View Full Version : Проблем с Alfa Romeo 145 1.6i Boxer
Добър ден първо да се извиня, ако не съм пуснал на точното място своята тема.
Така имам Alfa Romeo 145 1.6i Boxer колата работи на 3 цилиндъра, ходих на диагностика и ми казаха бобина. Взех бобина и я смениха да ама не пак си работеше на 3 цилиндъра. И от вчера баща ми големия майстор почна да е ръчка видях ме че има спукани кабели на свещите и хвърляше искри вчера ги увих с изолирблан. Баща ми сложи кабелите дано забравил да пъхне има две мъркучета които не им знам името как се казват точно над бобината се намират и ме съмнява че е засмукало въздух. И от тогава не иска да запали.
Здравей колега.Да те попитам къде ходи на диагностика,че мойта много трудно пали сутрин.
---------- Post added at 09:38 ---------- Previous post was at 09:37 ----------
Моята е146 боксер
ivan dimitrov
24-02-2013, 09:40
---
Колегата от Варна били ми казал диагностиката може ли да покаже какъв е проблема за трудното палене сутрин
Виждам че си от Плевен ходих горе, на трудовото поделение магазина на Fiat.
EDIT: Сега пък светна една червена лампичка на таблото като дюза прилича.
Колегата от Варна били ми казал диагностиката може ли да покаже какъв е проблема за трудното палене сутрин
ти що искаш да отидеш на същото място след като там не са успели да решат проблема на човека. ако имаш излишни пари , да ти пратя една банкова сметка :D
Виждам че си от Плевен ходих горе, на трудовото поделение магазина на Fiat.
EDIT: Сега пък светна една червена лампичка на таблото като дюза прилича.
първо си смени задължително и кабелите и свещите с нови щото иначе нищо не правиш.
вакумите са както следва
- от колектора след дроселовата клапа до мап сензора - това е правоъгълната черна кутийка най-отгоре с надпис GM, а отдолу и е щуцера.
- от колектора след дроселовата клапа до регулатора на бензина. това изглежда като капачка от безалкохолно с малка чурка отстрани и се намира под колектора отляво. има едни бензинови маркучи на него.
-от колектора до един син маркуч който се губи в калника.
червената лампа значи грешка в еку и е нормално да светне ако си палил с извадени вакуми и неработещи цилиндри.
ivan dimitrov
24-02-2013, 22:56
---
Боксерите с тоя инжекцион палят трудно само по две основни причини:
Ток и бензин.
По тока, освен свещи и кабели, много често проблем са и лошите връзки в щепселните съединения, както и в главните релета. Просто, колега, извади и пак вкарай щепселите на бобините! Регулирай си разстоянието между електродите на свещите! Ако имаш газ , трябва да е 0.7 мм.
С бензина нещата са по-прости. Замерваш налягането в рейката и ако е 2.8-3.2 бара си ОК. Едно почистване на дюзите никога не е излишно. Ако колата е на много километри е даже задължиелно.
Всичко казано до тук е валидно, ако имаш поне 10 бара налягане в цилиндрите.
Моят боксер палеше трудно заради 7 годишен акумулатор.
Никой, при който съм ходил, не успя да го диагностицира.
Чак когато Монбата се предаде тотално и го смених с нов колата започна отново да пали както си трябва.
Труднопалещите да пробват първо с хубав акумулатор и след това да сменят свещи и т.н. .
от проблем с газовата също може да пали трудно ако има такава.
Сега интерсува ме защото баща ми големия майстор се ръчка. Като застана пред колата в ляво кои цилиндри са и в дясно кои са? Да не би дъртия да ги е объркал нещо. Примерно в ляво от купето към харовете номерата и от дясно от купето към фаровете.
ето ги цилиндрите
http://i159.photobucket.com/albums/t141/kevplowman/cylinderlayout.jpg
последователността е 1,3,2,4
Сега интерсува ме защото баща ми големия майстор се ръчка. Като застана пред колата в ляво кои цилиндри са и в дясно кои са? Да не би дъртия да ги е объркал нещо. Примерно в ляво от купето към харовете номерата и от дясно от купето към фаровете.
За да не се бъркат нещата, като седнеш на каквото и да било, от космически кораб до каруца, това от ляво ти е ляв борд, а това от дясно ти е десен борд. Така и се наричат главите.
Кабелите нямат строга последователност. От едната бобина отиват на предните цилндри, а от другата на задните, независимо къде точно. На лявия или на десния цилиндър.
то проблема е че на 1,6 двете бобини са в един корпус.
иначе при неправилно свързване няма как да работи на 3 цилиндъра. или ще работи само на 2 или изобщо няма да работи.
ivan dimitrov
26-02-2013, 11:54
---
то проблема е че на 1,6 двете бобини са в един корпус.
иначе при неправилно свързване няма как да работи на 3 цилиндъра. или ще работи само на 2 или изобщо няма да работи.
Това не пречи, с един мултицет да си ги уточни.
На три цилиндъра, ако не е от свещ или дюза, то остава да е от клапан:roll:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.