View Full Version : как се справят през зимата 166 без ASR
Никакви блокажи ли нямат 166 тиците без АСР. През зимата не е ли куцо много.
Никакви блокажи ли нямат 166 тиците без АСР. През зимата не е ли куцо много.
С добри зимни гуми се справя съвсем прилично, аз съм скиор и често карам по "интересни" трасета. Мога да кажа, че спирането е леко проблемно, но то си е като цяло проблем :cheers:
lordliness
23-06-2013, 18:34
Проблема е по скоро когато легне върху снега и колелата увиснат.
Проблема е по скоро когато легне върху снега и колелата увиснат.
То и джип да легне върху снега е проблем.
lordliness
23-06-2013, 21:38
То и джип да легне върху снега е проблем.
Сравнението е неуместно, за справка виж клиренса на алфата и на произволен джип.
Сравнението е неуместно, за справка виж клиренса на алфата и на произволен джип.
Имам в предвид, че джипа като легне върху снега и 4те колела се въртят без да се помести. В смисъл, че всяка кола като легне върху снега е до там, а не че джипа е с клиренса на алфата.
Интересува ме как се справя алфата през зимата пред блока, където не чистят. Имах един Сааб и нямаше ESP и не можех да го изкарам от преспите, а други по-смотани коли с ASR,ESP... излизаха.
lordliness
23-06-2013, 22:14
Алфата ляга при 15 сантиметра сняг, ако не и направиш път трудна работа. После ако има коловози слушаш как се влачи и стърже и те боли сърцето :) когато има коловози карам между тях- като по релси :)
mitkomeg
23-06-2013, 22:29
Аз затова мисля май да не продаваме предната ми кола- рено меган ами да перкам зимата с него.И гумите по-тънкажни и ремонтите и те хахаха. Пък алфата да си зимува и като са по-добре пътищата да я разхождам.
lordliness
23-06-2013, 22:34
Аз затова мисля май да не продаваме предната ми кола- рено меган ами да перкам зимата с него.И гумите по-тънкажни и ремонтите и те хахаха. Пък алфата да си зимува и като са по-добре пътищата да я разхождам.
Аз алфата дори в града не я карам много, за извънградско предимно, за това е идеална.
mitkomeg
23-06-2013, 22:37
Аз алфата дори в града не я карам много, за извънградско предимно, за това е идеална.
Прав си там е в стихията си.Аз за сега само веднъж съм я изкарвал на дълъг път и нямам думи просто.
Карал съм по непочистени пътища, сняг и лед и то с не много добри гуми и съм доста доволен от пътното поведение. Разбира се е доста ниска, при по-дълбоки коловози стърже. Само спирането е голям зор, но ме съмнява, че може да е от гумите. Иначе и аз не я карам в града, само инцидентно. Тъпо е да я трошиш по задръстванията, направена е за дълъг път.
duronman
24-06-2013, 21:15
Дори с автоматика не съм имал проблеми. Тъпото е, че напоследък я карам 80% градско и то много и ме боли сърцето как тоя шестак само върти моточасове по задръстванията.
Partyзанин
29-06-2013, 18:15
Като цяло зимното поведение на 166 не е впечатляващо. Мотора е твърде нервен, което е идеална предпоставка за високооборотно буксуване на място. Това е автомобил за сух аутобан.
endeavour
29-06-2013, 20:37
Като цяло зимното поведение на 166 не е впечатляващо. Мотора е твърде нервен, което е идеална предпоставка за високооборотно буксуване на място. Това е автомобил за сух аутобан.
Не разбрах кой от всичките мотори на 166 е "нервен"?
lordliness
29-06-2013, 20:41
Е как кой - дизела :) карам във всякакви условия и освен, че е ниска нямам други забележки, никога не съм буксувал.
ecotronic
29-06-2013, 21:03
Е как кой - дизела :) карам във всякакви условия и освен, че е ниска нямам други забележки, никога не съм буксувал.
Не е проблемен дизеловият двигател, защото той докато мине от 1000 на 2000 оборота и той снегът се е стопил:)
lordliness
29-06-2013, 21:23
Не е проблемен дизеловият двигател, защото той докато мине от 1000 на 2000 оборота и той снегът се е стопил:)
Дали да не те докладвам, че ми обиждаш мотора и да ти праснат някое наказанийце, с добри зимни гуми колата е перфектна, имам вериги които никога не се е налагало да слагам.
ecotronic
29-06-2013, 21:30
Дали да не те докладвам, че ми обиждаш мотора и да ти праснат някое наказанийце, с добри зимни гуми колата е перфектна, имам вериги които никога не се е налагало да слагам.
То по вашия край зимата не е кой знае какво предизвикателство за нашите кораби. Я да каже някой колега родопчанин, как я кара.
DJANI 86
29-06-2013, 21:42
Аз съм родопчанин и съм от едно село дето има доста стръмен път.Не е много 2 км е стръмно но досега не съм имал никакви проблеми.Карал съм и с хубави гуми и с лоши гуми никакъв проблем.Та тя отпред е почти тон как няма да върви.Ако тази кола има проблем зимата то к'во да кажат тези с голфчета и незнам си какви други дето целите нямат 700 кг , а пък за тези със задна предавка да не говорим.
lordliness
29-06-2013, 21:45
То по вашия край зимата не е кой знае какво предизвикателство за нашите кораби. Я да каже някой колега родопчанин, как я кара.
Ето колегата каза: перфектна.
ecotronic
29-06-2013, 21:55
Добра си е колата и за зимни условия. По-миналата зима на едно непочистено място един баварец се скъсахме да го бутаме а алфонсо с TCS си движеше бeз проблем.
duronman
30-06-2013, 00:36
Тази нощ (сега се прибрах от Казанлък в зверски дъжд), бях по работа и бързах. Всичко беше буквално наводнено, видимост никаква почти, а колата се представи страхотно - не е поднасяла никъде, лежеше си на пътя макар и с леко стари гуми. С либрата това щеше да ми е предизивикателство със средна скорост 70км/ч. при тези условия...
lordliness
30-06-2013, 06:31
Да, така е, с гуми Мишлен съм и във вода е направо като катер.
И аз съм карал по силно наводнени пътища, и имам в предвид доста силно наводнени, но не съм имал и веднъж момент, в който да усетя някаква нестабилност.
Partyзанин
01-07-2013, 23:17
Не разбрах кой от всичките мотори на 166 е "нервен"?
Разбира се бензиновите. И това не е забележка, а хвалба. Нали затова е "Алфа". Климата на Италия е мек средиземноморски. Нормално е зимните характеристики на колата да не са след силните страни.
endeavour
02-07-2013, 07:11
Това, че бензинките са нервни не е лошо. Но за да се получи буксуване на място е нужен не само нервен мотор, а и калпав водач . Според мен поведението на 166 на зимен път си е повече от впечатляващо. Мисля, че твърдящите обратното може би не са карали достатъчно други коли :-D
duronman
02-07-2013, 14:24
Разбира се бензиновите. И това не е забележка, а хвалба. Нали затова е "Алфа". Климата на Италия е мек средиземноморски. Нормално е зимните характеристики на колата да не са след силните страни.
Ела да видиш с АСК колко ненервен е моторът и както каквото и да направиш гуми не може да завъртиш, освен,а ко не е чист лед. на АСК 1-ва предавка е почти до 70 ако я изрежеш, на либрата беше още по-зле: до 80 :)
Даже и с лека газ на лед буксувам на първа, но веднага след потеглянето минавам на втора и си потегля по мед и масло... Нямам ASR.
AlfaSport
23-03-2018, 16:57
Голямата Алфа е стреч лимузина и е автомобил за карачи, т.е. той е стабилен, но иска карач !!!
---------- Post added at 16:57 ---------- Previous post was at 16:53 ----------
Тръгва перфектно в снега, но иска усет с газта, пускаш бързо и плавно съединителя без никаква газ и тръгваш само с нейната газ на минимални обороти, после сменяш скоростите до 6-та все без никаква газ и тя си върви, не се притеснявай. Моята е 166 ТС с 6-те скорости и тегли на всички скорости без да хълца, на 6-та се движи с 32 км/ч без да давам никаква газ, дори не пипам газта ! Така се карат мощните коли при тежки условия на пътя. И много леко пипай спирачката също, само с мисъл почти !
Scrapera
23-03-2018, 20:28
Колега, как изрови изрови тази тема, от преди 5 години?
В дебелите книги пък, изобщо не препоръчват движение с ниски обороти на хлъзгав път.
Нито при преминаване на по-ниска предавка, нито на по-висока.
Като при преминаване на по-ниска, задължително се ползва междинна газ.
ivopifeca
23-03-2018, 21:38
Междинна газ се подава винаги от преминаване на висока,към ниска предавка!Тва е ако държиш на кутията,а при хлъзгаво освен междинна газ се подава и газ при отпускане на съединителя с цел изравняване на оборотите,а не да пуснеш педала на съединителя без подаване на газ,и да блокират колелата...
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.