Log in

View Full Version : Колата гасне при натискане на съединителя



vesko_aleksandrov
30-03-2013, 19:35
Здравейте колеги,

В началото на годината си взех Алфа 145 1.4 TS 2000год. и като цяло съм много доволен от нея засега, да чукна на дърво! :coolio:

Проблемът обаче е следния (освен че съм пълен и абсолютен новак): като запаля колата и още е студена, стават няколко неща:
1. Оборотите играят между 500 и 1000 и при покачването им колата се разтриса.
2. Като натисна газта, докато е студена още, има известно забавяне преди да се покачат оборотите (примерно около секунда), като при по-високите обороти (след като вече се е "отлепила" стрелката) няма такова нещо, там мигновено се усеща ефект.
3. След като я чакам около 10на минути да загрее уж, тръгвам и отначало като карам, като натисна съединителя да кача на горна предавка (същото е и при спиране), колата гасне (волана става твърд, светват червените лампички за акумулатора и маслото). След което като пусна съединителя, колата тръгва, все едно си е запалила сама. И след известно време каране, проблемът изчезва. Предполагам след като е позагряла. (Поправете ме ако греша, но мисля че така се тръгва на скорост когато не можеш да запалиш? ) Също така- може ли да му стане нещо на двигателя или друга част от често такова палене?

Четох във форума, че може да е от некачествено слагане на ангренажния ремък, и наистина като се замисля, проблема се появи сравнително скоро, след смяната на консумативите. Майсторът пък каза, че е изгорял автоматичния смукач.

Някакви предположения да имате?

mordohy
30-03-2013, 19:52
Здравейте колеги,

В началото на годината си взех Алфа 145 1.4 TS 2000год. и като цяло съм много доволен от нея засега, да чукна на дърво! :coolio:

Проблемът обаче е следния (освен че съм пълен и абсолютен новак): като запаля колата и още е студена, стават няколко неща:
1. Оборотите играят между 500 и 1000 и при покачването им колата се разтриса.
2. Като натисна газта, докато е студена още, има известно забавяне преди да се покачат оборотите (примерно около секунда), като при по-високите обороти (след като вече се е "отлепила" стрелката) няма такова нещо, там мигновено се усеща ефект.
3. След като я чакам около 10на минути да загрее уж, тръгвам и отначало като карам, като натисна съединителя да кача на горна предавка (същото е и при спиране), колата гасне (волана става твърд, светват червените лампички за акумулатора и маслото). След което като пусна съединителя, колата тръгва, все едно си е запалила сама. И след известно време каране, проблемът изчезва. Предполагам след като е позагряла. (Поправете ме ако греша, но мисля че така се тръгва на скорост когато не можеш да запалиш? ) Също така- може ли да му стане нещо на двигателя или друга част от често такова палене?

Четох във форума, че може да е от некачествено слагане на ангренажния ремък, и наистина като се замисля, проблема се появи сравнително скоро, след смяната на консумативите. Майсторът пък каза, че е изгорял автоматичния смукач.

Някакви предположения да имате?

Тоя е майстор на Голф -1!
Бягай при някой , който разбира от ТС.
Аз съм трисеитройкаджия и не разбирам много от ТС, но ти гарантирам, че такова животно като автоматичен смукач няма още от моята 33-ка!:BIGsmile:
Тоя "майстор " е за :smackbum: и нещо друго

serafim
31-03-2013, 17:30
Здравейте колеги,

...Майсторът пък каза, че е изгорял автоматичния смукач.

Някакви предположения да имате?

Ако наистина е казал такова нещо, можеш да се върнеш при него само за да му теглиш една @#$!?. И, подобни признаци може да има при неправилно зацепване на ангренажния ремък (изместване с един или повече зъби), но това може да го установи специалист (разбирай човек, който е ремонтирал Алфа), и ще струва все-пак някакви пари. Мисля, че трябва да се направи диагностика, за да се види как са датчиците и дали не дава някакви грешки ЕКУ-то, и тогава да се правят изводи. Понеже не си написал откъде си, порови из форума за отзиви за сервизите, които са ти близко. И ... щом не си изкривил клапаните, значи не е толкова тежко положението. Ако ти е любопитно, в YouTube има филмчета как се сменя ремък на TS мотора, и др. - с цел обща представа, има и снимки из интернета и т.н ...
Пожелавам ти успех и безаварийни километри!

vesko_aleksandrov
31-03-2013, 20:18
Да, забравил съм да напиша, в София съм в момента, и тъй като колата я взех от Темпо Сервиз, мисля там да я карам на диагностика ако ми се освободи малко време.

Благодаря за отговорите и пожеланията :) Подобно и на вас!

mordohy
31-03-2013, 20:39
По-добре я откарай в някой от форумните сервизи.
Тия сиги видял.

serafim
31-03-2013, 21:08
Да, забравил съм да напиша, в София съм в момента, и тъй като колата я взех от Темпо Сервиз, мисля там да я карам на диагностика ако ми се освободи малко време.

Благодаря за отговорите и пожеланията :) Подобно и на вас!

Темпо сервиза беше под моста на 4-ти километър, ако не се лъжа. Там редовно вкарват италиански коли, и преди се казваше Италсервиз. Бил съм там, но за да си купя масло, не посмях да оставям колата там за каквото и да било. Лични впечатления нямам, но във форума има негативни мнения за него - можеш да потърсиш и да се поинтересуваш. Все-пак решението си е твое. Колегата mordohy дава вярна насока!

vesko_aleksandrov
31-03-2013, 22:59
Не на 4ти километър, на кръстовището на Самоковско шосе и Околовръстното. Там мисля, че беше и Ванто Трейд. Освен ако аз не бъркам имената нещо де.. Иначе във форума за тях четох противоречиви мнения, предимно добри.

пп: Сетих се още нещо, което ме озадачи и не знам дали е нормално: Когато колата тръгне да гасне (не само в гореописаната ситуация, ами попринцип)- гасне от раз, няма да се мъчи, да се ядосва, да "подрусва"- като гръмната. Това нормално ли е?

myato
01-04-2013, 18:01
пп: Сетих се още нещо, което ме озадачи и не знам дали е нормално: Когато колата тръгне да гасне (не само в гореописаната ситуация, ами попринцип)- гасне от раз, няма да се мъчи, да се ядосва, да "подрусва"- като гръмната. Това нормално ли е?

Това поне ти е нормално.

D-I-V-A-K-A
01-04-2013, 20:39
На мен нещата ми намерисват на дебитомер. Във всеки случай, някой кадърен трябва да и направи диагностика и да се види какво ще покаже.

http://clubalfaromeo.com/forum/forumdisplay.php?f=67
Ето виж тук, харесай си някой сервиз и отиди да ти я погледнат ;)

Iltcho
22-04-2013, 23:41
Понеже чета това и онова по тая тема - аз съм виновника за тая кола. Аз съм човека, който спазари колата и аз си купувам алфите само от Темпо - Пламен и Ростислав.

Колата беше в брилянтно състояние. Без НИКАКВИ проблеми. Вървеше като обезумяла. На 47 000 км. (с оригиналните ремъци, на които не им беше фирясал даже надписа). Машината е уникална. Като нова. Всичко по нея е перфектно. Или поне беше докато "майстора" не и смени ремъците слагайки белези с бял маркер.

Сега вече не лумка. Не гасне. Има тъпчене над 4000 оборота. Грешката беше в ламбда акутатор и ламбда сонда. Прочетох я с 2 адаптора и 2 софта.
Венци и пичовете от Вентура я поемат скоро.

Веси, нема се пуашиш. Мойте са доста в подписа. Ако и се плашех досега да съм си теглил патрона :paddle::kicking:

ivo_red
24-04-2013, 18:15
НЕма страшно, щом има брАшно!