View Full Version : молба за помощ за алфа 166 2.5 v6
здравейте колеги интересува ме знае ли някой къде е белега на коляновия вал на 166 2.5 v6 благодаря предварително
ecotronic
28-06-2013, 10:37
ГМТ се определя с индикаторен часовник поставен намястото на свещта на първи цилиндър (лявата глава - откъм ангренажа). Не знам дали на маховика има белег.
има белег на шайбата на вала и два възможни на корпуса
ecotronic
28-06-2013, 11:09
има белег на шайбата на вала и два възможни на корпуса
Развий свещта на първи цилиндър, бръкни с дълга отвертка и виж дали някой от двата белега има вероятност да съответства на ГМТ. Но в процедурата за определяне на ГМТ е казано да се ползва индикаторен часовник. Тъй че гледането на въпросните белези - на твоя отговорност.
duronman
28-06-2013, 11:55
До колкото знам този мотор няма фабрични белези, както например JTD имат...
проблема е там че при смяна на ремъка са поставили белези на валовете един към друг с маркер само не знам положението на коляновия вал има белег на шайбата и белег на корпуса по белег ми дава 6 цилиндър долу не знам дали 1 е горе не съм махнал колекторите и не мога да стигна до 1
Така както си тръгнал да правиш центровка, ще направиш мазало с мотора!!!!!
Това, че са белязани разпределителните валове не ти помага с абсолютно нищо!
На кратко:
1. Коляновия вал се наглася така, че буталото на 1-ви цилиндър да е в ГМТ.
2. Валовете се фиксират със специални пети на определено място в определена позиция на вала.
3. Разхлабват се зъбните колела на валовете така, че да се въртят свободно (на конус са).
4.Слага се и се опъва новият ремък.
5.Стягат се гайките на зъбните колала на валовете.
6.Освобождават се разпределителните валове.
7.Сглобяваш всичко обратно и палиш.
В момента нито разпределителните валове са както трябва нито коляновия вал.
ecotronic
28-06-2013, 13:31
Така както си тръгнал да правиш центровка, ще направиш мазало с мотора!!!!!
Това, че са белязани разпределителните валове не ти помага с абсолютно нищо!
На кратко:
1. Коляновия вал се наглася така, че буталото на 1-ви цилиндър да е в ГМТ.
2. Валовете се фиксират със специални пети на определено място в определена позиция на вала.
3. Разхлабват се зъбните колела на валовете така, че да се въртят свободно (на конус са).
4.Слага се и се опъва новият ремък.
5.Стягат се гайките на зъбните колала на валовете.
6.Освобождават се разпределителните валове.
7.Сглобяваш всичко обратно и палиш.
В момента нито разпределителните валове са както трябва нито коляновия вал.
+1 :th_up:
Аз не бих се доверил на чужди маркери.
А в конкретния случай е добре да се провери сфазирането на ангренажа, защото грешно сфазиране също би могло да бъде причина за ненормално загряване на мотора.
ФЕРАРИСТ
28-06-2013, 14:56
Да се прави агренаж на шестак без пети е огромен риск, особенно ако се прави в сервиз който не правят това често, и отварят Аутодатата за да видят А и Б на процедурата......ако ти е направен както трябва може да се считаш за голям късметлия......
Gear Men
28-06-2013, 20:58
На маховика има белег но е трудно да се види под термостата.На разпределителните валове също има белези в края.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.