PDA

View Full Version : Сипва ли се масло в климатроника?



fastedy
27-06-2013, 12:15
Чувам леко виене откъм компресора при по-високи
обороти. Един колега със ситроен ми каза че при зарежда
нето му добавили малко масло. Иначе климатроника
си работи.

ecotronic
27-06-2013, 13:07
Винаги когато се зарежда системата с газ се вкарва и точно определено количество масло. Без това компресорът ще задере и ще отиде в кофата.

vanko_monev
27-06-2013, 15:11
Според мен, е малко вероятно да е от това, че няма масло, по възможно е лагера да си заминава.

Nimi
28-06-2013, 12:47
В компресора си има масло което е различно от това което се слага при зареждане с фреон. Ако го няма маслото... кофти.

grenlould
28-06-2013, 16:38
В компресора си има масло което е различно от това което се слага при зареждане с фреон. Ако го няма маслото... кофти.
Надява се, че всеки уважаващ се майстор, знае това за маслото в фреона. Интересно ми е само как се поставя, т.е. дали това масло се вкарва заедно смесено със фреона или отделно....

vanko_monev
28-06-2013, 17:39
Машината за зареждане го вкарва заедно с фреона.

juliano155
01-07-2013, 09:40
Колеги някой от вас наясно ли е какво масло и какво количество масло се вкарва в климатичната система на Алфа 147 2.0 ?Имам приятел който може да ми я напълни и да си платя само фреона ,но той не знае какво и колко масло трябва да се вкара в системата.А и какъв тип фреон се препоръчва за Алфа 147 2.0?

vanko_monev
01-07-2013, 10:42
Маслото е PAG 46 за количеството не знам, а фреона е 134А- след 1993г. за всички коли е един и същ.

Nimi
01-07-2013, 18:21
@grenlould за да не влизам в излишни спорове... ето ти една снимка на пробката на комресор където преди малко вкарахме около 200лм масло !

undy
01-07-2013, 18:27
@grenlould за да не влизам в излишни спорове... ето ти една снимка на пробката на комресор където преди малко вкарахме около 200лм масло !
Според мен пробката е в случай,че маслото го слагаш отделно от фреона.Както във вашият случай......компресора е долу,сипвате нужното количество и след като се монтира на колата се пълни системата само с фреон.
Не мисля,че маслата са различни,а просто е направен резервен вариант при положение ,че нямаш машина с дозатор специално за това упражнение.
Просто разсъждавам логично,не се заяждам.

don_pepone
01-07-2013, 18:39
Алфа 147 2.0 Freon R134a - 525-575 grams

Георги Живков
01-07-2013, 19:02
Тука май го има и маслото http://ab-climat.com/stati/norma.html

lordliness
01-07-2013, 19:12
При мен го направиха така:

вкуумиране, маслото системата го всмука вследствие на вакуума от същото място, около 100мл грубо, фреон премерен с кантар, вече трета година охлажда добре.
цена за всичко- 60 лв.

rossenvn
01-07-2013, 20:01
Според мен пробката е в случай,че маслото го слагаш отделно от фреона.Както във вашият случай......компресора е долу,сипвате нужното количество и след като се монтира на колата се пълни системата само с фреон.
Не мисля,че маслата са различни,а просто е направен резервен вариант при положение ,че нямаш машина с дозатор специално за това упражнение.
Просто разсъждавам логично,не се заяждам.

Хладилния агент и маслото, които се слагат заедно не напускат цилиндрите на компресора. Все едно да наливаш масло с горивото на двигателя и да очакваш да ти маже коляновия вал:mrgreen:. Нема да стане, нали...

grenlould
01-07-2013, 21:06
@grenlould за да не влизам в излишни спорове... ето ти една снимка на пробката на комресор където преди малко вкарахме около 200лм масло !

Ясно, но колеги по-горе нали казахa, че като се зарежда една кола с фреон, повечето майстори вкарват масло, смесено във фреона за да не се налага да се слага от пробката на компресора, или нещо не съм разбрал правилно....

rossenvn
01-07-2013, 21:37
Ясно, но колеги по-горе нали казахa, че като се зарежда една кола с фреон, повечето майстори вкарват масло, смесено във фреона за да не се налага да се слага от пробката на компресора, или нещо не съм разбрал правилно....

Не си. Едното маже буталата и цилиндрите, другото лагерите.

trustworthy
01-07-2013, 22:34
Доста бисери са се изписали до момента.
Аз бих препоръчал на колегата да не си прави експерименти, а да отиде при специалист. Предовирането, както и недостатъчната дозировка на маслото, не е желателна. Същото важи и за фреона.

BO
01-07-2013, 23:26
Хладилния агент и маслото, които се слагат заедно не напускат цилиндрите на компресора. Все едно да наливаш масло с горивото на двигателя и да очакваш да ти маже коляновия вал:mrgreen:. Нема да стане, нали...
Ще стане, що да не стане.:meeting:

juliano155
01-07-2013, 23:57
И така изрових от къде да си купя 250мл. масло за зареждането на системата.И тъй като тя е празна(не знам причината за празнотата но системата ше се провери за евентуални течове с някакъ газ) т.е. няма фреон Съм решил да откача една от трбичките и да вкарам мало от там и след това да заредим с фреон.До края на седмицата ще намеря време да изтестваме системата за течове и после ще пълним с фреон ако е здрава.Ще пиша за резултатите.

mrwrong
02-07-2013, 23:36
Хладилния агент и маслото, които се слагат заедно не напускат цилиндрите на компресора. Все едно да наливаш масло с горивото на двигателя и да очакваш да ти маже коляновия вал:mrgreen:. Нема да стане, нали...

Явно неси карал двутактов мотор или трабант ::punk::biker:

rossenvn
03-07-2013, 11:48
Явно неси карал двутактов мотор или трабант ::punk::biker:

Не, но съм експлоатирал двутактов двигател, доста по - голям от целия трабант...

ecotronic
03-07-2013, 12:38
Не следва да се прави аналогия между начина по който се маже компресора и този по който това става при двутактовите двигатели, защото в единия случай работния обем се намира от едната страна на буталото а в другия горивната смес, съдържаща маслото - от двете.

Относно мазането на компресора, то нормално става от маслото, което се съдържа в хладилния агент. Това масло смазва буталата и цилиндрите а известно количество от него прониква зад буталата, попада в така наречения картер и маже задвижващия механизъм на буталата.
Когато компресорът е нов или е стоял дълго време без хладилен агент е добре да се провери дали има масло в картера и ако няма, да се налее необходимото количество (има пробка за целта). В противен случай, ако картерът е празен, съществува риск докато маслото от хладилния агент проникне в картера задвижвашият механизъм на буталата да остане без мазане и да дефектира.

juliano155
03-07-2013, 13:23
Не следва да се прави аналогия между начина по който се маже компресора и този по който това става при двутактовите двигатели, защото в единия случай работния обем се намира от едната страна на буталото а в другия горивната смес, съдържаща маслото - от двете.

Относно мазането на компресора, то нормално става от маслото, което се съдържа в хладилния агент. Това масло смазва буталата и цилиндрите а известно количество от него прониква зад буталата, попада в така наречения картер и маже задвижващия механизъм на буталата.
Когато компресорът е нов или е стоял дълго време без хладилен агент е добре да се провери дали има масло в картера и ако няма, да се налее необходимото количество (има пробка за целта). В противен случай, ако картерът е празен, съществува риск докато маслото от хладилния агент проникне в картера задвижвашият механизъм на буталата да остане без мазане и да дефектира.
Т.Е. колега ако наля необходимото количество масло през пробката няма да е необходимо и да се вкарва масло заедно с фреона?Или пък да разделя неоходимото количество(170мл. Мисля,че беше толкова)и да налея половината през пробката а другата половина при хладилния агент защото системата ми е празна.

ecotronic
03-07-2013, 13:35
Т.Е. колега ако наля необходимото количество масло през пробката няма да е необходимо и да се вкарва масло заедно с фреона?

Вкарването на масло при зареждане с хладилен агент е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! В противетн случай буталата могат да задерат.

Да изясним още веднъж, защото е важно:

1 - Буталата и цилиндрите се мажат от маслото, което се съдържа и цилкулира заедно с хладилния агент.

2 - Част от това масло прониква зад буталата, попада в картера и маже задвижващия им механизъм.

3 - При нов или дълго неупотребяван компресор е добре да се провери дали има масло в картера и при необходимост да се добави, преди системата да се зареди с газ.

4 - Когато системата е била празна, преди зареждането трябва първо от нея да се изтегли въздуха (да се създаде вакуум) , защото кислородът и влагата в него влошава качеството на маслото и така води до влошено мазане.

5 - Не е добра практика системата да се дозарежда, защото така не е ясно какво е съотношението газ/масло. Т.е когато се налага дозареждане е добре всичко да се изтегли и да се зареди наново.