PDA

View Full Version : Модернизация на маслената магистрала към главата на TS моторите



ksf
28-06-2013, 21:27
Здравейте колеги, повечето от Вас мисля са запознати с въпросния бюлетин на Alfa Romeo:http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=939129&postcount=5. Предстои да сменям гарнитура на главата и ми се иска да разбера някой има ли впечетления, мнение или предположения по въпроса.
Питам, защото на мен сечението на клапанчето поне от снимките ми изглежда доста по-малко от това на маслената магистрала. Интересно ми е също дали по нашите земи има мотор с оригинално монтиран такъв клапан?
Накрадко, чудя се да слагам клапан или не.

ecotronic
28-06-2013, 21:54
В посочения материал се говори затова, че основното преимущество на този клапан е да щади вариатора, като задържа маслото и в него.
На мен ми е направило впечатление това, че при първото палене след смяна на масло, иначе поизносен и тракащ вариатор изобщо не изтраква. От друга страна той си трака при всяко палене, дори и да съм угасил двигателя преди секунди.
Накратко - смятам, че вариаторът не се товари заради това, че е празен.
Мисля, че основно ползата от този клапан ще касае лагерите на валовете, повдигачите и гърбиците.

ksf
06-07-2013, 09:34
Решил съм да го сложа този клапан. За съжаление няма от каде да го купя. Сроковете на доставка на ТиН Кар и АХМ са от порядъка на месец, така, че ако някой знае някъде за наличие или пък разполага стакъв клапан моля да даде знак, че времето ме притиска.

code
06-07-2013, 10:02
Решил съм да го сложа този клапан. За съжаление няма от каде да го купя. Сроковете на доставка на ТиН Кар и АХМ са от порядъка на месец, така, че ако някой знае някъде за наличие или пък разполага стакъв клапан моля да даде знак, че времето ме притиска.

Клапани отпосле при маслото си е доста смело решение. Не ми се мисли, ако запецне тая джаджа с неизвестен произход какви ще са последиците.:big_whoops: Честно казано и не ми е много ясно какво точно прави, но аз не бих. И силикони по главата не ти препоръчвам.

145selespeed
06-07-2013, 19:22
Здравейте колеги, повечето от Вас мисля са запознати с въпросния бюлетин на Alfa Romeo:http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=939129&postcount=5. Предстои да сменям гарнитура на главата и ми се иска да разбера някой има ли впечетления, мнение или предположения по въпроса.


Аз го сложих преди 3 години. Смених и вариатора. И двете части ги купих чисто нови от Алфа Ромео в чужбина. До ден днешен не ми е изтракал вариатора нито веднъж. Колата я карам с пълна синтетика 5w40, всеки ден я вкарвам в червената зона няколко пъти (винаги след като маслото загрее). Нямал съм никакви проблеми с мазането. Аз ти го препоръчвам от личен опит. Също те съветвам да използваш оригинален маслен филтър, той има същата функция, защото е еднопосочен.

ksf
06-07-2013, 19:40
Клапани отпосле при маслото си е доста смело решение. Не ми се мисли, ако запецне тая джаджа с неизвестен произход какви ще са последиците.:big_whoops: Честно казано и не ми е много ясно какво точно прави, но аз не бих. И силикони по главата не ти препоръчвам.

И аз имам разни подобни терзания ама не мога да го трая като чатка при запалване. А иначе клапанчето е с произход FIAT и даже гледам в AUTO DATA 2010 вече проблема го има в раздела "Известни проблеми и отстраняване". Нали е препоръка от производителя я.
За силиконите си прав.

ПС Ако успея обаче да го намеря.

---------- Post added at 16:40 ---------- Previous post was at 16:30 ----------


Аз го сложих преди 3 години. Смених и вариатора. И двете части ги купих чисто нови от Алфа Ромео в чужбина. До ден днешен не ми е изтракал вариатора нито веднъж. Колата я карам с пълна синтетика 5w40, всеки ден я вкарвам в червената зона няколко пъти (винаги след като маслото загрее). Нямал съм никакви проблеми с мазането. Аз ти го препоръчвам от личен опит. Също те съветвам да използваш оригинален маслен филтър, той има същата функция, защото е еднопосочен.

Това ми звучи дабре. В чужбина нещата са обикновенно по-прости, тук ми предлагаха да купя 5 броя защото произвадителя ги опакова по 5, а досега никой не го бил поръчвал. В AR Варна е също доста сложно - всичко минава май през София и пак се получават едни срокове на доставка не ти е работа.
Даже мислех да те търся за съдействие и инфо.
Благодаря за включването!

code
08-07-2013, 12:35
Моят нов вариатор е вече на 50 хил км и никога не е изтраквал. Това без клапанче и с масло 10w40, отскоро с 15w50.