Log in

View Full Version : засмукан парцал !!!



muro007
24-05-2013, 00:51
Какво става с двигателя ако през колектора засмуче парцал и го изкара на прежда през ауспуха :-) иначе колата си варви като преди и си пали без проблем но започна да трака доста повече от преди случката нещо причуква :-)!!! За алфа 156 1.9 jtd 105hp става на въпрос!!!

ecotronic
24-05-2013, 01:24
Могат да станат големи поразии, като да се изкриви клапан или да се почупи бутало. Най-добре премери компресия. Ако е еднаква за всички цилиндри, може и да се е разминало.

lordliness
24-05-2013, 05:56
Нещо не ми се връзва цялата история.

RUSEV-BGR
24-05-2013, 06:55
Имал съм такъв случай-и въобще не излезе през ауспуха,наложи се демонтиране на смукателния колектор!После всико,беше ок!

Doomguy
24-05-2013, 10:47
Щом не ти е оплел фланелка през ауспуха, няма страшно...

JoRiX
24-05-2013, 10:50
Щом не ти е оплел фланелка през ауспуха, няма страшно...


Уааахахахахаха :rotfl::rotfl::rotfl:

mirchozo
24-05-2013, 11:54
А парцала какъв беше, вълнен или...? Ако е вълнен може да пуснеш малко молци, те ще изядат остатъците ако има такива :hehehm:

пс Сега сериозно, поразиите може да са големи, колегите споменаха по-горе, клапани, бутало, турбо, общо взето все сериозни неща.

muro007
24-05-2013, 12:04
Могат да станат големи поразии, като да се изкриви клапан или да се почупи бутало. Най-добре премери компресия. Ако е еднаква за всички цилиндри, може и да се е разминало.

А колко трябва да е компресията ??? И някои може ли да ми каже с каква сила се стяга главата и има ли чалъм в самото стягане,че съм решил да я свалям !!! Чудя се и каква марка гарнитура да избера ???

mirchozo
24-05-2013, 12:11
Подробна информация можеш да намриш в Аутодата, има я в замунда.

muro007
24-05-2013, 12:12
А парцала какъв беше, вълнен или...? Ако е вълнен може да пуснеш малко молци, те ще изядат остатъците ако има такива :hehehm:

пс Сега сериозно, поразиите може да са големи, колегите споменаха по-горе, клапани, бутало, турбо, общо взето все сериозни неща.

По какво да разбера какви поразии има при мен,както споменах по горе колата си варви като преди но нещо притраква и мени оборотите чудно ми е тракането от какво е ???

mirchozo
24-05-2013, 12:23
Най-добре отиди в сервиз да ти замерят компресията, това можеш да направиш на първо време. Добре е да не я караш така. Тракането къде се чува, голе в главата, долу в блока? То е относително да ти кажа така, знаеш че от всмукателния колектор през клапаните се стига в цилиндрите, оттам в изпускателния колектор през турбото и към ауспуха. Общо взето това е пътя на парцала. Може да е направил поразии навсякъде, може да пукне бутало ако щеш, може да е превъртял и някой биелен лагер ако е ударило в клапаните горе съответно и в биелните лагери. Общо взето ти трябва майстор да чуе.

mordohy
24-05-2013, 13:19
Да го засмуче, да мине през интеркулера, а после през клапаните и цилиндъра, а после през турбината и всички гърнета, та да излезна на конци.....
Мисля, че до тука описах мотор с турбо, а не дарак!
Ето за това, колегите не ти вярват .
Аз обаче вярвам, че си видял конци от ауспуха, но те не са от парцал, а са от ватата на гърнето.:BIGsmile:
Така, че не си троши колата!
Нали върви без промяна.
Колкото до тракането :
Няма мотор, който ако започнеш да го преслушваш внимателно, нещо да не му "трака".
Започваш да чуваш дори и това. което не трака.
Карай си колицата и не я ръчкай излишно.
Виж си гърнето!
Когато отвътре се скапе и започва да си плюе ватата, има моменти в, които тя запушва гърнето. От това може да ти мени оборотите.

ecotronic
24-05-2013, 14:50
А колко трябва да е компресията ??? И някои може ли да ми каже с каква сила се стяга главата и има ли чалъм в самото стягане,че съм решил да я свалям !!! Чудя се и каква марка гарнитура да избера ???

Не се впускай в сваляне на главата преди да си премерил компресия. Не мога да ти кажа точната стойност на компресията, която трябва да има твоя двигател а и това не е толкова важно. Идеята ми беше, че парцалът е минал през един цилиндър и ако е нанесал поражения, би трябвало на един от цилиндрите да се усети разлика в компресията.
Относно стягането - На всяка гарнитура точно е описана процедурата на стягане. При отваряне на главата обикновено се сменят и болтовете.

dimitar_vd62
24-05-2013, 17:57
Това е ако е парцал, а не парцалче за бърсане на очила, още на входа на турбината ще угасне мотора.Пък дори и да го прекара през цилиндъра ще изгори в изходящия колектор.Нещо си в грешка, ми се струва.

Sunny
24-05-2013, 18:20
Това е ако е парцал, а не парцалче за бърсане на очила, още на входа на турбината ще угасне мотора.Пък дори и да го прекара през цилиндъра ще изгори в изходящия колектор.Нещо си в грешка, ми се струва.

:clapping:
Aaaa Митак той парцала азбестов бре
Как така ще изгори ?

old alfist
24-05-2013, 20:59
Намотайте конците пред лакътя на някой и после го навийте на кълбета.

undy
24-05-2013, 21:08
Тая Алфа фокусник ще излезе.......и според мен няма начин така да се е получило.Но щом пък колегата го казва......явно нещо е станало,но какво точно се е случило...:wierdo:

lordliness
24-05-2013, 21:12
На мен ми е интересно как е излязъл през изпускателния клапан .

muro007
24-05-2013, 22:27
Да го засмуче, да мине през интеркулера, а после през клапаните и цилиндъра, а после през турбината и всички гърнета, та да излезна на конци.....
Мисля, че до тука описах мотор с турбо, а не дарак!
Ето за това, колегите не ти вярват .
Аз обаче вярвам, че си видял конци от ауспуха, но те не са от парцал, а са от ватата на гърнето.:BIGsmile:
Така, че не си троши колата!
Нали върви без промяна.
Колкото до тракането :
Няма мотор, който ако започнеш да го преслушваш внимателно, нещо да не му "трака".
Започваш да чуваш дори и това. което не трака.
Карай си колицата и не я ръчкай излишно.
Виж си гърнето!
Когато отвътре се скапе и започва да си плюе ватата, има моменти в, които тя запушва гърнето. От това може да ти мени оборотите.

не е минал през кулера а беше забравен в смукателния колектор и ако щете вярваите го изкара на малки парченца прегорели през ауспуха,колата докато го меляше тропаше като трактор и пушеше като локомотив , днеска успях да разглобя изпускателните траби с турбото обаче ми направи впечетление че клапанът му е блокирал как да го раздвижа !!! и какво да погледна в него за да видя дали е пострадало и то!!!вазможно ли е лоста да е блукирал вследствие от накълцаните парчета ???

muro007
24-05-2013, 22:48
Тая Алфа фокусник ще излезе.......и според мен няма начин така да се е получило.Но щом пък колегата го казва......явно нещо е станало,но какво точно се е случило...:wierdo:

Колега беше ми изпуснала тая скоба която захваща гумения маркуч за смукателния колектор,обаче като погледнах вътре в колектора на входа му беше много мръсно и реших да го забърша малко и така забравих парцала вътре!!!

undy
25-05-2013, 14:47
Според мене си е там.....само,че по-навътре....де да знам-чудна работа.

dimitar_vd62
25-05-2013, 16:29
Ми като го намери да цъкне някоя друга снимка, баси филма...

old alfist
25-05-2013, 16:35
Бях чувал, че дизеловите двигатели на Алфа Ромео работят с кюмюр, найлонови пликчета и други боклуци, но явно и с парцали вървят.

Sunny
25-05-2013, 16:37
Бях чувал, че дизеловите двигатели на Алфа Ромео работят с кюмюр, найлонови пликчета и други боклуци, но явно и с парцали вървят.

Мхм ... то като пернишка печка си е дизела , не е прецизен и фин мотор като Т.С. ;)

muro007
25-05-2013, 20:58
Според мене си е там.....само,че по-навътре....де да знам-чудна работа.

Колега колата я разглобих и няма никаде остатък от парцала обаче има два смукателни клапана аут :mrgreen: на 1ви и 4ти цилиндър!!! Другия проблем е колко трябва да е луфта на буталата и изобщо трябва ли да има :new_Eyecrazy::new_Eyecrazy::new_Eyecrazy:

ecotronic
25-05-2013, 21:07
Колега колата я разглобих и няма никаде остатък от парцала обаче има два смукателни клапана аут :mrgreen: на 1ви и 4ти цилиндър!!! Другия проблем е колко трябва да е луфта на буталата и изобщо трябва ли да има :new_Eyecrazy::new_Eyecrazy::new_Eyecrazy:

Луфта на буталото в цилиндъра трябва да е в границите
0,203 - 0,227.

muro007
26-05-2013, 20:11
Луфта на буталото в цилиндъра трябва да е в границите
0,203 - 0,227.

Колега задалжително ли трябва да я зглобя с нови болтове главата или може и със старите ?

ecotronic
26-05-2013, 20:48
Колега задалжително ли трябва да я зглобя с нови болтове главата или може и със старите ?

Не е задължително, но е препоръчително. Лично аз не съм имал проблеми, когато съм ползвал старите болтове.

old alfist
27-05-2013, 13:20
Колега задалжително ли трябва да я зглобя с нови болтове главата или може и със старите ?
Задължително е използването на динамометричен ключ.

muro007
28-05-2013, 21:05
Задължително е използването на динамометричен ключ.

Динамометричен ключ имам и ще я стягам с него но ме интересува трябва ли да шлаифам главата задалжително??? Понеже не съм я свалял заради проблем с гарнитурата,развивал съм я по схемата за затягане и на три етапа съм разхлабвал болтовете !!!

old alfist
28-05-2013, 21:44
Динамометричен ключ имам и ще я стягам с него но ме интересува трябва ли да шлаифам главата задалжително??? Понеже не съм я свалял заради проблем с гарнитурата,развивал съм я по схемата за затягане и на три етапа съм разхлабвал болтовете !!!
Трябва задължително да я провериш дали е за шлайфане, но не ми се влиза в подробности, защото тук има майстори, които по-добре могат да ти отговорят - моя опит е от основни ремонти на Лади отпреди 30-тина години, макар, че някои принципи са си същите.

don_pepone
28-05-2013, 22:32
:th_up: подкрепям това


Трябва задължително да я провериш дали е за шлайфане, но не ми се влиза в подробности, защото тук има майстори, които по-добре могат да ти отговорят - моя опит е от основни ремонти на Лади отпреди 30-тина години, макар, че някои принципи са си същите.

mirchozo
28-05-2013, 22:39
задължително един вятър дет му казват

muro007
29-05-2013, 11:47
колеги можете ли да ми кажете на колко да стягам разпределитилния вал че нещо в аутодатата не го намирам

ecotronic
29-05-2013, 12:44
колеги можете ли да ми кажете на колко да стягам разпределитилния вал че нещо в аутодатата не го намирам

13 - 16 Nm

muro007
29-05-2013, 22:39
колеги понеже напасвах клапаните ми хрумна да замеря хлабините им нормално ли е на всички да е по 0.30 ,с изключение на два изпускателни които са по 0.32

ecotronic
29-05-2013, 22:53
Всмукателните трябва да са в границите 0,25 - 0,35
Изпускателните 0,3 - 0,4

Изглежда да са в норми при теб.

old alfist
29-05-2013, 22:57
Едно време имаше едни пластини, с които се мереше разстоянието и се регулираше с два ключа.

lordliness
29-05-2013, 23:11
Едно време имаше едни пластини, с които се мереше разстоянието и се регулираше с два ключа.

Не беше ли с ключ и отвертка.

dimitar_vd62
29-05-2013, 23:13
На ладата беше с два ключа, и да искаш с отверка няма шлиц.

muro007
29-05-2013, 23:25
Всмукателните трябва да са в границите 0,25 - 0,35
Изпускателните 0,3 - 0,4

Изглежда да са в норми при теб.

Ecotronic мерси мн за помоща,ако идваш някога към дупница пиши имаш една черпавка от мене,благодаря много и на другите колеги които ми помогнаха кои с каквото може!!!

dimitar_vd62
29-05-2013, 23:29
В края на краищата де отиде парцала.

Sunny
30-05-2013, 00:06
В края на краищата де отиде парцала.

Не четеш Миак - на прежда за чорапи стана :Tease:

muro007
30-05-2013, 18:14
Колеги пак ударих на камък от задната страна на термостата влизат два маркуча забравил съм кои каде трябва да е!!!Единия идва от радиаторчето на парнот,а другия прави кривка под термостата и отива напред в трабата точно под егра!!!

ecotronic
30-05-2013, 18:26
Това може да ти помогне:

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/rgh1369927560k.jpg

muro007
30-05-2013, 19:15
Това може да ти помогне:

http://alfa.kachi-snimka.info/images-2013/rgh1369927560k.jpg

На самата схема маркучите са нарисувани един под друг а при мен не е така мен ме интересува кои маркуч е от към главата и кои от към акомулатора??? Но все пак много благодаря колега за бързия отговор.Остана само да сложа еи тея маркучи и да налея антифриза след това една проба да видя какво съм направил !!!

ecotronic
30-05-2013, 20:00
На скицата се вижда, че двата маркуча са един до друг. Този, който ти изглежда като долен на скицата е всъщност този откъм акумулатора и отива напред. другият, откъм двигателя отива към радиаторчето на парното.

muro007
01-06-2013, 17:18
Колата е готова запали,но скапаното чукане на метал си остана. Чукането идва от картера маи ще е биален лагер!!!Опитах се да сваля картера обаче се оказа мисията невазможна,как се сваля проклетата планка която държи лагера на полуоската???