View Full Version : проблем с лампата за налягане на маслото
joro1967
26-03-2013, 21:56
Здравейте колеги. От скоро съм собственик на 166 с 3.2 мотор. Доста рових из форума, но не можах да намеря отговор на въпроса който ме интересува. Въпросът се състой в това, че лампата за налягане на маслото не светва при изгасен двигател. Датчикът за налягането е проверен и работи, светодиодът в таблото работи, но не светва дори и като натисна чек бутона на таблото.Този момък, от когото я купих, ми развива теорията, че този модел били така. Според мен това е една голяма глупост. Бихте ли ми казали как е при другите бензинови Алфи и къде евентуално да търся проблема.
Linkestis
26-03-2013, 22:06
,,,,,,,
пфффф изтрих си мнението..прочетох че проблем е че не гасне а то че не светва.....
ecotronic
26-03-2013, 22:11
Здравейте колеги. От скоро съм собственик на 166 с 3.2 мотор. Доста рових из форума, но не можах да намеря отговор на въпроса който ме интересува. Въпросът се състой в това, че лампата за налягане на маслото не светва при изгасен двигател. Датчикът за налягането е проверен и работи, светодиодът в таблото работи, но не светва дори и като натисна чек бутона на таблото.Този момък, от когото я купих, ми развива теорията, че този модел били така. Според мен това е една голяма глупост. Бихте ли ми казали как е при другите бензинови Алфи и къде евентуално да търся проблема.
Веригата на тази индикация е доволно проста, защото е много важна. +12 V през индикацията, през конектор C пин 13 на гърба на таблото отива на датчика. Когато датчикът не мери праговото налягане, контактът му е затворен и така на този кабел има -12V и индикацията свети.
joro1967
26-03-2013, 22:40
Пробвах и директно кабела от датчика давах го директно на маса пак не светва. Би следвало да е прекъснат кабел, ама интересното е, че при натискане на чек бутона пак не свети.
---------- Post added at 22:40 ---------- Previous post was at 22:31 ----------
Колега Ecotronic, във форума виждам , че си наясно с ел. оборудването, та да питам имаш ли идея защо може да не работи круиз контрола. При завъртане лоста на ON лампата на таблото светва но системата не сработва. Проверявах ключовете на спирачката и съединителя и работят. Не знам къде другаде да търся .
ecotronic
26-03-2013, 22:44
Пробвах и директно кабела от датчика давах го директно на маса пак не светва. Би следвало да е прекъснат кабел, ама интересното е, че при натискане на чек бутона пак не свети.
Явно в самото табло има неизправност по веригата. Трябва да го свалиш и да откриеш къде е прекъсването.
Букса C е лявата, гледано откъм гърба на таблото (черна на цвят) пин 13 трябва да стига до индикацията а другия и край - на +12V.
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/bfi1364501543f.jpg
И при скорост по-висока от 30 км/ч ли не работи темпоматът?
При завъртане лоста на ON лампата на таблото светва но системата не сработва. Проверявах ключовете на спирачката и съединителя и работят. Не знам къде другаде да търся .
При завъртане на темпомата на ОН лампата не бива да светва. Само при подаване на контакт прави тест дали всичко е ок и гасне. Когато си в движение над 30 км в час и включиш ръчката и дадеш сет с +, едва тогава ще светне, тоест работи ти темпомата
(поел е управлението със зададената към момента скорост). При ОН на ръчката - няма да свети постоянно. Така е устроен, че при изкрючване на контакт да отпада като консуматор и губи стойностите.
Иначе може да стане беля!
joro1967
26-03-2013, 22:57
Чак сега прочетох подробно правилата и разбрах, че това второто което съм написал изобщо не е за тук. Искрено се извинявам.
Чак сега прочетох подробно правилата и разбрах, че това второто което съм написал изобщо не е за тук. Искрено се извинявам.
Въпреки това съм ти сме ти отговорили. Направи си труда да го прочетеш!
joro1967
26-03-2013, 23:05
Прочетох го най-внимателно и съм благодарен, но понеже съм нов се чудя дали тук да продължавам или в нова тема
Linkestis
26-03-2013, 23:11
давай смело тук :)
joro1967
26-03-2013, 23:36
Пуснах нова тема, за да няма сърдити.
---------- Post added at 23:36 ---------- Previous post was at 23:26 ----------
А относно лампата за маслото, утре след обед ще сваля таблото да прегледам пистите и връзките , както ме съветва колегата,но не съм сигурен дали - от датчика идва при липса на налягане. Има модели датчици при които - идва при наличие на налягане . В този случай ще трябва да има някъде реле с норм. затворен контакт. Преди 3 дни свалях датчика да го проверявам ама изобщо не обърнах внимание ,при какво положение дава верига
ecotronic
27-03-2013, 09:13
Пуснах нова тема, за да няма сърдити.
---------- Post added at 23:36 ---------- Previous post was at 23:26 ----------
А относно лампата за маслото, утре след обед ще сваля таблото да прегледам пистите и връзките , както ме съветва колегата,но не съм сигурен дали - от датчика идва при липса на налягане. Има модели датчици при които - идва при наличие на налягане . В този случай ще трябва да има някъде реле с норм. затворен контакт. Преди 3 дни свалях датчика да го проверявам ама изобщо не обърнах внимание ,при какво положение дава верига
И да допуснем, че датчикът ти е с обратно действие, трябва индикацията да ти свети на обратно (да свети при налягане и да гасне при отсъствие на налягане). А твоята изобщо не свети.
joro1967
28-03-2013, 21:13
Не колега в този случай лампата пак трябва да свети при липса на налягане ,но масата от датчика би трябвало да управлява оперативната верига на някое реле с норм. затворен контакт. Та на мен питането ми беше дали някой знае, по кой от двата начина работи при 166 и ако е по втория къде да го търся това реле. До колкото разбрах този мотор има защита при прегряване да гаси мотора, ако има такава защита и за налягането логично е да минава сигнала от датчика през реле, за да не се товарят контактите на датчика.
ecotronic
28-03-2013, 21:26
Не колега в този случай лампата пак трябва да свети при липса на налягане ,но масата от датчика би трябвало да управлява оперативната верига на някое реле с норм. затворен контакт. Та на мен питането ми беше дали някой знае, по кой от двата начина работи при 166 и ако е по втория къде да го търся това реле. До колкото разбрах този мотор има защита при прегряване да гаси мотора, ако има такава защита и за налягането логично е да минава сигнала от датчика през реле, за да не се товарят контактите на датчика.
Обясних ти го с думи, но явно на думи не вярваш :)
Няма реле. Виж сам от схемата:
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/rgh1364498743y.jpg
joro1967
28-03-2013, 21:37
Добре де не се сърди. Отначало мислех ,че изказваш предположение, пък ти си го знаел със сигурност. Сърдечно благодаря . Пак ще разхвърлям таблото.
ecotronic
28-03-2013, 22:15
Добре де не се сърди. Отначало мислех ,че изказваш предположение, пък ти си го знаел със сигурност. Сърдечно благодаря . Пак ще разхвърлям таблото.
Не се сърдя :cheers:
В пост №5 бях допуснал грешка - буксата "C" е най-лявата (коригирал съм го) и съм добавил скицата на таблото гледано отзад.
Оправи я тази индикация, че е важна.
joro1967
29-03-2013, 22:50
Колега Ecotronic ,на схемата която си ми изпратил означенията D1 иD7 какво означават? Днес проверявах дали имам верига от датчика до пин 13 на черната букса на таблото , но няма. Да не би да има някъде по купето някакви букси по тази линия и при някой ремонт да е откачена или пък окислена.
ecotronic
30-03-2013, 11:27
Колега Ecotronic ,на схемата която си ми изпратил означенията D1 иD7 какво означават? Днес проверявах дали имам верига от датчика до пин 13 на черната букса на таблото , но няма. Да не би да има някъде по купето някакви букси по тази линия и при някой ремонт да е откачена или пък окислена.
Означенията, започващи с "D" са на междинни букси. В твоя случай за мястото им се ориентирай по скицата:
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/cqs1364635541v.jpg
joro1967
03-04-2013, 21:00
Разгеле вече работи, круйз контрола също. Хиляди благодарности за информацията ,беше ми много полезна.
---------- Post added at 21:00 ---------- Previous post was at 20:42 ----------
Оказа се прекъснат кабел между датчика и D7/първата букса ,която е при двигателя/. Въпросният кабел преминава над стартера между блока и изпускателните тръби на задния ред цилиндри. Абсурд е да го видиш или смениш освен ако не разглобиш половината кола,така че пуснах един нов и се оправиха нещата. Не ми стига акъла как ще и свалям стартера когато се наложи.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.