PDA

View Full Version : Грешка U1711



Parole
31-03-2013, 22:16
Здравейте колеги,
Радвам се да се присъединя към вашият форум. Прочетох доста мнения във форума за алфа 166 и научих доста неща. Като нов собственика на Алфа 166 JTDm-2006- 170hP.
Много яка машина, наистина не знаех ,че са толкова добри преди да си я купя.
Като всяка кола купена втора употреба , така и моята я закарах на диагностика- показателите на двигателя и всички системи за който се сещатe и бяха добри с изключение на на автоматичната скоростна кутия която изписа грешка U 1711 по CAN- която изчистих ме.След един ден каране станаха някой неточности в ел. пакета в купето и не ми се стартира климатроника, и светна чека на двигателя и колата започна да работи в авариен режим, карах я пак на компютър изчистих ме грешката и чека не светва ,но колата не работи както трябва и най- не приятното е че скоростната кутия когато е в положение на Паркинг се заключи и не иска да се отключи да мина на друга предавка и отново отчете грешка U1711. Искам да ви питам какво значи според вас тази грешка , разбира се ако ви се случвало и как може да се оправи? Благодаря предварително

myato
01-04-2013, 08:59
OBD II fault code U 1711 - CAN communication with semiautomatic transmission faulty( грешка в комунекацията по CAN с полуавтоматичната трансмисия).
Като са трили грешките е станал сакатлък.
U1700 CAN Network (NCM - NBC)
U1706 CAN Network (NCM - NFR)
U1711 CAN Network (NCM - NCA)
NCA = Automatic Geabox ECU (http://www.fiatforum.com/autolink.php?id=8&script=showthread&forumid=33). (Nodo Cambio Automatico)
NCM = Engine Management ECU (http://www.fiatforum.com/autolink.php?id=8&script=showthread&forumid=33)
NBC = Body Computer
NFR = ABS ECU (http://www.fiatforum.com/autolink.php?id=8&script=showthread&forumid=33)

Parole
01-04-2013, 11:43
Благодаря много

Parole
01-04-2013, 22:35
a знаеш ли как се оправя това и къде може да ме посъветваш да отида

ecotronic
01-04-2013, 23:41
Тъй като въпросната грешка може да се дължи на лоша комуникация между ECU то (M10) и управлението на скоростната кутия (M55), следва да се провери и почисти двупроводната връзка между тези 2 модула. Тази връзка минава през междинната букса D83
Разположението на трите точки е видно от скицата:

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/arx1364848898e.jpg

Parole
02-04-2013, 09:01
Благодаря , ще проверя и ще пиша какво е станало

myato
02-04-2013, 09:59
Благодаря , ще проверя и ще пиша какво е станало
Надявам се, че имаш всички кодове на компютрите, тъй като е желателно да разкачаш на изключено захранване. Ако ги нямаш, филма може да стане страшен. Иначе рестартирането на системите може да се отрази добре.

Parole
02-04-2013, 10:14
А кодовете как се проверяваха с бутоните CLIMA And DARK натиснати заедно ли беше? Иначе код на ISC-то го има и знам

ecotronic
02-04-2013, 10:19
С комбинацията clima+dark се проверяват кодовете на ICS-а и навигацията само при някои ICS-и. Щом ги знаеш и си сигурен, че са верните, това ти е достатъчно.
За други кодове, които да ти бъдат искани след изключване на акумулатора, не знам.

Parole
02-04-2013, 10:21
Ина че да ви пиша че живея в София и ще се радвам да се запознаем с ваш и лично, Колата в момената съм я оставил в Ловеч понеже от там съм родом при родителите на жена ми която също е от Ловеч. Ще споделя какво сте ми препоръчали на бащата на женами и ще пиша какво е направил
За всеки случай ви давам и тел. си номер ако искате дайте ми и вашият и някои ден можем да пием Кафе и да си поговорим за Алфите-тел 0888 69 88 05-Ивайло Ангелов

ecotronic
02-04-2013, 10:26
Просто следи темата за срещите на отбора (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=29830). Нови попълнения винаги са добре дошли, че нещо напоследък не можем да се съберем достатъчно хора.

myato
02-04-2013, 11:37
С комбинацията clima+dark се проверяват кодовете на ICS-а и навигацията само при някои ICS-и. Щом ги знаеш и си сигурен, че са верните, това ти е достатъчно.
За други кодове, които да ти бъдат искани след изключване на акумулатора, не знам.

Написал съм го така обтекаемо, понеже нямам идея какво е нивото на оборудване. Единственото, което съм сигурен е, че е фейска.

Parole
02-04-2013, 18:33
Да с нофия facelift e , има и още неточности ,например фаровете мисля, че като са слагали ксенона са вързали нещо грешно. Светят ми на къси светлини само лупите на ксенона, като вкюча дълги свети пак само ксенона, а дригите фарове до тях светят само като дърпам ръчката към мен за известяване на полицай на пътя, но това не чак толкова обезпокоително първо трябва да оправя пробелама със скороснотат кутия.Но ако знаете нещо по въпроса ще бъда благодарен

Parole
02-04-2013, 18:56
Здравейте колеги, туко що се чух с моите хора в Ловеч и нещта не се оправят , май пробелма е сериозен. Възможно ли е някой реле да е изгоряло?А и да ви питам възможно ли е заключването на скорстиня лост в положение паркиг да е механичен проблем. Има един бутон който се намира над една бубина и само като се натисне освобождава лоста и може да се привключва на друга предавка , но със всяко привкючване колата рита особедно на задна предавка. Извинявам се ако ви пиша неща който може да ви изглежадат лесно на найстина съм невеж относно тази кола и всяка информация ще ми е ценна

ecotronic
02-04-2013, 20:17
Колега, хората не ти отговарят не защото нещата са обичайни и прости а именно, защото са по-необичайни и сложни.
Тъй че, ако ще се опитваме заедно да решим проблема или поне да го локализираме е нужна малко повече прецизност и систематизираност в дискусията......

В този ред на мисли, би ли пояснил какво точно се случи след като ти казах, че трябва да се провери физическото състояние на въпросната 2-проводна връзка между двата модула. Мерена ли е тази линия? Правена ли е отново диагностика? Същата грешка появява ли се отново?
Това е комуникационна грешка. Ако проблемът не е в средата за пренос (кабела) остава да е вътрешен проблем в едното от двете устройства (или и двете).

Parole
02-04-2013, 21:06
Съгласен съм с теб, само е почистена букса D 83, другите две (M10 и М55) ми казват че били капсулованеи и не смеели да пипат, утре ще я карат на диагностика и ще ти пиша какво са направили.

ecotronic
02-04-2013, 21:34
Съгласен съм с теб, само е почистена букса D 83, другите две (M10 и М55) ми казват че били капсулованеи и не смеели да пипат, утре ще я карат на диагностика и ще ти пиша какво са направили.

Не са капсуловани. Разглобяеми са. Трябва да се свалят и да се премери въпросната верига от край до край. Твърде вероятно е да има и окислени връзки в самите букси.
Ако не разполагаш със схемата, казвай да я намираме и да уточним какво точно трябва да се мери. Чак след като се премери и почисти има смисъл да се прави нова диагностика за да се види дали грешката ще изчезне.

---------- Post added at 21:34 ---------- Previous post was at 21:20 ----------

Въпросната верига е означената на схемата:

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/rgh1364927505a.jpg


Конекторите на двете крайни устройства са:

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/jdv1364927584q.jpg


Остава да се локализират на конекторите съответните 2 пина от едната и от другата страна и да се мери верига между тях.

А именно:

на конектора на M10 - пинове 61 и 62
на конектора на М55 - пинове 4 и 3

Parole
03-04-2013, 00:16
Утре ще им покажа тази схема и ще пиша какво са направили

didod
03-04-2013, 09:48
Обикновено CAN линиите завършват с нарочно поставено съпротивление вътре в ел. блокове. При закачена линия и от двете страни съпротивлението е около 60 ома. Ако има проблем (напр. прекъсване) е например 120 ома. Много е вероятно и при Алфа да са така. Второ - вече при разкачени кабели освен измерване на верига с уреда препоръчвам и натоварване на кабелите с крушка да речем. Щото дребни окислявания понякога не се хващат с мултицета. Все пак CAN-а е 0-1 волт, не е силова верига.

Parole
03-04-2013, 17:29
Свързах се и ими препоръчаха едни сервиз за алфа в Горубляне при Радо много любезно момче , а ми се стори и доста в час с нещата и ако успея в събота ще докарам колата от Ловеч при него и се надявам да той да я оправи, нама да успея сам и не смея вече да я пипам.

joro1967
03-04-2013, 22:00
Колега за фаровете не се чуди. Модела им е такъв. Външните са халогенни лампи и светят само на светкавица. Вътрешните са би ксенон за къси и дълги. Аз също като теб се чудих и мислех че има нещо объркано, защото единия ми фар беше преправян с китайска лампа с външен баласт. Преди 3 дни смених и двата фара с нови и работят пак по този начин.

s_manoff
04-04-2013, 10:59
Здравейте, може ли някой да предостави схемите на CAN-a за тази Алфа.
Интересно е, че климатроника и целия ел. пакет също не работят , а те нямат нищо общо с GearBox-a (за мотора не знам). Би трябвало да има още много CAN-ски грешки ако е проблема е " по жицата". И, колко всъщност CAN-a , има в тази кола ?

myato
04-04-2013, 12:54
Здравейте, може ли някой да предостави схемите на CAN-a за тази Алфа.
Интересно е, че климатроника и целия ел. пакет също не работят , а те нямат нищо общо с GearBox-a (за мотора не знам). Би трябвало да има още много CAN-ски грешки ако е проблема е " по жицата". И, колко всъщност CAN-a , има в тази кола ?

CAN-а е "информационна шина" по която си комуникират модулите. Физическия и израз са проводници и контролери в модулите.
Тези неща, дето пишеш, че не бачкат за същата кола от темата ли става въпрос.

s_manoff
04-04-2013, 20:39
Човекът отворил темата (още в първия си "post") e написал , че не може да си пусне климатроника и има проблеми с ел. пакета. Това са все устройства които си комуникират с другите в колата. В CAN комуникацията , дадено устройство изпраща и "наблюдава" определени съобщения. Когато някое устройство не получи това което очаква по мрежата (защото съобщенията вървят циклично), то записва грешка. Ако проблема е в линията за комуникация, най-вероятно всички устройства са вдигнали "timeout" грешки. Може би затова всички устройства не работят нормално. Обаче, обикновено в колите има по няколко CAN мрежи - за "критичните" модули и за "infotainment" устройствата (Radio, CD, климатроник, ел.пакет....). В този случай, ако линията за комуникация е нарушена , би трябвало това да е само в едната мрежа. В случая обаче имаме замесени устройства от различни CAN мрежи ( ако има такива). Та.... това искам да разбера , каква е схемата на колата.

ecotronic
04-04-2013, 20:46
Човекът отворил темата (още в първия си "post") e написал , че не може да си пусне климатроника и има проблеми с ел. пакета. Това са все устройства които си комуникират с другите в колата. В CAN комуникацията , дадено устройство изпраща и "наблюдава" определени съобщения. Когато някое устройство не получи това което очаква по мрежата (защото съобщенията вървят циклично), то записва грешка. Ако проблема е в линията за комуникация, най-вероятно всички устройства са вдигнали "timeout" грешки. Може би затова всички устройства не работят нормално. Обаче, обикновено в колите има по няколко CAN мрежи - за "критичните" модули и за "infotainment" устройствата (Radio, CD, климатроник, ел.пакет....). В този случай, ако линията за комуникация е нарушена , би трябвало това да е само в едната мрежа. В случая обаче имаме замесени устройства от различни CAN мрежи ( ако има такива). Та.... това искам да разбера , каква е схемата на колата.

Никъде в документацията за този модел не намирам и една думичка за CAN. Дори за конкретната грешка която се дискутира, съпоставям обстоятелството, че виждам в електрическата схема 2-проводна връзка между ECU то и управлението на скоростната кутия. И допускам, че това е CAN шина.

Parole
04-04-2013, 21:57
Благодаря за компетентните мнения по темата,която отворих. Искам само да попитам, както писах ще направя опит да докарам колата от Ловеч в събота според вас, ако се кара бавно ( нали е в сервизен режим) дали може да се усложни нещо? Защото както виждам друг избор нямам.

s_manoff
04-04-2013, 22:45
Тази връзка която си маркирал не е CAN, устройствата са закачени паралелно на двупроводната линия.



111680

ecotronic
05-04-2013, 09:29
Тази връзка която си маркирал не е CAN, устройствата са закачени паралелно на двупроводната линия.



111680

На схемата която съм постнал двете устройства не са ли закачени паралелно на 2-проводна линия?

myato
05-04-2013, 12:49
И аз все още не мога да намеря схемите.
Иначе за CAN ето малко обобщена информация.

ecotronic
05-04-2013, 13:00
И аз все още не мога да намеря схемите.
Иначе за CAN ето малко обобщена информация.

От факта, че са изградени отделни електрически връзки за комуникация между диагностичната букса и отделните модули съдя, че can шина просто няма. Или ако има, по нея комуникират само отделни модули. Примерно ECU-то и управлението на скоростната кутия.

didod
05-04-2013, 16:04
Според мен 'проблема' тръгва от описанието на грешката - проблем с CAN. Но може OBD кода да е един за всички системи, а в нашият случай да става дума само за проста двупроводна комуникация между 2 модула.

ecotronic
05-04-2013, 16:34
Според мен 'проблема' тръгва от описанието на грешката - проблем с CAN. Но може OBD кода да е един за всички системи, а в нашият случай да става дума само за проста двупроводна комуникация между 2 модула.

И аз така мисля. Дискутираната 2-проводна линия откъм ECU-то е закачена на пинове 61 и 62, които не са тези за CAN шината. Доколкото намирам информация, това ECU (EDC16D39) има CAN шина на пинове 83 и 84.

s_manoff
05-04-2013, 21:29
От факта, че са изградени отделни електрически връзки за комуникация между диагностичната букса и отделните модули съдя, че can шина просто няма. Или ако има, по нея комуникират само отделни модули. Примерно ECU-то и управлението на скоростната кутия.

Не че имам схемата, но няма как да има отделна връзка м/у изходът за тестер и всички отделни устройства. Споделете моля ви се каквито схеми имате, защото аз нямам нищо а си говорим за някакви конкретни конектори и пинове.

ecotronic
05-04-2013, 22:04
Не че имам схемата, но няма как да има отделна връзка м/у изходът за тестер и всички отделни устройства. Споделете моля ви се каквито схеми имате, защото аз нямам нищо а си говорим за някакви конкретни конектори и пинове.

Тук (http://zamunda.net/details.php?id=163613&hit=1) са ръковедствата и схемите. От всяко устройство до диагностичната букса има К-линия, закачена на отделен пин на буската. И така се налага електрическо превключване на различните линии към линията на тестера.
Ако комуникацията ставаше по CAN шина, такова превключване нямаше да е необходимо.

Parole
05-04-2013, 22:35
Относно грешката, на диагностиката точна това изписа на компютъра.
U1711 -CAN NETWORK

ecotronic
05-04-2013, 22:42
Относно грешката, на диагностиката точна това изписа на компютъра.
U1711 -CAN NETWORK

Може и документацията която гледаме да е поостаряла.

Parole
05-04-2013, 23:25
За съжаление няма да мога да докарам колата тази събота, и отлагаме нещата за следващата. Веднага, ако оправят колата ще пиша в темата какво сами казали и как се отстранява този проблем( а и в същност какъв е той).

Parole
13-04-2013, 23:19
Здравейте,проблема е решен , това момче Радо от Горубляне ме спаси, за по-малко то 24 часа ми оправи колата , имаше окислели връзки и проблем в боди компютъра.
Колата сега върви добре и всичката и електроника работи.
Препоръчвам този сервиз на някой който има проблеми с неговата алфа.
Може да ми пишете на лично за тел и упътване за сервиза
Още веднъж благодаря на всички за оказаната помощ и съдействие.
Най близко до точната прогноза беше колегата ecotronic за което му благодаря.

Bobiuzunov
14-04-2013, 19:27
Браво,щом си оправил колата сега не ти остава друго освен да и се радваш.:bouncing_smiley:

Parole
16-04-2013, 22:03
Благодаря колега