PDA

View Full Version : Ремонт на лостчето за темпомата



Boby
18-05-2013, 14:51
От както съм купил колата темпомата работеше само когато е на кеф и тъй като ми писна реших да го оправя. Проблема беше във врътката +/-. Работеше само в положение + и то не всеки път. За целта разглобих всичко, почистих от нагара и смених копчето на бутона RCL. За целта трябва да се разглоби лостчето на темпомата.

1. Ако не знаете кой/кои бутони създават проблем, закачете компютъра за диагностика и гледайте при задействането на кой/кои бутони ще изпише грешка. Ако нямате диагностична апаратура ще се наложи да мерите с мултицет.
2. Вкарвате ШИРОКА ПРАВА отверка м/у корпуса на бутона RCL и +/- врътката отгоре и отдолу както е отбелязано на снимката и завъртате. Корпуса ще се отдели и го издърпвате на ръка.
3. Вадите подред останалите елементи
4. С тънкоустни клещи вадите щифта на бутона ON/OFF
5. Освобождавате кабела на темпомата и вадите платката.
6. Ако имате под ръка поялник можете да отпоите кабелите от платката, ако нямате извадете пиновете от буксата. Разбира се си запишете кой къде е бил!
7. Премерете с мултицета кои/кой бутони създават проблем. При мен проблема беше в RCL бутона и +/- въртката.
8. Отпоете от платката елементите(запоени са и от двете страни на платката)
9. RCL бутон можете да намерите във всеки магазин за електроника. Струва 50стотинки!
10. Другия бутон става ясно от снимките как се разглобява, почиства и сглобява. НЕ ВАДЕТЕ ЩИФТА ПОКАЗАН НА СНИМКАТА В бутона има пружинки и извадите ли го всичко ще се разпадне и после ще имате проблем със сглобяването му
11. Запоете всичко обратно на платката
12.Преди да сглобите лостчето се уверете, че всички бутони работят!
13.Сглобете лостчето по обратния ред и се радвайте на работещ темпомат!

Успех!:-D

vladev
18-05-2013, 15:07
Евала колега, много полезна тема. Радвам се че има хора, които помнят основния смисъл на форума.

ecotronic
18-05-2013, 18:25
Браво Боби!

Такива постове формират "златната книга" на раздела.

Поздравления за добре свършената работа!:thumbup:


PS: добавил съм поста ти в "полезни връзки (http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=1185533&postcount=1)"

Росен Желев
19-05-2013, 07:58
Благодаря колега за полезната тема!

Boby
27-06-2013, 22:18
Малко да съживя темата. :-D От днес имам странен проблем с темпомата. При пускане на ляв мигач или при задействане на светлинния клаксон темпомата се изключва сам. Явно не се записва грешка в ЕКУ-то защото мога да го активирам отново. При десен мигач и пуснати дълги не спира да работи. Има ли някакво логично обяснение за проблема или пак нещо се е омазало с токовете?:bored:

ecotronic
27-06-2013, 22:35
Може би механично се задейства/прекъсва някой контакт за темпомата при натискане на ръчката за мигач или светлини. По-малко вероятно е да има паразитна електрическа връзка пак в самата ръчка. Най-добре е да мериш контактите на самата букса за темпомата и да видиш кой отваря или затваря нежелано при движение на ръчката заради друга команда.

За меренето на контактите гледай схемата на H7 (ръчката):

http://alfa.kachi-snimka.info/images/cqs1361214045w.jpg

antonios
03-03-2016, 15:25
най вероятно прекъснати кабели до основатана ръчката от огъването на проводниците ,поне при мен беше това

nhg
04-03-2016, 09:00
най вероятно прекъснати кабели до основатана ръчката от огъването на проводниците ,поне при мен беше това

Aз имах подобен проблем със 145цата, само че там ми изгасваха светлините; хванах го случайно като местих волана нагоре (или надолу, не помня вече..)