View Full Version : Смяна на масло
Здравейте колеги скоро ми предстои смяна на маслото и видях в 1 сайт това масло: http://cardepo.net/index.php?route=product/product&product_id=105 с 40% отстъпка имате ли идея дали става за нашите коли и дали е добро? Сега карам с репсол..
:bg:
Здравейте колеги скоро ми предстои смяна на маслото и видях в 1 сайт това масло: http://cardepo.net/index.php?route=product/product&product_id=105 с 40% отстъпка имате ли идея дали става за нашите коли и дали е добро? Сега карам с репсол..
:bg:
Туин спарк с 5W30, това ще е голяма авантюра:innocent:
какво предлагате 10W40 или 5W40
какво предлагате 10 в 40 или?
За мен оптималните масла за TS са 10или15 на 50или60. Може и 10W40, но по-тънко не слагай.
не разбирам много от масла, но мисля да сложа сега при смяната малко по-гъсто масло в този случай какво да търся с какъв вискозитет?
Аз съм с Мотул 10в40 и съм много доволен. преди тва карах с Кастрол и Аджип. Аджипа не е лош също. кастрола нещо не ми допадна особено
http://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&cPath=140&products_id=1022 за тоя Аджип ли става въпрос или говорим пак за 10W40?
КОлеги и аз да се забъркам тука че тъкмо мислех да пускам темичка,Аз попаднах на ето това:
http://prodavalnik.com/promotsiya-total-5w30---50-lv-5l-i17691893
Разгледайте и споделете много добри цени,и незнам дали да им вярвам,маслото няма как да е менте но има вероятност да е д изтекъл срок на годност!
тези дни имам път към Пловдив и ще отида да ги видя дали са в срок и ще пиша,ако има колеги от пловдив които са посещавали този сервиз Маркони -М на Никола вапцаров 7,нека споделят!
Благодаря
ivailo rachev
19-02-2013, 13:47
не разбирам много от масла, но мисля да сложа сега при смяната малко по-гъсто масло в този случай какво да търся с какъв вискозитет?
Здравей,сега аз съм налял 5в30,но е само за разработка на мотора.Като му подам два пъти газ и това масло става на вода.Както каза колегата по-горе най-добрия вариант е 10в60 или 15в50.В момента съм нагласил на моята 10в60 на Игол,но цената му идва 200лв.
еми ще търся тогава и аз 10w60 освен ;)
endeavour
19-02-2013, 15:23
Защо, 16-клапанов ТС на преклонна възраст през лятото (и не само) се чувства прекрасно и с 15в-50 - например това http://shop.yacco-bulgaria.com/index.php?route=product/product&path=95_99_89&product_id=130
Пък и в момента е на много приемлива цена
Jivko7777
19-02-2013, 15:44
еми ще търся тогава и аз 10w60 освен ;)
може и 5w50
ivailo rachev
19-02-2013, 16:16
може и 5w50
Като гледам колегата иска нещо сравнително евтино.Това 5в50 ще е един сак с пари,може би повече от моето масло,но това е един доста добър вариант за ТС.Това 15в50 на Яко цената му е доста привлекателна,а качеството му е на много добро ниво.
http://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&cPath=140&products_id=1022 за тоя Аджип ли става въпрос или говорим пак за 10W40?
Sint 10w40
полусинтетика. За него говоря. Колата се държеше добре с него. За Мотула още не мога да кажа кой знае какво, защото скоро го налях, ама е по-добър определено от Кастрола дето го разплисках по бул. Никола Вапцаров
Аз съм с Мотул 10в40 и съм много доволен. преди тва карах с Кастрол и Аджип. Аджипа не е лош също. кастрола нещо не ми допадна особено
Абсолютно се съгласявам с колегата. Смених моето с мотул преди 1500 км и определено виждам (и чувам) разлика. И по точно - по-лек старт, по-тиха работа на двигателя и сякаш една идея по-плавна. По-интересното е че горенето на масло падна от литър (Yacco&Castrol) на около 200гр. Мотула с който съм в момента е 6100, 10W40. Цената не я знам колко е, аз го взех с някакво диво намаление.
Абсолютно се съгласявам с колегата. Смених моето с мотул преди 1500 км и определено виждам (и чувам) разлика. И по точно - по-лек старт, по-тиха работа на двигателя и сякаш една идея по-плавна. По-интересното е че горенето на масло падна от литър (Yacco&Castrol) на около 200гр. Мотула с който съм в момента е 6100, 10W40. Цената не я знам колко е, аз го взех с някакво диво намаление.
Ако не се лъжа аз дадох около 90/100 кинта за 5 литра,ама Румен май го взима на преференциални цени от ПроСпийд
etrovskii
19-02-2013, 17:43
Моя туинс парк го карам със селения 10w40 и нямам ядове,него гори сменям го на 15000км ,други марки несъм слагал.:gay[1]::-P
endeavour
19-02-2013, 19:11
Моя туинс парк ...
Не че нещо, ама двигателите ни са туин спарк, т.е. двойни свещи. Това дето си написал ти, означава по-скоро парка на близнаците или нещо от сорта. Отделно дето всеки туинспарк е минал през етапите 5в-40, 10в-40 и неминуемо идва време за пенсия, която се изплаща с банкноти "15в-50", "20в-50" и други едри купюри :sex:
Аз не виждам никаква авантюра когато в "книжката" си пише 5W30 за северни ширини....четете по внимателно...308 стр.
http://www.alfisti.ru/phpBB3/viewtopic.php?p=361864#p361864
endeavour
20-02-2013, 06:06
... 16-клапанов ТС на преклонна възраст...
Не случайно казах горните думи. Ако някой от вас кара нов ТС или такъв на 20-30 до 50 к км, нека си чете книжката всеки ден. Но при положение, че масата от нас юрка 10+ годишни барутници, купени все по на 148 000, и плюс това се кефим когато стрелката отива към лютеницата, четенето на книжки няма да отложи задълго посещението при хирурзите :jason2:
etrovskii
20-02-2013, 07:07
Не случайно казах горните думи. Ако някой от вас кара нов ТС или такъв на 20-30 до 50 к км, нека си чете книжката всеки ден. Но при положение, че масата от нас юрка 10+ годишни барутници, купени все по на 148 000, и плюс това се кефим когато стрелката отива към лютеницата, четенето на книжки няма да отложи задълго посещението при хирурзите :jason2:
Да и с какво масло да караме?:photo:
ivailo rachev
20-02-2013, 09:31
Както казах в предишния си пост моя Туйн спарк го карам с 5в30,а е на 250000 км.Обаче е след основен ремонт.Добре си се държи с това масло,но като му раздавам газ след 5 мин. маслото става на вода.За това съм нагласил керамично 10в60 F1 за да държи на високи температури.
Всеки сам да си прецени
http://www.motorni-masla.com/izbor-na-maslo.html
изчетох доста и не мога да преценя и аз вече до сега карах с репсол и нямам проблем сиг. пак такова ще налея всеки е с разл. мнение така че както казва колегата по-горе всеки сам да си прецени :)
:grandpa:
какво има да го мислиш. ако няма да ходиш в сибир или сахара или да се правиш на състезател, слагай 10в40 от проверено място без значение от марката.
спазвай вискозитета даден от производителя.
ivailo rachev
20-02-2013, 15:34
какво има да го мислиш. ако няма да ходиш в сибир или сахара или да се правиш на състезател, слагай 10в40 от проверено място без значение от марката.
спазвай вискозитета даден от производителя.
Много правилно мнение.Всеки сам си преценява за какво ще ползва колата и по какъв начин,така че наливай с каквото си карал до сега и готово.
Напълно сам съгласен. И тъй като не знам място в България, където се продава истинско(оригинално) масло купувам вече по-евтинки с вискозитет 10В-40 и сменям по-често до 8000 км. надявайки се така да не се прецакам.
А и изключително лошото качество на горивата в България не предполага използването на т.нар. Лонг Лайф масла, даже в сайтовете им забраняват ползването им по нашите ширини. Ние сме нещо като нов трети свят в територията на ЕС.
shagrath
23-04-2013, 14:01
Да вметна и аз нещо... Боксера го пробвах с мотул 15в50 и ядеше по литър на 1000км, смених го със селения 20к и без абсолютно никакъв ремонт колата спря да яде масло. Сега за ТС-а мисля пак да е селения, но нямам опит с тоя мотор, та съм отворен за идеи. Поздрави на всички и ви пожелавам супер лято с много Алфа километри :)
ами аз налях репсол 10 в 40 пак вече за 2ри път и нямам проблем за сега ;)
Това с 15/50 е странно. Както и да е. Във форума се продава 10/60 Аджип Рейсинг. Из нета има и Кастрол 10/60 - на сходна цена 100 - 120 лв за 5 литра. За съжаление зимата под -10 не е добре с това масло (поне в първите 20-30 секунди - много е гъсто и тракат клапани и вариатори, докато не загрее малко), иначе във всички други отношения е по-добро от 10/40, най-малкото защото 10/60 е пълна синтетика - по-издръжливо е и с по-еднородни молекули (това по теория де :-) ). За зимата обмислям вариант 5/50 на Селения - някой да има впечатления от него?
BillyBoy`
24-04-2013, 10:32
Напълно сам съгласен. И тъй като не знам място в България, където се продава истинско(оригинално) масло купувам вече по-евтинки с вискозитет 10В-40 и сменям по-често до 8000 км. надявайки се така да не се прецакам.
А и изключително лошото качество на горивата в България не предполага използването на т.нар. Лонг Лайф масла, даже в сайтовете им забраняват ползването им по нашите ширини. Ние сме нещо като нов трети свят в територията на ЕС.
Нали ти пратих линк на лично на официалния вносител на Yacco България.Какво не ти хареса?
За ТС-ка за лятото само 10W60 или 15W50.
С Йакко още не съм карал колега. Но ще го пробвам скоро. Онова го писах по принцип. Но за Йакко имам добри очаквания, тъй като е официален представител. Но ще сложа по-евтиното ВХ 500 10-40 сигурно. Кой знае какви ментаци сме наливали досега едва ли на двигателя ще му стане по-зле...
BillyBoy`
25-04-2013, 10:49
За летния сезон ти препоръчвам VX300 15W50.Разликата е 5-6 лева като цяло а и със този вискозитет ще имаш стабилно налягане дори и при парещите 40 и кусур градусуви жеги които бяха миналото лято изпробвано е две смени на моята кола имам и уред за налягане.
Като се замисля, ми хрумват няколко въпроса:
Защо следва високото налягане, което може да се дължи просто на факта, че маслото е по-гъсто и не може да тече свободно из мотора е нещо положително? (по гъсти масла)
Може ли да си направим извода, че новите масла са по-редки и затова не предпазват ДВГ?
Значи ли това, че новите коли каращи с 0в20 и 0в30 би трябвало всеки месец да сменят двигатели, защото слагат редки масла?
Според мен това не е така. Мисля, че по-рядкото масло се движи по-свободно имайки по-ниско вътрешно съпротивление и си върши работата и понеже не оказва съпротивление оттам и по-ниското налягане. Не се ли състои именно в това новите по-редки масла да намаляват вътрешното триене в ДВГ и оттам даже и малко повече икономичност.
BillyBoy`
29-04-2013, 12:19
Може и да е така както казваш но това не препоръчително особенно за 16V TS.Другото което е това са по висок клас масла съответно имат и по добри мазилни своиства итн........други предимства,да не изпадаме във дълбоки подробности.Ако си чел внимателно темите за маслата а те във форума са адски много би трябвало вече да си притеглил правилно нещата.Не е лошо да си боднеш и едно уредче за налягането на маслото ако толкова те вълнуват нещата,тогава вече ще разбереш наистина защо 10W60,15W50 е за предпочитане особенно за летния сезон.
Попрочетох доста, но съм далеч от това да съм компетентен и то в степен да твърдя определени неща. Твърде много различни неща се пишат из темите за маслата и ако припокрием разните мнения неминуемо ще стигним до извода, че всички масла са боклук и ... също,че са супер. Предполагам само в лабораторни условия и от опити може да се прецени кое как е. Затова вече само гледам, доколкото е възможно да купувам автентични(оригинални) масла. Както всички знаем в милата татковина от ментета по-бол няма. То вече истинска храна няма по магазините, та камо ли масло... Но се надявам да има изключения...
BillyBoy`
29-04-2013, 19:44
Зарежи тия тестове.Най-добрия учител е практиката запомни го от мен.А колкото до оригиналните масла този линк които ти дадох тези масла със сигурност са истински.Не всичко на пазара е боклук.Въпроса е да отсееш качественото.
endeavour
29-04-2013, 20:09
+1:smile: VX300 15W-50 на Yacco е много добър избор за дърти 16V туинспаркове. Аз го търкалям дори и през зимата.
Виж на какви спецификации трябва да отговаря маслото за твоя мотор, после взимаш масло с тези спецификации без значение от марката и не би трябвало да усетиш разлика.
Тези спецификации са за изпарения на маслото температурата на работа и т.н. Всеки мотор държи маслото с различна температура (може да си купиш скъпа марка масло но ако не отговаря на изискванията за твоя мотор, може да ти го похарчва или да ти почуква мотора)
Реално погледнато на планетата има 3 големи компании които се занимават с суровия продукт, всичко останало е химично добавки на различните "производители "
Ъп за репсол, те са един от 3те най-големи компании занимаващи се с тази дейност.
Аз карам с кастрол в момента отговарящо на изискванията за моя мотор и нямам оплаквания . 10 на 40 е добър вариант, 15 на 40 ми се струва доста насилствено вече за маслената помпа (зимата) лятото не би трябвало с 15 да усетиш разлика
Alfa 146-mania
11-05-2013, 21:52
Здравейте алфисти, отскоро съм вманиачена на тема Alfa, та се зарових в темата за масла, скоро ми предстои смяна и разбрах, че има специална марка за алфите. Моля за конкретни препоръки да зная какво да кажа в сервиза. Моята Alfa 146 1,4 TS 2000 год.
Благодаря предварително!
Здравейте алфисти, отскоро съм вманиачена на тема Alfa, та се зарових в темата за масла, скоро ми предстои и разбрах, че има специална марка за алфите. Моля за конкретни препоръки да зная какво да кажа в сервиза. Моята Alfa 146 1,4 TS 2000 год.
Благодаря предварително!
"специалното" масло е марка SELENIA
Това което му е специалното е, че се произвежда със спецификациите за италиански двигатели.
Има тестове при високи температури при които различните масла обгарят по различен начин, но това са температури които преди маслото да ги достигне ще си хвърлил чорбата в охладителната система.
nikolchoni
13-05-2013, 10:05
Зарежи тия тестове.Най-добрия учител е практиката запомни го от мен.А колкото до оригиналните масла този линк които ти дадох тези масла със сигурност са истински.Не всичко на пазара е боклук.Въпроса е да отсееш качественото.
Колега, можеш ли да споделиш този линк на вносителя на Yacco?
BillyBoy`
13-05-2013, 12:41
Имаш Л.С. да не ме обвинят във реклама.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.