и стискаш смело спрея. Можеш да пръснеш няколко пъти да изчисти ръжда ако има. Тази процедури можеш да ги направиш и на 4-те тампона.
Тефлоново спрейче обилно и си ти!
Росен Желев
25-03-2013, 17:18
Нещо май ми е време да сменям термостата не държи температура на студеното пада две деления под 90 гр. като е по топло държи едно деление под 90 гр. само термостата ли да сменям или и датчика?
ecotronic
25-03-2013, 17:27
По-вероятно да е от термостата. Смени го и чак тогава, ако не се оправи, мисли за датчика.
Нещо май ми е време да сменям термостата не държи температура на студеното пада две деления под 90 гр. като е по топло държи едно деление под 90 гр. само термостата ли да сменям или и датчика?
100% термостат!!!
endeavour
26-03-2013, 06:47
Сменяй сега термостат, а като почне да ти показва в движение 90-130-90 градуса или почне да ти свети инжекцията мисли за датчик :shutup:
Росен Желев
28-03-2013, 07:39
Сега изникна следващия въпрос-Гейтс, Бер, Вахлер, или Вернет?
Bobiuzunov
28-03-2013, 17:08
Това вече е въпрос на избор и колко пари ти се харчат.Аз смених моя с Вернет и работи перфектно.
endeavour
28-03-2013, 19:21
Ха, беше въпрос на пари, когато Бер-а струваше колкото два Вернет-а. Сега вече са на кантар, така че - вземай който ти попадне
http://www.axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=51&modif=492&cat=1&subcat=19
Bobiuzunov
28-03-2013, 19:31
При 136 кс. няма осебена разлина,но при 140 и 150 кс. има разлика от 30 лева,не че е много но я има.Алфата на колегата беше 140 кс.ако не се бъркам нещо.
endeavour
28-03-2013, 20:39
Разликата е от това, че Вернет са без датчик http://www.axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=51&modif=493&cat=1&subcat=19
lordliness
28-03-2013, 21:18
Сложих Вернет и нямам забележки до тук, датчика го прехвърлих( ключ 21)
Росен Желев
30-03-2013, 18:11
Днес смених термостата но когато го купувах по талон и номера на рамата колата излезе 11 м 98 г обаче 140 конски сили възможно ли е това?Сега стрелката вече показва това което трябва да показва.Термостата е Бер оригинален както каза тариката 55 лв с отстъпката без датчик.
http://prikachi.com/images/345/6063345y.jpg
Linkestis
30-03-2013, 18:17
Не е възможно.Има огромна разлика в термостатите на 136 и 140 к.с. по това е най-сигурно какъв е двигателя,както и наличието на дросел.
Е невъзможно чак не...ако е сменяван двигателя.Но 98 е първият дизел и той е 136к.с.
Кажи какъв е термостата и ще ти кажа каква е :)
По това което знам като цени на термостати за 136 и 140 к.с. си купил термос за 136 к.с. поне по това което казваш за цената и отстъпка
Е то ако гледате в епер няма под 140 к.с. :)
ecotronic
30-03-2013, 18:35
Е то ако гледате в епер няма под 140 к.с. :)
То е защото в ония години конете са били по-хилави :)
Bobiuzunov
30-03-2013, 18:51
Не че е от значение,но моята с вернет стои закована точно на 90 градуса.
И моята то шаси излиза че е 140 коня,но на табелката от ляво отзад пише номер на двигател 841CХХХХХ и т.н което ме кара да мисля че моя е 150 кончета.
Linkestis
30-03-2013, 19:22
Или е или не е.Средно положение няма :)
И аз си мисля че моята е 200 коня ама не е.
Росен Желев
30-03-2013, 19:30
Вярно в епер я дават 140 коня ама тариката от къде ми позна цвета на седалките?Хахххх....
Linkestis
30-03-2013, 19:44
В крайна сметка 136 ли е,или 140?
lordliness
30-03-2013, 19:50
В крайна сметка 136 ли е,или 140?
на 136 капака на двигателя е изрязан при егр клапана :)
Linkestis
30-03-2013, 20:15
на 136 капака на двигателя е изрязан при егр клапана :)
Знам Лорде :) имам ги и двете на двора :)
lordliness
30-03-2013, 20:30
Знам Лорде :) имам ги и двете на двора :)
и аз знам, че знаеш :)
Linkestis
30-03-2013, 21:02
и аз знам, че знаеш :)
И аз знам че знаеш,ама въпроса е Росен Желев дали знае какъв му е двигателя :)
Росен Желев
30-03-2013, 21:05
Сега ходих да го гледам 136 кс си е по капака.
http://prikachi.com/images/298/6064298K.jpg
Linkestis
30-03-2013, 21:19
И не само по капака.Чист 136 к.с. двигател :)
Bobiuzunov
31-03-2013, 09:15
Хубаво де,а как да позная дали е 140 или 150 коня?
SandoOne
31-03-2013, 10:39
между 2002 и 2003 почти всички са 140-150
коня от 2003 натам са 150 ки :)
Bobiuzunov
31-03-2013, 12:13
На моята на големия талон пише 110 киловата и в ръководството за експлоатация пише 110 киловата(150 коня).
А епер какво пише? По шаси?
Bobiuzunov
31-03-2013, 16:25
Не съм проверявал там.
Росен Желев
31-03-2013, 19:07
Интересна работа.Когато сменях въздушния филтър имаше омасляване в турбопътищата това беше със старото масло 10/40 с което вземах колата.Сега като сменях термостата омасляване няма с новото масло 5/40 аджип.Защо така се получава?
Bobiuzunov
31-03-2013, 19:23
Как да си я проверя в епер че не съм много в час?
Linkestis
31-03-2013, 19:59
пишеш си номера на шасито,целият и излиза майчиното мляко на автомобила :)
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?GUI_LANG=3&LANGUAGE=3&COUNTRY=012&WINDOW_ID=1&KEY=HOME&EPER_CAT=SP&MAKE=R&SBMK=R
Където пише VIN пишеш всички букви и цифри,тоест ZAR............
lordliness
31-03-2013, 20:14
само дето пише, че имам 4 коня повече, а като ги броя са 136
ecotronic
31-03-2013, 20:18
При мен конете - всичките са налични. При това все расови:)
При мен конете - всичките са налични. При това все расови:)
При нас конете са около 136, въпреки че плащаме данъци за 155... Който е карал истински 155 коня може да потвърди.
lordliness
31-03-2013, 20:37
При мен конете - всичките са налични. При това все расови:)
някакви унгарски тежковози сигурно :)
ecotronic
31-03-2013, 20:37
При нас конете са около 136, въпреки че плащаме данъци за 155... Който е карал истински 155 коня може да потвърди.
То това не е само при нас а повсеместно. Едни грубо 20% разлика (къде повече, къде по-малко) между мощността на мотора и тази на гуми има винаги.
Не е 166, но ето как се представя 156 2.0 CF2 - http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=380
ecotronic
31-03-2013, 21:28
Основната част от загубите на мощност се дължат на загуби при преобразуването на въртящия момент на двигателя в трансмисията.
При дизеловите двигатели при които поради по-големия въртящ момент на двигателя, коефициентът на трансформация в трансмисията е по-малък, може да се очакват и по-малки загуби.
Linkestis
31-03-2013, 21:30
То за това и нафталините си показват кончетата на дино,пък при бензинките еееее малко отклонението с 20-30 коня :)
Тежко им на тези с четири-степенните автоматици...
пишеш си номера на шасито,целият и излиза майчиното мляко на автомобила :)
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?GUI_LANG=3&LANGUAGE=3&COUNTRY=012&WINDOW_ID=1&KEY=HOME&EPER_CAT=SP&MAKE=R&SBMK=R
Където пише VIN пишеш всички букви и цифри,тоест ZAR............
Само да ти кажа, че по тоя ВИН декодер съм със 136 коньовия мотор. Да, ма термостата ми е от 140-кта със все всмукателя - и той от 140-тка? Ама пък еку-то ми е на мястото, дет е на 136-тица в пасажерските крака. Да, ма на диагностика излизам с ЕВРО 3 и ЕДЦ 15 Ц7 еку и турбина 2256?
Явно тоя дет е събирал мойта кочина е бил адски пиян. За пореден път се доказва.
А, да - по талон и стъкла съм 2001-ва, по рама 2002-ра! :shocking: Та да им вервам ли? А не, мерси!
ecotronic
31-03-2013, 21:43
То за това и нафталините си показват кончетата на дино,пък при бензинките еееее малко отклонението с 20-30 коня :)
19 за да сме точни :)
Ама и 136 -те коня не са 136 на гуми де...:)
Но пак сте по-добре по отношение на това с данъка от бензинките.......
То трябва и с нещо да сте по-добре все-пак де :bouncing_smiley:
Linkestis
31-03-2013, 22:31
Повече пушиме изодзаде :) Илчо,приятелю...това не ме учудва ни най-малко.
Bobiuzunov
06-04-2013, 07:43
В Епера излиза 140 коня и я дават с двигател 839,но при мен на табелката която е отзад в багажника в ляво пише,версия на двигателя 841 и т.н та сега ходи я разбери?
Росен Желев
19-05-2013, 08:02
Както бях писал някъде по горе колата гасне когато мине под второто деление на стрелката.Обаче вчера както си карах изгасна на четвъртото деление и светна дюза.След няколко минути пак запали потресе малко и се изчисти обаче дюзата продължава да свети преди не светеше.Давайте акъли.Накой да каже как се чисти резервоара.
При мене на 1,9 ЖТД 115 , във високите едновременно забива и светва чека.Отпускам леко педала,пак го натискам и тръгва пак нагоре.
Както бях писал някъде по горе колата гасне когато мине под второто деление на стрелката.Обаче вчера както си карах изгасна на четвъртото деление и светна дюза.След няколко минути пак запали потресе малко и се изчисти обаче дюзата продължава да свети преди не светеше.Давайте акъли.Накой да каже как се чисти резервоара.
Ревизирай кошницата в резервоара- цедката
Jivko7777
30-08-2013, 14:37
При мене на 1,9 ЖТД 115 , във високите едновременно забива и светва чека.Отпускам леко педала,пак го натискам и тръгва пак нагоре.
по скоро да си изчисти геометрията
alfa6645
29-09-2013, 19:35
Здравейте колеги!И аз имам горе-долу същия проблем.Върви до 3000 об. и до там.Без значение на коя скорост съм
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.