PDA

View Full Version : Присаждане на вариатор към 1.7ТС - възможно ли е?



Z:)m
29-01-2007, 16:28
От всички осем клапанови туйн-спаркове, 1.7 е единствения двигател без вариатор за променливо газоразпределение. Гледам, че към главата на моя мотор има направени някакви дупки за мястото на вариатора. Чудя се, въобще възможна ли е подобна интервенция? Ако е възможно, какво трябва да се смени или да се донабави за случая? Знам, че един вариатор вдига малко въртящия момент, а и самия въртящ момент може да са ползва в по-голям диапазон на оборотите...
Е, вие как мислите?

П.П.
-за по-голяма прегледност добавям графики на въртящите моменти на 1.7 ТС(1748 куб.см без вариато) и 1.8 ТС(1773 куб.см с вариатор)

търтей
29-01-2007, 16:31
дай направо да ти продам 1.8 - май ще стане по лесно :)
всъщност вариаторът доколкото знам на 8 клапановия мотор е за да има нормален празен ход :roll:

Kostadin
29-01-2007, 19:23
От всички осем клапанови туйн-спаркове, 1.7 е единствения двигател без вариатор за променливо газоразпределение. Гледам, че към главата на моя мотор има направени някакви дупки за мястото на вариатора. Чудя се, въобще възможна ли е подобна интервенция? Ако е възможно, какво трябва да се смени или да се донабави за случая? Знам, че един вариатор вдига малко въртящия момент, а и самия въртящ момент може да са ползва в по-голям диапазон на оборотите...
Е, вие как мислите?

П.П.
-за по-голяма прегледност добавям графики на въртящите моменти на 1.7 ТС(1748 куб.см без вариато) и 1.8 ТС(1773 куб.см с вариатор)

Ми от това дето си пуснал става ясно, че нещата с мах въртящ момент при 1,7 са много по-добри от тези на 1,8 :lol:

Bobo
29-01-2007, 22:37
От всички осем клапанови туйн-спаркове, 1.7 е единствения двигател без вариатор за променливо газоразпределение. Гледам, че към главата на моя мотор има направени някакви дупки за мястото на вариатора. Чудя се, въобще възможна ли е подобна интервенция? Ако е възможно, какво трябва да се смени или да се донабави за случая? Знам, че един вариатор вдига малко въртящия момент, а и самия въртящ момент може да са ползва в по-голям диапазон на оборотите...
Е, вие как мислите?

П.П.
-за по-голяма прегледност добавям графики на въртящите моменти на 1.7 ТС(1748 куб.см без вариато) и 1.8 ТС(1773 куб.см с вариатор)

Ми от това дето си пуснал става ясно, че нещата с мах въртящ момент при 1,7 са много по-добри от тези на 1,8 :lol:

От това пък си личи че или грам не фаташ графиките или си пристрастен :lol:

Kostadin
30-01-2007, 08:15
От всички осем клапанови туйн-спаркове, 1.7 е единствения двигател без вариатор за променливо газоразпределение. Гледам, че към главата на моя мотор има направени някакви дупки за мястото на вариатора. Чудя се, въобще възможна ли е подобна интервенция? Ако е възможно, какво трябва да се смени или да се донабави за случая? Знам, че един вариатор вдига малко въртящия момент, а и самия въртящ момент може да са ползва в по-голям диапазон на оборотите...
Е, вие как мислите?

П.П.
-за по-голяма прегледност добавям графики на въртящите моменти на 1.7 ТС(1748 куб.см без вариато) и 1.8 ТС(1773 куб.см с вариатор)

Ми от това дето си пуснал става ясно, че нещата с мах въртящ момент при 1,7 са много по-добри от тези на 1,8 :lol:

От това пък си личи че или грам не фаташ графиките или си пристрастен :lol:

не бе имах предвид че нещата са по-добре при 1,7 за това, че при по-ниски обороти постига мах въртящ момент, а не че на 1,7 мах въртящия момент е по-голям от на 1,8 :wink:

pr_00f
30-01-2007, 08:58
Колега а да ти се намират подобни графики за конете на тези двигатели ?

Z:)m
30-01-2007, 09:53
Колега а да ти се намират подобни графики за конете на тези двигатели ?
графиките съм ги свалил от:
www.squadra-tuning.com (http://www.squadra-tuning.com)
...и по-конкретно от тук:
http://www.squadra-tuning.com/EN/en_alfa_155_18_ts.htm
http://www.squadra-tuning.com/EN/en_alfa_155_17_ts.htm
- линията с червен цвят показва характеристиките след чипосване...

Z:)m
30-01-2007, 10:15
Ми от това дето си пуснал става ясно, че нещата с мах въртящ момент при 1,7 са много по-добри от тези на 1,8 :lol:

Разбирам какво искаш да кажеш :). Имаш предвид, че мах. въртящ момент при 1.7 се постига при много по-ниски обороти.
Но обърни внимание на факта, че разликата в кубатурата на 1.7 и 1.8 е едва 24 куб.см, но разликата във въртящия момент е почти 12-13 Nm. А това се постига благодарение на вариатора, който оптимизира фазите на отваряне и затваряне на клапаните съгласно оборотите на двигателя (при високите обороти отваря клапаните малко по-рано).
Ако се вгледаш добре в графиката на върт. момент за 1.8, ще забележиш как при достигане на 4000 об/мин е първият пик на върт. момент и от там до към 4500 об/мин имаме застой на върт. момент. Когато към 4500 об/мин се включи вариатора и измести фазите на 30 градуса, въртящия момент отново тръгва нагоре (почва да се повишава) и достига стойност 167Nm при 5000 об/мин (данни на производителя).
Та, затова ми хрумна идеята за присаждане на вариатор, защото хората от Squadra tuning с помощта на чип едва постигат това, което са постигнали Алфа с вариатора при 1.8.
Друг е въпроса, защо от Алфа не са сложили вариатор и на 1.7 ? :-?

ALFA CORSE
30-01-2007, 15:29
всъщност вариаторът доколкото знам на 8 клапановия мотор е за да има нормален празен ход :roll:
Обясни малко по-подробно :)

Чувал съм за една 1.8 с присадена глава от 1.7 и вървяла уж отлично без да се бута друго, тоест смяната е била обратно на твоето питане :roll: ...

Z:)m
30-01-2007, 16:32
...хмммм... незнам?! Нямам обяснение на "феномена", ако горното твърдение е вярно.
Всъщност, знам че 1.7 и 1.8 двигателите са с еднакви диаметри на цилиндрите, а само хода на буталата при 1.8 е по-голям (май с 1.3 мм беше). При това положение е възможно смяната на по-високата цилиндрова глава с по-ниска (от 1.7) да е довело до по-голямо сгъстяване - подобно на случаите, когато се прешлайфат главите. Но това е само едно мое предположение. Нека по-опитните в тази област изкажат своето мнение по темата.

търтей
30-01-2007, 16:40
...хмммм... незнам?! Нямам обяснение на "феномена", ако горното твърдение е вярно.
Всъщност, знам че 1.7 и 1.8 двигателите са с еднакви диаметри на цилиндрите, а само хода на буталата при 1.8 е по-голям (май с 1.3 мм беше). При това положение е възможно смяната на по-високата цилиндрова глава с по-ниска (от 1.7) да е довело до по-голямо сгъстяване - подобно на случаите, когато се прешлайфат главите. Но това е само едно мое предположение. Нека по-опитните в тази област изкажат своето мнение по темата.

мне
1.8 и 2.0 са еднакви като 2.0 е с по-голям ход
1.7 има други размери
сега ще поровя

Z:)m
30-01-2007, 16:45
мне
1.8 и 2.0 са еднакви като 2.0 е с по-голям ход
1.7 има други размери
сега ще поровя

По мои данни:
- диаметър на цилиндрите - 80мм и за двата двигателя;
-ход на буталото - 83.4мм за 1.7; 84мм за 1.8
Оказа се, че всъщност разликата във височината на цилиндровата глава е само 0.6мм :)

търтей
30-01-2007, 16:47
[quote="търтей":277tn8f8]

мне
1.8 и 2.0 са еднакви като 2.0 е с по-голям ход
1.7 има други размери
сега ще поровя

По мои данни:
- диаметър на цилиндрите - 80мм и за двата двигателя;
-ход на буталото - 83.4мм за 1.7; 84мм за 1.8
Оказа се, че всъщност разликата във височината на цилиндровата глава е само 0.6мм :)[/quote:277tn8f8]


това знам аз:

литри диаметър х ход
2.0 84.00mm Ч 90.00mm
1.8 84.00mm Ч 80.00mm
1.7 82.00mm Ч 75.65mm

Z:)m
30-01-2007, 16:54
ГРЕШКА... от моя страна...
всъщност ходовете на буталата са еднакви, а разликата в диаметрите е 0,6мм - справка пи-ди-ефите, раздел двигатели, стр 01-63.
Следователно - горното мнение, изказано от моя милост да не се взема под внимание ;)

alf
30-01-2007, 16:56
първо според мен освен да умре в ниските обороти нищо друго няма да се промени. второ може би трябва да сменяш и еку. приемам че вариатора се слага на по-мощните двигатели от екологично икономични причини и цялата далавера е че на ниски обороти караш като мен-икономично а ако решиш да пържиш някой въпросния вариатор ти пуска фъндък т.е. настройва вала да държи клапаните колкото се може повече време отворени за да изцеди пълния потенциал. в твоя случай както и на всички 1,7л се използва пълния потенциал през цялото време. може и да греша но това е моята теория

Z:)m
30-01-2007, 16:59
първо според мен освен да умре в ниските обороти нищо друго няма да се промени. второ може би трябва да сменяш и еку. приемам че вариатора се слага на по-мощните двигатели от екологично икономични причини и цялата далавера е че на ниски обороти караш като мен-икономично а ако решиш да пържиш някой въпросния вариатор ти пуска фъндък т.е. настройва вала да държи клапаните колкото се може повече време отворени за да изцеди пълния потенциал. в твоя случай както и на всички 1,7л се използва пълния потенциал през цялото време. може и да греша но това е моята теория

До някъде си прав - само в частта за екологично/икономическата обосновка, но за останалото - не...
Абе имаше един хубав линк за VVT системите, пуснат някъде из форума, но не знам сега къде точно се намира. Та там нещата са много нагледно и подробно обяснени.

ne0
30-01-2007, 17:31
Аве ей я на земята...
Много теоритици. :wink:

Kostadin
30-01-2007, 21:07
Аве ей я на земята...
Много теоритици. :wink:

нещо по темата да имаш за казване :roll:

ne0
30-01-2007, 21:37
Аве ей я на земята...
Много теоритици. :wink:

нещо по темата да имаш за казване :roll:

Kо немога ли да спамя а? :)
Мисля, че 1,7 и 1,8 нямат общо и такива присаждания са плод на много труд и късмет. Без еку незнам как ще стане, кви смеси ще църкат д'зите и т.н. Аве требва магьооосник
За вариатора дали е направен за ЕКО норми ще ти публикувам графиките от газоанализа на техническия преглед да видиш ко стаа на 6000 оборота... некой ден...
За разхода нема ко да говорим. Хондите мое се рекламират че вТЕКА е за економия, при алфите е за вървеж :twisted:

Ко греша здраве да е, блажени са глупавите :lol:

Kostadin
30-01-2007, 21:45
Аве ей я на земята...
Много теоритици. :wink:

нещо по темата да имаш за казване :roll:

Kо немога ли да спамя а? :)
Мисля, че 1,7 и 1,8 нямат общо и такива присаждания са плод на много труд и късмет. Без еку незнам как ще стане, кви смеси ще църкат д'зите и т.н. Аве требва магьооосник
За вариатора дали е направен за ЕКО норми ще ти публикувам графиките от газоанализа на техническия преглед да видиш ко стаа на 6000 оборота... некой ден...
За разхода нема ко да говорим. Хондите мое се рекламират че вТЕКА е за економия, при алфите е за вървеж :twisted:

Ко греша здраве да е, блажени са глупавите :lol:

всичко зависи от това в кво приключение е готов да се впусне собственика :idea: не е невъзможно зависи от гледната точка и от това дали си заслужава хамалогията :wink:
а иначе като знам как ги прават граифките от газоанализатора нешъ да ми ги показваш :lol:

ne0
30-01-2007, 21:50
оФФ топик
за графиките
аз нарочно си направих с катализатор, без, с подорения и т.н....
и наистина ги мерех щото без пара. Бате ако я запаля в гараж умираме за 5 минути :twisted:

Bodom
30-01-2007, 22:51
Цяла вечер търсих и не намерих описание на това как работи Variable Inlet Control и Variable Valve Timing при Alfa Romeo.
Разбирам идеята и на двете системи, но искам да видя как са реализирани при Twin Spark двигателите на Alfa.
Тук се говори за по-старите TS двигатели, които са с 8 клапана.. доколкото прочетох в по-новите версии вече има continuously variable valve timing, (both inlet and exhaust).. Там също ми е интересно как е реализирано.

За съжаление единственото стойностно, което намерих са тези:
http://www.madabout-kitcars.com/kitcar/kb.php?aid=211
http://www.teamdelsol.com/technical/techstuff/vtec/
http://home.hccnet.nl/jaap.bouma/PhaseVariator.htm
На посления линк има някаква схема, но продължавам да не разбирам как работи :oops:

Някой има ли желание да ми обясни, или даде правилното четиво :roll:


П.С. В тази тема става дума за присаждане на Phase Variator , нали ? :oops:

yovi
31-01-2007, 07:27
това знам аз:

литри диаметър х ход
2.0 84.00mm Ч 90.00mm
1.8 84.00mm Ч 80.00mm
1.7 82.00mm Ч 75.65mm

А това е математика:
(3.14*8.4^2)*9.0=1995
(3.14*8.4^2)*8.0=1773
(3.14*8.2^2)*7.565=1598
(3.14*83.4^2)*8.0=1748
:wink:

Z:)m
31-01-2007, 11:07
Мисля, че 1,7 и 1,8 нямат общо и такива присаждания са плод на много труд и късмет. Без еку незнам как ще стане, кви смеси ще църкат д'зите и т.н. Аве требва магьооосник

Ко греша здраве да е, блажени са глупавите :lol:

Според инфото с което разполагам, 1.7TS 8v и 1.8TS 8v се управляват от едно и също ECU:
ECU Code: 0.261.200.536; Bosch Motronic M1.7 - зa 1.7
ECU Code: 0.261.200.536; Bosch Motronic M1.7 - за 1.8
Освен това, тази сутрин направих едно сравнение м/у моята алфа и тази на колегата (1.8ТС). При моята си има място за вариатора(подготвено е), дори си има и кабелче (свободно е в момента) - липсва само самия соленоид. Мисля, че не е чак такова голямо приключение да си намеря един соленоид от някоя морга, да завия 2 винтчета и да закача едно кабелче. Ще се опитам по-късно през деня да пусна и снимки.
Все пак нямам пълната увереност, че това, което съм намислил ще се получи...


EDIT
ето и обещаната снимка...
в червено съм заградил свободния кабел и свободното място за соленоида!

ne0
31-01-2007, 12:13
Ако говорим реално, най-добре е Бобо да каже за кво иде реч, шото некакси не ми звучи добре тая идеа. Тва с местенето на вала..... и т.н. Та не смачкаме нещо...

bass
31-01-2007, 13:02
...Мисля, че не е чак такова голямо приключение да си намеря един соленоид от някоя морга, да завия 2 винтчета и да закача едно кабелче....

Тъкмо мислех да ти попаря оптимизма с нещо от сорта "ама соленоидът е само едната страна на нещата - вътре на вала са съществените джунджурии, които той активира", когато ми хрумна да погледна в ePER.
Странно, за 1.7 няма никва разлика в оборудването на вала - включва си advance variator и тва е... (даже проверих специално за твоя VIN - ZAR16700000114990, ако не се лъжа)

п.п. Ако наистина и 1.7 има вариаторен чаркалак, начи дизеловият шум на твоята кола, от който май се оплакваше, си има съвсем логично обяснение :wink:

Z:)m
31-01-2007, 13:41
Тъкмо мислех да ти попаря оптимизма с нещо от сорта "ама соленоидът е само едната страна на нещата - вътре на вала са съществените джунджурии, които той активира", когато ми хрумна да погледна в ePER.
Странно, за 1.7 няма никва разлика в оборудването на вала - включва си advance variator и тва е... (даже проверих специално за твоя VIN - ZAR16700000114990, ако не се лъжа)

п.п. Ако наистина и 1.7 има вариаторен чаркалак, начи дизеловият шум на твоята кола, от който май се оплакваше, си има съвсем логично обяснение :wink:

Абсолютно вярно е предположението ти за VIN'a на моята кола :) Чак ме плашиш с тази твоя акуратност :)
А относно шума, наподобяващ тракането на дизел:
- бях виждал подобни теми, в които се казва, че причината е във вариатора и понеже аз си нямам такова нещо - не съм им обръщал внимание. Та при това положение, кой детайл трябва да се смени (съгл. прил. схема)?

търтей
31-01-2007, 13:47
при 8 волтовите дизеловият шум ако не бъркам е от вала а не от вариатора

Z:)m
31-01-2007, 14:31
Цяла вечер търсих и не намерих описание на това как работи Variable Inlet Control и Variable Valve Timing при Alfa Romeo.
Разбирам идеята и на двете системи, но искам да видя как са реализирани при Twin Spark двигателите на Alfa.
Тук се говори за по-старите TS двигатели, които са с 8 клапана.. доколкото прочетох в по-новите версии вече има continuously variable valve timing, (both inlet and exhaust).. Там също ми е интересно как е реализирано.

За съжаление единственото стойностно, което намерих са тези:
http://www.madabout-kitcars.com/kitcar/kb.php?aid=211
http://www.teamdelsol.com/technical/techstuff/vtec/
http://home.hccnet.nl/jaap.bouma/PhaseVariator.htm
На посления линк има някаква схема, но продължавам да не разбирам как работи :oops:

Някой има ли желание да ми обясни, или даде правилното четиво :roll:


П.С. В тази тема става дума за присаждане на Phase Variator , нали ? :oops:
Да, в тази тема става дума за Phase Variator.
При всички 8 клапанови двигатели на алфа с вариатор, става вапрос за фазови вариатори със степно изменение на фазите (0 или 30градуса), а не безстепено (от 0 до 30) и се слагат само на всмукателя. Относно 16 клапановите - не съм запознат.
Как работи вариатора?
Обикновено, разпределителните валове осигуряват такова отваряне на клапаните, че да се осигурява нормална (плавна) работа на двигателя при ниски и средни обороти. При достигане на 4000-4500об/мин двигателя почва да се "задъхва". За времето в което клапаните са отворени, поради инертността на въздуха (въздуха също има маса) и по-големите съпротивления при движение на флуида с по-висока скорост, необходимото количество въздух не може да проникне в цилиндрите на двигателя. За целта се прилага следния трик - по-ранното отваряне на клапаните (в по-добрия случай е да се увеличи и лифтинга на клапаните, но е технически по-трудно за реализиране). Тази промяна на фазите се извършва от вариатора. При 4000-4500об/мин ECU'то подава сигнал на соленоида 1, който избутва буталцето 2 надолу, като по този начин отваря канал C, което позволява постъпването на хидравлична течност от канал А, към камерата G. В неактивното си състояние, буталцето 2 е в горно положение заради пружината 3. Хидравличната течност постъпила в камерата G успява да преодолее силата на пружината 7, като по този начин избутва втулката 4 напред. На самата втулка 4 има изработени наклонени зъби (шлици), чрез които се зацепва към гилзата 5, която гилза пък е захваната към разпределителния вал 6. Поради наклонения характер на зъбите (шлиците), аксиалното (по посока на оста) движение на втулка 4, предизвиква завъртане на гилза 5 около оста (ефекта на пумпала - за да се завърти пумпала, натискаш стеблото надолу). Това радиално завъртане е 30 градуса, т.е. с 30 градуса по-рано ще се отварят всмукателните клапани. Обратния процес няма да обяснявам, че ще стане адски дълго :).
Надявам се, че съм успял да хвърля малко светлина по въпроса ;)

Z:)m
31-01-2007, 15:01
при 8 волтовите дизеловият шум ако не бъркам е от вала а не от вариатора
Какво по-точно имаш предвид?

търтей
31-01-2007, 15:03
[quote="търтей":1oc1nzw5]при 8 волтовите дизеловият шум ако не бъркам е от вала а не от вариатора
Какво по-точно имаш предвид?[/quote:1oc1nzw5]

износва се изпускателния вал и от там трака

Bodom
31-01-2007, 16:09
Благодаря ти Z:)m, напълно ми се изясни схемата на начина по който работи Phase Variator :)

Z:)m
31-01-2007, 17:18
[quote="Z:)m":wlty54lh][quote="търтей":wlty54lh]при 8 волтовите дизеловият шум ако не бъркам е от вала а не от вариатора
Какво по-точно имаш предвид?[/quote:wlty54lh]

износва се изпускателния вал и от там трака[/quote:wlty54lh]
Проверено е ... миналата пролет - и изпускателния и всмукателния... И двата вала са в перфектно състояние, хлабините също са в границите на предписанията на производителя. За съжаление, трака си и... туй то. Майстора се опитва да ме убеди че е от синджира, ма мене пО-друго ми звучи :?

търтей
31-01-2007, 17:31
[quote="търтей":2tv1oxsh][quote="Z:)m":2tv1oxsh][quote="търтей":2tv1oxsh]при 8 волтовите дизеловият шум ако не бъркам е от вала а не от вариатора
Какво по-точно имаш предвид?[/quote:2tv1oxsh]

износва се изпускателния вал и от там трака[/quote:2tv1oxsh]
Проверено е ... миналата пролет - и изпускателния и всмукателния... И двата вала са в перфектно състояние, хлабините също са в границите на предписанията на производителя. За съжаление, трака си и... туй то. Майстора се опитва да ме убеди че е от синджира, ма мене пО-друго ми звучи :?[/quote:2tv1oxsh]

а веригата натегна ли я?

Z:)m
31-01-2007, 17:33
а веригата натегна ли я?
нъц...
Казаха ми да не я натягам сам, че то нИ бИло толкУз проЗто туй нЯщо ве... и аз си затраях от страх да не я пренатегна нещо... знам ли :oops:

bass
31-01-2007, 17:35
Та при това положение, кой детайл трябва да се смени (съгл. прил. схема)?
Ненам, аз съм в ролята на книжния плъх тука - ще трябва да каже някой с повечко масло под ноктите :-)

Ето още една схема с детайлите (номер 1 и подкомпонентите му):

търтей
31-01-2007, 17:35
[quote="търтей":l3v288vz]

а веригата натегна ли я?
нъц...
Казаха ми да не я натягам сам, че то нИ бИло толкУз проЗто туй нЯщо ве... и аз си затраях от страх да не я пренатегна нещо... знам ли :oops:[/quote:l3v288vz]

еми не е сложно
чеки да изровя как се прави

търтей
31-01-2007, 17:37
е те това е

Z:)m
31-01-2007, 17:39
Та при това положение, кой детайл трябва да се смени (съгл. прил. схема)?
Ненам, аз съм в ролята на книжния плъх тука - ще трябва да каже някой с повечко масло под ноктите :-)

Ето още една схема с детайлите (номер 1 и подкомпонентите му):

бе то ясно, че ще требе поне веднъж да се отвори тая глава и да се види какво става вътре... Ма мене нещо друго ме чопли като въпрос. След като 1.7 си е оборудвана със все сичките чаркове, защо не са й сложили вариатор а са я оставили тъй...?

Z:)m
31-01-2007, 17:40
е те това е
да...чел съм го... то и аз съм книжен плъх ;)
ма кат'тъ стреснат веднъж...

търтей
31-01-2007, 17:43
[quote="търтей":19fv1kli]е те това е
да...чел съм го... то и аз съм книжен плъх ;)
ма кат'тъ стреснат веднъж...[/quote:19fv1kli]

само дето на 155 е шибано завъртян двигателя и много неудобно - ама то се вижда дали е лабава с просто око като свалиш капака на клапаните

bass
31-01-2007, 17:44
След като 1.7 си е оборудвана със все сичките чаркове, защо не са й сложили вариатор а са я оставили тъй...?
хъхъхъ, ей, как не си записах размишленията по темата на джамбазите, когато купувах мойта :twisted:
Само като им кажа, че не ща 1.7, и глей ко стаа - философ до философа и инджинер до инджинера, мила моя майнольо!

Yon
01-02-2007, 10:03
@Z:)m , доколкото разбрах какво ти се иска трябва да ти кажа , че само със соленоид май няма да стане защото магистралите по главата в технологичния отвор липсват....

Z:)m
01-02-2007, 10:28
@Z:)m , доколкото разбрах какво ти се иска трябва да ти кажа , че само със соленоид май няма да стане защото магистралите по главата в технологичния отвор липсват....
...това проверено ли е?

Yon
01-02-2007, 10:29
...това проверено ли е?

Ами иначе цялото ти масло щеше да изблика от отвора за 2,3 секунди след палене :D :D А това вече съм проверявал :oops: :lol: :lol:

Z:)m
02-02-2007, 11:24
[quote="Bodom"]Цяла вечер търсих и не намерих описание на това как работи Variable Inlet Control и Variable Valve Timing при Alfa Romeo.
[quote]
Колега, ето ти линк към едно много добро обяснение...
http://www.autozine.org/technical_schoo ... /vvt_1.htm (http://www.autozine.org/technical_school/engine/vvt_1.htm)
Благодарности на jiv, който го е постнал, но в една друга тема за разпределителните валове в "Тунинг-рацинг" раздела.

ne0
02-02-2007, 20:57
Цяла вечер търсих и не намерих описание на това как работи Variable Inlet Control и Variable Valve Timing при Alfa Romeo.


Колега, ето ти линк към едно много добро обяснение...
http://www.autozine.org/technical_schoo ... /vvt_1.htm (http://www.autozine.org/technical_school/engine/vvt_1.htm)
Благодарности на jiv, който го е постнал, но в една друга тема за разпределителните валове в "Тунинг-рацинг" раздела.

Май не си ок с интернета.
Мисля даже че в уикипедиа пише...
Сигурен съм...

Bodom
03-02-2007, 01:12
Цяла вечер търсих и не намерих описание на това как работи Variable Inlet Control и Variable Valve Timing при Alfa Romeo.

Колега, ето ти линк към едно много добро обяснение...
http://www.autozine.org/technical_schoo ... /vvt_1.htm (http://www.autozine.org/technical_school/engine/vvt_1.htm)
Благодарности на jiv, който го е постнал, но в една друга тема за разпределителните валове в "Тунинг-рацинг" раздела.

Май не си ок с интернета.
Мисля даже че в уикипедиа пише...
Сигурен съм...
Ако това беше до мен, в уикипедия е много добре обяснено даже какво е Variable Inlet Control и Variable Valve Timing, но не и как :!: е реализирано при двигателите на Alfa Romeo 8)

Z:)m
03-02-2007, 15:00
След по-обстоен преглед на нещата установих, че ще трябва да се замени онази част от моя двигател, към която са захванати гумените тръбите на всмукателния колектор.... не знам как точно се нарича :(. Ако може някой да провери в e-per или autodata, дали тази част е еднаква за двата типа двигатели 1.7ТС и 1.8ТС.
Благодаря предварително!

EDIT:
Всъщност, успях тука да изнамеря някаква схема. Става въпрос за детайла, означен като SGR10255. Ако този детайл е еднакъв и за двата мотора - ще го подменя само, ако ли не - ще трябва да си доработвам аз :-/

ALFA CORSE
03-02-2007, 15:34
А сигурен ли си, че и на главата ги има каналите?

Z:)m
05-02-2007, 09:13
Честно казано - не съм сигурен. Дори почвам да се съмнявам дали това което съм намислил въобще е осъществимо. Откъде идват съмненията ми:
- онзи ден, когато бях на кафе с един мой другар (тоже алфист), му споделих за моята идея. Той ми зададе един много простичък въпрос, за който аз въобще не се бях сещал... а именно - и твоята ли е с хидравлични повдигачи на клапаните, както на 1.8?! ...при което аз :shock: онемях.
Мисля, че това е търсения от мен отговор на въпроса - защо гадовете от Алфа не са сложили вариатор на 1.7... Ами 1.7 е с механични повдигачи и явно няма откъде да се захрани с хидравлично налягане системата с вариатора... Предполагам, че при 1.8, вариатора черпи масло от същата хидравлична система, която обслужва и хидравличните повдигачи :(
Дали са верни съмненията ми? Ако е така - каузата ми е обречена на провал :(

Z:)m
05-02-2007, 12:23
Днес на обяд, въоръжен с мултицет, отидох при колата за да замеря дали до кабелчето за соленоида, което при мен е свободно, достига напрежение. Запалих колата, вдигнах предния капак и започнах да развивам изолирбанда... Установих, че има две жички, свързани на късо. Това малко ме смути, но все пак реших да разединя кабелчетата.... и колата изгасна. Вероятно ECU'то получи някакъв сигнал за грешка или.. знам ли там какво стана. После пак свързах кабелчетата и всичко си заработи на ОК. И сега пак не знам дали при определени обороти, ECU'то изпраща сигнал на соленоида (в моя случай) за да го активира или не... оставам си засега само с едното "надявам се..." :?

TRENDi
05-02-2007, 12:44
Той ми зададе един много простичък въпрос, за който аз въобще не се бях сещал... а именно - и твоята ли е с хидравлични повдигачи на клапаните, както на 1.8?! ...при което аз :shock: онемях.
(

В ePer-a, не видях да има разлика в повдигачите, пуловете, пружинките, клапаните и т.н. м/у двигателите 1.7, 1.8 и 2.0 8V. Мисля си, че приятелят ти нещо греши.

Yon
05-02-2007, 12:45
По скоро би трябвало да подава сигнал към реле а то от своя страна към соленоида :roll:
п.с.
При изключена букса при М 2.10.4 не гасне колата....

Bobo
05-02-2007, 13:49
Тука голям смях пада :lol:

А сега някой да ми обесни кво прави вариятора с прости думи а аз ше му задавам въпросчета да видиме докъде ше я докараме :lol:

Bobo
05-02-2007, 13:51
Той ми зададе един много простичък въпрос, за който аз въобще не се бях сещал... а именно - и твоята ли е с хидравлични повдигачи на клапаните, както на 1.8?! ...при което аз :shock: онемях.
(

В ePer-a, не видях да има разлика в повдигачите, пуловете, пружинките, клапаните и т.н. м/у двигателите 1.7, 1.8 и 2.0 8V. Мисля си, че приятелят ти нещо греши.

Аве колега немога да разбера ти не знаеш кви са ти повдигачите обаче си тръгнал вариатор да слагаш на колата :shock: - Тва не е за ТРЕНДИ :wink:

bass
05-02-2007, 13:54
Bobo, от самото начало на темата точно това правим - задаваме си въпросчета и си отговаряме според кой колкото знае и може... Ти, ако искаш, изчакай още малко преди да се включиш, за да ти е още по-смешно :?

Bobo
05-02-2007, 13:56
Bobo, от самото начало на темата точно това правим - задаваме си въпросчета и си отговаряме според кой колкото знае и може... Ти, ако искаш, изчакай още малко преди да се включиш, за да ти е още по-смешно :?

Ами да след това ти мнение мисля да изчакам още :idea:

Z:)m
05-02-2007, 14:38
Аве колега немога да разбера ти не знаеш кви са ти повдигачите обаче си тръгнал вариатор да слагаш на колата :shock: - Тва не е за ТРЕНДИ :wink:

Здрасти Бобо!
Радвам се, че накрая и ти се включи (искрено), защото аз наистина не съм наясно с много неща. Но затова и си задавам въпросите тук, във форума, с надеждата нчкой да ми даде ясни отговори. Единственото, което знам е, че двигателя на моята кола е с механични повдигачи на клапаните и няма вариатор. А какво точно прави вариатора, съм се опитал да обясня (това което аз знам) в един от по-предните си постове...
Та, наистина ще съм благодарен ако и ти дедеш твоето мнение по темата - може ли да се присади вариатор на 1.7ТС или не...?

Bobo
05-02-2007, 14:57
Та, наистина ще съм благодарен ако и ти дедеш твоето мнение по темата - може ли да се присади вариатор на 1.7ТС или не...?

Всичко може да се присади на всичко :!: Въпроса е на каква цена и какъв ще е ефекта от това :wink: И какво ще управлява горивото и аванса след като сложиш вариятор :wink:

И сега хич не ми излизайте с номера ма то екуто е същото е същото е ама не е имам пред мен 3 такива екута абсолютно еднакви и аванса и горивото им е различен :wink:

Z:)m
05-02-2007, 15:04
Всичко може да се присади на всичко :!: Въпроса е на каква цена и какъв ще е ефекта от това :wink: И какво ще управлява горивото и аванса след като сложиш вариятор :wink:

И сега хич не ми излизайте с номера ма то екуто е същото е същото е ама не е имам пред мен 3 такива екута абсолютно еднакви и аванса и горивото им е различен :wink:
Е, знаех си, че ние лаиците все нещо пропускаме и колкото повече научаваме, толкова повече разбираме, че не знаеме (това е малко перефразирана известна философска мисъл) ;).
Аз дори и не подозирах, че едно и също ECU по различен начин управлява предварението... А то (предварението) всъщност от какво се определя и как след това се управлява?
И по-конкретно в твоя случай - защо три еднакви ECU'та имат различни карти на запалването? - поради външна намеса или стандартно са си така?

netsurfer
05-02-2007, 15:37
Всичко може да се присади на всичко :!: Въпроса е на каква цена и какъв ще е ефекта от това :wink: И какво ще управлява горивото и аванса след като сложиш вариятор :wink:

И сега хич не ми излизайте с номера ма то екуто е същото е същото е ама не е имам пред мен 3 такива екута абсолютно еднакви и аванса и горивото им е различен :wink:
Е, знаех си, че ние лаиците все нещо пропускаме и колкото повече научаваме, толкова повече разбираме, че не знаеме (това е малко перефразирана известна философска мисъл) ;).
Аз дори и не подозирах, че едно и също ECU по различен начин управлява предварението... А то (предварението) всъщност от какво се определя и как след това се управлява?
аз със риск да направя грешка, вътре в ЕКУ-то има едно, понякога и повече чипчета на които има записани картите за управлението на колата ... Въпросните карти могат да бъдат различни, примерно чип тунинга, екуто е същото, ама картите са различни ....

Z:)m
05-02-2007, 16:27
аз със риск да направя грешка, вътре в ЕКУ-то има едно, понякога и повече чипчета на които има записани картите за управлението на колата ... Въпросните карти могат да бъдат различни, примерно чип тунинга, екуто е същото, ама картите са различни ....
Ахам.. затова ли някои си "ремапват" колите?!
Ми давайте повече инфо де... Как става това ремапване? - само със смяна на чип или може да се препрограмира? ...или има някои др начини?
Айде бе bobo, стига се стиска, ами дай тук един открит урок набързо... Абе изобщо по темата - може ли да се присади вариатор...? и ако да - какво трябва в случая да се замени, пригоди, измени и пр....

netsurfer
05-02-2007, 16:30
аз със риск да направя грешка, вътре в ЕКУ-то има едно, понякога и повече чипчета на които има записани картите за управлението на колата ... Въпросните карти могат да бъдат различни, примерно чип тунинга, екуто е същото, ама картите са различни ....
Ахам.. затова ли някои си "ремапват" колите?!
Ми давайте повече инфо де... Как става това ремапване? - само със смяна на чип или може да се препрограмира? ...или има някои др начини?
Айде бе bobo, стига се стиска, ами дай тук един открит урок набързо... Абе изобщо по темата - може ли да се присади вариатор...? и ако да - какво трябва в случая да се замени, пригоди, измени и пр....
еми със смяна на въпросния чип, а на по-новите може да се заменят данните върху чипа без да се сменя.

Z:)m
05-02-2007, 16:36
А в моя случай, ако се присади вариатор, без да се ремапва картата на запалването (т.е. си остане заводската) какъв е ефекта/дефекта ;) , който ще се получи?

Yon
06-02-2007, 08:48
Я вземи един чип сложи. По-евтино е, разумно и здравословно, за теб и за колата :lol: :lol:

Z:)m
06-02-2007, 09:16
Я вземи един чип сложи. По-евтино е, разумно и здравословно, за теб и за колата :lol: :lol:
Отдавна е решено... Само дето искам първо да пробвам с присаждането на вариатора и после да си сложа чип. Мисля, че тогава ще има доста по-голям ефект ;)

Yon
06-02-2007, 09:21
Не се занимавай с глупости, туй не е като да добавиш халогени или ел стъкла:lol: :D не чакай чудеса и ако не стане както трябва ще ти седи колата по работилниците....

п.с.
Я по-добре пробвай да сложиш шибидах или крило тип бръсначка :twisted: :lol: :jason2:

Z:)m
07-02-2007, 08:56
Понеже малко се засрамих, като ми казаха, че "не съм много в час", реших да поседна и да се поразровя още малко за инфо по темата. Та в ръководството за 155, относно вариатора пише, че се е активирал след 1600об/мин и при натоварване на двигателя повече от 30% :shock: Това за 1600об/мин ми е ясно (има си оборотомер - вижда се, чува се...осезаемо е), обаче натоварването на двигателя?! Може ли някой да ми обясни с думи прости (като за мене), какво значи двигателя да се натовари повече от 30% и кой е датчика отчиташ този параметър?
Благодаря предварително на отзовалите се!!!

Bobo
07-02-2007, 10:24
Понеже малко се засрамих, като ми казаха, че "не съм много в час", реших да поседна и да се поразровя още малко за инфо по темата. Та в ръководството за 155, относно вариатора пише, че се е активирал след 1600об/мин и при натоварване на двигателя повече от 30% :shock: Това за 1600об/мин ми е ясно (има си оборотомер - вижда се, чува се...осезаемо е), обаче натоварването на двигателя?! Може ли някой да ми обясни с думи прости (като за мене), какво значи двигателя да се натовари повече от 30% и кой е датчика отчиташ този параметър?
Благодаря предварително на отзовалите се!!!

Преди свичко ползвай търсачката :wink: Търси "лоад", "load" и "натоварване" :idea:

Z:)m
09-02-2007, 10:53
До тук беше лесната част. Намерих си електро-хидравличен клапан (соленоид), намерих си и всмукател с разпробити отвори за соленоида... Разбира се, още не съм проверил дали цилиндровата глава на моя двигател има отвори за магистралата, управляваща вариатора.
Преди всичко обаче, реших да вържа соленоида към свободния край на кабелчетата, които имам... По default, тези кабелчета бяха вързани на късо едно с друго. Та разкачих ги аз, инсталирах по една "обувчица" в краищата им и включих соленоида...
РЕЗУЛТАТА - не пали!!! :shock:
Разкачам соленоида и вързвам кабелчетата пак на късо - колата пак си пали...
Проверявам соленоида - съпротивлението м/у двете му клеми е около 14 Ома-пренебрежително малко. Подавам напрежение 12V към полюсите на соленоида - работи си.
Е, недоумявам. Как влияят тези 14 Ома в/у електрониката на автомобила, че не ще да запали?! Да не би някъде по веригата да ми липсва реле или що ли?!
Моля Ви, давайте идеи!!!

П.П.
справка с техническата литература показва, че това са нормалните стойности на активното съпротивление на соленоида(бобинката). Тока, измерен през бобинката, при подаване на 12V е около 1А, което също е в нормите на предписанието...

Yon
09-02-2007, 11:20
Тука става въпрос за индуктивно (реактивно) съпротивление ,което реално погледнато с мултицет неможеш измери т.е. тия 16 ома не са това което си мислиш :wink:

Bodom
09-02-2007, 12:02
А останалите джаджи, които са на вала? Тях има ли ги на твоя разпределителен вал?

Z:)m
10-02-2007, 09:40
А останалите джаджи, които са на вала? Тях има ли ги на твоя разпределителен вал?
В дебелите книги пише, че имам вариаторен комплект на разпределителния вал. Ако и там се изненадам... няма да ми е за пръв път ;)

Z:)m
10-02-2007, 10:03
За съфорумниците, които следят развитието на темата:
След неудачите със свързването на соленоида към ел. верига на двигателя, се разрових малко по-обстойно из pdf'ите... Успях да открия някакви ел.схеми за Motronic 1.7, за двигателите 1.7ТС, 1.8ТС и 2.0ТС с и без алфа код. За съжаление схемата беше ужасна (нищо не се чете - стр. 29-11). Единственото, което успях да разбера е, че на едното краче на соленоида идва сигнал от 37 краче на ECU'то, който минава през реле S12c. За последното реле със звездичка е допълнена забележката -"not present on 1.7T.SPARK" :(. По схемата на стр.29-14 успях да локализирам местоположението на въпросния блок релета - т.е., намира се под дебитомера. Естествено веднага отворих предния капак на колата за да проверя колко релета имам, но за мое учудване успях да видя само 2 релета и два предпазителя (при очаквани поне 3 релета(без релето за вариатора) + 3 предпазителя :(. Или аз нещо не съм видял, или при 1.7ТС другите релета са разположени другаде...
Но молбата ми е, към тези съфорумници, които могат да намерят малко по-четлива ел-схема на Motronic 1.7 - нека я постнат тук или ми я изпратят, за да знам каква следваща стъпка да предприема.
Благодаря!

П.П.
на стр 29-8/1 е обяснено при липсата на вариатор, разликата в свързването на отделните компоненти - да не ги пиша тук, че става мн дълъг поста.

Z:)m
14-02-2007, 16:37
Колеги, споделете...
-защо под дебитомера при 1.7ТС има само 2 релета и 2 предпазителя?
Според сервизната книжка на колата, под дебитомера трябва да има:
- реле за бензиновата помпа
- реле за вариатора (в забележка е споменато, че липсва при 1.7ТС)
- главно/основно реле
- сервизно реле
- предпазител за захранването на ECU'то - 3А
- предпазител на ламбда сондата - 7,5А
- предпазител на бензиновата помпа - 15А

И следващия въпрос:
- кабелите към въпросния блок релета и предпазители, чрез запояване ли са вързани към общия цокъл или чрез някаква букса?