View Full Version : Как се сваля барабан от 145-ца ?
SilentlyLoud
13-03-2013, 21:37
Значи като ходих на преглед ми казаха , че нямам грам задни спирачки. И вярно днеска ги пробвах натискам педала а гумата си се върти . Не свободно но си се върти. Та казаха ми да сменя цилиндрите в барабана но за пръв път се занимавам и не знам как да го отворя. Ето една снимчица дано има хора които разбират.
Развиваш ей тия стърчащите болтченца и ще излезе.
Прегледай и тази тема колега:
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=9310&highlight=%E1%E0%F0%E0%E1%E0%ED
SilentlyLoud
13-03-2013, 22:09
Благодаря колеги (:
Като гледам е доста ръждясала цялата работа, та не е зле първо да поочукаш фиксиращите болтове, а чак след това да ги отвиваш. Имай едно на ум, че шестограма им е много тънък и лесно превърта. Отвивай ги или с лула ли шестограмен ключ. Освен това го натискай, за дане изплесне!!!
После очукай и барабана, защото залагам каса бира, че е клеясал там, където се нахлузва в главината.
мен ако питаш, тоя гнилоч целия го изхвърли. от него спирачки няма да станат. сложи си едни дискови спирачки отзад. части има и са евтини.
ръчната ти спирачка работи ли.
Доколкото помня и през дупчицата вдясно трябваше да се напипа с права отвертка една тресчотка (мисля беше за саморегулирането на накладките), за да освоби барабана и да излезе.
SilentlyLoud
14-03-2013, 18:57
Значи. Понеже за 1в път свалям барабан ето какво направих. Левия барабан го изкарах направо с лагерите , тоест развих гайката под капачката . Един час го отварях , голям зор беше , но се отвори. Огледах огледах и гумичката на цилиндъра от едната страна беше изхлузена и я нагласих където трябва да си бъде. Текна малко спирачна течност но след "ремонта" нямаше течове. Дясната я махнах без да махам лагерите и нещото което ми беше направило впечатление е , че накладката отдясно не беше опряла в цилиндъра , че и нея нагласих. Там обаче нямаше и следа от спирачна течност което е доста странно. Помпих помпих и нищо. По-сухо е от пустиня.
Качвам ви 4 снимки от които 2те на които барабана е отворен са в от левия а другите 2 на които се вижда само цилиндъра е от десния . Като свалих барабана напълно забравих да снимам пак.
Кажете само като погледнете на 1в поглед дали виждате нещо нередно , защото аз като още не съм в час и да гледам голяма файда няма.
мен ако питаш, тоя гнилоч целия го изхвърли. от него спирачки няма да станат. сложи си едни дискови спирачки отзад. части има и са евтини.
ръчната ти спирачка работи ли.
Работи си. А за дискове в момента пари нямам.
Почни от задното маркуче. Понякога се разлагат и се запушват.
Иначе накладките са добри!
SilentlyLoud
14-03-2013, 21:06
Аз за цилиндърчетата питам. Виждат ли се някакви дефекти ?
А мъркучето как да го проверя дали е запушено ? Примерно ще го развия и ще напомпя спирачката ама ако е запушено вече е греда , защото не знам как да го отпуша и с какво.
Маркучетата не се отпушват, а се сменят. И отзад по спомени са по 2 на колело.
За най-лесно сваляне на барабана се отвиват водачите, и с много чукане се отлепва самият барабан от главината. Сле това се завърта леко барабана спрямо главината с около 20 градуса и в дупките на барабана за водачите се навиват дълги болтове 10х1.5 мм с поне 5-6 см резба. Желателно е въпросните болтове да се навиват едновременно. По този начин барабана се "отблъсква" от главината и пада като круша. После нещата са ясни. Сменя се всичко неработещо, но често като удариш чертата, частите са по-скъпи, отколкото би излязла трасформацията в дискови спирачки.
SilentlyLoud
15-03-2013, 00:37
Ако наистина пък е толкова зле работата с тия барабани да слагам наистина дискове а ?
lordliness
15-03-2013, 06:43
Ако наистина пък е толкова зле работата с тия барабани да слагам наистина дискове а ?
Единственото което трябва да направиш е да видиш дали спирачните цилиндри не текат, маркучите се запушват много рядко. Накарай някой да натисне леко спирачката и виж дали се отварят челюстите. Свали маншоните на спирачните цилиндри без да разглобяваш нищо и виж дали не текат. Няма смисъл да се набутваш с друго. Виж и как са барабаните, това е.
Ако наистина пък е толкова зле работата с тия барабани да слагам наистина дискове а ?
сам си прецени. по това което си показал имаш задължително смяна с нови
-спирачни цилиндърчета
-накладки
-спирачни маркучета
отделно спирачна течност и престъргване на барабаните ако стават. ако не стават-нови. обезвъздушаване на всички колела. може да се окаже че имаш запушване на спирачна тръбичка или на кантара.
---------- Post added at 10:14 ---------- Previous post was at 10:00 ----------
Маркучетата не се отпушват, а се сменят. И отзад по спомени са по 2 на колело.
на дисковите са по 2 на колело, но на барабаните мисля са по 1.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.