PDA

View Full Version : За климатиците - размисли и отговор на BLUE1



pinko
27-06-2013, 22:31
Пинко, при цялото ми уважение към теб и към приятеля ти със сервиз, но въпросните климатици са меко казано компромис, а откровено казано са боклук. За охлаждане наистина ще вършат работа ако не обръщаме внимание на слабата ефективност, ниското качество, високото ниво на шум и никаквата надеждност. За отопление тази машина изобщо не става ако температурите падат под -5 *С, липсва им ТРВ, орязан компресор, изпарител, кондензатор......евтин китайски боклук. Ако бюджета за климатици е този посочен Румбата, единствената алтернатива е добре подбрани употребявани машини за японският пазар. Сори за офтопика.

За да не замърсяваме темата за Мартинката, ти отговарям в нова тема:

Не знам, може би си прав, може би се занимаваш професионално с климатици, ама аз като прост юзър съм доста разочарован от прочутите "японски" машини - при това купени чисто нови. Не ми се мисли, ако бяха употребявани. Освен къщата в София (6 климатика -3 Панасоник, 1 Гнусмас и 2 Хайер) имаме къща в Елена (4 климатика - 3 Хайер и 1 Гнусмас) и до Банско (7 климатика Панасоник). И имам наблюдения както от ужасно скъпите инверторни Панасоници по ~1500 лева, така и от китайски боклуци Хайер за 300-400 лева (за сплит системи става дума, 9-ки и 12-ки).

Ако щеш вярвай, но 2-та Хайера, купени по съвета на същия този мой приятел, споменат по-горе, работят безотказно и почти денонощно в Кокаляне, лято и зиме. И така вече 7-ма година. А още 3 осигуряват отоплението на къщата в Елена през най-лютата зима. и се справят повече от перфектно. И за 7 години нито са се повреждали, нито нищо - просто работят като швейцарски часовници. Докато 2 от Панасониците дадоха фира още в гаранционния срок (за щастие). Може би съм имал късмет (с Хайерите) и съм попаднал на калпави Панасоници, не знам, но такива са фактите. Но корейските Гнусмас са тотално разочарование, но-калпави климатици просто няма.

А останалите 2 Панасоника и 1 Гнусмас в Кокаляне - зимата на минус 10 докато зацепят и почнат да духат лекинко топло минават десетина-петнайсет минути, а Хайера на втората минута вече вее жега като калорифер, дори съм се чудел дали няма реотани вътре. И не забелязвам да е по-неефективен, щото Панасоника, докато почне да духа топло, Хайера вече е загрял стаята, а прочутата японска инверторна машина само бучи и бръмчи.

Дори ми минава еретичната мисъл да разкарам Панасониците и да ги заменя с най-нормални Хайери или други класически китайски боклуци като HISENSE например. И изобщо не става дума за парите - говоря за реални впечатления и задоволство на клиента. Винаги съм казвал, че евтиното излиза по-скъпо. За съжаление това явно не важи за скъпите климатици. Но важи за хладилните кутии - факт. Защото ми писна от разни ментета хладилни кутии с елемент на Пелтие и днес си купих 50-литрова компресорна хладилна кутия Indel Webasto Marine за колата, която струва ... абе адски много.

http://www.indelwebastomarine.com/home/en/html/homepage.html

http://www.indelwebastomarine.com/Products/en/html/9902.html

Обаче е нещо феноменално, работи на 12/24/220 волта, с компресор Данфос, не се чува как работи, харчи смехотворните 45 вата в режим MAX и за 20 минути свали от +22 до -12 гр. Ненормална работа, ей...

code
27-06-2013, 22:43
И аз да се изкажа. :fish: С климатици нямах никакъв опит щото си живеех в къща на парно с дръвца, лятото е хладно и т.н. Така допреди 6г, когато ми се наложи да си купя 5бр климатици на един път. Понеже нямах възможност да отделям някакви крупни суми си напазарих кажи-речи най-евтините пръчки на пазара - Осака. 9-ки - 2бр, 12 - 1бр и 33-ки - 2бр. Имаха гаранция 3г ако всяка година им правя профилактика - на малките по 30лв, на големите 50. Разбира се аз никакви профилактики не съм им правил, а те 6-та година си дънят без забележки :tooth: да чукна на дърво. Работят си 5 от 5 - мисля, че е добре :)

lordliness
27-06-2013, 22:52
Трите най-добри марки климатици са Дайкин, Футжицу и Мицубиши, всичко което мислите за добро е среден клас. Ниския клас са всички еднакви, но с различни имена, само Мидея имат собствен завод и са горе долу добри.

don_pepone
27-06-2013, 22:52
Майката муе (ако има лев де) да си прасне човек Дайкин или Митсубиши,това го казвам от първаръка инфо. Единственното условие е да се провери дали компресора е мейд ин Джапан,ако са японски са почти вечни (това се отнася и за двете марки). Това е важно понеже до скоро (а може и още да е така) за България,а и за голяма част от европа Дайкин се внася от европейските сглобки и нее с японски компресори,а всички вносители за Бг взимат от Европа,а не от Япония.... Та извода е ако искаме нещо истинско и ефективно (да се избие с времето,а не прост да не спира зимата) си трябва малко повече пара и японски компресор ;)

lordliness
27-06-2013, 23:07
Дайкин се сглобяват в Австрия и Белгия и за Италия не помня, японски се внасят един два модела.

CoF
27-06-2013, 23:32
Нашите Дайкин са произведени в Чехия.

lordliness
27-06-2013, 23:45
Може, нямам преки впечатления от този бизнес от няколко години. По принцип лятото всички работят добре, дори и най-евтините, едни дрънкат малко повече, други по малко. Проблема е зимата, ако климатика не замръзва е добър, това е теста.

nikolaaaay
27-06-2013, 23:58
Трите най-добри марки климатици са Дайкин, Футжицу и Мицубиши, всичко което мислите за добро е среден клас. Ниския клас са всички еднакви, но с различни имена, само Мидея имат собствен завод и са горе долу добри.
Аз имам впечатления от първите 2 марки и наистина са ОК. Имаме един мощен Дайкин, който не признава -15 за студ. Перфектен е. Фуджитсу/Фуджи/Дженерал имаме няколко 12-ки и също са ок. Имаме и един китайски Панасоник инвертор, който топли много добре, но му бучи някакъв лагер от 2-3 години. За него са ми казвали, че е късмет, че Панасоник работел толкова добре. По-новите били дърво.

lordliness
28-06-2013, 00:05
Аз имам впечатления от първите 2 марки и наистина са ОК. Имаме един мощен Дайкин, който не признава -15 за студ. Перфектен е. Фуджитсу/Фуджи/Дженерал имаме няколко 12-ки и също са ок. Имаме и един китайски Панасоник инвертор, който топли много добре, но му бучи някакъв лагер от 2-3 години. За него са ми казвали, че е късмет, че Панасоник работел толкова добре. По-новите били дърво.

Това са климатици висок клас и имат добра сервизна поддръжка, за евтините преди време се разглобяваха нови климатици за да се вземат части, сега сигурно вече не е така.

BLUE1
28-06-2013, 06:37
Темата за климатиците е толкова обширна, че едва ли може да се обобщи с едно две изречения. Да се каже, че Дайкин или Мицубиши са върха на бора и всичко от тези марки е ОК е несериозно. По принцип почти всичко продавано на нашият пазар даже и японските брандове е сглобявано в Китай. Изключвам някои от върховите модели на Тошиба, Дайкин и Панасоник. За съжаление качествен климатик с номинална мощност на отопление около 4 киловата, който би бил достатъчен за отопление на стандартно изолирана стая от около 25 квадрата е в ценовият клас от над 1500 лева, а ако желаем машината да е с висока ефективност (СОР над 5) да притежава плазмен филтър и озонатор цената драстично скача. От старите китайски клими, говоря за тези внасяни преди 5~10 години в т.ч. и Осаките имаше читави модели. Поне работеха при минусови въпреки огромната си консумация на ток, но в момента не е така. Китайските брандове за нашият пазар са най-долно качество продукти струващи около 90~150 долара ако поръчаш контейнер от Китай. Голяма част от тях не са сертифицирани даже и от Еуровент, т.е. не отговарят на европейските стандарти за енергоефективност. При японските брандове положението не е по различно. За да могат все пак да имат някакъв дял в супер свития и беден пазар в Източна Европа почти всички марки напускаха серии които са силно орязани от към хардуер и с много компромиси в качеството. Има обширни теми по въпроса във форума на Сетком за серии на Дайкин, Панасоник и Фуджитсу...
Много хора ползващи климатици от китайските марки и уцелили читави такива са доволни, но са възприели много ниски критерии за работата на климатиците като цяло.
Моята препоръка към хора с нисък бюджет е да търсят и избират машини внос от Япония и предназначени за техният пазар, да употребявани са, но като стандарт и изпълнение са на изключително високо ниво и поне с 10 години изпреварващи моделите предназначени за Европа. Недостатъка е, че Меката на Японските клими е Пловдив и не се намират достатъчно магазини за такава техника в София, но пък има пловдивски фирми които се занимават с монтаж и сервизиране в цялата страна. Искам да уточня, че бизнеса ми не е търговия на климатици!

old alfist
28-06-2013, 09:52
Всичко е на късмет - в апаратамента съм с уж японски Хитачи-та и за 5г. няма никакви проблеми, а на вилата с китайски Фуджи-та и пак така без проблеми нито зиме, нито лете. Китайските при мен са малко по-съвременни, но и по-скъпи от японските.
Забравих да пиша, че родителите ми карат вече над 10г. с едно от първите инверторни японски Хитачи-та и нямат все още никакви проблеми.

bouncer
28-06-2013, 11:05
Аз от скоро съм с две Фуджитсу/Дженерал в нас и съм адски доволен. В момента тече промоция 999 лв за 12-ка, но без монтаж. Иначе Дайкин отдавна не е това, коеот беше.

gigi
28-06-2013, 11:55
Според мен като цена качество в момента Sharp са много добре. Но найстина всичко е на късмет, каква партида ще се уцели, с какви части ще е вътре и т.н. Всички производители се дънят.
Преди години имахме интернет зали, та спешно бях взел няколко Мидей на промоция за едната зала че и на офиса сложихме, с идеята за временно ползване, но не е имало никакви проблеми с тях а най редовно работеха на отворени врати, даже и профилактика не им правехме просто ги чаках да си заминат - е да ама не. Гледам в бившия ни офис още си работи Мидеята а е на 7г. В същото време, в другата зала, 3-пъти по скъп Дженерал се дънеше през 4 дена и лятото прегряваха компютрите. А за Панасоник не ми се и говори даже....кляка на -8.
Та не го мислете да слага човека някакъв и дано има късмет.

Mind_Control
28-06-2013, 14:53
Скъпите модели на Панасоник са с компресор Дайкин.

nblagoev
28-06-2013, 15:06
Вкъщи от 3 години имам 9-ка Samsung и 12-ка NEO. И двата са обикновени сплит ситеми. И двата замръзнаха веднъж по-миналата година, защото беше спирал тока. През останалото време работят безотказно! Самсунга не го знам с какъв компресор е, НЕО-то е с Hitachi. Като се има предвид, че двата ми струваха общо по-малко от 700лв. с монтажа, съм супер доволен!

Susscrofa
28-06-2013, 21:40
В работата има хаЪер, добре охлажда, ама духа кат мусон, шумен е кат пърдящ муфлон и къркори кат черва след преяждане със зеле и боб на фурна.:bath:

Имам наблюдения върху едно мицу и едно фуджи.......е друга бира са. Тихи, почти не се усеща веене и въздуха не смърди на задник.

Скоро четох, че взели идея за филтрите от крилете на нощните грабливи птици и за туй били тихи.:):big_beer:

dimitar_vd62
29-06-2013, 02:27
Едва ли си виждал муфлон камо ли пърдящ.Имам Самсунг смартинвертор, нямам идея какво значи, замръзва кога си иска може би е от влажния климат по морето, особено когато е мъгливо.На бившата работа имахме някакви климатици с неустановена самоличност, бачкаха с два пръста лед.

Ladjov
29-06-2013, 12:19
КРАТКА ИНФОРМАЦИЯ ЗА КОНЦЕРНА CHUNLAN
Chunlan е международно известен концерн, един от 50-те най-големи в Китай и е първият производител на климатици в Китай. В състава на Chunlan влизат 42 фирми, от които 18 са производствени. Chunlan има 3 собствени научно-изследователски института, голям проектантски център, лаборатории за тестване на продуктите и др. Концернът има над 35-годишен опит с производство на климатични системи и годишен капацитет над 5,500,000 климатични системи. Климатиците Chunlan се изнасят в почти всички страни по света, включително Франция, Германия, Норвегия, Швеция, Финландия, Италия, Гърция и Австрия в Европа. Някои от по-важните моменти в дългогодишната история на климатичното производство на Chunlan са:


1973 Първият китайски климатик е произведен от Chunlan.

1990Chunlan става основен производител на климатици в Китай.

1994Климатичното производство на Chunlan е сертифицирано по ISO 9001 от Американската Асоциация за Стандартизация.

1995На Chunlan е присъдена титлата “най-добър производител на климатична техника” от китайското правителство.

1997Chunlan започва осмата си година на първо място в китайското производство на климатици.

2000Климатиците Chunlan достигат най-високото си ниво на качество с 60,000 часа работа без повреда.

2000Държавна инспекция потвърждава, че климатиците Chunlan имат най-ниското ниво на шум.

2002Лабораторията на Chunlan е оторизирана да извършва изпитания за съответствие и сертификация на китайски стоки по СE за износ в Европа.
2006Chunlan достига общ брой на произведените климатици 65,000,000!


Имайте предвид какъвто и китайски климатик да си купите идват от тоя завод независимо каква е . Останалото е въпрос на късмет .

old alfist
01-07-2013, 13:19
Не помня вече кога и от кой, но съм чувал, че товарят съставните части и опаковките на кораба и по пътя се сглобяват - така се заобикалят данъчни закони и крайния продукт излиза с по-ниска цена.

LeoVin4i
01-07-2013, 15:19
Аз от 5 години съм с два инверторни MIDEA, профилактика им е правена доста по-нарядко от препоръчваното, преживяха и едно местене в ново жилище и засега никакви проблеми.

rossenvn
01-07-2013, 20:14
Не помня вече кога и от кой, но съм чувал, че товарят съставните части и опаковките на кораба и по пътя се сглобяват - така се заобикалят данъчни закони и крайния продукт излиза с по-ниска цена.

Прочете ли го като го написа? Виждал ли си натоварен контейнеровоз? Как точно по време на плаване ще се отварят контейнери и къде ще се сглобяват климатиците. Не ми отговаряй...

old alfist
01-07-2013, 20:53
Росенчо, без да ти отговарям, нямаш въображение, мойто момче - на който му чатка пипето по-бързо печели.

stu
01-07-2013, 21:11
Преди 9 години след дълги размисли дали да купя японски 2-ра или нов Панасоник реших да купя японския.Тогава ми предложиха Sanyo SAP-284VR twininvertor, който за девет години само на 2-пъти му изгаря предпазител/1лв/, поради хубавата ни ел мрежа.Впоследствие видях и годината на производство-1993г!!!Значи климатика е на 20години и за последните 9години освен двата предпазителя по 1лв и миене на филтрите и вътрешната пита друго не е видял.Няма значение дали вън е 0 или -25 градуса, на колкото е нагласен, толкова е и в стаята.Досега не съм го видял да е замръзнал и е почти безшумен, просто нищо общо с много от новите климатици на пазара.След опита с този взех още един япански-Фуджицу 2009г 7-ца с плазми и коп над 5, на което вътрешното и външното тяло са големи колкото на 18-ка от европейските.И при него няма никъкви проблеми с замръзването и поддържането на температура при много ниски градуси.Фуджицуто е 4години при мен и освен миене на филтри друго не е видяло.

rossenvn
01-07-2013, 21:44
Росенчо, без да ти отговарям, нямаш въображение, мойто момче - на който му чатка пипето по-бързо печели.

Помолих те да не пишеш глупости, но си е твоя воля. Това умалително, което си ползвал, няма да те направи по-умен.

BLUE1
01-07-2013, 22:09
Преди 9 години след дълги размисли дали да купя японски 2-ра или нов Панасоник реших да купя японския.Тогава ми предложиха Sanyo SAP-284VR twininvertor, който за девет години само на 2-пъти му изгаря предпазител/1лв/, поради хубавата ни ел мрежа.Впоследствие видях и годината на производство-1993г!!!Значи климатика е на 20години и за последните 9години освен двата предпазителя по 1лв и миене на филтрите и вътрешната пита друго не е видял.Няма значение дали вън е 0 или -25 градуса, на колкото е нагласен, толкова е и в стаята.Досега не съм го видял да е замръзнал и е почти безшумен, просто нищо общо с много от новите климатици на пазара.След опита с този взех още един япански-Фуджицу 2009г 7-ца с плазми и коп над 5, на което вътрешното и външното тяло са големи колкото на 18-ка от европейските.И при него няма никъкви проблеми с замръзването и поддържането на температура при много ниски градуси.Фуджицуто е 4години при мен и освен миене на филтри друго не е видяло.


Това е машина от високият клас на Саньо, аз имах такъв но още по-стар от 92 година. Все още работи в дома на роднина. За съжаление много хора притежават имитации на климатици и критериите им са според тях.

Sunny
01-07-2013, 22:33
Не помня вече кога и от кой, но съм чувал, че товарят съставните части и опаковките на кораба и по пътя се сглобяват - така се заобикалят данъчни закони и крайния продукт излиза с по-ниска цена.

Данъчните ОК - Ами митническите после какво ги правим ?
И как я виждаш екипажа на контейнеровоза да сглобява климатици докато плава ?
Знаеш ли каква е санкцията за корабособственика за разпломбиран контейнер ?

Миро не си прав и обясни и на този който ти е казвал тая глупост ,че и той не е прав .

old alfist
01-07-2013, 23:32
Данъчните ОК - Ами митническите после какво ги правим ?
И как я виждаш екипажа на контейнеровоза да сглобява климатици докато плава ?
Знаеш ли каква е санкцията за корабособственика за разпломбиран контейнер ?

Миро не си прав и обясни и на този който ти е казвал тая глупост ,че и той не е прав .
Прекалено идеалистично гледате - понякога реалностите са малко по-различни.

dimitar_vd62
01-07-2013, 23:41
Отгатнете в кой контейнер се сглобяват климатиците.

old alfist
01-07-2013, 23:56
Отгатнете в кой контейнер се сглобяват климатиците.
Не трябваше да показваш тази снимка, защото ще си помислят, че целия кораб е пълен с климатици.

dimitar_vd62
02-07-2013, 00:16
Олди, мога да се съглася че някой е внесъл климатици на части и ги е сглобил тука, но на кораб да ги сглобяват е абсурд.Особенно на контейнеровоз.Най малкото защото екипажът е от 16 до 20 души барабар с капитана и офицерите и всеки е зает.Освен това екипажите са интернационални обикновенно и е трудно да ги "сработиш".Ако аз съм капитан далечно плаване и вземам 8-10000 евра на месец няма му излязат сметките на далавераджията да ме подкупи.Да не говорим че веднъж натоварени няма начин да го отвориш, а за пломби не знам кой ще си сложи главата в торбата.Някой се е направил на далавераджия и те е подвел.

ecotronic
02-07-2013, 11:25
Отгатнете в кой контейнер се сглобяват климатиците.

В онзи зеления на втория ред по средата! А в синия - два реда по-надолу сглобяват терлевизорите :)

old alfist
02-07-2013, 16:00
Нямам намерение да ви насилвам да вярвате, но всичко е възможно - човека е изобретателно същество и това, че на вас ви се струва невероятно, не значи, че не е възможно някъде по света да се случват тези събития.

Mind_Control
02-07-2013, 16:49
За климатици незнам, но цигари яко се произвеждат на корабите.

old alfist
02-07-2013, 16:53
За климатици незнам, но цигари яко се произвеждат на корабите.
Изобщо не се учудвам за разлика от някои другари, които се мислят за големи специалисти.

rossenvn
02-07-2013, 18:28
Изобщо не се учудвам за разлика от някои другари, които се мислят за големи специалисти.

На кораб качвал ли си се? Колко човека познаваш, които плават?

old alfist
02-07-2013, 18:39
На кораб качвал ли си се? Колко човека познаваш, които плават?
А, бе ти нали не искаше да ти отговарям - сега пък ми задаваш въпроси.
Снощи играхме карти с човек работещ на кораб.

rossenvn
02-07-2013, 18:41
Исках да спреш да пишеш глупости, но виждам, че ти се отдава...

old alfist
02-07-2013, 19:22
Исках да спреш да пишеш глупости, но виждам, че ти се отдава...
Казах ти го веднъж да си разчупиш мисленето, но ти си знаеш твоята.

Sunny
02-07-2013, 21:25
Старуха колкото и да си разчупим мисленето няма как да се получи .
Росен зададе много верен въпрос - На кораб качвали ли сте се ?

Няма как да се получи нито с климатици , нито с цигари , нито с телевизори .
Пак казвам - Освен изнасянето от Китай остава въпроса за вноса . Разбере защо се внасят на части и ще ви се получи картинката .

hint : внасят се като резервни части а не като готово изделие .

old alfist
02-07-2013, 21:43
Старуха колкото и да си разчупим мисленето няма как да се получи .
Росен зададе много верен въпрос - На кораб качвали ли сте се ?

Няма как да се получи нито с климатици , нито с цигари , нито с телевизори .
Пак казвам - Освен изнасянето от Китай остава въпроса за вноса . Разбере защо се внасят на части и ще ви се получи картинката .

hint : внасят се като резервни части а не като готово изделие .
Най-добре за двете страни по сделката е да се изнесат като готов продукт, а да се внесат на части, но затова трябва не да се сглобят, а да се разглобят на кораба.
На кораби всякакви съм се качвал, но на презокеански - не.
Съжалявам, че някои хора взеха много насериозно майтапа ми.

CBET
02-07-2013, 22:08
https://www.youtube.com/watch?v=NE_ri8PkihE

dimitar_vd62
03-07-2013, 00:11
И са изкарах една почерпка.Как ми трябваше тоя клип преди време, кога спорих с един льолю че корабите се гънат от вълнението.Всъщност спора беше по повод нещо което бях научил покрай един курс, а именно че на кораба освен резервни чаркове си има и ламарина.Та не може да режеш както ти дойде от ламарината.Имала си структура и се отбелязвало някак си и трябвало да се реже според нея.И се заварявало по същия начин демек посоката на структурата да една и съща а да не се пресича под ъгъл, защото от деформациите на корпуса се цепели заварките.Оня - как ще се гъне бе и т.н. в тоя дух.Та сега ще му покажа как се гъне корпуса.:dance:

mordohy
03-07-2013, 01:09
Ами нали ако не се гънат ще се сцепят за нула време!
Тоя, Митак, е бил пълен идиот!

Mind_Control
03-07-2013, 13:34
Старуха колкото и да си разчупим мисленето няма как да се получи .
Росен зададе много верен въпрос - На кораб качвали ли сте се ?

Няма как да се получи нито с климатици , нито с цигари , нито с телевизори .
Пак казвам - Освен изнасянето от Китай остава въпроса за вноса . Разбере защо се внасят на части и ще ви се получи картинката .

hint : внасят се като резервни части а не като готово изделие .

Ти ще кажеш, че няма как да стане.. Изнася се тютюн на кораба и пристига тютюн на пристанището. Митничаря взима едни 10 000 бона и всички са доволни. Тънкостта тук е, че тютюн е качен на кораба, но не тютюн е слезнал на пристанището, а свити цигари. Има цели фабрики на кораби.
Айде стига сте говорили глупости все едно не живеем в най- корумпираната държава.
Предполагам в Германия няма да разботи схемата, ама има редица държави като България, Италия, Испания, Хърватска, където работи безотказно.

ecotronic
03-07-2013, 13:44
Това ме подсеща за онзи, който залепил по една филия хляб на гърба и на корема на един слон и тръгнал да минава границата. А когато го спрели на митницата, той попитал: Е, какво сега - и един сандвич ли не мога да си нося?

old alfist
03-07-2013, 14:06
Ти ще кажеш, че няма как да стане.. Изнася се тютюн на кораба и пристига тютюн на пристанището. Митничаря взима едни 10 000 бона и всички са доволни. Тънкостта тук е, че тютюн е качен на кораба, но не тютюн е слезнал на пристанището, а свити цигари. Има цели фабрики на кораби.
Айде стига сте говорили глупости все едно не живеем в най- корумпираната държава.
Предполагам в Германия няма да разботи схемата, ама има редица държави като България, Италия, Испания, Хърватска, където работи безотказно.
Има различни схеми, взависимост от стоката, но няма смисъл да се коментират, защото повечето тук нещо се дразнят.

dimitar_vd62
03-07-2013, 19:49
Ами нали ако не се гънат ще се сцепят за нула време!
Тоя, Митак, е бил пълен идиот!

Ми работата тръгна от там че ходил да му сменят калник и беше недоволен че не му го заварили с шевова заварка.Показвам че и оригинално не се правят с шевове, той ми що корабите не били на точкови заварки....ми нали Титаник бил с нитове, то не било ли същото....Ся иди му разправяй че кораб и кола се проектират по различен начин и всичко си има умисъл и сметки и че Титаник е имал над 4 млн нита и че си има причина самолетите да не ги заваряват а да ги нитоват.А почерпка няма да има щото ми скочи с номера че оня клип бил монтаж и му теглих една сочна българска.

Sunny
03-07-2013, 20:17
Ти ще кажеш, че няма как да стане.. Изнася се тютюн на кораба и пристига тютюн на пристанището. Митничаря взима едни 10 000 бона и всички са доволни. Тънкостта тук е, че тютюн е качен на кораба, но не тютюн е слезнал на пристанището, а свити цигари. Има цели фабрики на кораби.
Айде стига сте говорили глупости все едно не живеем в най- корумпираната държава.
Предполагам в Германия няма да разботи схемата, ама има редица държави като България, Италия, Испания, Хърватска, където работи безотказно.

Според теб контейнера го товарят в Китай и хоп пристига в Бургас или Варна ?
Не ми отговаряй - сигурен съм .че не знаеш :baby:


Има различни схеми, взависимост от стоката, но няма смисъл да се коментират, защото повечето тук нещо се дразнят.
Не бе старуха . Що да се дразним - дискутираме :flirt:

Mind_Control
04-07-2013, 11:19
Според теб контейнера го товарят в Китай и хоп пристига в Бургас или Варна ?
Не ми отговаряй - сигурен съм .че не знаеш :baby:


Не бе старуха . Що да се дразним - дискутираме :flirt:

Ми до Солун със сигурност има директен транспорт.. За Варна и Бургас не знам. Сигурно го претоварват. Ама това какво общо има? В България където я се продадат 20 000 климатика, я не, не се прави тази схема естествено.

mordohy
04-07-2013, 16:32
Ми работата тръгна от там че ходил да му сменят калник и беше недоволен че не му го заварили с шевова заварка.Показвам че и оригинално не се правят с шевове, той ми що корабите не били на точкови заварки....ми нали Титаник бил с нитове, то не било ли същото....Ся иди му разправяй че кораб и кола се проектират по различен начин и всичко си има умисъл и сметки и че Титаник е имал над 4 млн нита и че си има причина самолетите да не ги заваряват а да ги нитоват.А почерпка няма да има щото ми скочи с номера че оня клип бил монтаж и му теглих една сочна българска.
Има още доста стари парни котли, които са нитовани, а не заварявани. Те все още работят, за разлика от заваряваните.
Основният недостатък на немските подводници от втората световна война е, че са със заварявани корпуси, а не нитовани. Пукали са се от вътрешни напрежения, които не съществуват при нитованите конструкции.
На тоя му дай един : Falos2: и го пусне да пасе

dimitar_vd62
04-07-2013, 19:05
Е тва направих де

nikolaaaay
04-07-2013, 19:13
Ти ще кажеш, че няма как да стане.. Изнася се тютюн на кораба и пристига тютюн на пристанището. Митничаря взима едни 10 000 бона и всички са доволни. Тънкостта тук е, че тютюн е качен на кораба, но не тютюн е слезнал на пристанището, а свити цигари. Има цели фабрики на кораби.
Айде стига сте говорили глупости все едно не живеем в най- корумпираната държава.
Предполагам в Германия няма да разботи схемата, ама има редица държави като България, Италия, Испания, Хърватска, където работи безотказно.
На голям кораб може да се организира прилично производство, но на всяка митница ти искат документи за произход на стоката. Ако си натоварил тютюн, не можеш да внесеш цигари. Не и законно, защото не можеш да представиш фактура с произход от кораба. Какво ще пише, страна на произход: морето.
Иначе контрабанди схеми сигуно има такива.

trustworthy
04-07-2013, 20:29
Интересна дискусия за корабите гледам тук :)

Аз по телевизията съм виждал как дрифтят на палубата на контейнеровоз даже. В една реклама беше, ама какво значение има. Та колко му е да сглобяват климатици, автомобили, тежка транспортна техника... :)

dimitar_vd62
04-07-2013, 20:39
На танкер май беше, контейтера е един голям хамбар.

rossenvn
04-07-2013, 20:53
На голям кораб може да се организира прилично производство, но на всяка митница ти искат документи за произход на стоката. Ако си натоварил тютюн, не можеш да внесеш цигари. Не и законно, защото не можеш да представиш фактура с произход от кораба. Какво ще пише, страна на произход: морето.
Иначе контрабанди схеми сигуно има такива.

Плавал съм на огромен десантен кораб, в който имаше малък десантен кораб, изтребители, танкове, джипове, фадроми, багери, и над 3000 човека. Сигурно биха могли да произвеждат и климатици, за да угодят на хората в темата, но не го правеха. На контейнеровозите също има място, но ако ги няма контейнерите, но за съжаление те са там, защото от това печели корабособственика и колко по-бързо ги достави, толкова повече печели. А да застане някъде на рейд и да сглобява климатици означава да губи пари, всяка секунда. Има кораби работилници, плаващи бази, каквото поискате. Но някой трябва да отиде до тях, да разтовари, да натовари стоката. Тези операции са рисковани и не са лесни. Много по-удачно ще е да се закарат в държава с подходящото законодателство и липса на контрол, там да се разтоварят части, да бъдат сглобени климатиците и после да бъдат вкарани в нормална държава. Но и аз не мога да си обясня икономическата ползата от тази схема. Някой ако може, ще съм благодарен.

trustworthy
04-07-2013, 20:55
На танкер май беше, контейтера е един голям хамбар.

Корабът от рекламата беше някаква измислица. Няма такива кораби. А контейнерите (накратко от контейнеровози) далеч не са един голям хамбар ;)

За тези, които смятат, че по време на преход стоката от контейнера се вади и сглобяват климатици или се свиват цигарим ще напомням че стоката тръгва от Китай с доста големи параходи, които носят хиляди контейнери на борда, които са разположени доста плътно един до друг, укрепени с разни такелажи и на много редове един над друг. В морето няма как да си вадиш кутийки от средата на купчинката, за да въртиш контрабанда ;)
Ако някой от поддръжниците на тая конспиративна теория беше виждал как изглеждат тези параходи, щеше да разбере, че е просто невъзможно.

dimitar_vd62
04-07-2013, 21:20
Колкото има нагоре толкова и надолу.Баш си е хамбар, искам да кажа че трюмовете са му е пълни с контейнери.Честно казано не съм виждал празен контейнеровоз но сигурно няма палуба в смисъла който се влага в понятието.

rossenvn
04-07-2013, 21:44
Колкото има нагоре толкова и надолу.Баш си е хамбар, искам да кажа че трюмовете са му е пълни с контейнери.Честно казано не съм виждал празен контейнеровоз но сигурно няма палуба в смисъла който се влага в понятието.

Заповядай:
A view into the holds of a container ship (https://en.wikipedia.org/wiki/File:Containerladeräume_Schiff_retouched.jpg)

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cc/Containerladeräume_Schiff_retouched.jpg/377px-Containerladeräume_Schiff_retouched.jpg

Sunny
04-07-2013, 21:48
И отвън

http://1.bp.blogspot.com/_IY6TG6MR1HU/TGKdU9TBWWI/AAAAAAAABxY/GD79JRi8noQ/s1600/China+Shipping+Line.jpg

Познай къде ги сглобяват.
А тоа дзвер да го паркираш в Солун ще ми е интересна картинката

old alfist
05-07-2013, 17:29
Разбрах, че нищо не разбирате от контрабанда на климатици и го избихте на кораби.
Не знам ако ви кажа, че има климатици на твърдо гориво на какво ще го избиете.

dimitar_vd62
05-07-2013, 19:14
Тва от какво се задвижва компресора няма никакво значение.Ако щеш и два хамстера във въртележка да сложиш, ама ще се озорят.Една кофа въглища,котел, прайш пара тя върти турбина, която върти компресора, който задвижва фреона и се получава студено, което духа да охлажда тоя, дето се поти при котела

rossenvn
05-07-2013, 22:53
Тва от какво се задвижва компресора няма никакво значение.Ако щеш и два хамстера във въртележка да сложиш, ама ще се озорят.Една кофа въглища,котел, прайш пара тя върти турбина, която върти компресора, който задвижва фреона и се получава студено, което духа да охлажда тоя, дето се поти при котела

Защо се занимаваш да му отговаряш? Темата и без това тръгна на зле, а беше интересно да се обмени опит с различни климатици - макар в Сетком има много по смислени подобни теми.

Mind_Control
07-07-2013, 11:30
Тва от какво се задвижва компресора няма никакво значение.Ако щеш и два хамстера във въртележка да сложиш, ама ще се озорят.Една кофа въглища,котел, прайш пара тя върти турбина, която върти компресора, който задвижва фреона и се получава студено, което духа да охлажда тоя, дето се поти при котела

Да ама понеже КПД-то във всички случаи е по- малко от 100 схемата, която описваш няма начин да работи :)

ecotronic
07-07-2013, 12:32
Да ама понеже КПД-то във всички случаи е по- малко от 100 схемата, която описваш няма начин да работи :)

Напротив. Системата, която описва Митака ще има по високо КПД от системата Електроцентрала - електропреносна мрежа - климатик, защото ги няма загубите от преобразуването на механична енергия в електрическа и тези по електропреносната мрежа.

rossenvn
07-07-2013, 12:45
Напротив. Системата, която описва Митака ще има по високо КПД от системата Електроцентрала - електропреносна мрежа - климатик, защото ги няма загубите от преобразуването на механична енергия в електрическа и тези по електропреносната мрежа.

Ако тук сложим и електроенергия само от фотоволтаици за по 800 лв/MWh, сметката хептен ще замине:tooth:. Ще получа оргазъм ако някой ми покаже парна турбина за домашна употреба, която се ползва да върти компресора на климатик, дето да ти лади спалнята вечер :sex:. А най-ще се изкефя да го видя огняра, дето ще хвърля въглища с лопатата, ама ще му е ладно от климатика.:bounce8:. Очертава се най-свежата тема в раздела!

Mind_Control
08-07-2013, 09:52
Напротив. Системата, която описва Митака ще има по високо КПД от системата Електроцентрала - електропреносна мрежа - климатик, защото ги няма загубите от преобразуването на механична енергия в електрическа и тези по електропреносната мрежа.

Няма напротив... Хладното няма да стига да охлади огняра, пък ако ще загубите да са само 1% и да има 99% ефективност системата. Изходната полезна мощност винаги е по- малка от входната...

ecotronic
08-07-2013, 10:48
Няма напротив... Хладното няма да стига да охлади огняра, пък ако ще загубите да са само 1% и да има 99% ефективност системата. Изходната полезна мощност винаги е по- малка от входната...

Че кой е казал, че 100% от отделената при изгарянето на твърдото гориво топлина попада върху огняра?

Mind_Control
09-07-2013, 12:06
Че кой е казал, че 100% от отделената при изгарянето на твърдото гориво топлина попада върху огняра?

за какво беше темата :D

Аз мисля, че който има пари трябва да заложи на скъп модел климатик и ще остане доволен. А който е с ограничен бюджет трябва да направи компромис. Вярно, евтините noname климатици може и да работят добре, но като ниво на комфорт са незадоволителни.

ecotronic
09-07-2013, 12:19
Темата беше за съвсем друго нещо.
Но след като в общи линии се изчерпа, Митака даде все пак нестандартен и донякъде интересен пример, макар и очевидно неприложим в практиката. Но пък няма лошо човек да поразсъждава и върху такива постановки.:)

dimitar_vd62
09-07-2013, 13:03
за какво беше темата :D

Аз мисля, че който има пари трябва да заложи на скъп модел климатик и ще остане доволен. А който е с ограничен бюджет трябва да направи компромис. Вярно, евтините noname климатици може и да работят добре, но като ниво на комфорт са незадоволителни.

Ми от моя скромен опит ще кажа че от много евтино и много скъпо файда няма.Опасявам се че при скъпите неща, повечето ,плащаш за марка.

Mind_Control
09-07-2013, 13:57
Темата беше за съвсем друго нещо.
Но след като в общи линии се изчерпа, Митака даде все пак нестандартен и донякъде интересен пример, макар и очевидно неприложим в практиката. Но пък няма лошо човек да поразсъждава и върху такива постановки.:)

Ето ти тема за размисъл- гореща вода от слънчевите колектори да задвижва хладилния агент вместо компресор.. Хубавото е, че колкото е по- горещо, толкова повече охладителна мощност ще има системата. Има такива работещи прототипи.

ecotronic
09-07-2013, 14:04
Ето ти тема за размисъл- гореща вода от слънчевите колектори да задвижва хладилния агент вместо компресор.. Хубавото е, че колкото е по- горещо, толкова повече охладителна мощност ще има системата. Има такива работещи прототипи.

Интересно. А на какъв принцип горещата вода кара хладилния агент да циркулира?

old alfist
09-07-2013, 14:56
Интересно. А на какъв принцип горещата вода кара хладилния агент да циркулира?
На принципа, с който действат старите хладилници без компресор.

ecotronic
09-07-2013, 15:16
На принципа, с който действат старите хладилници без компресор.

Този принцип е ясен, но той е доста по неефективен от принципа на компресорните системи поради факта, че се внася топлина във водно-амонячния разтвор.
Може би има по-ефективен способ, който работи със съвременните хладилни агенти, но налягането, което иначе прави компресора, се обуславя по друг способ от горещата вода.