View Full Version : Ролки-скърцат
Алфист11
10-04-2013, 15:29
Здравейте.Ще помоля за едно малко съветче.При всяко палене на колата,след като не съм я палил 2-3 дни,се чува шум като от леко виене и скъцане ,все едно нещо иска смазване,което спира след около 2 минути и не се появява при следващо палене същия ден.Виенето се чува откъм ремъците.Ремъците и ролките съм ги сменял преди точно 30 000 км. в оторизиран сервиз.Аз предполагам,че този шум е от някоя ролка или ролки.
Въпросчето ми е-има ли някаква опасност или не ?
Защо мислиш че е ролка, ами ремъка?
Алфист11
10-04-2013, 15:35
Ами може и ремък да е,не знам.Давайте мнения :)
Ремък на 8000 км., започна да пищи като луд при мен, симптомите бяха подобни, след смяната му всичко се оправи! Най добре е да се погледне от майстор!
Алфист11
10-04-2013, 15:45
Ще я закарам скоро на майстор,но ми е интересно защо вие само при първо палене на студен двигател.Ако е скапан ремъка не трябва ли да вие постоянно ????
ecotronic
10-04-2013, 16:44
Може звукът да идва от приплъзването на ремъка, ако е хлабав. В момент на студен старт ремъкът се натоварва най-вече заради хидравличната помпа и алтернатора.
Когато запалиш на студено и се чува въпросния звук, пробвай да завъртиш волана в някоя посока и виж дали звукът ще се усили. Ако се усилва, вероятно ремъкът приплъзва и може да пробваш да го натегнеш.
Алфист11
10-04-2013, 17:00
Това съм го пробвал,но звукът не се усилва.Просто си паля,засвирва си и още докато не е загряла постепенно спира да вие.
ecotronic
10-04-2013, 17:09
Това съм го пробвал,но звукът не се усилва.Просто си паля,засвирва си и още докато не е загряла постепенно спира да вие.
Независимо от това е добре да провериш дали ремъкът е опънат както трябва. Критерий за това е съвпадението на двата отвора Ф5 на автоматичния обтегач. Виж тази тема (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=58507). Ако много се разминават отворите, вероятно не е добре опънат.
Алфист11
10-04-2013, 17:48
Ок,благодаря за насоката.Тази процедура не мога да я извърша сам,така че ще се ходи пак на майстор.
Bobiuzunov
10-04-2013, 18:01
Хубаво де аз да питам за дизел или за бензин става въпрос?Ако е дизелова аз имах подобни симптоми от ролката на алтернатора,след палене имаше странен шум и след минута две изчезваше.
ecotronic
10-04-2013, 18:06
Хубаво де аз да питам за дизел или за бензин става въпрос?Ако е дизелова аз имах подобни симптоми от ролката на алтернатора,след палене имаше странен шум и след минута две изчезваше.
И аз щях да питам за двигателя, но вече си знам, че когато не се упомене, значи е дефолтния - JTD 136 HP:)
Алфист11
10-04-2013, 18:14
Този път забравих да спомена двигателя. 2.0 т.спарк 155 коня
ecotronic
10-04-2013, 18:33
Доколкото знам, при 2.0 TS е малко по-опростено. В смисъл, че няма откъде да се регулира опъна. Просто обтегачът е с фиксирано положение което не може да се променя и опънът зависи единствено от пружината му.
Моля някой по-запознат да ме поправи, ако греша.
Росен Желев
10-04-2013, 22:21
Колега смени си акумулатора и ще се оправи.
Колега смени си акумулатора и ще се оправи.
Не е критерии! При всяка кола е различно. На мен ми пищеше до петък - оказа се, че съм сипал менте масло АТФ в сервото преди месец. Беше станало в цвят боза. От какво се пресече - незнам.
Та промивки, та чудеса... 4 литра масло на вятъра, а колко бяха псувните, че целия станах се масло... няма да обяснявам.
Ако помпата на сервото го товари - пищи.
п.п. При мен преписква сутрин докато е студена и работи на тихи обороти. Мръдне ли стрелката - млъква. Май ще се насоча да си прегледам обтягащия механизъм и алтернатора.
Росен Желев
11-04-2013, 07:46
Акумулатора пада получава се първоначална зверска зарядка товари алтернатора и ремъка приплъзва.
Алфист11
11-04-2013, 09:50
Не е от сервото,защото преди месец сменях маркуча дето е под левия халоген,защото се скъса и ми изтече цялата течност и тогава чух как вие помпата без масло,но припискването си го имаше и преди това.
Проблемът ми е едно към едно като на Iltcho (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=753) "п.п. При мен преписква сутрин докато е студена и работи на тихи обороти. Мръдне ли стрелката - млъква. Май ще се насоча да си прегледам обтягащия механизъм и алтернатора"
Не е от сервото,защото преди месец сменях маркуча дето е под левия халоген,защото се скъса и ми изтече цялата течност и тогава чух как вие помпата без масло,но припискването си го имаше и преди това.
Затова написах, че при всяка е различно :-D
Алфист11
12-04-2013, 11:29
И те са като жените-всяка със собствени капризи.
А каква точно работа върши алтернатора ?
lordliness
12-04-2013, 11:49
И те са като жените-всяка със собствени капризи.
А каква точно работа върши алтернатора ?
Прави електричество
Алфист11
12-04-2013, 12:28
Аха,с други думи-динамо
ecotronic
12-04-2013, 12:33
Аха,с други думи-динамо
Динамото е генератор, който произвежда прав ток.
Алтернаторът е генератор, който произвежда променлив ток, който се изправя от въртешно-вграден изправител.
Алфист11
12-04-2013, 16:55
Ясно.А какви може да са последствията за двигателя,ако не е наред обтягащия механизъм,примерно ?
При мен също има изскърцване при палене... Предполагам, че идва от някоя ролка на пистовия ремък. Интересно, че когато колата престои няколко дни в гаража без да се пали, при следващото палене звука изчезва.
ecotronic
12-04-2013, 17:43
Ясно.А какви може да са последствията за двигателя,ако не е наред обтягащия механизъм,примерно ?
Бързо износване на пистовия ремък и на самите ролки, влошена работа на алтернатора и сервото на волана. Най-сериозен проблем вероятно ще се усети при действието на климатика.
lordliness
12-04-2013, 17:43
Ясно.А какви може да са последствията за двигателя,ако не е наред обтягащия механизъм,примерно ?
Никакви, може ремъка да буксува и алтернатора да произвежда по- малко ток и да не дозарежда акумулатора достатъчно. Може да се скъса ремъка, но какво от това, на моята ще остана без хидравлика, климатроник, няма да се произвежда ток, но вдигателя ще продължи да работи още много време, ако изключа всички консуматори на ток, които не ми трябват. Нали така Еко :)
ecotronic
12-04-2013, 17:52
При приплъзването се обуславят ненормални чести вариации в предавания въртящ момент. А това вероятно скъсява живота и на демпферната шайба.
Накратко - трябва ремъкът да си е опънат както трябва и да не приплъзва.
---------- Post added at 17:52 ---------- Previous post was at 17:49 ----------
Никакви, може ремъка да буксува и алтернатора да произвежда по- малко ток и да не дозарежда акумулатора достатъчно. Може да се скъса ремъка, но какво от това, на моята ще остана без хидравлика, климатроник, няма да се произвежда ток, но вдигателя ще продължи да работи още много време, ако изключа всички консуматори на ток, които не ми трябват. Нали така Еко :)
Ти си скромен човек. Задоволяваш се с малко:). Ток и климатик не ти трябват. В ръцете си як и хидравлика не ти е нужна.........Направо махай пистовия ремък :)
Алфист11
13-04-2013, 13:45
Благодаря ви за отговорите,явно не е само при мен това прискръцване.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.