PDA

View Full Version : шум от към двигателя



ihalachev
17-02-2013, 16:06
Привет колеги. Днес реших да закарам сем. да покара ски и всичко беше ок. На връщане обаче при първото ми спиране в града установих че нещо става от към двигателя. Първо запали като чели малко по трудно. На празен ход се появи едно леко притрисане и най плашещото е че има някакъв звък от към двигателя. Шума е нещо като стържене ама не като на метал в метал а по мек но все пак различен шум от нормалната работа на мотора. По таблото нищо не свети, колата върви без да усещам промяне. Интересно е че този шум го има за малко после изчезва за секунди и пак се появява. Като я форсирам шума си е един и същ тоест не се увеличава с вдигането на оборотите. Чувам го някъде от ляво на двигателя но може и да се пренася. Утре ще я карам на майстор но ми се ще да имам някакви насоки. Дайте мнения.

lordliness
17-02-2013, 16:12
вляво е аксиалния лагер, при натиснат съединител изчезва ли шума

Doomguy
17-02-2013, 16:23
А започна ли пак да пуши? :smile: Шума на аксиалния лагер прилича на виене на ролка. При натиснат съединител трябва да спре. Къде точно го локализираш, срещу шофьорското или срещу пасажерското място?

ihalachev
17-02-2013, 16:29
вляво е аксиалния лагер, при натиснат съединител изчезва ли шума

Не няма промяна. Този шум е странен. Незнам как да го оприлича. Интересно е че долавям много леки колебания в оборотите на празен ход. Както написах при подаване на гас шума не се увеличава

---------- Post added at 16:29 ---------- Previous post was at 16:26 ----------


А започна ли пак да пуши? :smile: Шума на аксиалния лагер прилича на виене на ролка. При натиснат съединител трябва да спре. Къде точно го локализираш, срещу шофьорското или срещу пасажерското място?

Пушек няма, мощност в изобилие. Чувам го с/у пасажерското място

ecotronic
17-02-2013, 16:39
Трябва да се провери състоянието на ремъци и ролки. Наскоро имаше такъв случай с колегата Vihhronny, при който счупен лагер на ролка беше станал причина за доста поразии с ангренажа.

ihalachev
17-02-2013, 18:51
Трябва да се провери състоянието на ремъци и ролки. Наскоро имаше такъв случай с колегата Vihhronny, при който счупен лагер на ролка беше станал причина за доста поразии с ангренажа.

И на мен ми мяза на проблем с някоя ролка и се чудя дали да я карам на ход до сервиза или да търся платформа

endeavour
17-02-2013, 19:26
И на мен ми мяза на проблем с някоя ролка и се чудя дали да я карам на ход до сервиза или да търся платформа
Е добре,де, що не смъкна пистовия ремък и да провериш какво е положението - става и пред къщи, с крика, не е космически сложна операция, за 10-15 минути си готов.

code
17-02-2013, 19:42
Шума на аксиалния лагер прилича на виене на ролка. При натиснат съединител трябва да спре.


вляво е аксиалния лагер, при натиснат съединител изчезва ли шума
Колеги, той лагера на ненатиснат педал не работи :screwy:

lordliness
17-02-2013, 20:16
Колеги, той лагера на ненатиснат педал не работи :screwy:
преразгледай си мнението защото ще ти се смеят, я обясни какво е пъхнато в лагера и във феродовия диск

code
17-02-2013, 20:28
преразгледай си мнението защото ще ти се смеят, я обясни какво е пъхнато в лагера и във феродовия диск

Ами който му е смешно да се смее, няма нищо невероятно да жужи и на пуснат педал, но ти казвам, че не работи ;) Ромоленето при въртене обаче може да е само при натиснат педал, на пуснат просто не се върти ;) Той ако въртеше постоянно щеше да го хвърляш на всяка смяна на масло :)
пп и "това" дето е пъхнато във феродовия диск изобщо няма допир с лагера ;)

lordliness
17-02-2013, 20:33
виждам, че не си наясно как работи съединителя, лагера се върти постонянно, освен когато не натиснеш съединителя, разгледай устройството и помисли. ти да не би да сменяш всички лагери в колата със смяна на маслото?

code
17-02-2013, 21:53
виждам, че не си наясно как работи съединителя, лагера се върти постонянно, освен когато не натиснеш съединителя
Точно обратното е :) Всъщност без да искаш си го написал правилно "освен когато не натиснеш съединителя" :) както и да е

lordliness
17-02-2013, 22:28
да това е техническа грешка- затвори си сега очите и си представи- маховик, за него е хванат с болтчета притискателен диск, а между тях има феродов диск, палиш ДВГ и всичо това се върти, на пружините на притискателя е хванат неподвижно лагер, а в другия край на лагера е хваната неподвижно вилка. И какво става всичко се върти заедно с маховика-без вилката, а тя защо не се върти- защото се върти лагера.

разбрали?

феродовия диск е постоянно зацепен докато не натиснеш педала и какво излиза, че лагера на тези коли винаги се върти, нали

ecotronic
17-02-2013, 22:35
да това е техническа грешка- затвори си сега очите и си представи- маховик, за него е хванат с болтчета притискателен диск, а между тях има феродов диск, палиш ДВГ и всичо това се върти, на пружините на притискателя е хванат неподвижно лагер, а в другия край на лагера е хваната неподвижно вилка. И какво става всичко се върти заедно с маховика-без вилката, а тя защо не се върти- защото се върти лагера.

разбрали?

феродовия диск е постоянно зацепен докато не натиснеш педала и какво излиза, че лагера на тези коли винаги се върти, нали

Винаги се върти, но се натоварва (понася аксиално усилие) само при натиснат педал.

code
17-02-2013, 22:51
лагера се върти постонянно, освен когато натиснеш съединителя
Ок аз ти казвам, че е точно обратното, на натиснат педал върти и натиска едновременно, т.е. си къса гъза от работа:director: има няма съм сменил стотина съединителя, добре че ми обясни как да си го представя, както и да е да не задълбаваме в празното :)

lordliness
17-02-2013, 22:57
Винаги се върти, но се натоварва (понася аксиално усилие) само при натиснат педал.

да, в случая дърпа

---------- Post added at 22:57 ---------- Previous post was at 22:54 ----------


Ок аз ти казвам, че е точно обратното, на натиснат педал върти и натиска едновременно, т.е. си къса гъза от работа:director: има няма съм сменил стотина съединителя, добре че ми обясни как да си го представя, както и да е да не задълбаваме в празното :)

може ли феродовия диск да се сложи обратно и да работи съединителя

Doomguy
17-02-2013, 23:08
Колеги, градивните спорове са нещо чудесно, но проблема на човека е срещу пасажерското място, където има ремъци и ролки бол, и надали му е проблема в съединителя...

code
17-02-2013, 23:15
Колеги, градивните спорове са нещо чудесно, но проблема на човека е срещу пасажерското място, където има ремъци и ролки бол, и надали му е проблема в съединителя...

Ами то момчето не може да определи откъде е точно, в 1-я пост му се чува отляво после отдясно и трябва да хвърляме боб. Такива шумове само с клипче иначе тука само си приказваме за съединители. Щом няма промяна с подаването на газ за мен не са ролки, нито нещо в мотора т.е. е по-добрия вариант, утре като я чуе майстора ще го установи за 5мин.

endeavour
18-02-2013, 07:28
От скромния си опит с 2,4 жтд смея да твърдя, че се разбира откъде идва шумът чак след разглобяването :devil:

ihalachev
18-02-2013, 10:10
Сега оставих колата в сервиз. Според майстора шума идва от динамото. Ще разглобяват и ще видим точно какъв е проблема.

ZaRoo
18-02-2013, 11:54
колега сега ти си отвори очите и си представи как работи аксеалниа лагер маховика феродовия диск и претискатиля са хванати на коляновия вал които лагерува на основните лагери

---------- Post added at 11:47 ---------- Previous post was at 11:44 ----------

Моля натиснете върху иконата за бърз отговор в публикациите по-горе за активиране на бърз отговор.

---------- Post added at 11:54 ---------- Previous post was at 11:47 ----------

опс сега виждам че неможем да се разберем за кои лагер става въпрос говорим за лагера на вилката не за лагера на първичния вал

ihalachev
18-02-2013, 15:42
Сега ми звънна майстора че на динамото единия лагер е за смяна. Отделно и ролката била заминала

Linkestis
18-02-2013, 19:54
Честито,сумата е приятна :(

ihalachev
19-02-2013, 14:03
Машината вече е в движение. Ремонт на динамото 20лв, ролка 100, и на майстора 30 за работата.

Doomguy
19-02-2013, 14:07
Машината вече е в движение. Ремонт на динамото 20лв, ролка 100, и на майстора 30 за работата.

Честито, добре си минал :).