PDA

View Full Version : вентилатор парно



rado1984
29-03-2013, 19:53
Здравейте колеги.Днес возих малкия при личния лекар ...на отиване парното си духаше нормално..в колата топло все едно си африка.После сядам въртя ключа и ни звук ни стон от вентилатора....Някави идеи какво може да се е случило.

Linkestis
29-03-2013, 19:57
Добре де,що за всяко нещо пускате нова тема,като за всеки проблем има поне 5 теми.Без да се сърдиш ама.....

ecotronic
29-03-2013, 20:17
Здравейте колеги.Днес возих малкия при личния лекар ...на отиване парното си духаше нормално..в колата топло все едно си африка.После сядам въртя ключа и ни звук ни стон от вентилатора....Някави идеи какво може да се е случило.

Когато натискаш бутона + - за вентилатора, индикацията реагира ли? Някаква грешка появява ли се на дисплея?

rado1984
29-03-2013, 20:25
на дисплея всичко е ок. няма промяна + - всичко работи ..само липсва звука на вентилатора

ecotronic
29-03-2013, 20:55
на дисплея всичко е ок. няма промяна + - всичко работи ..само липсва звука на вентилатора

Провери в двигателния отсек предпазителя (30 амперов) и релето до него:

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/bfi1364583269w.jpg

Linkestis
29-03-2013, 21:29
иии темата се разви под номер 1234 за вентилатор,парно :)

rado1984
29-03-2013, 21:33
мерси утре ще погледна

---------- Post added at 21:33 ---------- Previous post was at 21:30 ----------

е sory де рових в темите направо писах

lordliness
29-03-2013, 21:57
иии темата се разви под номер 1234 за вентилатор,парно :)

:) може да направим и едно лирично отклонение за климатроника. Моя работи и не мога да разбера защо работи. :)

Iltcho
29-03-2013, 22:30
иии темата се разви под номер 1234 за вентилатор,парно :)

Тоя вентилатор е кат циганин, коза и Форд : Не боледува! Мре от веднъж!

Честити ожулени пръсти! В аванс!

rado1984
30-03-2013, 13:17
проблема е решен.изгорял бушон

popaay
30-03-2013, 16:47
проблема е решен.изгорял бушон

Малкия "дявол":choice:

mian4o
01-04-2013, 20:06
Малкия дявол ама да изгори този предпазител. И аз минах с изгорял предпазител и после си намерих полуизгорял вентилатор. После ожулени пръсти.............


Поздрави.

ecotronic
01-04-2013, 20:20
Малкия дявол ама да изгори този предпазител. И аз минах с изгорял предпазител и после си намерих полуизгорял вентилатор. После ожулени пръсти.............


Поздрави.

+1

30 - амперов предпазител не гори току-така.
Може да предвещава нещо.

Дано да греша.

popaay
01-04-2013, 20:26
На мен не ми е горял предпазителя, но за сметка на това два пъти ми е горял вентилатора, естествено и смяна след това

Megadet
07-09-2013, 09:00
Колеги, не бях карал колата от десетина дена, тази сутрин се качих и реших да пусна парното но вентилатора не тръгва, на дисплея не отчита грешки, усилвам намалям силата но не иска да тръгне. Каква е причината според вас, досега не съм имал никакви проблеми!

Bobiuzunov
07-09-2013, 10:38
Изгоряло е двигателчето на парното 99% има и много малка вероятност да ти е изгорял бушон,но кокто е писано по горе в темата той не гори без причина.
П.С имаш ли странна миризма като на изгорял лак от духалките?Ако е да,честити ожулини пръсти.:whistle:

ecotronic
07-09-2013, 11:00
Пепел ти на устата, Боби! :)

Обикновено, когато моторът "гори" това е съпътсвано с миризми и пушеци.
Надявам се да не работи заради лоша ел. връзка.

Колега, провери на релето и бушона за наличие/отсъствие на напрежение.

Освен предпазителя при релето, провери в таблото под волана предпазители:

F5, F6, F9, F17 и F18

Това са всички предпазители, които имат бизнес с климатика.
Броят се отляво надясно и отгоре надолу.

Обърни особено внимание на F6. Той има пряко отношение към вентилатора.

Bobiuzunov
07-09-2013, 11:59
Дано колегата има късмет и се размине само с лоша връзка,иначе при мен беше точно така пушеци и мирис на изгоряло,но на мен не ми е за първи път и нямаше паника.:naughty:

Megadet
07-09-2013, 12:06
Мерси колеги, на изгоряло не мирише нито пушеци имаше, в понеделник съм свободен и ще проверя всички предпазители, ще пиша какво е станало, дано се размина с ужулването на пръстите. Поздрави.

alfa156jtd
07-09-2013, 12:55
Колега,на самия мотор има 4-ри диода,някой от тях е изгорял,аз имах такъв случай.Успех.

Fr0sT
07-09-2013, 17:24
И аз имах подобна случка в началото на лятото - оказа се нагоряло гнездо на бушона отпред при чистачките.

qpwo
08-09-2013, 21:41
Както писах в друга тема и аз имам приключение с вентилатора.Моят 100 пр. е изгорял, защото трябваше да чакам 5 мин. за да се изнесе пушека от купето ...Другата седмица ще се сменя.

Megadet
09-09-2013, 10:19
Здравейте колеги, оказа се лоша връзка. Като свалих предпазителя отпред при чистачките беше доста окислен, почистих го и вентилатора тръгна! Благодаря за всички мнения!

Bobiuzunov
09-09-2013, 11:51
Браво,радвам се че не се оказах прав и си се разминал само с това.

ecotronic
01-12-2013, 14:52
Колеги, има ли начин някак да се бръкне до турбитана на вентилатора, без много разглобяване, за да се види как се върти роторът?
Вчера ми се стори, че замирисва леко на изгоряло в момент на палене на колата. След това миризмата изчезва и вентилторът си работи.
Мисълта ми е, ако има механичен проблем в лагеруването, поради което роторът да се върти по-трудно, може в момент на първоначелното развъртане, да се натоварва и електрически.

Идеята ми е, ако има такова нещо, да му направя профилактика, преди да е изгорял.

dakata
01-12-2013, 15:52
Колеги, има ли начин някак да се бръкне до турбитана на вентилатора, без много разглобяване, за да се види как се върти роторът?
Вчера ми се стори, че замирисва леко на изгоряло в момент на палене на колата. След това миризмата изчезва и вентилторът си работи.
Мисълта ми е, ако има механичен проблем в лагеруването, поради което роторът да се върти по-трудно, може в момент на първоначелното развъртане, да се натоварва и електрически.

Идеята ми е, ако има такова нещо, да му направя профилактика, преди да е изгорял.

Никакъв шанс колега,трябва да го разглобиш,или през клапата за рециркулация да бръкнеш с нещо,ако успееш някак си,но за това пак ще си обелиш пръстите.

Boby
01-12-2013, 16:08
Като се свали жабката и капак на който е бутона за багажника се вижда клапата за рециркулация. От там не може ли да се бръкне?

ecotronic
01-12-2013, 16:46
Питам се каква е причината затова тези мотори да горят толкова масово. Това, което ми идва на ум:

1 - Механичен проблем в лагеруването на ротора.
2 - Повишено натоварване на мотора заради задръстен филтър.
3 - Лоша изолация на намотките, което води до окъсяването им в даден момент.
4 - Проблеми в електрониката на мотора (студени спойки или изсъхнали кондензатори).

.....

Boby
01-12-2013, 16:54
Некачествени материали по-скоро. На 164-та 25 години се въртя този вентилатор и я продадох с него като един път му смених четките (бяха медни). Там нямаше бутон OFF на климатроника и се въртеше постоянно.

ecotronic
01-12-2013, 16:58
Некачествени материали по-скоро. На 164-та 25 години се въртя този вентилатор и я продадох с него като един път му смених четките (бяха медни). Там нямаше бутон OFF на климатроника и се въртеше постоянно.

Като знам, при колко 166-ци е изгорял, съм придобил навика, когато управлението автоматично го развърти на максимални обороти, да го намалявам ръчно и така в редки случаи го оставям да работи на повече от полвин скала.

Bobiuzunov
01-12-2013, 17:03
И аз съм склонен да мисля в насока за некачествени материали,задръстен филтър надали защото на моите коли се сменяват редовно и пак горят.

Boby
01-12-2013, 22:52
Няма голяма полза от това да му намалиш оборотите. Работи на високи обороти за кратко време, а и не мисля, че самите обороти са му фатални.
А моторите Бош ли са или Марели и имат ли четки?

qpwo
02-12-2013, 09:56
Колеги, по -рано бях писал, че ми изгоря вентилаторчето, та преди 1-2 седмици го сменях. Мисля беше марели.. В една тема се спореше за колко време се сменял вентилатора. Значи смяната на моя беше за по-малко от час.Верно ,,онова,,винтче което е зад кутията на вентилатора и гледа надолу не го сложихме повече, но не е болка ... Фреона не го източвахме , а с опъване на тръбите , псувни и всевъзможни врътки на кутията излезе вентилатора. С на капа и тезис са еднакви.

ecotronic
02-12-2013, 10:48
Няма голяма полза от това да му намалиш оборотите. Работи на високи обороти за кратко време, а и не мисля, че самите обороти са му фатални.
А моторите Бош ли са или Марели и имат ли четки?

Не знам каква марка са, но нямат четки.

Nikolai123456
04-12-2013, 11:40
Здравейте колеги имам малък проблем с климатроника, вчера както работеше и изведнъж спря. Като го включа и има едно чукане само, нямаше пушек и миризми на изгоряло. Проверих и бушоните и са здрави. Климатроника ми работи но не ми включва перката. ПОМОГНЕТЕ МИ ! Благодаря Ви предварително ! :)

ecotronic
04-12-2013, 12:16
30 амперовия предпазител и релето за вентилатора, които са в двигателния отсек провери ли? Релето цъка ли, когато трябва да се включи вентилатора?

Nikolai123456
04-12-2013, 12:46
Да цъка нещо но немога да кажа какво е и нещо ми препуква от аербега... Къде се намира този 30 амперов предпазител и релето за вентилатора и как мога да разбера от какво не ми работи климатроника ?

ecotronic
04-12-2013, 12:58
В основата на предното стъкло между чистачките има един пластмасов капак. Развий винтчетата и го свали. Под него има няколко релета и предпазители.

http://snimki.be//store/1/971386154556.jpg

Предпазителят за вентилатора е B65 (30 амперов)
Релето за вентилатора е J35.

Виж дали предпазителят е здрав, дали релето цъка и дали не са окислени контактите му.

Nikolai123456
04-12-2013, 13:01
А как да разбера кое не работи ? :D

ecotronic
04-12-2013, 13:05
На първо време кажи дали предпазителят е здрав и дали релето се включва, когато пуснеш климатроника.

PS:

Релето трябва да се включи и без да е включен климатроника. Достатъчно е колата да е на контакт или да работи двигателят.

iveli
11-12-2013, 20:09
Колеги и при мен днес се появи пушек при стартиране на парното Вече не работи вентилатора По изчетеното предполагам ще дера пръсти откъм жабката без да точа фреон Да попитам какво трябва да сменя = електромотора или целият вентилатор Или ако някой е правил опити да пренавива да сподели

ecotronic
11-12-2013, 20:21
Моторът е безчетков, което означава че има вграден електронен генератор. Би било цяло чудо ако този генератор не дефектира при горенето на намотките. А и не е ясно коя е първопричината. Може първо електрониката да е дефектирала и заради това намотките.
Накратко - по-добре търси здрав мотор втора употреба, защото това ще ти излезе по-евтино отколкото да възстановиш стария.

mitkomeg
11-12-2013, 21:45
Моя вчера пак спря да върти със съответната грешка на дисплея...днес пак тръгна и на следващото палене пак я нямаше ... утре ще гледам пак, че почва да ме нерви нещо.

lordliness
11-12-2013, 22:53
Моя вчера пак спря да върти със съответната грешка на дисплея...днес пак тръгна и на следващото палене пак я нямаше ... утре ще гледам пак, че почва да ме нерви нещо.
Пробвал ли си като спре да го увеличиш ръчно от копчето.

mitkomeg
12-12-2013, 07:35
Да да индикациите на дисплея си работят. Там си отчита нивото, сменя се без ядове но не върти.

lordliness
12-12-2013, 08:21
Да да индикациите на дисплея си работят. Там си отчита нивото, сменя се без ядове но не върти.

При мен след грешка и след натискане на ОК, вентилатора спира или работи минимално и след като го увелича от копчето заработва нормално.
При грешка минава на някакъв авариен режим

mitkomeg
12-12-2013, 08:28
При мен не е така.Никак не върти докато си реши той.Не знам слаба връзка ли има някъде ... окислена ли не знам.Днеска съм замислил да си пускам кабели за усилвател до багажника и ако успея да си го навържа и ще видя и тоя вентилатор пак. Мисля да понапръскам с контактен спрей малко гнезда пък да видим :(

lordliness
12-12-2013, 08:35
При мен не е така.Никак не върти докато си реши той.Не знам слаба връзка ли има някъде ... окислена ли не знам.Днеска съм замислил да си пускам кабели за усилвател до багажника и ако успея да си го навържа и ще видя и тоя вентилатор пак. Мисля да понапръскам с контактен спрей малко гнезда пък да видим :(
Аз винаги почвам от лесните варианти- букси, бушони и т.н. и обикновено там е проблема. Буксата на вентилатора е достъпна.

mitkomeg
12-12-2013, 08:39
Къде е тя, че предния път като си е*ах ангелите си играх с една с 5 кабелчета ако не се бъркам отпред пред предното стъкло зад бушоните и релетата...едвам я извадих и после с 300 зора я включих. Имаше някаква щипка по която си оставих кожата на пръстите.

lordliness
12-12-2013, 09:15
Вече не помня, не е ли на самия вентилатор.

popaay
12-12-2013, 12:30
Вече не помня, не е ли на самия вентилатор.
Там е да! Развиват се рапидките на пластмасата под чистачките, и като се повдигне самата пластмаса се вижда буксата.
До колегата "mitkomeg", при мен вентилатора(климатроника) не работеше над 25 градуса(за лятото говоря). Оказа се вентилатор подавал грешна информация към управлението и модула

Marin74
26-12-2013, 11:19
колеги като свалите пластмасата за филтъра на купето там има още 1 пластмасова капачка под нея има бушони има и 4 релета еднакви първото реле от към волана ,е за вентилатора аз го смених и веце нямам проблем успех

mitkomeg
27-12-2013, 20:48
А при теб какъв е бил точно проблема, че тука гледам няколко ефекта прочетох? Някой има ли представа при какви условия излиза въпросната грешка на дисплея която ни праща в сервиз? Моя ту тръгва ту не ... тия дни работи но до кога не е ясно :( Вадих бушони букси релета и ги пръсках с контактен спрей въпреки, че си изглеждаха чисти и не окислени. Какъв е варианта и самия модул да прави мизерии - този под ицс-а ?!?

ecotronic
27-12-2013, 20:57
Когато изключиш управлението на климатика, трябва вентилаторът да развърти на максимални обороти. Така можеш да се ориентираш, къде е проблема.

mitkomeg
27-12-2013, 20:59
Това е добра насока и е добре да се знае.Това не го бях прочел по назад май по темите или съм пропуснал.

ecotronic
27-12-2013, 21:24
Това е добра насока и е добре да се знае.Това не го бях прочел по назад май по темите или съм пропуснал.

Това е така, защото блокът за управление на оборотите на мотора, който е вграден в самия мотор, получава задание от модула на климатика, което се изразява в изходно съпротивление с някаква стойност. При 0 ома моторът трябва да спре а при някакво високо - да върти на максимални обороти. Поради това откачането на тази верига се възприема от мотора като задание за максимални обороти.

Marin74
07-01-2014, 16:54
при мен ту тръгваше вентилатора ту не, с една дума когато иска,оказа се че е от релето.

mitkomeg
04-02-2014, 20:02
Така ... още нещо интересно което забелязах последните два пъти като не ми тръгна вентилатора. След като се покаже грешката - гася и паля пак и тръгва веднага вентилатора. Не знам какво точно се случва но забелязвам, че така тръгва при мен...дали е случайност само времето ще покаже :prescription: хахаха

Borislav123
30-10-2014, 08:21
колеги каде е този вентилатор трябва ли да ми свалят таблото или се сменя от двигателния отсек

lordliness
30-10-2014, 08:23
Вентилатора е под кората, където са чистачките, вдясно

Borislav123
30-10-2014, 08:40
това е добре като цяло но вече ми писна мога ли зимата да имам само парно без климатроника защото едната трабичка на компресора ми е скъсана и се чудя тряба ли да оправя и него или не са свързани нещата изписва ми обичаиното съобщение air conditioner is fealty please contact workshop още от преди един добър майстор да скъса трабичката на компресора

ecotronic
30-10-2014, 10:26
Парното би трябвало да си работи и без газ в охладителната система.
Едно е сигурно - това, че като откачиш управлението трябва вентилаторът да развърти, дори и да си демонтирал компресора.
Търси причината за да не развърта. Първо провери релето и предпазителя, съгласно схемата по-напред в тази тема.

Telerig
07-11-2014, 23:55
Искам да Ви изкажа благодарността си колеги, и най-вече на колегата ecotronic, защото при мен също спря да върти вентилатора на климатика и отидох в сервиз, в който ми казаха без да проверят никакви бушони, че 100% ми е изгорял мотора на вентилатора. Искаха ми 300 лв само за труд, тъй като за да се стигне до мотора, трябвало да се свали цялото табло. След като прочетох внимателно темата и проверих всички бушони посочени от колегите - оказа се абсолютно същия 30 амперов бушон при чистачките. Няма как да се сбърка защото е един единствен (зелен). Беше стопен и след подмяната му климатика тръгна! Тъй като явно това е масово явление, и тук са дискутирани причините за горене на въпросния бушон, аз предполагам, че основния проблем е задръстването на филтъра на купето, който в моя случай не беше подменян поне 4-5 години и беше задръстен. Не е от немарливост, просто бях забравил за този филтър и съм сигурен, че повечето колеги също не го сменят редовно, но това води до претоварване на мотора на вентилатора най-вероятно. Ще следя в следващите дни как се държи климатика и дали няма пак да изгори бушона след като съм сменил и филтъра вече. Между другото въздушната струя се увеличи доста след подмяната на филтъра...благодарности на форума! Бог да ви пази от такива сервизи - обирджии, добре, че сме заедно да си помагаме колеги!

kabamitov
08-11-2014, 02:38
Искам да Ви изкажа благодарността си колеги, и най-вече на колегата ecotronic, защото при мен също спря да върти вентилатора на климатика и отидох в сервиз, в който ми казаха без да проверят никакви бушони, че 100% ми е изгорял мотора на вентилатора. Искаха ми 300 лв само за труд, тъй като за да се стигне до мотора, трябвало да се свали цялото табло. След като прочетох внимателно темата и проверих всички бушони посочени от колегите - оказа се абсолютно същия 30 амперов бушон при чистачките. Няма как да се сбърка защото е един единствен (зелен). Беше стопен и след подмяната му климатика тръгна! Тъй като явно това е масово явление, и тук са дискутирани причините за горене на въпросния бушон, аз предполагам, че основния проблем е задръстването на филтъра на купето, който в моя случай не беше подменян поне 4-5 години и беше задръстен. Не е от немарливост, просто бях забравил за този филтър и съм сигурен, че повечето колеги също не го сменят редовно, но това води до претоварване на мотора на вентилатора най-вероятно. Ще следя в следващите дни как се държи климатика и дали няма пак да изгори бушона след като съм сменил и филтъра вече. Между другото въздушната струя се увеличи доста след подмяната на филтъра...благодарности на форума! Бог да ви пази от такива сервизи - обирджии, добре, че сме заедно да си помагаме колеги!

много хубави думи колега евала за което :) с каквото и както можем си помагаме до сервиз в краен случай затова сме тук :) евала и на любо много ми е помагал човека благодаря от сърце за което

Telerig
11-11-2014, 19:17
Сервиза за автоклиматици в който ми искаха 300 лв за труд без да проверят нито един бушон, реле или букса се намира на улица Индустриална 3, близо до входа на гробищата в Орландовци. Категорично заявиха, че мотора е изгорял след като извадиха филтъра на купето - оглеждаха сектора на бушоните там, но не стана ясно видяли ли са или не, че има изгорял бушон - просто видяха филтъра и затвориха капака. И край - " мотора ти е изгорял ми каза 100%. Като го извадим ще видим дали се може да отремонтира или трябва да се взима друг. Това ти е до тук 300 лв труд оттам като се види какво е положението ще се види колко ще порастне цената." Който иска да ходи там.

ecotronic
11-11-2014, 20:11
Колега Telerig, радвам се, че благодарение на форума и най-вече на правилната си преценка си си решил проблема.
И все пак, ако някога (не дай си Боже) ти се наложи да сменяш този вентилатор, имай впредвид, че 300 лв само за труд са доста пари. Вярно, че е врътня, но мисля, че трудът не би трябвало да струва повече от 100 лв.
Освен това вентилаторът при 166 се сменя откъм двигателния отсек и вътре по таблото нищо не се пипа.

Telerig
11-11-2014, 22:23
Единственият коментар след този пост на колегата ecotronic, който ми идва е - като знам какви са ни сервизите, ме е страх да отида на лекар...
Лично аз на всеки ще помогна с каквото мога, но с оглед на проблемите които съм имал с колата и отношението на сервизите (включително и с някои оторизирани към клуба) - просто форума е спасението. Винаги проверявайте темите за съответен проблем. Повечето за съжаление са абсолютни обирджии - казвам го от опит.

iveli
12-11-2014, 22:08
Смея да твърдя че карам долу горе поддържан автомобил благодарение на форума Без него или сбогом на 166 или карам докато падне Надали ще ми стигнат средствата да поддържам такъв автомобил в сервиз

mitkomeg
30-11-2014, 11:43
Да не пускам нова тема ще ползвам тази пък дано никой не се сърди.
При мен като застудее малко(под 0 градуса или около 0 и надолу) вентилатора тръгва когато си поиска.Повечето пъти не тръгва и след малко избива грешката на ицс-а. Забелязах обаче, че ако изгася и запаля колата повечето пъти тръгва без проблем.Ако не след първото гасене и палене то след второто се развърта. Лятото нямам проблеми с вентилатора вече втора година но вече втора зима имам проблема с този вентилатор. Защо само на студено не работи?!?

kabamitov
30-11-2014, 16:51
Да не пускам нова тема ще ползвам тази пък дано никой не се сърди.
При мен като застудее малко(под 0 градуса или около 0 и надолу) вентилатора тръгва когато си поиска.Повечето пъти не тръгва и след малко избива грешката на ицс-а. Забелязах обаче, че ако изгася и запаля колата повечето пъти тръгва без проблем.Ако не след първото гасене и палене то след второто се развърта. Лятото нямам проблеми с вентилатора вече втора година но вече втора зима имам проблема с този вентилатор. Защо само на студено не работи?!?

и аз имах такъв проблем но го реших много лесно :) свалих капака над филтъра после другия на бушоните имах един бушон 30А който се беше стопил заедно с кабелчетата смених бушона фасунга за бушона и кабелите и до ден днешен нямам проблем провери при теб как са нещата

mitkomeg
30-11-2014, 21:11
То добре ама аз го сменях тоя бушон който и при мен беше позатопен но сега не е.За кабелите под куплунга на бушона виж не съм гледал.

ecotronic
01-12-2014, 11:04
Проблемът трябва да се изследва за да се разбере, каква е причината за да не развърта вентилаторът. А именно - да се установи, кое от следните 2 неща е налично:

1 - Моторът няма управляващо напрежение (V упр. между пинове "C" и "A")

2 - Моторът има управляващо напрежение, но няма захранващо напрежение, когато колата е на контакт (12V между пинове "E" и "G".

http://snimki.be/store/1/631417424204.jpg

Първо премери дали има захранване между пинове "E" и "G" и после премери дали има постоянно напрежение, чиято стойност се променя в зависимост от зададената скорост - между пинове "C" и "A".

Ако се окаже, че и двете са налични, но моторът не развърта при ниски зададени скорости, проблемът може да е чисто механичен в лошото лагеруване между ротора и статора.

iveli
29-01-2015, 14:56
Оня ден се качвам в колата паля пускам парно и хоп няма вентилатор Гася паля пускам и тръгна Но днес гася не гася няма Значи при пускане на парното клапата за рециркулация изщраква но вентилатора не тръгва На дисплея не изписва никаква грешка Проверих бушона и релето Релето беше поокислено Зачистих го но пак няма ефект Премерих буксата по начина от горният пост Първото напрежение го имам но ми се губи второто За второто незнам дали успявам да премеря защото меря на включена букса и мушкам карфици Предполагам че достигат до метална площ но не съм сигурен Та управлението ли е проблем и има ли лек Вентилатора го сменявах миналата зима и преди да го монтирам го обдухах добре Видях как изгаря веднъж така че това почти отпада Нямах пушеци и миризми Забравих да премеря бушоните под волана но сега ще видя кои са и слизам да ги погледна

ecotronic
29-01-2015, 15:13
Ако моторът е здрав, би трябвало, като изключиш управлението на климатика (под ICS-а), да развърти на max.

iveli
29-01-2015, 16:52
И бушоните под волана са здрави Ще тествам и изключване на управлението и ако завърти както предполагам че ще стане търся управление или има вариант за някакви манипулации върху моето управление

ecotronic
29-01-2015, 16:59
И бушоните под волана са здрави Ще тествам и изключване на управлението и ако завърти както предполагам че ще стане търся управление или има вариант за някакви манипулации върху моето управление

Направи пробата с откачането на управлението и ако моторът развърти, мери захранващите напрежения направо на управлението на климатика.

iveli
29-01-2015, 21:01
Откачих всичките (трите) букси от управлението на климатроника при угасена кола Запалих колата и в квадратчето на климатроника изписа оня надпис за грешка в климата а след това всичко изчезна и квадратчето остана празно Нищо не действа от бутоните Няма как да активирам клима Ако съм направил всичко правилно мотора на вентилатора сам ли трябва да почне да се върти С откачен по този начин блок за управление нищо не мога да командвам и нищо не помръдва

ecotronic
29-01-2015, 21:28
Аз знам, че моторът трябва да развърти при откачено управление, когато колата е на контакт. Пробвал съм го и при мен и това е така. Наскоро обаче колега беше споделил, че при него моторът не развърта при тази ситуация, иначе е здрав.
Това ме навежда на мисълта, че моторът го има в различни изпълнения.
На дебелите кабели на буксата на мотора, когато колата е на контакт има ли напрежение 12V. между пинове "E" и "G" от скицата:

http://snimki.be/store/1/631417424204.jpg

iveli
29-01-2015, 21:36
Да 11,8 Това разкачане на управлението за трите букси ли важи Да не би да остава някоя от буксите включена

ecotronic
29-01-2015, 21:40
Да 11,8 Това разкачане на управлението за трите букси ли важи Да не би да остава някоя от буксите включена

Не. всичко трябва да се откачи за да е сигурно, че моторът има само захранване, но не и управление.

За мен над 90% е сигурно това, че моторът е дефектирал, но впредвид това, което наскоро беше споделил въпросният колега не мога да го твърдя на 100%.

iveli
29-01-2015, 22:09
Понеже съм слаб в токовете ако задам тъп въпрос не се сърди Но мерейки буксата се оказва че вентилатора има захранване а няма управление Няма никакъв ток на управлението Това не е ли все едно Не би ли трябвало при загуба на управление да се развърти на мах обороти

---------- Post added at 22:09 ---------- Previous post was at 22:02 ----------

Сега ми излезе и друго на ум Беше писал за модула самоделка за стъклата че има вариант да има проблем климата или вентилатора забравих Да не би да има връзка

ecotronic
30-01-2015, 10:32
Понеже съм слаб в токовете ако задам тъп въпрос не се сърди Но мерейки буксата се оказва че вентилатора има захранване а няма управление Няма никакъв ток на управлението Това не е ли все едно Не би ли трябвало при загуба на управление да се развърти на мах обороти

---------- Post added at 22:09 ---------- Previous post was at 22:02 ----------

Сега ми излезе и друго на ум Беше писал за модула самоделка за стъклата че има вариант да има проблем климата или вентилатора забравих Да не би да има връзка

Вентилаторът се управлява чрез промяна на входното му съпротивление. Това става, като управлението променя своето изходно съпротивление. Когато то е 0 вентилаторът трябва да е спрял. Когато то се увеличава, вентилаторът увеличава оборотите си. Когато се откачи управлението, входното съпротивление на вентилатора става много голямо (на теория безкрайно голямо) и той възприема това, като задание за максимални обороти.


По въпросът със самоделката - ако не си направил последната промяна в захранването на управлението на климатика, то проблем може да възникне само ако след изключване от контакт докато върви онова време на задръжка подадеш отново контакт. Тогава вентилаторът няма да работи.

Както казах по-рано - най добре е да премериш захранващите напрежения на управлението на климатика. Това, че бушоните са здрави все още не означава, че то има нормално захранване.

iveli
30-01-2015, 18:21
Тези напрежения за буксата на вентилатора ли говорим или други Ако са други къде трябва да меря Аз утре пак ще премеря с карфици и мултицет буксата на вентилатора

ecotronic
30-01-2015, 20:07
Тези напрежения за буксата на вентилатора ли говорим или други Ако са други къде трябва да меря Аз утре пак ще премеря с карфици и мултицет буксата на вентилатора

Говоря за захранването на модула за управление на климатика (под ICS - а).
Премери напреженията на буксите му:

http://snimki.be/store/1/361422640975.jpg

На буксата до вентилатора (без да я изключваш) премери какво напрежение спрямо шаси има на пин "А" при зададена минимална скорост на вентилатора и какво при зададена максимална.

http://snimki.be/store/1/631417424204.jpg

iveli
30-01-2015, 20:53
Утре ще направя замерванията Но виждам че съгласно последният ти пост трябва да премеря напрежението между пинове А и G Съгласно предните постове това не съм го мерил Мерих между Е и G и между А и С (проблемното) Надявам се че това ново замерване не е нещо грешка т.ест ще имаме нова информация

ecotronic
30-01-2015, 21:02
Изводът "C" служи за референтна земя - което е почти същото, като "G" (шаси). Важното е да се установи, дали при различни зададени скорости на извод "A" има управляващо постоянно напрежение.

iveli
31-01-2015, 16:05
Така Мерих отново буксата на вентилатора като забождах карфиците в кабелите и се оказа че там всичко е наред 8,2волта даде между другото при мах усилен вентилатор между пинове А и С и между А и G и около 1,6волта на едно деление С10 С8 също пуснаха 12волта Но на В11 едвам мърдаха около 0,2волта Къде ще да е проблема

ecotronic
31-01-2015, 18:10
Липсват +12V на B/11 на модула за управление.
Те трябва да дойдат от таблото с предпазителите букса F пин 2:

http://snimki.be/store/1/591422720233.jpg

Премери там дали ги има и ако да, то пусни една дублираща връзка. Това е онази връзка, която трябваше да се преправи при монтажа на самоделката за да се избегне онзи недостатък с пускането на климатика, ако не е изтекло времето на задръжка. Така и не разбрах, дали си я направил.

http://snimki.be//store/1/241383912052.jpg

iveli
31-01-2015, 19:24
Не съм я направил тази връзка откъм самоделката защото независимо как паля и гася колата никога не се е случвало да има някакви проблеми с климата Утре ще я преправя Надявам се да реша проблема

---------- Post added at 19:24 ---------- Previous post was at 19:12 ----------

Нужно ли е да меря таблото с предпазителите или само да си направя връзката нужна откъм самоделка

ecotronic
02-02-2015, 09:54
Не съм я направил тази връзка откъм самоделката защото независимо как паля и гася колата никога не се е случвало да има някакви проблеми с климата Утре ще я преправя Надявам се да реша проблема

---------- Post added at 19:24 ---------- Previous post was at 19:12 ----------

Нужно ли е да меря таблото с предпазителите или само да си направя връзката нужна откъм самоделка

Предполагам, че захранването на модула за управление на климатика си го мерил, когато колата е на контакт. Ако е така, то липсата на +12V на B/11 се дължи на прекъсване по веригата между изхода на комфорт модула и B/11. С оглед на това, че това захранване не трябва да минава през комфорт модула, го преправи така, както е описано - да идва директно от таблото с предпазителите - F/2. Ако и това не помогне, всичко сочи към това, че моторът на вентилатора се е предал.

iveli
03-02-2015, 14:15
Този път прегледах всичко обстойно Дори свалях самоделката Лесно беше защото съм я направил на букса Дори имам бутон който като сваля самоделката и го превключа ми работят стъклата Помня че без него ако я откача не тръгваха вентилатора и не работеха стъклата Та на въпроса имам прекаран и въпросният дублиращ кабел от таблото с предпазители Ф2 до В11 Това явно съм забравил кога съм го правил Другото което открих е че не съм имал ток на В11 защото съм мерил друг кабел Скицата която си дал за букса С съвпаднаха мерените пинове но за букса В има нещо огледално в скицата Говоря за пост 84 Ако сравниш снимките на пост 84 и пост 88 ще забележиш че в пост 88 буксата е обърната Всъщност трябва да меря В8 Аз първоначално мерих жълтият кабел но било грешка После видях пина който трябва да меря Познах го и по дублиращият кабел който добре съм прикрил И така ТОК навсякъде където е нужно има Вентилатора не развърта при изключено управление Да предполагам ли странно дефектиране на вентилатора и белене на пръсти

ecotronic
03-02-2015, 14:36
За да завърти мотора са нужни 2 неща:

1 - Захранващо напрежение 12V. между пинове G и E на буксата му.
2 - Управление откъм модула за управление на климатика - постоянно напрежение между пинове A и C.

Щом си установил, че и двете неща са налични, пък моторът не върти, всичко сочи към това, че моторът и по-конкретно електрониката в него е дефектирала.

Не е непременно дефектирането да е съпроводено с пушеци и миризми. В този случай твърде вероятно проблемът в електрониката да е отстраним и моторът да се възстанови, защото вероятно намотките са му здрави.

Моят съвет е да си търсиш читав мотор втора употреба а този да опитаме да го отремонтираме. Не знам доколко полежи на ремонт но би могло да се опита, щом са здрави намотките му.

iveli
15-02-2015, 08:32
В петък сутринта паля и парното с вентилатора тръгнаха без да ги пускам Все едно съм свалял акумулатора Работиха до следобяд и при поредното палене надвечер вентилатора пак спря и изписа грешката на монитора Сега си мисля за някакъв софтуерен проблем На диагностика обаче май труно виждаха климатика

iveli
23-02-2015, 11:18
За десетина дена имам два в които вентилатора тръгваше Сега пак не работи Пръснах му буксата с ВД но няма промяна Може ли проблема да е управление АЦС или май ще свалям По токовете всичко е наред

ecotronic
23-02-2015, 12:39
Подозирам, че проблемът е в студена спойка или нещо подобно в платката в самия мотор. Когато не ще да развърти, опитай да го почукнеш с нещо.

iveli
25-02-2015, 19:04
Мотора е в ръцете ми но не виждам нищо нередно на пръв поглед Съмнява ме че интеграла ще е проблемен но ще трябва да го попремерим с някой токаджия Прави ми впечатление че въртящата се част няма голяма инерция при завъртане но не мисля това да е проблема

ecotronic
25-02-2015, 20:17
Мотора е в ръцете ми но не виждам нищо нередно на пръв поглед Съмнява ме че интеграла ще е проблемен но ще трябва да го попремерим с някой токаджия Прави ми впечатление че въртящата се част няма голяма инерция при завъртане но не мисля това да е проблема

Може ли да цъкнеш някоя и друга снимка на електрониката му?

iveli
25-02-2015, 20:27
По късно или утре ще пробвам Но предният път като изгоря от любопитство го разглобих Зад мотора има платка която хем е занитена на четири места за мотора хем е запоена на 7 8 места На тази платка е запоен интеграл който е залят със смола или гума нещо от сорта Трудни са манипулациите Ще се пробвам със снимки

iveli
25-02-2015, 21:00
Малко тъпо но незнам как да сложа снимките На декстопа са и не става

ecotronic
25-02-2015, 21:05
Качи ги една по една тук:

http://snimki.be/

после копирай адресите им (URL - тата) и ги пейстни тук.

iveli
25-02-2015, 21:44
Компа ли е слаб незнам нета ли но отворя ли този саит снимки и започва едно стържене и всичко спира Чак рестартирах Ако няма друг вариант ще пробвам пак но май ще е голямо чакане

ecotronic
25-02-2015, 22:04
Пробвай да ги качиш по същия начин някъде другаде, примерно тук:

http://kachi-snimka.info/

iveli
26-02-2015, 09:06
http://snimki.be/view.php?id=88319
http://snimki.be/view.php?id=88320
Има и още но много бавно става

ecotronic
26-02-2015, 10:40
Много са големи. Затова се качват бавно. Намали им размера примерно на 1024 Х 768.

iveli
26-02-2015, 18:16
Cпоред теб мога ли да меря нещо по тази платка Аз така или иначе ще търся съдействие от токаджия Днес го закачих така изваден и го почукнах но не тръгна Трябва ли да качвам още снимки

ecotronic
26-02-2015, 18:29
Cпоред теб мога ли да меря нещо по тази платка Аз така или иначе ще търся съдействие от токаджия Днес го закачих така изваден и го почукнах но не тръгна Трябва ли да качвам още снимки

Стига да са здрави намотките, има голяма вероятност повредата да е отстранима.

iveli
26-02-2015, 19:20
То по принцип всичко се ремонтира но дали е целесъобразно Ако се окаже интеграл направо друг мотор Същият е запоен на около петдесет крачета и залят с гума тая червената Другите чаркалаци са малко но като го попремерим ще мисля

iveli
02-03-2015, 09:37
Звъннах по телефона на приятел с когото разпиляхме предният вентилатор да премерим и този Той ми припомни че под платката има едни големи транзистори които горели по необясними причини Та утре ще се видим на кафе и ще го огледаме Притеснява ме тази платка че хем занитена хем запоена

ecotronic
02-03-2015, 21:39
Всеки транзистор най-често дефектира основно по 2 начина.

1 - Прекъсва.
2 - Пробива.

В първия случай товарът който захранва транзисторът (в конкретния случай - статорна намотка) просто остава без захранване и с това историята приключва.

По-неприятен е вторият вариант, защото при него цялото захранващо напрежение пада върху намотката и тя се изпича.

В първия случай ремонтът се състои в смяната на транзистор(и).

Във втория случай обикновено ремонтът на мотора не си струва.

Затова и по-напред казах, че ако не е имало миризми и пушеци, има и вероятност моторът да се възстанови.

iveli
04-03-2015, 08:02
Колата е сглобена и всичко работи Пълна изгъзица Вентилатора е здрав Направих суха тренировка с ваденето му Почистил съм грешно реле при ревизията Първото от дясна страна по посока на движението а по било първото от другата страна Когато мерихме вентилатора разглобен се оказа че при изключена букса на захранващите кабели има 12в но като включим буксата на вентилатора те падат на 4 5в Това ме е заблудило защото аз мерих при изключена букса Извадих всички релета почистих ги и сега всичко си е както трябва Сърдечни благодарности ЕКО и се извинявам че разбутах толкова темата заради една елементарна моя грешка

ecotronic
04-03-2015, 10:51
Важното е, че си стигнал до истината:)

Поуката е че при съмнения за лоши ел. връзки напреженията трябва винаги да се мерят под товар (при реални условия - с включен консуматор). В противен случай може да се получи, това за което говориш - без товар напрежение има, с товар - няма никой или напрежението кляка значително.

iveli
09-03-2015, 17:01
Пак проблем От два дни поредица от работещ и неработещ вентилатор Вадих релета бушони местих им местата когато не върти но няма промяна Гнездата видимо са добре Обръщах гледах пръсках с ВД но без резултат Акумулатора ми е стар но досега цяла зима паля от собствен ток Чудя се къде умаля този ток Не съм мерил напрежението на вентилатора но предполагам че случаят е като предният

ecotronic
09-03-2015, 17:44
Пак проблем От два дни поредица от работещ и неработещ вентилатор Вадих релета бушони местих им местата когато не върти но няма промяна Гнездата видимо са добре Обръщах гледах пръсках с ВД но без резултат Акумулатора ми е стар но досега цяла зима паля от собствен ток Чудя се къде умаля този ток Не съм мерил напрежението на вентилатора но предполагам че случаят е като предният

Премери пак напреженията на буксата на мотора, когато трябва да върти пък не върти (без да откачаш буксата). Ако пак измериш значително по-ниско от 12V там, ще търсим причината, която все някъде я има. Ако обаче там напреженията са ОК, се връщаме на варианта с проблем в самия мотор. Я студена спойка, я калпав електролитен кондензатор, или нещо друго.

Със сигурност проблемът ти не е в калпав акумулатор.

nicola 59
10-03-2015, 11:57
Аз и друг път съм писал,и понеже е по темата,може да няма общо с проблема на колегата,но е добре да се знае.От личен опит до сега на няколко 166 ци ми се е случвало да се оплакват клиенти от този проблем с перката,и на всички е било едно и също,а именно стопява се буксата ,която се намира на края на кабела,които излиза от перката,аз съм го рязал и слагал устърклеми ма може да се намери и по културно решение.Та моя съвет е при подобен проблем,да се започне търсенето от тази букса.

iveli
10-03-2015, 16:01
Буксата изглежда добре сега ще кача снимки да покажа какво установих днес

iveli
10-03-2015, 16:28
http://snimki.be/store/1/601425997084.jpg

http://snimki.be/store/1/thumb_991425997177.jpg

Това зеленото гнездо имаше бушон който незнам колко амперов е защото беше с прегоряла пластмаса иначе беше здрав Буксата му е доста зле и се насочвам към вероятен проблем А иначе преди ревизирах големите бушони отстрани които са 30амперови А и премерих напрежението на вентилатора Няма никой и при включена и при изключена букса Управлението не го мерих Засега се насочвам към подмяна на тази обувка за бушона но ще трябва да поразхвърля малко за да поизлязат кабели

---------- Post added at 16:28 ---------- Previous post was at 16:25 ----------

Направи някакъв малък ужас с тези снимки Този 10а бушон го сложих за пробата Там незнам какъв е

Fr0sT
10-03-2015, 16:30
30А е бушона колега, и при мен беше преди подобно положението само че ми стопяваше бушона и спираше да работи.

old alfist
10-03-2015, 16:39
При мен също имаше такъв проблем и се оказа нагорели пластини на гнездото на бушона. Майстора ми каза следващия път когато се поява при него с този проблем, да си нося ново гнездо.

ecotronic
10-03-2015, 17:26
Там, където си снимал, проследи целево веригата по която моторът на вентилатора се захранва с +12V. А тя е:

+12V >> бушон (30 амперов) >> извод 87 на релето >> извод 30 на релето >> буксата на мотора - пин "E".

Релето трябва да е включено, когато колата е на контакт.

iveli
10-03-2015, 19:24
Ще сменя гнездото защото е нагоряло Значи това е 30а бушон Аз преглеждах тези отстрани големите Кабелите под гнездото също са спечени в края си Ще бръкна по надълбоко да оправя работата както трябва Да се надявам че ще дойде краят на личната сага вентилатор Благодаря за съдействието и най много на колегата ЕКО Надявам се във времето в тази тема да се намесвам само за съдействие

ecotronic
10-03-2015, 20:01
Ще сменя гнездото защото е нагоряло Значи това е 30а бушон Аз преглеждах тези отстрани големите Кабелите под гнездото също са спечени в края си Ще бръкна по надълбоко да оправя работата както трябва Да се надявам че ще дойде краят на личната сага вентилатор Благодаря за съдействието и най много на колегата ЕКО Надявам се във времето в тази тема да се намесвам само за съдействие

Като си оправиш вентилатора, следващата ти задача е да се научиш да си оразмеряваш снимките :)

Ако е необходимо, ще ударим едно рамо.:)

nicola 59
10-03-2015, 21:22
Колегата ЕКО е един от малкото в този форум,които помага точно ,ясно,и целенасочено,та ако ще караш кораба ,и за в бъдеще тои е твоя човек,за консултации.

ecotronic
10-03-2015, 21:33
Колегата ЕКО е един от малкото в този форум,които помага точно ,ясно,и целенасочено,та ако ще караш кораба ,и за в бъдеще тои е твоя човек,за консултации.

Благодаря ти за добрите думи, но държа да знаеш това че, ако аз съм успял да помонга на някого то това е нищо в сравнение с това с което форума ми е помогнал на мен. Не само с ценна информация, благодарение на която без лутане и проблеми си подържам кораба, ами дори и ей тъй - с чисто образователна цел :)

iveli
20-03-2015, 18:21
Смених гнездото на бушона преди седмица Край на проблемите Сега чакам да се постопли да тръшна подкалника та да видя какво се случва с това моторче за измиване на фаровете Търся си проблеми дет казват

to_lose_HEART
20-03-2015, 19:17
Смених гнездото на бушона преди седмица Край на проблемите Сега чакам да се постопли да тръшна подкалника та да видя какво се случва с това моторче за измиване на фаровете Търся си проблеми дет казват

Най вероятно буксата не дава добър контакт