PDA

View Full Version : Истина или не за откачена ламбда сонда?



SEVEN
28-05-2013, 12:59
Според повечето от това, което изчетох по темата, много от колегите, с проблема с високия разход, са го решили като са откачили датчика(ламбда сондата). Въпроса ми е следния:
След като и моята има същия проблем , а ми предстои да слагам газов инжекцион , да пробвам ли да я откача или направо нова?
Предлагат ми NGK - 110 лв.

angel_1987
28-05-2013, 13:44
здр колега като откачиш сондата не си решаваш проблема защото като не работи компютъра влиза в авариен режим на работа без сонда все едно ти не работи компютъра я изолира и пак си гори доста.Миналия месец имах проблем с сондата забиваше в богата смес и гореше 15-16 газ смених я и всичко се оправи за газта сондата е много важна.
За тази която ти я предлагат и за тази цена ако е истинска според мен си заслужава успех.

mimouzunov
28-05-2013, 14:19
Според повечето от това, което изчетох по темата, много от колегите, с проблема с високия разход, са го решили като са откачили датчика(ламбда сондата). Въпроса ми е следния:
След като и моята има същия проблем , а ми предстои да слагам газов инжекцион , да пробвам ли да я откача или направо нова?
Предлагат ми NGK - 110 лв.

Ако колата ти е набор 92" вообще не му мисли!!! Откачаи сондата смело и правете след това настроика на газовата без нея!!!
Газовата се настроива и си върви след това колата безгрижно без тая сонда!
При откачането и "компютъра" не влиза в никакви режими авариини защото тая наща електроника просто няма такъв режим, просто работи със средна стоиност 0.45 волта!

angel_1987
28-05-2013, 15:17
При откачането и "компютъра" не влиза в никакви режими авариини защото тая наща електроника просто няма такъв режим, просто работи със средна стоиност 0.45 волта!

колега мерси за разяснението на мен така са ми казвали и аз така го знам по електрониките никакъв ме няма вече ми е ясно.
но идеята си е че без СОНДА НЕ СТАВА .

mimouzunov
28-05-2013, 15:34
колега мерси за разяснението на мен така са ми казвали и аз така го знам по електрониките никакъв ме няма вече ми е ясно.
но идеята си е че без СОНДА НЕ СТАВА .

За първобитната електроника на 155-ца ако се кара на газ няма никакъв проблем да се кара без сондата (да се повторя)
Преди време си направих Виза (платката за диагностика) и като гледах какво се случва в реално време...
Ама какво да пиша повече, аз карам без сонда на газ вече над 90000 и при добра настроика на газовата нямам грижи никакви нито от към разход нито от към вървеж!
:crazy:

SEVEN
28-05-2013, 15:36
Благодаря ви за инфото и мисля да направя така както казва mimouzunov. Благодаря още веднъж.

Furious 155
28-05-2013, 17:44
За първобитната електроника на 155-ца ако се кара на газ няма никакъв проблем да се кара без сондата (да се повторя)
Преди време си направих Виза (платката за диагностика) и като гледах какво се случва в реално време...
Ама какво да пиша повече, аз карам без сонда на газ вече над 90000 и при добра настроика на газовата нямам грижи никакви нито от към разход нито от към вървеж!
:crazy:Само да отбележа, че това е приложимо с ЕКУ-то на 8 клапановия мотор. За 16в, нещата са други.

Иначе и при 8 и при 16в, може да се кара с откачена сонда, особенно ако е забила на ниска стойност и екуто обогатява постоянно сместа.
Тогава, при откачането на сондата, екуто влиза в сервизен режим, но поне колата не "яде" по 20/100 както, примерно беше при мен. :)

mimouzunov
28-05-2013, 18:16
Само да отбележа, че това е приложимо с ЕКУ-то на 8 клапановия мотор. За 16в, нещата са други.

Иначе и при 8 и при 16в, може да се кара с откачена сонда, особенно ако е забила на ниска стойност и екуто обогатява постоянно сместа.
Тогава, при откачането на сондата, екуто влиза в сервизен режим, но поне колата не "яде" по 20/100 както, примерно беше при мен. :)

Ами аз по-нагоре написах ,че ако колата е набор 92 няма грижи...
Дори може да се пробвате да замерите какво става с откачените кабели на сондата, тези които отиват към "компютъра" на тях ще има 0.45V (поне при мен е така) А това е точно в средата на отчитането един вид...

Furious 155
28-05-2013, 21:27
Ами аз по-нагоре написах ,че ако колата е набор 92 няма грижи...
Дори може да се пробвате да замерите какво става с откачените кабели на сондата, тези които отиват към "компютъра" на тях ще има 0.45V (поне при мен е така) А това е точно в средата на отчитането един вид...Да, при мен съм виждал 462 mV.

don_pepone
28-05-2013, 22:30
Ейся ме фърлихте в шах,аз като откачих сондата и колата взе да похарчва с едни 2 кила отгоре градско и около кило извънградско,а перд ида я откача ресетнах компа (чрез акумулатора) покарах 2 дни на бенз да се адаптира компа и тогава я откачих а се вдигна разхода. Има и друго че не сме правили настройка на газовата без сонда и може и от това да е.
А какво се случва с паленето сутрин на бенз при откачена сонда и как се държи колата ако я карате на бенз след като е вървяла много на газ без сонда....
Питам си тука че иамм пак лека драма с това.

mordohy
28-05-2013, 22:52
Ейся ме фърлихте в шах,аз като откачих сондата и колата взе да похарчва с едни 2 кила отгоре градско и около кило извънградско,а перд ида я откача ресетнах компа (чрез акумулатора) покарах 2 дни на бенз да се адаптира компа и тогава я откачих а се вдигна разхода. Има и друго че не сме правили настройка на газовата без сонда и може и от това да е.
А какво се случва с паленето сутрин на бенз при откачена сонда и как се държи колата ако я карате на бенз след като е вървяла много на газ без сонда....
Питам си тука че иамм пак лека драма с това.


При паленето нямаш проблем.Сондата така или иначе не работи!

don_pepone
28-05-2013, 23:00
Да ясно е че сондата на студено не работи,но компа си прави адаптации и се променя работата на бенз. при мен сега като работи добре на газ адаптацията по ламбда забива в грешка (богата смес при празен ход) а според мен сместта реално нее богата,просто си мисля че се шашка нещо сондата от Пропан-бутановите газове и не отчита вярно на празен ход,но може ида бъркам... та в следствие на тая грешка сутрин като запали колата и има едно поколебаване на оборотите и дори заглъхва като е студено времето. Като откачих сондата го няма това,но пък разхода се качи,а и не ми хареса как се държи като я карам на бенз (понеже си я карам профилакточно)

reloading
28-05-2013, 23:51
а това само на по старите ли 155-ци? или няма значение от Ламбдата и на по "младите" :)

п.с. с интерес ще следя темата защото имам доста проблеми около колата от няколко седмици и все си мисля че газовата прави катерици ;)

mimouzunov
28-05-2013, 23:53
Както вече написах... Минал съм над 80-90000 без сонда и нямам проблем нито с палене нито с вървене нито с нищо....
Прави си се настроика на газовата с откачена сонда и толкова!
(валидно за верижни баби)

reloading
28-05-2013, 23:58
а ти със газов инж. ли си ? Защото още утре отивам при Роби :)

mimouzunov
29-05-2013, 00:13
а ти със газов инж. ли си ? Защото още утре отивам при Роби :)

Инжекцион Славгаз

don_pepone
29-05-2013, 08:37
И аз ся къде спадам... към 8В моторите нищо че съм с ремък или :)
От тук написаното разбирам,че трябва да си откача сондата и да ми настроят газовото след това.
Имам и друг въпрос. При откачена сонда ако обърна на бенз икарам по-мъжката, ще върви ли колата и като не играе сондата,а имам Чип (тоест имам малко предварение) дали няма да има проблем..... много станаха услоностите при мен май

Furious 155
29-05-2013, 09:27
Сондата е сложена, защото трябва да я има. Карането без такава е временно решение, до закупуване на нова. :)
Да, колата работи, но не е оптимална - това е.

mimouzunov
29-05-2013, 14:51
Сондата е сложена, защото трябва да я има. Карането без такава е временно решение, до закупуване на нова. :)
Да, колата работи, но не е оптимална - това е.

Фури... Ако колата се кара предимно на газ двигателя си работи на 100% оптимално (при правилна настроика на газовата без значение от това дали е нормална или инжекцион)!
Ако сондата се е предала, изключването и механически кара електрониката на колата да работи с 0.45V което е един вид средна стоиност на показанието и. Та ако се кара на газ (както съм аз) не е проблем да си пали на бензин и да си поработва докато стигне градусите за обръщане на газ без да я има сондата!
Не мисля че ако дам 100+ лв за сонда нова нещо ще се промени коренно и затова си карам без нея :-)
(горните редове са приложими за набори 92" които нямат лампа "чек енджин" )

Furious 155
29-05-2013, 14:56
А аз пък говоря за по принцип на кола на бензин. Газта е допълнение и там може и други схеми да се правят - знаеш. :)

don_pepone
29-05-2013, 16:24
При мен пък сондата си работи и то доста интензивно (чертае си като луда),дава си стойности във всички режими на каране,но отчита богата смес само и единствено на газ при празен ход. Крайният ми извод е че инжекторите ми са малко бавни (газовите инжектори) и не отчитат времена под 4 милисекунди и оттам идват проблемите ми. Просто сега си търся добър газаджия който да каже какви са вариантите.

SEVEN
29-05-2013, 17:41
Вече всичко е факт . Газов инжекцион и изключена сонда. Първите ми впечетления са повече от добри и според газаджията всичко е в норми. Ще засека разхода и ще пиша.

reloading
29-05-2013, 18:25
интересно ми е какъв разход ще даде

robygas
29-05-2013, 22:50
Сондата е сложена, защото трябва да я има. Карането без такава е временно решение, до закупуване на нова. :)
Да, колата работи, но не е оптимална - това е.

Колко пък да е временно това решение...има няма 11години и около 150000км. и колата си върви и пали на каквото пожелая.
Естествено /както каза Мимо/това е валидно само за старите баби без чек лампата.

---------- Post added at 22:50 ---------- Previous post was at 22:48 ----------


Крайният ми извод е че инжекторите ми са малко бавни (газовите инжектори) и не отчитат времена под 4 милисекунди и оттам идват проблемите ми. Просто сега си търся добър газаджия който да каже какви са вариантите.

Няма газови инжектори които да не могат да работят на 2 мс.За времена под 2мс. е по-трудно вече.

reloading
29-05-2013, 22:57
а нашите млади моми от 95г. има ли чек лампа?


п.с. Роби затова ще идвам утре до теб :)

robygas
29-05-2013, 23:02
Щом трябва идваш, но не е това проблема.

don_pepone
30-05-2013, 08:21
Няма газови инжектори които да не могат да работят на 2 мс.За времена под 2мс. е по-трудно вече.[/QUOTE]

Ами то ок ама така ми каза моят майстор. И по-точно че под 4м.с. не работят адекватно. И с ОЕМ като пробвахме да я настроим ,колкотоми да намаляхме времената на газта нямаше никаква промяна. При времена от 4мс и после 2мс смедтта не мръдна,остана си богата на празен ход и това е. Интересното е че сондата ми при всички положения отчита богата смес на празен ход на Газ,иначе си чертае яко и неуморно. В обороти пак е леко богатан но в граници които не са проблем.
Ако някой знае каква може да е причиката само на газ при празен ход да отчита такава смес,нека сподели :) Като я обедним доста колата пали и работи сутрин добре на бенз но авно става наистина бедна сместта на газ,понеже става невъзможно да карам на 1ва или 2ра без газ,направо иска да къса тампоните на мотора а :chair:иима едно заглъхване като и чукна леко газта и то с е силно изразено като е студена,от това също се разбира че сместта беднее на газ . Странна работа става - или нормално палене на бенз и пронлем на газ или пройлем на бенз и добра работа на газ. И то сега е ок понеже е лято а зимата като не е Ок на бенз става страшно

mimouzunov
30-05-2013, 10:13
В онова чудо редуктор/изпарителя има една мембранка която с помоща на вакума от двигателя се опитва да "мачка" една пружина вътре (деиства като бензиновия регулатор)! Абе искам да кажа да си погледнете дали вакумчето което влиза в изпарителя си върши работата адекватно и дали се променя налягането към дюзите на празен ход и на по-високи обороти!

don_pepone
30-05-2013, 10:16
Ok :) само че сега си търся друг газаджия,че моят явно ме претупва и всеки път ми обяснява че имам проблем в кабелите или в бубината и затова ми гърми сутрин на студено... да бе да гърми на бензин не на газ нали :)

reloading
30-05-2013, 10:20
Ok :) само че сега си търся друг газаджия,че моят явно ме претупва и всеки път ми обяснява че имам проблем в кабелите или в бубината и затова ми гърми сутрин на студено... да бе да гърми на бензин не на газ нали :)

Мога да ти препоръчам един от София :prescription:

don_pepone
30-05-2013, 10:22
:) хах и аз го знам него,но не ми се идва до софето само заради това. Иначе скоро май ще пътувам по работа до софия и ако е с моята кола,мисля да му се обадя да я погледне,че ми писна вече

Dimicha
31-05-2013, 20:16
Понеже ми запалихте с тая тема старото любопитство по отношение на ламбда-сондата, имам следния въпрос. Днеска най-после успях с мултицета да засека някакъв сигнал от сондата-номерът бил да остава закачен подгрева на сондата, а да откача другия куплунг и на него да меря. Та сондата прави следното-от волтаж 0 като почне да загрява качва постепенно, но не много бързо до 0.8 макс, но на празен ход кове на около 0.7 волта. Сигналът не се мени като оставя колата на празен ход. Като подам газ, волтажът пада до около 0.4, може би и малко по-ниско, като го прави сравнително бързо. Като върна газта пак си се кротва на около 0.7 +/- . Как да тълкувам тези стойности?

Furious 155
31-05-2013, 23:37
Понеже ми запалихте с тая тема старото любопитство по отношение на ламбда-сондата, имам следния въпрос. Днеска най-после успях с мултицета да засека някакъв сигнал от сондата-номерът бил да остава закачен подгрева на сондата, а да откача другия куплунг и на него да меря. Та сондата прави следното-от волтаж 0 като почне да загрява качва постепенно, но не много бързо до 0.8 макс, но на празен ход кове на около 0.7 волта. Сигналът не се мени като оставя колата на празен ход. Като подам газ, волтажът пада до около 0.4, може би и малко по-ниско, като го прави сравнително бързо. Като върна газта пак си се кротва на около 0.7 +/- . Как да тълкувам тези стойности?Реално никак!
Уреда с който мериш ти дава средна стойност, а не актуалната стойност, която сондата има на изхода си.
От цялото мерене единствено става ясно, че сондата ти не е умряла, а реагира на промяна режима на двигателя.

Dimicha
31-05-2013, 23:49
Реално никак!
Уреда с който мериш ти дава средна стойност, а не актуалната стойност, която сондата има на изхода си.
От цялото мерене единствено става ясно, че сондата ти не е умряла, а реагира на промяна режима на двигателя.

Ясно...мерси за разяснението :)

SEVEN
03-06-2013, 13:49
Засечен разход Русе - София - Русе:
8,8 л на 100 км ( 10 лв )
Мисля че всичко е ОК и съм много доволен от вървенето на газ. Съжелявам, че толкова време досега не посмях да сложа газов инжекцион, а е ТРЯБВАЛО!

Dimicha
10-05-2015, 13:01
Вчера си откачих ламбдата за проба....отдавна е трябвало да го направя. Не съм карал много от тогава и не мога да съм категоричен, но мисля, че колата се промени. То е за мой срам, че не съм ходил досега на диагностика да ми потвърдят съмненията за заминала ламбда сонда, но трябваше поне да я откача за толкова години. Сега педалът на газта е много по-отзивчив, има сякаш повече въртящ момент от ниските обороти, развърта се повече и не знам дали си внушавам, но спря да мирише на бензин. Трябва да отвия някоя свещ да видя как е цветът. Принципно тия признаци са малко противоречиви, защото подозирам, че сондата е била забила на богата смес(преди време се опитвах да я меря с мултицета и показваше някаква средна стойност 0.7 волта) и е карала компа да обеднява сместа. От там идва белия цвят на електродите на свещите. Което обаче не обяснява защо преди колата миришеше на бензин, а сега не усещам.