View Full Version : шум от към двигателя
ihalachev
17-02-2013, 16:06
Привет колеги. Днес реших да закарам сем. да покара ски и всичко беше ок. На връщане обаче при първото ми спиране в града установих че нещо става от към двигателя. Първо запали като чели малко по трудно. На празен ход се появи едно леко притрисане и най плашещото е че има някакъв звък от към двигателя. Шума е нещо като стържене ама не като на метал в метал а по мек но все пак различен шум от нормалната работа на мотора. По таблото нищо не свети, колата върви без да усещам промяне. Интересно е че този шум го има за малко после изчезва за секунди и пак се появява. Като я форсирам шума си е един и същ тоест не се увеличава с вдигането на оборотите. Чувам го някъде от ляво на двигателя но може и да се пренася. Утре ще я карам на майстор но ми се ще да имам някакви насоки. Дайте мнения.
lordliness
17-02-2013, 16:12
вляво е аксиалния лагер, при натиснат съединител изчезва ли шума
А започна ли пак да пуши? :smile: Шума на аксиалния лагер прилича на виене на ролка. При натиснат съединител трябва да спре. Къде точно го локализираш, срещу шофьорското или срещу пасажерското място?
ihalachev
17-02-2013, 16:29
вляво е аксиалния лагер, при натиснат съединител изчезва ли шума
Не няма промяна. Този шум е странен. Незнам как да го оприлича. Интересно е че долавям много леки колебания в оборотите на празен ход. Както написах при подаване на гас шума не се увеличава
---------- Post added at 16:29 ---------- Previous post was at 16:26 ----------
А започна ли пак да пуши? :smile: Шума на аксиалния лагер прилича на виене на ролка. При натиснат съединител трябва да спре. Къде точно го локализираш, срещу шофьорското или срещу пасажерското място?
Пушек няма, мощност в изобилие. Чувам го с/у пасажерското място
ecotronic
17-02-2013, 16:39
Трябва да се провери състоянието на ремъци и ролки. Наскоро имаше такъв случай с колегата Vihhronny, при който счупен лагер на ролка беше станал причина за доста поразии с ангренажа.
ihalachev
17-02-2013, 18:51
Трябва да се провери състоянието на ремъци и ролки. Наскоро имаше такъв случай с колегата Vihhronny, при който счупен лагер на ролка беше станал причина за доста поразии с ангренажа.
И на мен ми мяза на проблем с някоя ролка и се чудя дали да я карам на ход до сервиза или да търся платформа
endeavour
17-02-2013, 19:26
И на мен ми мяза на проблем с някоя ролка и се чудя дали да я карам на ход до сервиза или да търся платформа
Е добре,де, що не смъкна пистовия ремък и да провериш какво е положението - става и пред къщи, с крика, не е космически сложна операция, за 10-15 минути си готов.
Шума на аксиалния лагер прилича на виене на ролка. При натиснат съединител трябва да спре.
вляво е аксиалния лагер, при натиснат съединител изчезва ли шума
Колеги, той лагера на ненатиснат педал не работи :screwy:
lordliness
17-02-2013, 20:16
Колеги, той лагера на ненатиснат педал не работи :screwy:
преразгледай си мнението защото ще ти се смеят, я обясни какво е пъхнато в лагера и във феродовия диск
преразгледай си мнението защото ще ти се смеят, я обясни какво е пъхнато в лагера и във феродовия диск
Ами който му е смешно да се смее, няма нищо невероятно да жужи и на пуснат педал, но ти казвам, че не работи ;) Ромоленето при въртене обаче може да е само при натиснат педал, на пуснат просто не се върти ;) Той ако въртеше постоянно щеше да го хвърляш на всяка смяна на масло :)
пп и "това" дето е пъхнато във феродовия диск изобщо няма допир с лагера ;)
lordliness
17-02-2013, 20:33
виждам, че не си наясно как работи съединителя, лагера се върти постонянно, освен когато не натиснеш съединителя, разгледай устройството и помисли. ти да не би да сменяш всички лагери в колата със смяна на маслото?
виждам, че не си наясно как работи съединителя, лагера се върти постонянно, освен когато не натиснеш съединителя
Точно обратното е :) Всъщност без да искаш си го написал правилно "освен когато не натиснеш съединителя" :) както и да е
lordliness
17-02-2013, 22:28
да това е техническа грешка- затвори си сега очите и си представи- маховик, за него е хванат с болтчета притискателен диск, а между тях има феродов диск, палиш ДВГ и всичо това се върти, на пружините на притискателя е хванат неподвижно лагер, а в другия край на лагера е хваната неподвижно вилка. И какво става всичко се върти заедно с маховика-без вилката, а тя защо не се върти- защото се върти лагера.
разбрали?
феродовия диск е постоянно зацепен докато не натиснеш педала и какво излиза, че лагера на тези коли винаги се върти, нали
ecotronic
17-02-2013, 22:35
да това е техническа грешка- затвори си сега очите и си представи- маховик, за него е хванат с болтчета притискателен диск, а между тях има феродов диск, палиш ДВГ и всичо това се върти, на пружините на притискателя е хванат неподвижно лагер, а в другия край на лагера е хваната неподвижно вилка. И какво става всичко се върти заедно с маховика-без вилката, а тя защо не се върти- защото се върти лагера.
разбрали?
феродовия диск е постоянно зацепен докато не натиснеш педала и какво излиза, че лагера на тези коли винаги се върти, нали
Винаги се върти, но се натоварва (понася аксиално усилие) само при натиснат педал.
лагера се върти постонянно, освен когато натиснеш съединителя
Ок аз ти казвам, че е точно обратното, на натиснат педал върти и натиска едновременно, т.е. си къса гъза от работа:director: има няма съм сменил стотина съединителя, добре че ми обясни как да си го представя, както и да е да не задълбаваме в празното :)
lordliness
17-02-2013, 22:57
Винаги се върти, но се натоварва (понася аксиално усилие) само при натиснат педал.
да, в случая дърпа
---------- Post added at 22:57 ---------- Previous post was at 22:54 ----------
Ок аз ти казвам, че е точно обратното, на натиснат педал върти и натиска едновременно, т.е. си къса гъза от работа:director: има няма съм сменил стотина съединителя, добре че ми обясни как да си го представя, както и да е да не задълбаваме в празното :)
може ли феродовия диск да се сложи обратно и да работи съединителя
Колеги, градивните спорове са нещо чудесно, но проблема на човека е срещу пасажерското място, където има ремъци и ролки бол, и надали му е проблема в съединителя...
Колеги, градивните спорове са нещо чудесно, но проблема на човека е срещу пасажерското място, където има ремъци и ролки бол, и надали му е проблема в съединителя...
Ами то момчето не може да определи откъде е точно, в 1-я пост му се чува отляво после отдясно и трябва да хвърляме боб. Такива шумове само с клипче иначе тука само си приказваме за съединители. Щом няма промяна с подаването на газ за мен не са ролки, нито нещо в мотора т.е. е по-добрия вариант, утре като я чуе майстора ще го установи за 5мин.
endeavour
18-02-2013, 07:28
От скромния си опит с 2,4 жтд смея да твърдя, че се разбира откъде идва шумът чак след разглобяването :devil:
ihalachev
18-02-2013, 10:10
Сега оставих колата в сервиз. Според майстора шума идва от динамото. Ще разглобяват и ще видим точно какъв е проблема.
колега сега ти си отвори очите и си представи как работи аксеалниа лагер маховика феродовия диск и претискатиля са хванати на коляновия вал които лагерува на основните лагери
---------- Post added at 11:47 ---------- Previous post was at 11:44 ----------
Моля натиснете върху иконата за бърз отговор в публикациите по-горе за активиране на бърз отговор.
---------- Post added at 11:54 ---------- Previous post was at 11:47 ----------
опс сега виждам че неможем да се разберем за кои лагер става въпрос говорим за лагера на вилката не за лагера на първичния вал
ihalachev
18-02-2013, 15:42
Сега ми звънна майстора че на динамото единия лагер е за смяна. Отделно и ролката била заминала
Linkestis
18-02-2013, 19:54
Честито,сумата е приятна :(
ihalachev
19-02-2013, 14:03
Машината вече е в движение. Ремонт на динамото 20лв, ролка 100, и на майстора 30 за работата.
Машината вече е в движение. Ремонт на динамото 20лв, ролка 100, и на майстора 30 за работата.
Честито, добре си минал :).
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.