PDA

View Full Version : проблем със температурата на мотора на 166 2.5 v6



теди1
28-06-2013, 10:44
здравай те колеги имам проблем с загряването на колата при по висока външна температура и високи обороти на мотора в движение .при работа на място всичко е нормално перката работи термостата също радиатора е нов .при 140-150 темературата се вдига до 100-110 градуса и след изкл. на скорост и каране по инерция 100 м.водата пада за секунди ходих по сервизи и пак нищо не направиха ако някой знае моля да сподели благодаря предварително

ecotronic
28-06-2013, 11:30
Проблемът винаги ли е съществувал или е възникнал след нещо павено по мотора, като например смяна на ангренаж или източване на антифриза от системата?

теди1
28-06-2013, 11:41
не е правено нищо купих я миналата зима и до май нямах никакви проблеми

ecotronic
28-06-2013, 11:45
Ако няма загуба на охладителна течност, мися, че трябва да се провери това дали няма проникване на изгорели газове в охладителната система а така също състоянието на водната помпа.

ФЕРАРИСТ
28-06-2013, 11:49
Виж около радиатора има една уж декоративна пластична рамка, която е около и под него, служи за да не пуска въздуха да минава отстрани на рада - може да ти изглежда несериозно, но тая джаджа играе огромно значение за охлаждането и то точно при висока скорост и обороти......всички 166ци я имат, без значение мотора, така че ще можеш да разбеш ако я няма.....всъщност ти говоря за 156ци, но при 166 сигурно е нещо подобно.....
Другия вариант е да ти е задръстен радиатора външно, или пък този пред него и да не минава достатъчно въздух.....

теди1
28-06-2013, 11:54
радиатора го отварях и шомполирах отвън е чист корите са на място

---------- Post added at 11:54 ---------- Previous post was at 11:52 ----------

помпата е наред маркучите не се надуват

ecotronic
28-06-2013, 12:01
радиатора го отварях и шомполирах отвън е чист корите са на място

---------- Post added at 11:54 ---------- Previous post was at 11:52 ----------

помпата е наред маркучите не се надуват

Въпреки, че е малко-вероятно но все-пак..........провери в каква посока се върти перката на радиатора - дали случайно не върти в обратната посока.

теди1
28-06-2013, 12:59
колега ако може дай телефон да ти звънна

ФЕРАРИСТ
28-06-2013, 14:52
Какво значи че маркучите не се надуват - при заграля система те трябва да са по твърди, тъй като водата се разширява....

теди1
28-06-2013, 15:08
имам предвид че при загрял мотор маркучите са нормално надути не пред пръсване което ме кара да мисля че не духа от гарнитурата

qpwo
28-06-2013, 23:27
Колега имах същия проблем.Оказа се лошо моторче на перката.Визуално се въртеше ок, ама не е включвала 2-ра скорост. Когато го разглобихме половината четки бяха заварени, а другите изкривени. След смяната всичко е ок..
Междудругото водата нито се разширява, нито свива...:smartass:

ecotronic
29-06-2013, 00:10
Междудругото водата нито се разширява, нито свива...:smartass:

Водата си има и тя коефициент на температурно разширение. Особеното при нея е, че в интервала 0 - +4 гр.C тя има отрицателен температурен коефициент, т. е в този температурен интервал се свива а извън него - разширява. Това е и причината да има разширителен съд в охладителната система и поради същата причина караме с антифриз вместо с вода.

Drag0
29-06-2013, 14:35
...радиатора е нов..

Скоро четох тема във форума с подобен проблем - радиатора нов а пак загрява.
Някои радиатори макар и нови не охлаждат добре при голямо натоварване.
А може и термостата да не ти отваря напълно , което проличава пак при натоварване.
Или счупена/и перка/и на водна помпа.

code
29-06-2013, 21:15
здравай те колеги имам проблем с загряването на колата при по висока външна температура и високи обороти на мотора в движение .при работа на място всичко е нормално перката работи термостата също радиатора е нов .при 140-150 темературата се вдига до 100-110 градуса и след изкл. на скорост и каране по инерция 100 м.водата пада за секунди ходих по сервизи и пак нищо не направиха ако някой знае моля да сподели благодаря предварително

За 100м не може да ти падне температурата на водата, уредът си прави ташак. Над 110°С всичко трябва да ври отпред - то се и чува като отвориш капака, ако ли не - :innocent:

BO
30-06-2013, 10:25
За 100м не може да ти падне температурата на водата, уредът си прави ташак. Над 110°С всичко трябва да ври отпред - то се и чува като отвориш капака, ако ли не - :innocent:
При 110 градуса няма как да ври, ако всичко е наред.:beer:

Doomguy
30-06-2013, 11:19
При 110 градуса няма как да ври, ако всичко е наред.:beer:

Съгласен съм. Ако капачката е наред и системата си държи нормалното налягане, няма как да ври. Обаче ако се опитате да развъртите капачката на разширителния съд, ще ви ощави на момента...

code
30-06-2013, 19:23
Написал съм "над" ;) Май четете отгоре-отгоре през 2-3 думи.

Doomguy
30-06-2013, 20:35
Написал съм "над" ;) Май четете отгоре-отгоре през 2-3 думи.

Е в събота вечер предполагам ни е простено ;).

KARTaL
24-08-2018, 20:53
Казвали са ми, че на 166-ците не отчита правилно температурата? В смисъл държи си на таблото 90 градуса, но перката включва и ако колата е закачена на лаптоп отчита 100 градуса. Вярно ли е това? Защото в последно време на газ доста често ми гасне в града и като изгасне стрелката стига до 110 градуса и колата е доста мудна (има разлика като превключа на бензин) . Има ли повод за притеснение ? Благодаря

ecotronic
24-08-2018, 21:37
Вярно е. Провери дали изпарителят се грее добре. Ако не, заради това може колата да гасне и да не върви добрe.

dancho76
24-08-2018, 23:07
Виж около радиатора има една уж декоративна пластична рамка, която е около и под него, служи за да не пуска въздуха да минава отстрани на рада - може да ти изглежда несериозно, но тая джаджа играе огромно значение за охлаждането и то точно при висока скорост и обороти......всички 166ци я имат, без значение мотора, така че ще можеш да разбеш ако я няма.....всъщност ти говоря за 156ци, но при 166 сигурно е нещо подобно.....
Другия вариант е да ти е задръстен радиатора външно, или пък този пред него и да не минава достатъчно въздух.....

Колега имам подобен проблем със 156 кросвагон . Не виждам да има такава декоративна решетка . Ако имаш такава кола качи снимки къде е и как изглежда .

plamenp59
03-09-2018, 19:50
За да елиминираш проблем от водната помпа, виж дали ти работи отоплението в салона.Ако е слабо то тогава водната помпа е заминала.Често срещан проблем при тези с пластмасови турбинки.

ivopifeca
04-09-2018, 21:46
здравай те колеги имам проблем с загряването на колата при по висока външна температура и високи обороти на мотора в движение .при работа на място всичко е нормално перката работи термостата също радиатора е нов .при 140-150 темературата се вдига до 100-110 градуса и след изкл. на скорост и каране по инерция 100 м.водата пада за секунди ходих по сервизи и пак нищо не направиха ако някой знае моля да сподели благодаря предварително
Системата се охлажда най добре при високи обороти,без подаване на газ....за 100 метра да ти се охлади и падне стрелката на температурата хм,интересно.както колега побгоре спомена нещобс датчика може би,а и110 са нищо...