View Full Version : Проблем датчик/друго предна врата.
kontrabanda
23-04-2013, 09:53
Здравейте колеги,имам много неприятен и дразнещ проблем, с предна лява врата. Случва се следното нещо:
Във движение периодично,но доста често вече, борд компютъра индикира че вратата ми е отворена светват лампи и започва и да сигнализира със звуков сигнал.много дразнещо,понякога паркирам и след заключване лампите не изгасват. Прави ми впечатление че това се случва по-често като друсна някъде. проверих буксата пръснах я с ВД, смених и бравата с друга(втора употреба) защото мислех че проблема е в датчика,но все така. Моля, колеги помогнете, някаква идея как да се справя, може и да се изолира по- някакъв начин да не работи този индикатор за тази врата. Не открих тема която да ми помогне.
колата е алфа 166 3.0
ecotronic
23-04-2013, 10:39
Проблемът най-вероятно се дължи на моментна паразитна връзка на проводника, свързващ двете означени крайни точки към шаси:
http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/rgh1366701718v.jpg
Щом си сменял бравата, вероятно проводникът се допира на корпус или в участъка между бравата и буксата на вратата (между вратата и купето), или между буксата на вратата и буксата на арматурното табло.
Това, което най-лесно можеш да направиш е да откачиш проводника от пин D1 на буксата на вратата (D30):
http://snimki.be//store/1/551366702446.jpg
След като откачиш въпросния проводник, ако проблемът изчезне, търси нежеланата връзка в самата врата. Ако проблемът не изчезне, търси късото по кабела между буксата на вратата и пин 14 от букса "B" на арматурното табло или неговите разклонения. Като свалиш таблото и го гледаш отзад, букса B e втората от дясно наляво (синя на цвят).
kontrabanda
23-04-2013, 13:37
Много благодаря за изчерпателното обяснение. Направих това с буксата проблема не е от вратата, ще продължавам натам, имаш в предвид таблото на километража ли?
ecotronic
23-04-2013, 13:49
Много благодаря за изчерпателното обяснение. Направих това с буксата проблема не е от вратата, ще продължавам натам, имаш в предвид таблото на километража ли?
Да. Говоря за таблото с приборите. Сваля се лесно, като се развият двете винтчета в горната му част.
Воланът се поставя в положение максимално надолу и максимално издърпан. Таблото се изтегля от леглото му и бъркайки зад него буксите се откачат. Така въпросната букса става достъпна. Може да откачиш кабела от въпросния пин и да видиш дали проблемът изчезва
kontrabanda
23-04-2013, 13:54
Колега свалих го, с риск да се изложа бих искал да те попитам как да разбера кой точно е пин 14, схемата е супер но не ми е напълно ясна>:(
---------- Post added at 13:54 ---------- Previous post was at 13:52 ----------
Колега свалих го, с риск да се изложа бих искал да те попитам как да разбера кой точно е пин 14, схемата е супер но не ми е напълно ясна>:(
Много неориентиран се оказах,то си е номерирано всичко. намерих го
kontrabanda
23-04-2013, 14:17
Колега този пин е за предна лява врата така ли? Искам да попитам ако го откача и проблема се реши може ли да си остане откачен и другите индикатори ще работят ли? Мерси
ecotronic
23-04-2013, 14:30
Колега този пин е за предна лява врата така ли? Искам да попитам ако го откача и проблема се реши може ли да си остане откачен и другите индикатори ще работят ли? Мерси
Ако откачиш този пин от таблото, няма да работи само индикациата на таблото за тази врата.
Разглеждайки схемата виждам, че въпросната връзка от контакта в бравата отива освен на индикацията в таблото още на 2 места:
- към алармата:
през букса D26 пин B6 до конектор B на алармата пин 8
- към ECU - то на скоростите:
през букса D84 пин 3 до ECU - то на скоростите (M55) пин 45.
Късото съединение може да е и по тия 2 връзки.
kontrabanda
23-04-2013, 14:44
Ако откачиш този пин от таблото, няма да работи само индикациата на таблото за тази врата.
Разглеждайки схемата виждам, че въпросната връзка от контакта в бравата отива освен на индикацията в таблото още на 2 места:
- към алармата:
през букса D26 пин B6 до конектор B на алармата пин 8
- към ECU - то на скоростите:
през букса D84 пин 3 до ECU - то на скоростите (M55) пин 45.
Късото съединение може да е и по тия 2 връзки.
откачих пина проблема остава. Явно не е там. Сега трябва да търся по другите места.
ecotronic
23-04-2013, 14:49
откачих пина проблема остава. Явно не е там. Сега трябва да търся по другите места.
Какво точно се случва като откачи пин 14 от таблото? Индикацията за отворена врата на таблото има ли я?
kontrabanda
23-04-2013, 15:00
Какво точно се случва като откачи пин 14 от таблото? Индикацията за отворена врата на таблото има ли я?
Не няма я, но продължава да свири
ecotronic
23-04-2013, 15:09
Ако откачиш пин 45 на ECU то на скоростите трябва да спре да пищи. Но е добре да откриеш къде е късото. Най вероятно някъде се е протрила изолация и опира на шаси. Мери съпротивление на кабела спрямо шаси и търси мястото.
kontrabanda
23-04-2013, 15:46
Ако откачиш пин 45 на ECU то на скоростите трябва да спре да пищи. Но е добре да откриеш къде е късото. Най вероятно някъде се е протрила изолация и опира на шаси. Мери съпротивление на кабела спрямо шаси и търси мястото.
Откачих пищенето, сега е спокойствие, но някой ден не днес ще трябва да се направи.много благодаря като открия проблема ще споделя
То и аз вече имам проблем с предна лява врата и ще ползвам темата на колегата да питам и аз.
При мен проблема е точно обраното. Не всеки път ми индикира, че врата е отворена. Съответно и плафоните не светват. Предполагам, че проблема е в ключето в бравата. До тук добре.
Другия проблем е, че при затваряне на вратата понякога плафоните тогава светват и остават да светят много време. На таблото не свети индикацията за отворена врата, а плафоните светят. Също така понякога при отключване на колата плафоните не светват докато не отворя врата. Преди щом я заключа угасваха , а щом отключа светваха, а сега явно е според настроението им.:shutup: Та може ли всичко това да е от предна лява врата?
ecotronic
24-04-2013, 20:19
То и аз вече имам проблем с предна лява врата и ще ползвам темата на колегата да питам и аз.
При мен проблема е точно обраното. Не всеки път ми индикира, че врата е отворена. Съответно и плафоните не светват. Предполагам, че проблема е в ключето в бравата. До тук добре.
Другия проблем е, че при затваряне на вратата понякога плафоните тогава светват и остават да светят много време. На таблото не свети индикацията за отворена врата, а плафоните светят. Също така понякога при отключване на колата плафоните не светват докато не отворя врата. Преди щом я заключа угасваха , а щом отключа светваха, а сега явно е според настроението им.:shutup: Та може ли всичко това да е от предна лява врата?
Откачи акумулатора, свали арматурното табло, откачи букса "B" (синята) и с омметър спрямо шаси мери на следните пинове:
Пин 12 спрямо шаси трябва да стане 0 ома, когато някой от бутоните на предните врати застане в горно положение (отключено)
Пин 14 спрямо шаси трябва да стане 0 ома когато предна лява врата бъде отворена.
Ако това не се случва винаги при посочените условия, търси причината за неизправността - лош контакт най-вероятно в буксата между вратата и купето или не-добре работещо микро-ключе в бравата.
Преди да правиш всичко това, разглоби буксата на предна лява врата и я почисти и напръскай с контактен спрей.
ОК утре ще меря, че сега нямам мултицет.
Мерси.:grin:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.