View Full Version : не ми работи круиз контрола
joro1967
26-03-2013, 23:21
Не ми работи круиз контрола. При завъртане лоста в положение ON светва лампата на таблото, но системата не сработва и при скорост над 30 км.ч. Дт колега разбрах ,че лампата на таблото не бива да свети непрекъснато ,но при мен си свети докато не изключа от ръчката. Проверявах ключетата на педалите за спирачката и съединителя, те функционират. Някой има ли идея къде може да е проблема.
Не ми работи круиз контрола. При завъртане лоста в положение ON светва лампата на таблото, но системата не сработва и при скорост над 30 км.ч. Дт колега разбрах ,че лампата на таблото не бива да свети непрекъснато ,но при мен си свети докато не изключа от ръчката. Проверявах ключетата на педалите за спирачката и съединителя, те функционират. Някой има ли идея къде може да е проблема.
Диагностика. Според мен ти индикира, че нещо не е наред.
Моят светва когато се задейства. И само когато е със сетната скорост и той е поел управлението на скоростта, ускорение и т.н.
При подаване на контакт - какво прави - пали прави тест и гасне или?
А, да - каква е колата - с кой мотор, година и от къде си?
Може да има някой близо до теб с FES да ти пусне едно бързо четене и да видите къде е проблема.
joro1967
26-03-2013, 23:44
Колата е 166 2004г. 3.2 бензин.От Ямбол съм. При даване контакт лампата си светва и после угасва , като всички други.
danchev63
26-03-2013, 23:50
а подаваш ли със + - скорост. След като набереш скорост над 30км/ч врътваш на он. След това с бутона + - подаваш каква скорост да поддържа.
Ако само пускаш он оф няма да работи.
Набери примерно 60км. След това подай с + и задръж докато усетиш че колата поема сама (може и да цъкаш без задържане). Пусни педала на газта и колата трябва да държи 60км сама.
Ако и така не сработи тогава търси повреда.
Успех.
joro1967
27-03-2013, 00:30
Благодаря за съвета. Веднага ще отида да пробвам.
---------- Post added at 00:30 ---------- Previous post was at 00:12 ----------
Не колега.Не сработва.
Моят докато е включен, лампата свети. Изгасва само като го изключа. Иначе си работи - слънце...
Не ми работи круиз контрола. При завъртане лоста в положение ON светва лампата на таблото, но системата не сработва и при скорост над 30 км.ч. Дт колега разбрах ,че лампата на таблото не бива да свети непрекъснато ,но при мен си свети докато не изключа от ръчката. Проверявах ключетата на педалите за спирачката и съединителя, те функционират. Някой има ли идея къде може да е проблема.
Ползвал ли си го от както си купил колата? Да не би да не е свързан(да е разкачен)?
Не ми работи круиз контрола. При завъртане лоста в положение ON светва лампата на таблото, но системата не сработва и при скорост над 30 км.ч. Дт колега разбрах ,че лампата на таблото не бива да свети непрекъснато ,но при мен си свети докато не изключа от ръчката. Проверявах ключетата на педалите за спирачката и съединителя, те функционират. Някой има ли идея къде може да е проблема.
Най-вероятно проблема е във врътката с + и - . При твоята кола т.е. при колите след Фейслифта най-общо казано индикацията на таблото трябва да свети постоянно щом темпомата е на положение ОН. При старите модели лампата на таблото светва само когато темпомата е задействан т.е. работи. Ако седи лостчето на положение ОН лампата не свети.
joro1967
28-03-2013, 21:25
Откакто съм я купил не работи. Не знам от къде да я подхващам. Някой колега да има в идея в Сливен има ли читав майстор за електрониката и диагностиката по колата ,защото в Ямбол е трудна работа. В Сливен имаше един майстор Славей, но беше преди доста години ,старата ми алфа той я лекуваше ама не знам дали още работи и къде.
ecotronic
28-03-2013, 21:33
Откакто съм я купил не работи. Не знам от къде да я подхващам. Някой колега да има в идея в Сливен има ли читав майстор за електрониката и диагностиката по колата ,защото в Ямбол е трудна работа. В Сливен имаше един майстор Славей, но беше преди доста години ,старата ми алфа той я лекуваше ама не знам дали още работи и къде.
Както казва Боби, много вероятно е проблемът да идва от контактите на ръчката. В нея няма никаква електроника. Само прости механични контакти (on/off, + - и Recall). Трябва да се провери правилното действие на тези контакти и респективно връзките до ECU-то. За това не ти трябва голям спец по електроника.
joro1967
28-03-2013, 22:41
Утре ще свалям волана, за да го дам да го облекат ,че е дроб и ще разгледам въпросния лост. Дано успея да намеря нещо ,че много ме е яд като не работи нещо. Там с 5 кабела ли ще да е?
ecotronic
28-03-2013, 22:49
Това е схемата на ръчката:
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/klz1364503741u.jpg
joro1967
29-03-2013, 22:38
Днес правих замерване и се оказа ,че ключа +/– не работи. Разглобих го ,напръсках с конт. спрей , но сработи само позиция +. Чудя се дали само с тази активна позиция ще работи или ще трябва да разпоявам цялото ключе и да се опитвам да го оправям.Лошото е , че в момента съм без волан и седалка и няма как да пробвам.
Утре ще свалям волана, за да го дам да го облекат ,че е дроб и ще разгледам въпросния лост. Дано успея да намеря нещо ,че много ме е яд като не работи нещо. Там с 5 кабела ли ще да е?
5 са жиците, да.
НЕ ОТВИВАЙ ДОКРАЙ ГАЙКАТА НА ВОЛАНА, като тръгнеш да го дърпаш. С цел да спре геврека, че тръгва отведнъж.
Ако забравиш - много боли и много кръв тече! :wow::bash::scherzkeks::boxed:
Днес правих замерване и се оказа ,че ключа +/– не работи. Разглобих го ,напръсках с конт. спрей , но сработи само позиция +. Чудя се дали само с тази активна позиция ще работи или ще трябва да разпоявам цялото ключе и да се опитвам да го оправям.Лошото е , че в момента съм без волан и седалка и няма как да пробвам.
Може и само с + да работиш. Хубаво е поне и RCL-а да работи иначе всеки път ще трябва да ускоряваш до желаната скорост и тогава да пускаш темпомата с +
---------- Post added at 18:40 ---------- Previous post was at 18:39 ----------
5 са жиците, да.
НЕ ОТВИВАЙ ДОКРАЙ ГАЙКАТА НА ВОЛАНА, като тръгнеш да го дърпаш. С цел да спре геврека, че тръгва отведнъж.
Ако забравиш - много боли и много кръв тече! :wow::bash::scherzkeks::boxed:
:rotfl: Ти сериозно ли така си направил с волана?
Може и само с + да работиш. Хубаво е поне и RCL-а да работи иначе всеки път ще трябва да ускоряваш до желаната скорост и тогава да пускаш темпомата с +
---------- Post added at 18:40 ---------- Previous post was at 18:39 ----------
:rotfl: Ти сериозно ли така си направил с волана?
Смешно ли ти е? :Silent::smackbum::sayjin::moon:
Смешно ли ти е? :Silent::smackbum::sayjin::moon:
Е със сигурност боли много:spoko:, обаче като си представих картинката се смях с глас, честно ти казвам.:tooth:
Linkestis
31-03-2013, 12:38
И на мен не ми беше смешно..ходи после обяснявай какво е станало :)
Лошото е че не си взех поука с волана тааа повторих с топката на скоростния лост
Е със сигурност боли много:spoko:, обаче като си представих картинката се смях с глас, честно ти казвам.:tooth:
Явно имаш доста развито образно мислене :pp:
И на мен не ми беше смешно..ходи после обяснявай какво е станало :)
Лошото е че не си взех поука с волана тааа повторих с топката на скоростния лост
Я, я, я разкажи? :hmm:
ecotronic
31-03-2013, 14:11
Вместо да се смеете на Илчо, вземете пример от него:)
След няколко квадратни метра кожа, оставена по колата, след известно количество пролята кръв, след множество травми придобити по време на "общуването" с кораба, той продължава да кара Алфа :tooth:
Всичко това може да се определи само с двете думи:
Истински Алфист!
:respect:
Linkestis
31-03-2013, 14:29
Явно имаш доста развито образно мислене :pp:
Я, я, я разкажи? :hmm:
Някъде разказвах..отидох да помогна с един волан че приятеля твърдеше че не може да се извади.След 10 мин. извадих волана с две притворени очи,кървава тениска от носа.След два дни пък си дърпах топката,ама тази на скоростите и си направих устните като вожда на племе от Зимбабве :)
Предполагам че заради почти затворените очи не видях кога изкочи топката :)
После е интересното да обясняваш че,не си ял бой на светофара..
Вместо да се смеете на Илчо, вземете пример от него:)
След няколко квадратни метра кожа, оставена по колата, след известно количество пролята кръв, след множество травми придобити по време на "общуването" с кораба, той продължава да кара Алфа :tooth:
Всичко това може да се определи само с двете думи:
Истински Алфист!
:respect:
Алооу, аз тоя травматизъм - ожулени пръсти, пролята кръв, разбит нос, скъсани нерви, съкратен живот - си го имам още от алфетата от 2003-та година когат я купих. Тая кола ми кали нервите.
След смяна на задни накладки после 3 дни ти е нервно. За инфо - кутията е отзад на дифф-а (трансаксиална кучка). Тая ми е 9-тата алфа, като в момента имам 3 бройки от марката. А вчера си продадох КРОМА-та. С една дума - МАЗОХИСТ! Може и психопат. Все по 1 дума е... :bouncing_smiley::drinking::tongue2::Yoda:
ecotronic
31-03-2013, 21:58
Алооу, аз тоя травматизъм - ожулени пръсти, пролята кръв, разбит нос, скъсани нерви, съкратен живот - си го имам още от алфетата от 2003-та година когат я купих. Тая кола ми кали нервите.
След смяна на задни накладки после 3 дни ти е нервно. За инфо - кутията е отзад на дифф-а (трансаксиална кучка). Тая ми е 9-тата алфа, като в момента имам 3 бройки от марката. А вчера си продадох КРОМА-та. С една дума - МАЗОХИСТ! Може и психопат. Все по 1 дума е... :bouncing_smiley::drinking::tongue2::Yoda:
Ти, ако си мислиш, че с таралясници от други марки е по-различно.............:)
Разликата е в това, че при Алфата всичко това си струва.
........А и съдбата непрекъснато тества стойностните хора :)
Ти, ако си мислиш, че с таралясници от други марки е по-различно.............:)
Разликата е в това, че при Алфата всичко това си струва.
........А и съдбата непрекъснато тества стойностните хора :)
:clap2::respect:
Ти, ако си мислиш, че с таралясници от други марки е по-различно.............:)
Разликата е в това, че при Алфата всичко това си струва.
........А и съдбата непрекъснато тества стойностните хора :)
E за това те обичам толко много! :drinking::oops::love::bg::wow:
Бе за другите марки - при Аудитата още такива ядове не съм брал. Ма това е, щот не ги карам :spam_laser::bouncing_smiley:
joro1967
03-04-2013, 22:53
Относно травмите получени при ремонти аз съм на същия хал. Занимавам се със земеделие и голяма част от времето ми минава като механик по какви ли не щеш машини, та ръцете ми вечно охлузени , нарязани и черни, както си му е реда. Този път обаче като се наложи да свалям волана на алфата ,заради air bag попрочетох и тогава започнах разглобяване. Благодарение на този форум разбрах ,че на волана има отвори с резба за скоба и така минах леко инак и аз като колегата щях доста майки на глас да споменавам. С топката за скоростния лост обаче нямах този успех. Четох във форума как се вади, но никой не беше написал, че трябва да се внимава и да се дърпа само топката БЕЗ лостчето за задната. Така, че като се измъкна топката освен, че седнах на задната седалка при мен доиде и целия капак който е около скоростния лост. Добре ,че се разминах само с изкривени скоби, защото тъкмо го бях облякъл с ново фолио /старото беше отлепено на 2-3 места/.
---------- Post added at 22:53 ---------- Previous post was at 22:49 ----------
И да не забравя когато вадите топката на скоростния лост винаги го слагайте на 4та, защото иначе наистина има голяма вероятност да лепите после огледало .
Относно травмите получени при ремонти аз съм на същия хал. Занимавам се със земеделие и голяма част от времето ми минава като механик по какви ли не щеш машини, та ръцете ми вечно охлузени , нарязани и черни, както си му е реда. Този път обаче като се наложи да свалям волана на алфата ,заради air bag попрочетох и тогава започнах разглобяване. Благодарение на този форум разбрах ,че на волана има отвори с резба за скоба и така минах леко инак и аз като колегата щях доста майки на глас да споменавам. С топката за скоростния лост обаче нямах този успех. Четох във форума как се вади, но никой не беше написал, че трябва да се внимава и да се дърпа само топката БЕЗ лостчето за задната. Така, че като се измъкна топката освен, че седнах на задната седалка при мен доиде и целия капак който е около скоростния лост. Добре ,че се разминах само с изкривени скоби, защото тъкмо го бях облякъл с ново фолио /старото беше отлепено на 2-3 места/.
---------- Post added at 22:53 ---------- Previous post was at 22:49 ----------
И да не забравя когато вадите топката на скоростния лост винаги го слагайте на 4та, защото иначе наистина има голяма вероятност да лепите после огледало .
Уникални мозъци сме в тоя форум! :Tease: Отдавна не съм се смял така!
Жоро, може и без скоба. Ама онова с гайката е задължително, че те цепи точно в носа.
аз пък имам странен проблем
темпомата работи понякога ??!?!
един път рабори друг път не :roll2:
Провери да не са опънати кабелите между буксата на ръчката на темпомата и буксата идваща от инсталацията При мен имаше такова отказване от време на време Освободих кабелите да не минават през всичките завойчета и да се опъват и моят такъв проблем изчезна
Росен Желев
20-04-2013, 21:54
Моя пък спря вчера нацяло да работи преди включваше на втори трети път къде да търся проблема?
ecotronic
20-04-2013, 22:06
Провери дали работят нормално контактите на педалите (на спирачката и на съединителя) и тези на ръчката на волана.
Росен Желев
21-04-2013, 21:10
Провери дали работят нормално контактите на педалите (на спирачката и на съединителя) и тези на ръчката на волана.
Къде точно се намират?Предпазител има ли?
Росен Желев
22-04-2013, 18:57
Интересна работа оня ден пътувах на дълъг път десет пъти се мъчих да го пусна не работи днес пет пъти го пуснах и си работи та да питам нещо като профилактика може ли да му се прави?
Къде точно се намират?Предпазител има ли?
Машинките се намират в основата на педалите. Дали работят, ще разбереш на диагностика.
Интересна работа оня ден пътувах на дълъг път десет пъти се мъчих да го пусна не работи днес пет пъти го пуснах и си работи та да питам нещо като профилактика може ли да му се прави?
Ако си запалил колата с включен круиз и си държал натиснат някой от педалите на спирачката или съединителя, особено ако си с ЕДЦ 15С5 , круиза няма да се активира докато не се чекне системата отново, съответно при ново палене с изключен круиз или ако е включен, без да си натиснал никой от педалите.
Стана малко като изказване на Цв.Цв., но се надявам да си разбрал :grin:
Росен Желев
22-04-2013, 21:42
Да колега точно това направих палих с включен круиз и натиснат педал на съединителя мотора е същия благодаря много за разяснението.
Linkestis
24-01-2015, 20:47
Еи тъй от нищото,изненадващо и нещо нетипично и никога неслучващо се за марката Алфа,круиза ненадейно спря да работи.
Бушони има ли някъде или да разглобявам ръчката?
ecotronic
24-01-2015, 20:52
На първо време се увери в това, че работят контактите на съединителя и на спирачката и дали има +12V на някой от пиновете на ръчката.
kabamitov
24-01-2015, 20:59
На първо време се увери в това, че работят контактите на съединителя и на спирачката и дали има +12V на някой от пиновете на ръчката.
любо и аз мисля че е от машинката на съединителя много леко я натиска педала като е пуснат и може да не я натиска сега и да отчита че педала е натиснат
Еи тъй от нищото,изненадващо и нещо нетипично и никога неслучващо се за марката Алфа,круиза ненадейно спря да работи.
Бушони има ли някъде или да разглобявам ръчката?
Как да разбираме неработенето? Като го включиш светва ли индикацията?
Linkestis
27-01-2015, 20:54
На контакт прави чек,ламБада светва.Като карам над 80,100,140 не иска въобще да сработи и тогава и лампичката не светва.
Круиза си е заводски слаган.
На контакт прави чек,ламБада светва.Като карам над 80,100,140 не иска въобще да сработи и тогава и лампичката не светва.
Круиза си е заводски слаган.
Постоянно ли го държиш включен. Ако да - изключи го, изгаси колата и запали отново с изключен круиз. После набери исканата скорост, включи го и го сетни с (+)-са. Ако не тръгне, само с диагностика ще му се разбере мъката.
Linkestis
27-01-2015, 21:06
Не не го държа включен.Лампичката светва само при контакт.После не.
Акумулатора е нов,тоест имаше и "рестарт" на тоците :)
Залягах и при педалите ама не виждам нещо което да подсказва за проблем.
Остава диагностиката...
Не не го държа включен.Лампичката светва само при контакт.После не.
Акумулатора е нов,тоест имаше и "рестарт" на тоците :)
Залягах и при педалите ама не виждам нещо което да подсказва за проблем.
Остава диагностиката...
Щом лампичката светва, значи минава чек и веригите са захранени. Визуално при педалите трудно ще откриеш проблем. Може машинката да изглежда добре и пак да прави въртели. Бодвай кабела, няма друг начин. Бе то има, ама си е шашкания при положение, че колата сама може да си каже болката.
Преди време моят правеше проблеми от време на време като нещеше да се включва Оказа се че не съм прекарал правилно кабела с буксата за включване в корите зад волана Като преместя леко волана напред кабела се опъва и явно пиновете от буксата губеха връзка от това опъване и не тръгваше Охлабих кабелите и всичко е ОК При теб щом е заводски круйза не вярвам да имаш такива проблеми но не пречи да видиш при някой от ремонтите да не си променил пътя на кабелите
Linkestis
30-01-2015, 01:06
Хехе тази е другата над нея не съм правил зверства ама съб и неделя я почвам.
Ще разглобя около волана корите да видя.
Bobiuzunov
30-01-2015, 07:49
Мазохист си ти мазохист. :-) :cheers:
Linkestis
30-01-2015, 21:38
На диагностика нищо :(
При тест с еку скан абсолютно всичко което трябва работи по круиза си работи.
Обаче круиз няма.
Обаче...задържат двете задни колела и си мисля да не би по някакъв начин да отчита че е натисната спирачката и да не го активира?
Щото в движение като е пуснат,леко да докоснеш педала и круиза спира.
Bobiuzunov
30-01-2015, 21:42
Ти пък много умни ги изкара наще 166-ци,но знам ли може и това да е проблема.Иначе да като натиснеш леко спирачката и круиза са откача,ама това става посредством стоп машинката.
Linkestis
30-01-2015, 21:45
Хехехе колко да са умни?
Мисълта ми беше като взима инфо за скоростта,да отчита че всъщност спира тоест е натисната спирачката..де да знам :)
Bobiuzunov
30-01-2015, 21:46
Абе знам ли,вече нищо не е в състояние да ме учуди в тия коли.:hehe:
ecotronic
30-01-2015, 21:47
А защо ти задържат задните колела? Ся ако кажеш, че и стоповете ти светят без да си натиснал педала и тя работата с темпомата е ясна :)
Всъщност EDC-то 'знае' ли, че се движиш? Демек гледахте дали има сигнал за скорост?
И още един тъп въпрос - ако караш без светлини, работи ли?
Linkestis
31-01-2015, 14:28
Стоя доста време без да се кара.
:) стоповете не светят без да се натиснат,даже отрязах жилата за всеки случай.
Чакам малко да спрат да падат керемиди и дървета и излизам да разглобявам апаратите.
Дидо,не съм пробвал без светлини.Иначе отчита скорост.
Linkestis
11-02-2015, 19:42
Задните колела са оправени тоест не задържат.Круиза работи без грешка.
Явно като са задържали отчита че всъщност спира...може би :)
Bobiuzunov
11-02-2015, 20:08
Айй стига уа!Това на майтап,хубаво е че си решил проблема,но на мен ми е интересно как колата е разбирала че спира при положение че педала на спирачките не е бил натиснат.
Linkestis
11-02-2015, 20:19
Не мога да ти отговоря..освен да отчита скоростта че намалява и демек все едно спираш...и така да не го пуска.Друго не ми идва на акъла :)
Айй стига уа!Това на майтап,хубаво е че си решил проблема,но на мен ми е интересно как колата е разбирала че спира при положение че педала на спирачките не е бил натиснат.
Не мога да ти отговоря..освен да отчита скоростта че намалява и демек все едно спираш...и така да не го пуска.Друго не ми идва на акъла :)
Другара ABS ви клопа на ЕКУ-то:pfbbt:
Bobo Markov
11-02-2015, 21:12
Не ми работи круиз контрола. При завъртане лоста в положение ON светва лампата на таблото, но системата не сработва и при скорост над 30 км.ч. Дт колега разбрах ,че лампата на таблото не бива да свети непрекъснато ,но при мен си свети докато не изключа от ръчката. Проверявах ключетата на педалите за спирачката и съединителя, те функционират. Някой има ли идея къде може да е проблема.
не съм чел темата изцяло, някой може и да ти е казал вече но проблема ти е в датчика на педала на съединителя - смени го и ще си ок :)
old alfist
12-02-2015, 00:56
Автопилотът познат още като "круиз-контрол" и "темпомат" е за дилетанти, нямащи усещане към движението на автомобила в простанството и взаимодействието с обектите движещи се на пътното платно.
Linkestis
12-02-2015, 04:05
Автопилотът познат още като "круиз-контрол" и "темпомат" е за дилетанти, нямащи усещане към движението на автомобила в простанството и взаимодействието с обектите движещи се на пътното платно.
:tooth::tooth::tooth::tooth:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.