View Full Version : проблем със температурата на мотора на 166 2.5 v6
здравай те колеги имам проблем с загряването на колата при по висока външна температура и високи обороти на мотора в движение .при работа на място всичко е нормално перката работи термостата също радиатора е нов .при 140-150 темературата се вдига до 100-110 градуса и след изкл. на скорост и каране по инерция 100 м.водата пада за секунди ходих по сервизи и пак нищо не направиха ако някой знае моля да сподели благодаря предварително
ecotronic
28-06-2013, 11:30
Проблемът винаги ли е съществувал или е възникнал след нещо павено по мотора, като например смяна на ангренаж или източване на антифриза от системата?
не е правено нищо купих я миналата зима и до май нямах никакви проблеми
ecotronic
28-06-2013, 11:45
Ако няма загуба на охладителна течност, мися, че трябва да се провери това дали няма проникване на изгорели газове в охладителната система а така също състоянието на водната помпа.
ФЕРАРИСТ
28-06-2013, 11:49
Виж около радиатора има една уж декоративна пластична рамка, която е около и под него, служи за да не пуска въздуха да минава отстрани на рада - може да ти изглежда несериозно, но тая джаджа играе огромно значение за охлаждането и то точно при висока скорост и обороти......всички 166ци я имат, без значение мотора, така че ще можеш да разбеш ако я няма.....всъщност ти говоря за 156ци, но при 166 сигурно е нещо подобно.....
Другия вариант е да ти е задръстен радиатора външно, или пък този пред него и да не минава достатъчно въздух.....
радиатора го отварях и шомполирах отвън е чист корите са на място
---------- Post added at 11:54 ---------- Previous post was at 11:52 ----------
помпата е наред маркучите не се надуват
ecotronic
28-06-2013, 12:01
радиатора го отварях и шомполирах отвън е чист корите са на място
---------- Post added at 11:54 ---------- Previous post was at 11:52 ----------
помпата е наред маркучите не се надуват
Въпреки, че е малко-вероятно но все-пак..........провери в каква посока се върти перката на радиатора - дали случайно не върти в обратната посока.
колега ако може дай телефон да ти звънна
ФЕРАРИСТ
28-06-2013, 14:52
Какво значи че маркучите не се надуват - при заграля система те трябва да са по твърди, тъй като водата се разширява....
имам предвид че при загрял мотор маркучите са нормално надути не пред пръсване което ме кара да мисля че не духа от гарнитурата
Колега имах същия проблем.Оказа се лошо моторче на перката.Визуално се въртеше ок, ама не е включвала 2-ра скорост. Когато го разглобихме половината четки бяха заварени, а другите изкривени. След смяната всичко е ок..
Междудругото водата нито се разширява, нито свива...:smartass:
ecotronic
29-06-2013, 00:10
Междудругото водата нито се разширява, нито свива...:smartass:
Водата си има и тя коефициент на температурно разширение. Особеното при нея е, че в интервала 0 - +4 гр.C тя има отрицателен температурен коефициент, т. е в този температурен интервал се свива а извън него - разширява. Това е и причината да има разширителен съд в охладителната система и поради същата причина караме с антифриз вместо с вода.
...радиатора е нов..
Скоро четох тема във форума с подобен проблем - радиатора нов а пак загрява.
Някои радиатори макар и нови не охлаждат добре при голямо натоварване.
А може и термостата да не ти отваря напълно , което проличава пак при натоварване.
Или счупена/и перка/и на водна помпа.
здравай те колеги имам проблем с загряването на колата при по висока външна температура и високи обороти на мотора в движение .при работа на място всичко е нормално перката работи термостата също радиатора е нов .при 140-150 темературата се вдига до 100-110 градуса и след изкл. на скорост и каране по инерция 100 м.водата пада за секунди ходих по сервизи и пак нищо не направиха ако някой знае моля да сподели благодаря предварително
За 100м не може да ти падне температурата на водата, уредът си прави ташак. Над 110°С всичко трябва да ври отпред - то се и чува като отвориш капака, ако ли не - :innocent:
За 100м не може да ти падне температурата на водата, уредът си прави ташак. Над 110°С всичко трябва да ври отпред - то се и чува като отвориш капака, ако ли не - :innocent:
При 110 градуса няма как да ври, ако всичко е наред.:beer:
При 110 градуса няма как да ври, ако всичко е наред.:beer:
Съгласен съм. Ако капачката е наред и системата си държи нормалното налягане, няма как да ври. Обаче ако се опитате да развъртите капачката на разширителния съд, ще ви ощави на момента...
Написал съм "над" ;) Май четете отгоре-отгоре през 2-3 думи.
Написал съм "над" ;) Май четете отгоре-отгоре през 2-3 думи.
Е в събота вечер предполагам ни е простено ;).
Казвали са ми, че на 166-ците не отчита правилно температурата? В смисъл държи си на таблото 90 градуса, но перката включва и ако колата е закачена на лаптоп отчита 100 градуса. Вярно ли е това? Защото в последно време на газ доста често ми гасне в града и като изгасне стрелката стига до 110 градуса и колата е доста мудна (има разлика като превключа на бензин) . Има ли повод за притеснение ? Благодаря
ecotronic
24-08-2018, 21:37
Вярно е. Провери дали изпарителят се грее добре. Ако не, заради това може колата да гасне и да не върви добрe.
dancho76
24-08-2018, 23:07
Виж около радиатора има една уж декоративна пластична рамка, която е около и под него, служи за да не пуска въздуха да минава отстрани на рада - може да ти изглежда несериозно, но тая джаджа играе огромно значение за охлаждането и то точно при висока скорост и обороти......всички 166ци я имат, без значение мотора, така че ще можеш да разбеш ако я няма.....всъщност ти говоря за 156ци, но при 166 сигурно е нещо подобно.....
Другия вариант е да ти е задръстен радиатора външно, или пък този пред него и да не минава достатъчно въздух.....
Колега имам подобен проблем със 156 кросвагон . Не виждам да има такава декоративна решетка . Ако имаш такава кола качи снимки къде е и как изглежда .
plamenp59
03-09-2018, 19:50
За да елиминираш проблем от водната помпа, виж дали ти работи отоплението в салона.Ако е слабо то тогава водната помпа е заминала.Често срещан проблем при тези с пластмасови турбинки.
ivopifeca
04-09-2018, 21:46
здравай те колеги имам проблем с загряването на колата при по висока външна температура и високи обороти на мотора в движение .при работа на място всичко е нормално перката работи термостата също радиатора е нов .при 140-150 темературата се вдига до 100-110 градуса и след изкл. на скорост и каране по инерция 100 м.водата пада за секунди ходих по сервизи и пак нищо не направиха ако някой знае моля да сподели благодаря предварително
Системата се охлажда най добре при високи обороти,без подаване на газ....за 100 метра да ти се охлади и падне стрелката на температурата хм,интересно.както колега побгоре спомена нещобс датчика може би,а и110 са нищо...
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.