PDA

View Full Version : Проблем с ABS !



V@K@T@
23-06-2013, 21:24
Преди едно известно време карах 145-цата си с заводския й мотор 1.4 TS 2000 г. След време реших да сменям двигателя с по-голям (2.0 QV) . Та покрай двигателя смених и всичко друго необходимо . ОБАЧЕ не щеш ли , понеже 1.4-то взима сигнал за ABS-a от пръстена в главината а QV-то взима този сигнал от назъбената част на външното каре и се получава така че сега съм без ABS . Всякак го мислих и не мога да го измисля . Дайте някакви съвети . Датчиците за 1.4 пасват горе от към буксите но не пасват долу към главината и обратното датчиците от QV пасват към главината но не и към буксите . Но не мога да ги отрежа и да направя от 2-та един защото импулсите подавани от 2-та датчика са различни и компютъра ще се бърка ... Въобще голям чеп си набих . :help:

V@K@T@
26-06-2013, 22:11
Много изчерпателни отговори хаха :D

ivaylo
26-06-2013, 22:58
Здравей колега. Няма какво да се чудиш взимаш АБС комп от ку ве и си ОК

V@K@T@
27-06-2013, 00:28
А как ще вкл. задните датчици

nicola 59
27-06-2013, 01:13
А как ще вкл. задните датчици

Здравей приятелю според мене ма не съм сигурен понеже не познавам добре 1.4 да видиш дали може да си сложиш шенкелите от 1.4 на каретата от 2.0 и да си запазиш орегиналните датчици или да си търсиш шенкели от 2.0 ма по нова година за да са като твоите и да стават датчиците.

ivo_red
27-06-2013, 14:52
А как ще вкл. задните датчици

И отзад шенкели от 2ка?

V@K@T@
27-06-2013, 22:48
майко мила ... ебаси филма ... общо взето искам някой да ми каже със сиг. за да знам какво решение да взема относно този АБС

nicola 59
29-06-2013, 21:04
Най добре пробвай да върнеш предните шенкели от 1.4 защото няма да ти трее друг комп па не се знае и дали ще пасне друг комп на твоята букса и дали ще сработи с другите части на АБС а .

Majed_146
30-06-2013, 08:07
Не стават шенкели от 1,4! Той е с къса рейка от 2,0, аз мисля да пробваш да закачиш датчиците директно, ако се различават буксите вземи с кабелчета ги свържи. ако светне лампата на абс след движение има вероятност да сме обърнали свързването на кабелите на някой от двата датчика.. като започнеш да го правиш се обади!

rijko
01-07-2013, 14:49
кога ти писах аз да се обадиш на г-н инженера

stelt
02-07-2013, 23:42
Бигачките нямат такива спомагателни системи :)

Majed_146
04-07-2013, 00:20
имат имат и са и полезни, когато си Майстор спираш без да включваш АБС, но когато се кара и от други членове на семейството е добре да си има такива устройства :)

145selespeed
04-07-2013, 02:22
Колега, здравей!

Сега го виждам, сега ти отговарям.
Почти нищо от това, което са ти казали по-горе не е вярно.
Аз вече съм минал по този път така че имам верните отговори.

КуВе, както вече си разбрал, има съвсем различни шенкели. Камбер-а е по-голям, захващането на спирачните челюсти също е с по-голяма дистанция между болтовете, кормилната рейка е бърза и с друга дължина, бомбетата горе (където ти е лагера на амортисьора) също са различни...така че ти трябва цялото окачване. Предполагам това вече си го сменил. (т.е. заради шенкела ти трябва и кормилната кутия)
Освен това ти трябват и полуоските на трансмисията, защото каретата от външната страна са с малка разлика от 3мм, където влиза датчика на новия АБС. Моделите АБС 2.0 и 5.3 са с индуктивни датчици, докато 5.3 + ЕБД (електронен "кантар" отзад) е със сензори тип Хол (Hall). Тотално различни са и не си прави експерименти да връзваш кабели и да гледаш какво ще стане. Ако не ти се играе да вадиш цели кабели, то знай 4е ако решиш да режеш и да снаждаш то трябва да завъртиш поляритета на двата кръгли пина горе, т.е. режиш, замерваш горе кой кой е, после същото с другия сензор и ги снаждаш на обратно, ок? (От Алфа са го направили умишлено, за да не можеш да ги сменяш директно един за друг двата типа сензори).
Отзад ти трябват цялото окачване, целият мост. Също и тръбичките на спирачките, защото елиминираш "кантара".

Ако избереш да останеш с АБС който си имал в 1.4 ТС ще ти трябват шенкели (предни и задни) от КуВе след 2000 год. Също и полуоски с каретата, които са с 3 мм изрязани заради тънкия сензор Хол, които чете от магнитната гривна на лагера.

Ако избереш да сложиш АБС от КуВе '96 имам такъв с полуоски със зъби (за старите сензори). Тогава ще ти трябва да пренаредиш пиновете на конектора. Мястото на закрепване и на двата АБС-а е еднакво: 3 болта, съвпадат. Тръбичките обаче са с различна резба: 1 съвпада, другите 3-не. Ще ти трябват или 3 тръбички (2 задни и една предна) или 3 преходника.

И двата варианта са много трудни/трудоемки за изпълнение, но не и невъзможни. Изключително трудно е да намериш каквито и да е части от КуВе след 2000г., а точно такива ти трябват...

Ако нещо не съм разказал както трябва питай и ще ти бъде отговорено.

V@K@T@
04-07-2013, 07:39
Ако избереш да сложиш АБС от КуВе '96 имам такъв с полуоски със зъби (за старите сензори). Тогава ще ти трябва да пренаредиш пиновете на конектора. Мястото на закрепване и на двата АБС-а е еднакво: 3 болта, съвпадат. Тръбичките обаче са с различна резба: 1 съвпада, другите 3-не. Ще ти трябват или 3 тръбички (2 задни и една предна) или 3 преходника.


Избирам този вариант . Двигателя е QV 97-ма края и всичко си е от QV рейки , пейки , карета , шенкели , главини и каквото се сетиш . Какво е 1-вото нещо което трябва да направя . Да я караме последователно , че аз с тия ABS-и съм доста скаран ... и въобще , като цяло с тоците и жиците :tequilla:

145selespeed
04-07-2013, 11:37
Твоите жици:
http://es.scribd.com/doc/33594816/ABS-System-Bosch-ABS-5-3

КуВе:
http://es.scribd.com/doc/33594798/ABS-System-Bosch-2E-ABS

Пренареждаш и си готов!
Успех!

V@K@T@
05-07-2013, 16:22
уфф ... Благодаря ама нищо не разбирам от тия неща ... освен да си ги принтирам и да отида при жичкаджия .

V@K@T@
11-02-2015, 20:16
Благодаря на всички ... темата е за КЛЮЧ!