Log in

View Full Version : двигател - неравномерна работа



bochkata
16-03-2013, 11:21
Здравейте! Имам следната ситуация:
Паля колата (студена). При потегляне, ако отпусна маалко по-рязко съединителя колата заглъхва. Почва да работи сякаш е на 2-3 цилиндъра и ахаааа да изгасне, но не. Натискам съединителия и може да си зацикли дълго време в това състояние ако не предприема нещо: да изгася двигателя и отново да го запаля или да се опитам да го форсирам с повече газ (което не винаги става) или пък отново да отпусна по-рязко съединителя.
Та ако някой има обяснение, ще се радвам :)

P.S. Това се получва, само когато при първиначално тръгване отпускам малко по-рязко съединителя.

ivo_red
16-03-2013, 14:24
принципно има един период от около 1-2 мин., в който след запалване двигателят работи в по-особен режим, понеже е студен. Добре е да изчакаш оборотите да паднат до около 1000 преди да потеглиш. Ако глъхненето е много осезаемо и продължава по-дълго, е хубаво да погледнеш свещите как са, гарнитура на капака на клапаните - да не е текнала и да ти е напълнила гнездата на свещите с масълце, температурен датчик...като цяло не е зле една читава диагностика да минеш..

BillyBoy`
16-03-2013, 18:15
Няма такова нещо като по особен режим.Ако всичко е наред не трябва да има глъхнене клатене на обороти итн.....Колегата да започне със изброените по горе проблеми.Първия е наличие на масло при свещите.

Tonimir
16-03-2013, 18:35
Има ли газ колата?

bochkata
16-03-2013, 18:56
Благодаря на BillyBoy' и ivo_red за включването.
@Tonimir: не, колата няма газ.

ivo_red
16-03-2013, 22:09
Няма такова нещо като по особен режим.Ако всичко е наред не трябва да има глъхнене клатене на обороти итн.....Колегата да започне със изброените по горе проблеми.Първия е наличие на масло при свещите.
По-особен е, защото докато загрее е по-спъната. Има датчици, които регулират да не се натоварва двигателя докато още е студен. Но не трябва да е причина да заглъхва, това е така определено.

joresko
17-03-2013, 16:26
Най-добре отиди на диагностика, но аз имах подобен проблем и се оказа дебитомера. Ако се окаже той хубаво е да се сменят и свещите. На старо дебитомера е към 80лв. иначе нов към 500. Дано причината за неравномерната работа е по-прозаична. Късмет.

ivailo rachev
18-03-2013, 09:05
По-особен е, защото докато загрее е по-спъната. Има датчици, които регулират да не се натоварва двигателя докато още е студен. Но не трябва да е причина да заглъхва, това е така определено.

Няма такова нещо.Я ела да видиш моята как върви докато е студена и няма никакво чудене,заглъхване и т.н.,а е със същия двигател.Аз имах подобен проблем и се оказаха кабели на свещи.Както са ти писали по-горе колегите прегледай кабели,свещи и гарнитурата на капака.

Doomguy
18-03-2013, 10:04
При мен като е студено върви доста добре докато загрее, след това умира. Като е топло и е напечена върви отвратително докато стигне 90c, след това си тръгва нормално. Не мога да ги разбера тези коли...

ivo_red
18-03-2013, 13:59
]
Няма такова нещо.Я ела да видиш моята как върви докато е студена и няма никакво чудене,заглъхване и т.н.,а е със същия двигател.Аз имах подобен проблем и се оказаха кабели на свещи.Както са ти писали по-горе колегите прегледай кабели,свещи и гарнитурата на капака.
Няма какво да ходя да ти гледам колата. Може да питаш Румен от клубния сервиз моята как върви. Такъв режим има и е само, за да се предпази двигателя, докато загрее, особено при минусови температури. Трае около -2-3 мин. и оборотите падат от 1200-1300 до нормалните около 800-900. Не е хубаво студен мотор да се форсира, докато не загрее в оптималния работен диапазон-пише го и в ръководството на потребителя на Алфа 146. Пак казвам, че това не е причина за забиване на нос, глъхнене и прекъсване и на колегата още в първия си пост съм му казал вероятните причини за проблемите му.110724

ivan dimitrov
19-03-2013, 00:35
----