View Full Version : температура
shagrath
20-03-2013, 17:10
Колеги, абе да ви питам, каква е нормалната работна температура на ti-ките? В топли дни като днешния стрелката стига до предпоследната чертичка (следващата след 90). Нужно ли е да предприемам нещо или е нормално така? Притеснява ме, че като стане още по-топло може да стигне и по на горе. Благодаря за вниманието, поздрави!!!
AnastasKOSTOV-REX
21-03-2013, 00:46
Тези 110 градуса не са нормално нещо.Търси проблем.В термостата предполагам не е,защото забива на отворен.
Най вероятно запушен радиатор(много чест проблем).Може и датчик перка,но сега е студено за нормално каране и перка.
Ti-ките и QV-тата имат една червена чертичка след 80 градуса,което не е 110 градуса. Моята е с нов термостат и отива на това деление и после пуска перката и темрературата пада пак на 80. Не мисля,че колегата има проблем.
ivailo rachev
21-03-2013, 12:51
Карай си спокойно,моята като загрее и си държи 100 градуса и не само моята.И аз мислех,че имам проблем,но се оказа нормална работна температура.
shagrath
21-03-2013, 14:40
Ще покарам така с успокоението, че знам какво да направя, ако вдигне температурата. Имам навика едното око да е винаги на таблото и смятам ,че бързо ще хвана проблема, ако се появи. Не познавам колата още и я следя изкъсо. Поздрави на всички!!!
ivailo rachev
21-03-2013, 14:53
Моята я взех миналата година юли месец от Черноморец и по магистралата от Бургас към Сливен като вдигна 100 градуса и аз се притесних.Навън 40 градуса аз съм пуснал парното на макс да духа топло и тая стрелка не пада надолу,но не качва и нагоре.Измъчихме се с едни приятели дето бяха с мен.После се оказа,че тези градуси били нормални.
Това си е термостат ;) нищо нормално няма в тия температури, моята правеше същите мизерии смених термостата и се успа, а като си смених и радиатора перката я забравих как звучи :devil::devil:
пп Сещам се и за друго, ако уреда е скапан като на GTV нищо чудно да показва нереално. На 110°С ако изгасиш колата и отвориш малко по-малко внимателно капачката антифризът трябва да ври, ако не - уредът се ебава. То направо си се чува ако е тихо наоколо.
мойта 146-ца в жегите държеше около 95 градуса.Но доколкото знам уреда на таблото показва температурата на главата а не на антифриза.Знам че на диагностиката показва и температурата на антифриза.
ivailo rachev
22-03-2013, 08:12
Като съм писал отговорите малко съм спал.Мерил съм температурата на антифриза.При показание на таблото 100 градуса реално антифриза е 93.Уреда ми дава 7 градуса отклонение.
shagrath
22-03-2013, 10:27
Не знаех, че от термостат може да загрява, но поне е евтин. Другото ще чака, че и ток трябва да плащам :(
ivailo rachev
22-03-2013, 10:43
Да има вероятност да загрява от термостат ако не може да отвори напълно,или ако залепне затворен,но тогава няма да включва перката.
Да има вероятност да загрява от термостат ако не може да отвори напълно,или ако залепне затворен,но тогава няма да включва перката.
Защо така мислиш?
Перката се управлява от ЕКУ-то според работната температура на двигателя.
ivailo rachev
22-03-2013, 14:50
За моделите,които перката се управлява от ЕКУ-то ще се включва,обаче които имат датчик на радиатора,няма как да тръгне перката на затворен термостат.
Гледам че колегата пита за ti, пък те всички са с управление на перката от ЕКУ-то.
Сега, ако говорим генерално за всякакви коли, си прав.
shagrath
22-03-2013, 17:16
В крайна сметка ще се види като зачоплиме проблема. Ще започна едно по едно и ще попълня темата, като получа резултат.
D-I-V-A-K-A
22-03-2013, 23:25
Гледам че колегата пита за ti, пък те всички са с управление на перката от ЕКУ-то.
Сега, ако говорим генерално за всякакви коли, си прав.
Добре, на моята Ti-ка си има термо двойка на радиатора и перката ми се пуска според него, като го пуска от ЕКУ-то, от къде взима информация кога точно да я пусне?
ivailo rachev
23-03-2013, 14:59
Добре, на моята Ti-ка си има термо двойка на радиатора и перката ми се пуска според него, като го пуска от ЕКЪ-то, от къде взима информация кога точно да я пусне?
Точно,понеже знам,че има КуВе-та и ТИ-ки със управление от датчик на радиатора.
Колеги, абе да ви питам, каква е нормалната работна температура на ti-ките? В топли дни като днешния стрелката стига до предпоследната чертичка (следващата след 90). Нужно ли е да предприемам нещо или е нормално така? Притеснява ме, че като стане още по-топло може да стигне и по на горе. Благодаря за вниманието, поздрави!!!
Нормалната работна температура е 90. Не е нормално март месец да си на 100 освен ако не си изкарал 2 часа из задръствания:doctor:
- термостатът не "отваря" и не пуска охладителната течност да премине през радиатора за охлаждане.
- липса на достатъчен поток охладителна течност, която циркулира в системата, в резултат на лошо състояние на лопатките на водната помпа.
- разхлабен ремък на водната помпа, което води до недостатъчен поток на охладителната течност в системата.
- замърсен радиатор. Ако радиаторът е замърсен, охладителната течност не може да преминава с необходимия дебит и не може да се охлади до нужната температура.
D-I-V-A-K-A
23-03-2013, 19:32
- разхлабен ремък на водната помпа, което води до недостатъчен поток на охладителната течност в системата.
Мился, че ако това се случи, температурата ще му е най малкият проблем ;)
П.П. Може просто и термо двойката да не реагира на коректно и просто перката да се включва късно ;)
Мился, че ако това се случи, температурата ще му е най малкият проблем ;)
П.П. Може просто и термо двойката да не реагира на коректно и просто перката да се включва късно ;)
Съгласен. Ако беше тва сега може би вече щяхме да опяваме :priest:
Да не дава Господ!
Добре, на моята Ti-ка си има термо двойка на радиатора и перката ми се пуска според него, като го пуска от ЕКУ-то, от къде взима информация кога точно да я пусне?
Точно,понеже знам,че има КуВе-та и ТИ-ки със управление от датчик на радиатора.
Значи моя грешка ...
Останал съм с впечатление че всички ti-ки са с управление на перката от ЕКУ-то.
MaDHaCkEr
28-04-2013, 22:52
При мен държи същите граднуси и през топлите дни се скъсва да върти перката. Първата степен на перката не се вклюва, а релето си работи и си щрака. Когато я закача на компютъра и направя тест тогава се включва. От къде може да е проблема? Със нов датчик на радиатора съм и нов термостат и датчик за температурата. Има ли вариант да се сложи друг датчик да пуска перката по-рано? Става въпрос за 1.8 ТС
ivan dimitrov
29-04-2013, 11:34
---
на колко градуса се вкл. 1 степен?
MaDHaCkEr
29-04-2013, 17:31
Въобще не ми работи първа степен, проверявам като отворя капака и чакам да загрее :) стига градусите за 1ва степен и релето си цъка, но перката не се пуска и почва да дига след това градусите и стига до 2ра степен и тогава почва да върти.
вероятно не можеш да определиш коя точно степен не ти работи. имаш за проверка 3 неща
-релето на таблото в купето за 1-ва степен
-2-релето при двигателя за 2-ра степен
-мощния резистор и термобушона му които са пак за първа степен.
това е.
MaDHaCkEr
29-04-2013, 18:17
вероятно не можеш да определиш коя точно степен не ти работи. имаш за проверка 3 неща
-релето на таблото в купето за 1-ва степен
-2-релето при двигателя за 2-ра степен
-мощния резистор и термобушона му които са пак за първа степен.
това е.
Релетата и вътре и вънка си работят и цъкат и резистора и бушона са чисто нови и пак не работи. Ток си идва навсякъде и не върти първа степен.
релето за 1-ва степен къде се намира на таблото с бушони ли, че аз като гледам в тези жеги днес май само 2ра степен ми работи щото много силно върти перката не знам коя е 1-ва и коя 2-ра степен ами ми се струва че върти много бързо, да спомена че наскоро смених термостат..
MaDHaCkEr
29-04-2013, 23:08
За първата степен е във купето при бушоните, а за 2рата при двигателя.
shagrath
30-04-2013, 08:57
Имаше някъде тема за първата степен, но не можах да я открия. Със сигурност (от опит) мога да кажа, че без първата степен колата се подготвя за родилното. За боксера така ме успокояваха и той взе, че роди, та се одрусах после за ремонт на двг, щото смеси антифриза с маслото. Сега съм предприел действия, но е още в сервиза и нямам резултат. Надявам се да я прибера довечера и ще разкажа какъв е бил проблема и да ли е отстранен.
Релетата и вътре и вънка си работят и цъкат и резистора и бушона са чисто нови и пак не работи. Ток си идва навсякъде и не върти първа степен.
това че релетата цъкат не е гаранция че работят. най-добре е да извадиш релето и да поставиш проверено работещо на негово място. можеш също на поставиш един кламер на клеми 30 и 87 на гнездото на релето. така симулираш затворено реле. правиш го това с кламера на релето за 1-ва степен и ако не завърти правиш следните замервания с включен вентилатор и без да вадиш буксите по инсталацията
-напрежението на 2-та пина на буксата на вентилатора
-напрежението на 2-та пина на резистора
след това поставяш кламера на мястото на релето за 2-ра степен и ако не завърти замерваш пак напрежението на 2-та пина на буксата на вентилатора.
Alex Shopov
30-04-2013, 20:46
Здравейте и от мен!Искам да използвам темата за да задам и аз един въпрос!Колко е температурата от тази снимка,и колко градуса е тази черта преди 120-те,90 или 100?Защото особено при включен климатик в градско каране винаги седи там на тази черта дори малко над нея,и се притеснявам в тия жеги!
Здравейте и от мен!Искам да използвам темата за да задам и аз един въпрос!Колко е температурата от тази снимка,и колко градуса е тази черта преди 120-те,90 или 100?Защото особено при включен климатик в градско каране винаги седи там на тази черта дори малко над нея,и се притеснявам в тия жеги!
Винаги съм мислил, че чертите означават (последователно) 40 - 60 - 80 (хоризонталната) - 100 - 120. Преди време, при диагностика на ГИ стрелката беше над 80 градуса (почти като на твоята снимка), а на лаптопа софтуера отчиташе 83 градуса.
Alex Shopov
30-04-2013, 21:55
Възможно ли е чертите да са 40-70-80-90-120?Аз в началото си мислех че са така точно,но не съм сигурен и затова питам!
Едва ли... На таблото има и други уреди - логиката трябва да е една и съща - тогава въпроса касае и нивото на горивото (дали е 1/4 или 1/6 например ненадписаната черта :–) ), а пък защо не и километража...? Най-вероятно и логично е 40-60-80-100-120.
shagrath
01-05-2013, 07:00
Здравейте и от мен!Искам да използвам темата за да задам и аз един въпрос!Колко е температурата от тази снимка,и колко градуса е тази черта преди 120-те,90 или 100?Защото особено при включен климатик в градско каране винаги седи там на тази черта дори малко над нея,и се притеснявам в тия жеги!
При мене там се пада една червена, на която трябва да застане стрелката- значи си е на ред. Следващата бяла черта е на 100, но все пак поглеждай и ако мине следващата черта значи имаш проблем.
п.с. Аз отивам на радиатор- перката включва, но температурата не пада, въздушната струя също не охлажда и май ми е запушен радиатора. Ако някой е имал подобен проблем и го е решил някак да свирка, че да не се окаже с новия радиатор пак да имам проблеми.
преди малко пробвах това с кламера на релето за 1 степен /студен мотор/ симулирах затворена верига, но перката не върти, а 2-ра степен си работи към какво да се насоча..?
резистора определено или термобушона му.
ПП
укъси двата пина на резистора и пак постави кламера на релето на 1-ва.
къде се намира тоя резистор и тремобушона? :)
или върху радиатора или до вентилатора. дебел зелен цилиндър е. термобушона му е едно цилиндърче точно под него. има теми по въпроса.
MaDHaCkEr
01-05-2013, 21:34
А ако се сложи датчик да се пуска по-рано перката няма ли да е по-добре?
ivan dimitrov
02-05-2013, 01:17
---
Не, при мен 1-ва степен не работи.- и не видях никъде около радиатора и перката зелен цилиндър явно при мен се намира на др. място
shagrath
02-05-2013, 10:44
И водната помпа с превьртяла турбинка дава подобен симптом. Ако като "позагрее", при по високи обороти температурата е по ниска, е почти сигурно че е превьртяла. Ако е сигурно че е с метална турбинка, вече може да се сьмнявате вя радияторьт
Помпата няма 1000 км, не, че не е възможно да превърти, но не искам и да си помислям за това.
при мен на радиатора няма датчици нито релета има място за термобушон ама него го няма нито има кабели за такъв, има ли модели 146 които нямат такъв бушон или при мен е премахнат..защото имам реле за 1 степен при бушоните в купето..
/нямам климатик/
Леле кви драми с тая температура,сега се зачетох.......
Понеже съм сменил няколко табла ми прави впечатление,че при старите (тъмния дисплей за км) и разграфения 40-80-120,и по-новите който са 50-90-130 и светлия дисплей ИМА разлика в движението и позициите на стрелката.
Правил съм проба при показание точно на 90 (средата) на новото табло,вадя го и закачам старото.......и ситуацията е като снимката на колегата Алекс Шопов. Но аз тъй като съм с принудително пускане на перката,гледам да не я оставям да стигне до там. Редовно в жегите и градско си я цъкам нон стоп,така стрелката си стои кротко на средата :)
И друго за мен е,че са позатворени тея коли отпред от към обдухване,поне на мен не ми стига тъй като съм и с челен кулер.....та пробвал съм в някой ситуации да карам без решетката м-у фаровете платмасовата и ...има разлика определено
при мен идеята е да си направя да бачка и 1-ва степен или да ми вкл. по-рано 2-ра което нямам идея как да стане..ако трябва ще си купя термобушон само ми трябва схема по която да го вържа...
Весели празници ;)
ако заводски си без климатик,може да си само с една степен.
иначе тук на последната страница можеш са видиш къде е резистора за 1-ва
http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Volume%203/Manual%20Air%20Conditioner.PDF
под самия резистор е термобушона. той пази самия резистор от прегряване.
ivailo rachev
02-05-2013, 16:28
При мен редовно държеше 100 градуса,но се оказа,че първата степен не ми включва.Оправих я и сега стига 95 градуса включва перката и пада на около 92 и стои там.
ivan dimitrov
03-05-2013, 22:24
---
Да използвам темата, едно въпросче :) При пуснат климатик тръгват двете перки на 1-ва степен, но на втора само едната върти, нормално ли е това ?
Здравейте и от мен!Искам да използвам темата за да задам и аз един въпрос!Колко е температурата от тази снимка,и колко градуса е тази черта преди 120-те,90 или 100?Защото особено при включен климатик в градско каране винаги седи там на тази черта дори малко над нея,и се притеснявам в тия жеги!
На снимката показва малко над 90 градуса около 91-92, което е в нормите по книжка, особено в жеги и задръствания
MaDHaCkEr
04-05-2013, 13:16
На снимката показва малко над 90 градуса около 91-92, което е в нормите по книжка, особено в жеги и задръствания
На снимката, ако показва 91-92 градуса тогава къде ще са 100 градуса? и защо се пуска втората степен на тия градуси? В повечето случай в жегите стрелката ми отива почти до чертичката и перката върти и едвам охлажда, изключва за някакви секунди и почва пак да върти.
На снимката, ако показва 91-92 градуса тогава къде ще са 100 градуса? и защо се пуска втората степен на тия градуси? В повечето случай в жегите стрелката ми отива почти до чертичката и перката върти и едвам охлажда, изключва за някакви секунди и почва пак да върти.
Значи бяла чертичка -80, червена-90, бяла-100, червена -110, бяла 120. Като мине 92 трябва да вкл перката
ivailo rachev
04-05-2013, 18:15
Значи бяла чертичка -80, червена-90, бяла-100, червена -110, бяла 120. Като мине 92 трябва да вкл перката
Правилно.На 92 се включва първа степен,а втора се включва на около 98 градуса.
shagrath
12-06-2013, 10:25
Вече със сменен радиатор температурата стои малко под 90. Сега ще следя и как се държи термостата и мисля, че въпроса с температурата ще остане в историята :)
Batiatus
01-07-2015, 08:30
Здравейте и от мен!Искам да използвам темата за да задам и аз един въпрос!Колко е температурата от тази снимка,и колко градуса е тази черта преди 120-те,90 или 100?Защото особено при включен климатик в градско каране винаги седи там на тази черта дори малко над нея,и се притеснявам в тия жеги!
При мен са същите температури и не ми се включва 1-ва степен на вентилатор иначе 2-ра се влючва на градусите като на снимката. Като разчкача кабелите от датчика и ги укася ги има 1-ва и 2-ра степен на въртене. Чудя се каде е проблема
ivan dimitrov
01-07-2015, 21:28
---
Колеги, имам питане към вас. Моята кола напоследък в най-топлите дни стига малко под чертата за 100 градуса. Когато направих опит и я оставих да загрее до 90 градуса ( червената чертичка ) видях, че първата степен се пуска, но за около 30 - 60 секунди някъде и спира. На таблото температурата не намалява, а перката спира да върти. Когато стигне почти до 100 градуса се пуска перката и охлажда някъде до 95 градуса не мога да кажа с точност. Когато карам по магистралата колата си държи точно 80 градуса. Разбирам, че минаха най-топлите дни и е възможно да е от това, но все пак реших да ви попитам според вас има ли проблем с охлаждането ?
И при мен е така със същия мотор, не гледай уреда е моя съвет, аз също един ден се шашнах като стигна малко преди 100 ама тогава термостата е отворен напълно и падна темературата, това всичко с работещ климатик, които допълнително излъчва топлина, ако е без климатик пробвай да си изчистиш радиатора. При мен като карам по-продължително със скорост над 100, колата изстива до малко под 80 и си стои така. В задръстване стига малко преди последната бяла черта което е 100 градуса.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.