View Full Version : Тропане от предницата
Здравейте, имам следното питане. От известно време при тръгване с пълен десен или пълен ляв ми причукват каретата леко, което смятах, че е поносимо. От скоро обаче при ляв завой по инерция, колата като се наклони се чува едно почукване-"так так так". Притеснява ме вече сериозно това, щото май при по-висока скорост усетих и вибрация някаква онзиден. Според вас тези неща с един и същ проблем ли са свързани-аз се съмнявам в дясното каре, но не знам дали външно или вътрешно?
Здравейте, имам следното питане. От известно време при тръгване с пълен десен или пълен ляв ми причукват каретата леко, което смятах, че е поносимо. От скоро обаче при ляв завой по инерция, колата като се наклони се чува едно почукване-"так так так". Притеснява ме вече сериозно това, щото май при по-висока скорост усетих и вибрация някаква онзиден. Според вас тези неща с един и същ проблем ли са свързани-аз се съмнявам в дясното каре, но не знам дали външно или вътрешно?
При тези симптоми залагам на вътрешно каре!
При тези симптоми залагам на вътрешно каре!
Аха, благодаря ти колега. А нормално ли е да има някакви луфтове там-днеска се завирах под колата и клатих полуоските с ръка, стори ми се, че в дясната полуоска има надлъжен луфт. Впрочем не знам какъв, но нещо мръдна там. Възможно ли е и нормално ли е?
ivomanev
03-04-2013, 07:24
Тези симптоми ги имах и аз. Започнаха с леко тракане при завой, докато изведнъж една нощ пътувайки за Пловдив започна стабилно да ми дърпа волана все едно джантата е на баница! Спрях и огледах да не съм спукал гума и да огледам какво се случва, но уви не забелязах нищо нередно - нито спукана гума нито някакви луфтове и продължих по пътя си. След като продължих вибрацията изчезна но само за малко! Спрях на осветено място и легнах под колата и забелязах скъсан маншон на външно каре. Бръкнах вътре и започнах да вадя :) Първо част от сепаратора после съчми - 3бр. От общо 6 :) Прибрах си ги чинно в багажника и леко леко без резки и крайни движения на волана изминах около 100 и кусур километра до Пловдив, където на следващия ден си смених половината останало външно каре и колата се успа :bouncing_smiley:
Относно луфта на полуоската за който питаш, доколкото аз разбирам е съвсем нормален и мисля че идва от вътрешното каре!
Съветът ми е да си отвориш маншоните на каретата и да видиш дали нямаш счупен или спукан сепаратор, защото има опастност да блокира и да стане голяма беля!
Успех и пиши какво си открил ;)
Благодаря ти колега, явно е вътрешното каре-аз ги гледам от доста време, че са омаслени и двете вътрешни, но то кога да стигна и до тях, че да ги оправя
ivomanev
05-04-2013, 01:12
Благодаря ти колега, явно е вътрешното каре-аз ги гледам от доста време, че са омаслени и двете вътрешни, но то кога да стигна и до тях, че да ги оправя
Както ти казах, мисля че малкия луфт е нормален, но ако са скъсани маншоните си ги смени възможно най-бързо защото после ще страдаш повече!
Гадно е защото за да смениш вътрешните маншони трябва да разкачиш всичко отпред за да извадиш полуоските! Разкачаш макферсоните (мисля че може да стане и без да откачаш полуоската от главината) и на вътрешните карета около маншона има шестограмни болтове с гайки отзад. Развиваш ги и полуоските излизат! Само внимавай като ги вадиш да не излезнат директно от скоростите защото ще ти изтече масло от скоростите. По принцип имат осигурителни зегерки от вътре, но е възможно да излезнат!
Другия вариант е да разкачиш полуоските от главините и да свалиш външните карета и от там да налундзиш маншоните, но май външните каретата се сваляха малко гадно заради една зегерка там!
Успех
Вчера я гледа един познат, който има повече опит с колите. Каза, че вътрешните карета са тръгнали, но имат още живот в тях, щото причуквали чак при навит докрай волан. А това потропване не е от тях според него, а можело да е шарнир или кормилен накрайник, щото се чува дори по инерция без да е на скорост колата, при мърдане на волана вляво-само тогава.
cobra_11
07-04-2013, 11:13
Аз много много не разбирам , обаче вътрешни карета не чукат при напълно навит волан . При разбити вътрешни карета , се получава едно "придърпване " при ускорение . А тропане в предницата не е от много неща , вдигай колата на крик и търси къде са луфтовете по ходовата част.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.