View Full Version : Принудително охлаждане на интеркулер
mitkomeg
21-05-2013, 23:38
Какво мислите за вариант за поставяне на вентилатор за допълнително охлаждане на кулера?Особенно при градско според мене ще има ефект в жегите.Не видях тема в която да е дискутирано :)
TheRaDoOo
22-05-2013, 07:22
Toва е наистина интересна идея колега. Би трябвало да има ефект.
lordliness
22-05-2013, 07:31
Ефекта ще е кръгла 0
mitkomeg
22-05-2013, 09:15
Добре де, защо ще е 0 ефекта.Кажи може да има причина която да ни обягва.Иначе чисто теоретично би трябвало да има ефект.Като гледам къде са го сложили пред кутията на въздушния филтър си мисля, че не може да минава много въздух през самия кулер.Поне при мене е опрян в кутията за въздушния филтър.
Росен Желев
22-05-2013, 09:31
Ако ще се гониш по добре е голям челен кулер.
thecleaner
22-05-2013, 09:32
Ефекта ще е кръгла 0
На каква база е това твърдение ?
mitkomeg
22-05-2013, 09:42
Няма да се гоня но си мисля, че ефективноста ще е по-голяма.Пък и с 136 коня къде да се гоня :)
Нещото което ме накара да мисля в тая посока е разхода който виждам сутрин като пътувам към работа на хладно и наобед или вечерта като се прибирам по същия път със същото каране-сутрин разхода е 1-1,5 по-малко от колкото в жегите.Не знам дали има нещо общо но само за тая причина се сетих.
lordliness
22-05-2013, 10:29
Няма да се гоня но си мисля, че ефективноста ще е по-голяма.Пък и с 136 коня къде да се гоня :)
Нещото което ме накара да мисля в тая посока е разхода който виждам сутрин като пътувам към работа на хладно и наобед или вечерта като се прибирам по същия път със същото каране-сутрин разхода е 1-1,5 по-малко от колкото в жегите.Не знам дали има нещо общо но само за тая причина се сетих.
Сутрин караш при 15 гр. след обед на 35, евентуалния вентилатор вкарва през кулера въздух с температура 35 гр. вентилатора има и някакъв разход на електричество, а той изисква енергия от двигателя.
CHEFO666
22-05-2013, 10:51
Сутрин караш при 15 гр. след обед на 35, евентуалния вентилатор вкарва през кулера въздух с температура 35 гр. вентилатора има и някакъв разход на електричество, а той изисква енергия от двигателя.
И аз съм на тва мнение...
badmadafaka
22-05-2013, 11:01
На бегачките слагат пръскалки като тези за чистачките, да му поливат вода директно... Аз мисля, че ефект от охлаждането ще има, въпроса е дали има смисъл за ежедневна кола, която се кара в задръствания, още повече, че ФИАТ на някои мотори изобщо не си правят труда да слагат интеркулер... :yawn:
lordliness
22-05-2013, 11:09
Нали не си мислите, че сте първите на които е хрумнало :)
Просто сваляйте и почистване радяторите и кулера на една - две години :knock:
Ако ще се гониш по добре е голям челен кулер.
За на 100% с твоето мнение.
На бегачките слагат пръскалки като тези за чистачките, да му поливат вода директно... Аз мисля, че ефект от охлаждането ще има, въпроса е дали има смисъл за ежедневна кола, която се кара в задръствания, още повече, че ФИАТ на някои мотори изобщо не си правят труда да слагат интеркулер... :yawn:
Навремето на Божурище Марто от Русе пръскаше кулера на косуърда с нитро.
Водата не е чак толкова ефективна според мен.
Няма да се гоня но си мисля, че ефективноста ще е по-голяма.Пък и с 136 коня къде да се гоня :)
Нещото което ме накара да мисля в тая посока е разхода който виждам сутрин като пътувам към работа на хладно и наобед или вечерта като се прибирам по същия път със същото каране-сутрин разхода е 1-1,5 по-малко от колкото в жегите.Не знам дали има нещо общо но само за тая причина се сетих.
Най-вече разхода зависи от маршрута.
Почти никога в двете посоки разхода не може да ти е еднакъв.
Примерно моя разход до работа също се различава с 1 литър в едната посока спрямо другата. И за това не е виновен кулера.
При нормално каране, когато турбината не надува на макс е абсолютно безсмислено това упражнение, което искаш да направиш.
Jivko7777
24-05-2013, 12:37
моя се охлажда с перка (когато аз реша) + това е челен ;)
http://picbg.net/u/50942/37061/706607.jpg
mitkomeg
24-05-2013, 13:30
А ефекта? :cheers:
Просто сваляйте и почистване радяторите и кулера на една - две години :knock:
Ето това мнение е за адмирации!
Като изключим едно две гавраджийски, но в десятката.
Сериозните фирми, за сериозните двигатели са сложили кулера да се охлажда от водната риза. Така, хем бързо се достига работната температура, разбирай постоянните параметри, хем кулера е по-миниатюрен.
За тия, на които им липсват познания по физика или просто нямат криминален поглед и ще кажат - ужас! Кулер, който се охлажда с вода, която е 80 градуса.
Да, господа.
Въздуха постъпва с около тая температура и какво от това?!
След като е постоянен фактор, можем да си увеличим и налягането без притеснения.
Точно това правят МАК, Катерпилар и Мерцедес. Волво също!
Jivko7777
24-05-2013, 14:28
А ефекта? :cheers:
Ефекта от челен кулер е това да караш лятото като през зимата спрямо нормален кулер... а зимата тогава всичко замръзва
Ефекта от челен кулер е това да караш лятото като през зимата спрямо нормален кулер... а зимата тогава всичко замръзва
Ха така!:laser:
Значи трябва да се мисли!
И да имаме ос новно образование. Демек осми клас!:cheers:
TheRaDoOo
05-06-2013, 18:07
@Jivko7777 може ли да ми кажеш на Л.С , че да не зацапвам темата, какви са размерите на кулера? Ако не е проблем разбирасе. :)
IvoKrustev
05-06-2013, 21:28
За перка за охлаждане на лек автомобил не знам ,но веднъж на едно Mitshubishi Pajero 2.8 TDI ,бях видял и до колкото знам е стоково ,но там и по друг начин е сложен самия кулер ,за ефект не знам дали ще има явно да щом са го сложили. Твърдо съм "за" големия челен кулер ,но разбира се не простото му слагане ,а и всички други настройки на компютъра и механиката покрай него все пак тези хора който ги конструират автомобилите са си преценили ,че за това турбо този кулер и ще имам малки разминавания във стойностите и настройките на двигателя при стоков кулер и къстъм. Поздрави.
trustworthy
05-06-2013, 21:48
Кулерът е за да се увеличи литровата мощност като се вкара по-голямо количество въздух. От вентилатор няма абсолютно никакъв смисъл. Обтичането по време на движение е повече от достатъчно, а на място не ти трябва нито кулер, нито вентилатор, нито турбина даже ;)
Gear Men
05-06-2013, 22:05
На Алфата не и трябва но на Пажерото затънало до шасито в калта му трябват и трите.
lordliness
05-06-2013, 22:11
Какъв е механизма на обогатяване на въздуха с кислород след охлаждането му и какви са стойностите, или накратко- от къде идва кислорода и колко, защо моно инжекциите смучат зимата топъл въздух от изпускателните колектори
IvoKrustev
05-06-2013, 22:24
По-големия кулер спомага за по голямо количество студен въздух ,а доколкото физиката е доказала ,студения въздух заема същия обем в литри в цилиндъра ,но се разширява повече от вече разширения топъл въздух ,а моно инжекциона смуче въздух зимата от изпускателния колектор за да може да му сработи системата за принудуително палене при студен старт иначе казано смукач и така както всички знаят колата когато е на смукач гори много повече и затова когато изпускателните колектори се затоплят сработва един термо датчик или може и да е просто пълнител който при повишаването на температурата се разширява съдържанието му и по механичен начин изключва така наречения смукач ,този принцип го има и при по старите дизолови агрегати от типа BOSCH при тях системата е изведена извън помпата..
ecotronic
05-06-2013, 22:28
Топлият въздух е с по-малка плътност от студения. Следователно даден обем студен въздух съдържа повече кислород от същия обем топъл въздух.
lordliness
05-06-2013, 22:34
Това добре, студения въздух пада на пода, топлия се качва на тавана, обаче за моното нещо не се връзва, защото при палене колекторите са студени и са студени и непосредствяено след запалването, карбураторните двигатели смучат топъл въздух цяла зима при температури под + 10 градуса( ръча настройка на филтъра за въздух-защо?
ecotronic
05-06-2013, 22:40
Това добре, студения въздух пада на пода, топлия се качва на тавана, обаче за моното нещо не се връзва, защото при палене колекторите са студени и са студени и непосредствяено след запалването, карбураторните двигатели смучат топъл въздух цяла зима при температури под + 10 градуса( ръча настройка на филтъра за въздух-защо?
При моноинжекциите и карбураторните двигатели качеството на горивната смес (дисперсията на бензиновите капки във въздуха) силно зависи от температурата на въздуха. Колкото по-студен въздух, толкова по-едри капки, т.е - по некачествена смес.
Та поради тази причина в студено време тези двигатели работят по-добре с топъл въздух.
IvoKrustev
05-06-2013, 22:44
Изпускателните тръби са студени непосредствено след запалването да ,но след има няма няколко минути те се затоплят и това е достатъчно да сработи датчика или съответно пълнителя .,все пак те се стоплят най-бързо и така би се оптимизирала работата на двигателя на-много ,а през зимата старите карбуратори не знам дали смучат въздух постоянно знам че ръчната настройка е за да циркулират изпускателните газове през едни специални отвори и да затоплят всмукателните колектори за да може бензина да се изпарява по пълноценно...Поздрави.
lordliness
05-06-2013, 22:45
При моноинжекциите и карбураторните двигатели качеството на горивната смес (дисперсията на бензиновите капки във въздуха) силно зависи от температурата на въздуха. Колкото по-студен въздух, толкова по-едри капки, т.е - по некачествена смес.
Та поради тази причина в студено време тези двигатели работят по-добре с топъл въздух.
:smile:
IvoKrustev
05-06-2013, 22:47
докато го напиша и колегата ecotronic го написа ...
ecotronic
05-06-2013, 22:49
Лорда ни изпитва тука и се прави на ударен :)
lordliness
05-06-2013, 22:55
докато го напиша и колегата ecotronic го написа ...
моното май няма никакво подобие на смукач, нито термо пластини и т. н., има някаква клапа на филтъра от където смуче топъл въздух, която се управлява от някакъв вакуум
---------- Post added at 22:55 ---------- Previous post was at 22:52 ----------
Лорда ни изпитва тука и се прави на ударен :)
разликата е в местата където се образува горивната смес- така ли- преди цилиндрите и в цилиндрите
ecotronic
05-06-2013, 23:05
.....разликата е в местата където се образува горивната смес- така ли- преди цилиндрите и в цилиндрите
Именно - дълъг път до цилидрите + студен въздух води до едри капки и конденз по стените.
lordliness
05-06-2013, 23:11
Именно - дълъг път до цилидрите + студен въздух води до едри капки и конденз по стените.
Сигурно горивото се изпарява по зле в студен въздух.
Сигурно горивото се изпарява по зле в студен въздух.
И за това малоумните Вагаджии са боднали един хАлуминиен таралеж с термодатчик и нагревател баш под моно-то на халудита, голфове, пасати, както и на всичката си карбураторна гад бензинояди. Баш си е вътре в всмукатерля непосредствено преди рънерите на главата. Щот га е студено баш баш не може да си направи сместа фина. А става на... капки от душ. :on_da_beach:
При К-джетрониците (механичния инжекцион) си е с реостатче. Кат е по-дудено навън обръща да дърпа въздух от около изпускателните - по-топла смес. При над 25 градуси - не се пуска тая пущина.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.